המדריך החיוני לאסטרטגיה שיווקית לעסק קטן

עסקים קטנים מתמודדים לעתים קרובות עם האתגר להתחרות בחברות גדולות יותר, שיש להן יותר משאבים ותקציב גדול. אבל עם אסטרטגיות שיווק נכונות, עסקים קטנים עדיין יכולים להשפיע רבות ולבלוט בענף שלהם. המדריך החיוני לאסטרטגיות שיווק לעסקים קטנים מעניק טיפים חיוניים שיעזרו לכם ליצור אסטרטגיית שיווק יעילה עבור העסק שלכם. אייל פז היועץ העסקי הוותיק והמיומן, מסביר על אסטרטגיות שיווק מובילות, מהבנת קהל היעד ועד למינוף הערוצים הדיגיטליים, מדריך זה יעזור לכם למקסם את החשיפה של העסק ואת טווח ההגעה ללידים חדשים. הוא יעזור לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר ממאמצי השיווק שאתם משקיעים.

בוודאי תסכימו שבעלי עסקים קטנים בישראל, מתקשים לייצר יציבות בעסק. הקושי לגייס לקוחות באופן קבוע, גורם לכך שהעסק יהיה תנודתי ולא יציב, לא ניתן לחזות מראש כמה הכנסה תהיה בעסק וכמה לקוחות יגיעו. איך אמר לי בעל עסק שליוויתי: “מאיפה אני אביא לקוחות בחודש הבא? אין לי מושג כמה יגיעו. אני חייב לצאת לקמפיין ממומן”. ואז בעלי העסקים נוטים להילחץ, להתייאש ולקחת חברת פרסום שגורמת להם לשפוך ים של כסף שלא באמת מביא להם את התוצאות שציפו. בשורה התחתונה, תקציב רב מושקע בשיווק שלא מייצר את התוצאה הרצויה, אלא רק מגדיל את המינוס וגורם לתסכול רב יותר. במדריך זה אני מעניק מניסיוני הרב על שיווק ועל מיקוד אסטרטגיית השיווק של העסק הקטן. המשיכו לקרוא

בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלית רבת עוצמה

שיווק זה לא דבר חד פעמי

אם אנחנו רוצים שתהיה לנו זרימה קבועה של לקוחות, יש כמה צירים שכדאי שנשקיע בהם באופן קבוע ואורגני (תיכף נגיע לפרסום הממומן). ראשית, חייבים להבין ששיווק זה לא דבר חד פעמי, כלומר לא משווקים שבוע או חודש ומצפים לראות ישועות. זה לא עובד ככה. שיווק זה תהליך, צריך ממש לעבוד בזה, כל בעל עסק חייב לייצר תוכן שיווקי על בסיס קבוע ויום-יומי. אם מדובר בעסק קטן, בעל העסק יכול לעשות זאת בעצמו או להיעזר בשירותים של עצמאי אחר או חברת פרסום שתעזור לו בכך. המטרה היא לצלם רילסים / שורטים / להפציץ בטיקטוק, ביוטיוב ובפייסבוק. הסרטונים הקצרים האלו בליווי ההאשטגים הנכונים, עוזרים לייצר תנועה ולהגדיל את החשיפה. כמו כן, קל יחסית להכין אותם, מדובר בסרטונים קצרים של עד דקה, אפשר לעשות עריכה בסיסית באמצעות אפליקציות מעולות שקיימות היום ולצאת לדרך. אם כל יום יהיה לכם סרטון קצרצר שתעלו לרשת, כבר התקדמתם באופן משמעותי בחשיפה ובשיווק העסק הקטן שלכם. בנוסף, מומלץ להעלות מעל 10 סטורי בכל יום. הסטורי עוזר מאד לשמור על קשר עם קהל העוקבים של העסק וכך לייצר עוד תנועה ומעורבות ברשתות החברתיות שלכם.

המדריך החיוני לאסטרטגיות שיווק לעסקים קטנים
המדריך החיוני לאסטרטגיות שיווק לעסקים קטנים

