מה אפשר ללמוד ממגילת אסתר על מכירות?

פורים כבר כאן וזו הזדמנות נהדרת ללמוד ממגילת אסתר כמה דברים שיעזרו לנו לקדם את העסק שלנו. והפעם, מה ניתן ללמוד ממגילת אסתר על מכירות? וכיצד זה יכול לשפר לנו את המכירות בעסק?  

מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות במקרא והיא מגוללת את סיפורם של יהודי פרס ואת ניסיון השמדתם. המגילה היא למעשה הסיבה שחוגגים את חג הפורים וסיפור המעשה הוא על מרדכי וגזירתו של המן.

תוכן עניינים

מה מסופר במגילת אסתר?

במגילה מסופר שהמן הרשע גזר להרוג את כל היהודים.
לאור זאת, אסתר המלכה הגיבורה, רצתה לגשת אל המלך ולהביא ידיעה זו לשולחנו,
אך מפאת מעמדו לא היה ניתן לגשת אליו ללא הזמנתו המפורשת.

לכן אסתר צמה בעצמה וביקשה מכל היהודים לצום 3 ימים,
לאחריהם התלבשה מאד יפה וביקשה להיפגש עם כבוד מלכותו.

המלך נעתר לבקשתה: "כן אסתר, מה בקשתך? עד חצי המלכות ותעש"
אמרה לו אסתר: "ברצוני להזמין אותך ואת המן לסעודה מלכותית" 
המלך והמן כיבדו את אסתר והגיעו לסעודה.
סעדו את נפשם, נהנו ואכלו לשובע. 

עם סיום הארוחה ביקשה אסתר: "ברצוני להזמין אתכם לארוחה גם מחר." 
לאחר הסעודה, המן הגיע לביתו, כינס את אוהביו ואמר להם: "תראו איזה כבוד עושים לי, כולם משתחווים לי ועד כדי כך אני נחשב שהמלכה הזמינה את המלך ואותי, איזה מעמד גבוה יש לי. אבל כל זה אינו שווה לי, למה? כי יש יהודי אחד בשם מרדכי והוא אינו משתחווה לי."

מה ניתן ללמוד מהמגילה על תהליך המכירה?

(1) תהליך המכירה – כדי להצליח בתהליך המכירה יש לבצע תהליך הדרגתי ומתוכנן. אסתר על פניו הייתה אמורה להתלונן בפני המלך על כך שהמן הוציא צו להרוג את העם היהודי וגם אותה, אבל לא – היא התאפקה ורק ביקשה שיגיעו לארוחה. בתהליך המכירה הרצון האינטואיטיבי שלנו הוא לומר הכל, כדי להראות כמה אנחנו יודעים וזה נראה לנו הכי טבעי בעולם שדרך הידע שלנו הלקוח ירצה לקנות מאיתנו, אבל דווקא האיפוק, ומנגד תשאול הלקוח וביצוע בירור צרכים הוא זה שיסייע לנו לגרם ללקוח לקנות. 

(2) חשוב שתהליך המכירה יתבצע בשלבים, ממש כמו בפעולת חיזור, "פתיחת התיאבון" (תרתי משמע) לפני הדברים הקשים שאסתר מתכוונת לספר למלך. אותו הדבר בעסק, חשוב לבצע את תהליך המכירה בהדרגה ולא במכת קרטה ולהגיד ללקוח ישר: "בוא תשמע מה המוצר שלי", אלא ממש כמו ריקוד, לשאול, להתעניין ולבצע את התהליך באופן מדורג.

(3) לפעמים אנחנו לא מעריכים את מה שיש לנו, ואנחנו ממוקדים רק במה שאין לנו. הרי מה שהפריע להמן שיש יהודי אחד שלא משתחווה לו. יש כל כך הרבה דברים טובים שקורים לנו במהלך היום, בחיים שלנו והרבה פעמים אנחנו שוכחים להוקיר להם תודה כי יש משהו אחד קטן שמפריע. כך גם בעסק, עלינו להסתכל ולפעול מתוך הצדדים החיוביים והנכונים שיש לנו בעסק ולא לתת לדבר קטן ופעוט "ללכלך לנו את פני העדשה".

טעימה קטנה מהמגילה, ולקינוח 3 טיפים על תהליך המכירה.

חג פורים שמח!