מדידה וניתוח תוצאות לדיוק השיווק

מומלץ מאד למדוד ולנתח את התוצאות ממאמצי השיווק שאתם משקיעים, כדי להפיק את המרב. בואו נדבר שתי מילים על שיווק דיגיטלי: יש לנו אתר, יש לנו פרסום ברשתות החברתיות ודרכם מגיעים אלינו לידים. אנחנו חייבים לתעד מאיפה מגיעים הלידים. לתעד כל לקוח שמגיע אלינו. חייבים שתהיה לנו מערכת CRM שמתעדת את הפעילות מול הלקוחות הפוטנציאלים. ואם זה לקוח פוטנציאלי שהפך ללקוח משלם, לתעד את כל השיחות שלנו וכל הפעילויות שלנו איתו. זאת אומרת, ככל שיהיה לנו מידע טוב יותר בשירות שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו. נוכל לדעת מה אפשר לעשות איתם בהמשך. המידע הזה הוא קריטי מבחינת השירות שאפשר לתת: איזה מוצרים קנו הלקוחות, איך אנחנו יכולים לתת להם שירות טוב יותר שיענה על הצרכים שלהם. איך אנחנו מאפיינים טוב יותר קבוצת לקוחות ונותנים להם פתרון שהוא מיוחד לאותה קבוצה ועוד. כך שהמשימה הזו משלב הפנייה, ולא משנה אם היא הגיעה בווצאפ, במייל או בטלפון או אפילו פיזית. אנחנו חייבים לתעד את כל הלידים ואת תהליך העבודה מול הלקוחות הקיימים שלנו וזאת לצורך מדידה וניתוח תוצאות לדיוק השיווק.

הפניה ללקוחות נוספים

אחד הדברים היותר נפלאים בעיני בעסק, היא שלקוח ממליץ על העסק שלנו ללקוח אחר, מה שנקרא “מפה לאוזן”. אבל איך הוא ימליץ, אם לא נבקש. לכן הדבר אולי הנפלא ביותר, הוא לבקש הפניות ללקוחות נוספים. כלומר, אם היה אצלכם בעסק לקוח שהיה מרוצה מהשירות, מהמוצר או מתהליך העבודה, זה נהדר לבקש הפניות.

סרטוני המלצה וביקורות גוגל

דרך נוספת שאפשר לגרום באמצעותה לעסק שלכם להתבלט מעל המתחרים היא שימוש בביקורות ובסרטוני המלצה של לקוחות שקנו אצלכם / קיבלו שירות מכם. ככל שיהיו יותר המלצות וביקורות, כך תהיה עדות חזקה יותר ברשתות ולקוחות מתעניינים, יוכלו לקרוא את ההמלצות ולהבין עד כמה כדאי להם לרכוש את המוצר / השירות אצלכם, ולא אצל המתחרים. לכן, יש להפציץ בהמלצות וביקורות ומומלץ גם לשים באתר שלכם את הביקורות הללו.

מדידת שביעת רצון הלקוחות ובידול העסק

כדי לקבל את ההפניות ללקוחות אחרים, אנחנו גם יכולים לשאול את הלקוחות שלנו, מה הם אוהבים בשירות שלנו? מה הם אוהבים במוצר שלנו? מה היה תהליך העבודה מנקודת המבט שלהם? מה היה חסר? מה אפשר לשפר? הרבה פעמים בתשובות שנקבל יש "זהב טהור” שאנחנו יכולים להשתמש בו. אם זה הדברים שאנחנו יכולים לשפר או דברים שאנחנו יכולים לשכפל. לפעמים דרך זה אפשר למצוא מה הבידול שלנו. הרבה פעמים אנחנו שוברים את הראש, מה הבידול של העסק? מה הייחודיות של העסק? והתשובה הנפלאה, נמצאת דווקא אצל הלקוחות. הם יספרו לנו מה הבידול, מה הסיבה שהם קונים מאתנו וממשיכים לקנות פעם אחר פעם. אחרי שאנחנו מקבלים את התשובות האלה, אחרי שיש לנו לידים ואחרי שקיבלנו הפניות מלקוחות. השלב הבא, הוא לייצר את התהליך מול הלקוח.

נוהל טיפול בפניה של לקוח חדש

אני מאמין שככל שמגיבים מהר יותר כאשר מגיע ליד, הסיכוי לתוצאה יהיה גבוה יותר. בדרך כלל מי שפנה אלינו מחפש תשובה כמה שיותר מהר. לכן כדי לתת מענה כמה שיותר מהר, אנחנו צריכים להגיב ולדעת מה זמני התגובה. אנחנו מחליטים מה יהיו זמני התגובה, האם זה דקות, שעות, ימים. כל אחד בהתאם לסוג העסק שלו. אבל מסתבר שככל שהליד הפוטנציאלי הגיע אלינו, אנחנו נוגעים בו, גם אם אנחנו לא יכולים לתת לו מענה כרגע, אנחנו אומרים: “כן, שמעתי שפנית אלי, אני חוזר אליך”, בעולם של שיווק זה נקרא “יירוט שיחות”. אם מספיק שניגע בלקוח ונגיד לו שאנחנו עומדים לחזור אליו בעוד שעה, חצי שעה, בסיום הפגישה, שנפנה אליו כאשר נסיים לטפל בלקוח הקיים וכו’. כל בעל עסק, מה שהוא הגדיר לעצמו. אז הלקוח ידע בעצם למה לצפות וכך אחוז “נטישת הלקוחות” יהיה נמוך יותר.

תוכן מושך שמעניין את הקהל

יצירת תוכן מרתק ותקשורת עם הקהל, הוא המפתח להצלחה בכל עסק. בין אם מדובר בעסק קטן שמנסה להגיע ליותר לקוחות או חברה המעוניינת לבנות קשרים עם לקוחות קיימים, חשוב ליצור תוכן שמעניין ומושך את קהל היעד. כי על ידי הבנת הצרכים של הקהל, אפשר ליצור תוכן שלא רק מעורר את העניין שלו, אלא גם מספק ערך ועוזר לו ללמוד משהו חדש. על ידי שימוש בתמהיל הנכון של ויזואליה, סרטונים ותוכן מבוסס טקסט, אפשרי ליצור חוויה עבור העוקבים, שתגרום להם לחזור לעוד ולעקוב באופן שוטף. כך, יוצרים קידום אורגני בערוצים וברשתות וגורמים לעסק “לפעפע” ולהגדיל את החשיפה באופן אורגני, מבלי להשקיע תקציב גדול, וללא יציאה בקמפיין ממומן.

אופטימיזציית תקציב – ניצול התקציב והמשאבים

ייעול תקציב הוא חלק חשוב בכל עסק. זה עוזר לעסקים להפיק את המרב מהתקציב והמשאבים שלהם על ידי זיהוי הנתיבים, שבהם ניתן לחסוך או להשקיע כסף. זה גם עוזר לזהות מגמות שבהן ייתכן שיהיה צורך במשאבים נוספים, על מנת להגביר את היעילות והפרודוקטיביות. על ידי אופטימיזציה של תקציבים, עסקים יכולים להבטיח שהכספים שלהם יהיו מנוצלים בצורה היעילה ביותר. למרבה המזל, ישנן מספר אסטרטגיות שבהן תוכלו להשתמש כדי לוודא שתקציב השיווק שלכם מנוצל ביעילות. אלה כוללים ניתוח נתוני לקוחות, חקר שווקי יעד ומינוף טכנולוגיה לאוטומציה של תהליכים. עם הגישה והכלים הנכונים, תוכלו למקסם את ההחזר על ההשקעה וליצור אסטרטגיית שיווק מוצלחת.

אסטרטגיית שיווק לעסק הקטן – סיכום והמלצות

לסיכום, אסטרטגיית שיווק לעסק הקטן דורשת התעסקות יום-יומית, כי שיווק זה לא דבר חד פעמי. לא משנה אם אתם עושים שיווק אורגני או ממומן, תשאפו למדידה וניתוח תוצאות לצורך דיוק השיווק. כמו כן, תבקשו מלקוחות מרוצים שרכשו מהעסק שלכם, הפנייה ללקוחות אחרים, זו דרך מעולה לשווק את העסק, בחינם. כמו כן, תבקשו מכמה שיותר לקוחות סרטוני המלצה וביקורות גוגל ופייסבוק, כי ככל שיהיו עליכם יותר ביקורות של לקוחות, זו תהיה נקודת החוזק של העסק שלכם. בנוסף, השקיעו במדידת שביעת רצון הלקוחות, זה יעזור לכם להבין בדיוק מה הבידול של העסק שלכם. כמו כן, תבנו בעסק שלכם נוהל טיפול בפניה של לקוח חדש. דבר נוסף, הקפידו לייצר על בסיס קבוע תוכן מושך שמעניין את הקהל, זה יגדיל את החשיפה של העסק באופן אורגני. ודבר אחרון, בחנו כל הזמן את ניצול התקציב והמשאבים ותבצעו אופטימיזציית תקציב.

אנחנו צריכים כל הזמן לבחון סוגים שונים של שיווק וכיצד הם יכולים להניב תוצאות אופטימליות. הרבה פעמים אנחנו מנהלים שיחות עם עצמנו, אם יש לנו רעיון ואנחנו חושבים על זה, אנחנו הרבה פעמים מנהלים את השיחה בתוך הראש: האם זה יצליח או לא יצליח? ואנחנו נותנים לעצמנו את התשובות החיוביות או השליליות ולא שמים לב שאנחנו שבויים בתוך “מרינדה” מסוימת, כאשר אנחנו נותנים את התשובות הללו. התפקיד שלנו לא לנהל את השיחות האלה בעצמנו. אלא התפקיד שלנו הוא לשאול אנשי מקצוע, לשאול את הלקוחות שלנו, לשאול את העובדים שלנו, את השותפים שלנו, לשאול אנשים שהמקצועיות שלהם היא לתת תשובה לאותה שאלה ואז, כן, אנחנו נחליט. ההישענות על תשובות שאנחנו נותנים לעצמנו, לא מאפשרת לנו לקבל החלטה שמבוססת על נתונים. וכך אינה מאפשרת לנו לקדם ולפתח את העסק ולנקוט במאמצי השיווק הנכונים עבור העסק שלנו.

לייעוץ שיווקי, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info