לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

ליווי עסקי למוסכים

ייעוץ עסקי למוסכים ומכוני תיקון לרכב

בעל מוסך? מחפש ייעוץ עסקי למוסכים? הגעת למקום הנכון. אנחנו כאן, כדי להסביר לך הכל על הנושא.

ענף המוסכים בארץ עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות עם כניסת ענף הליסינג, התפתחות מוסכי הרשת, צמיחת המוסכים הפרטיים והקדמה הטכנולוגית שהביאה עימה הכרח בתהליכי שינוי ושדרוג המוסך והתאמתו למציאות הנוכחית.

בעלי מוסך הם מקצוענים בתחומם, מומחים לכל מה שקשור לפן הטכני של כלי הרכב, אך לעיתים עולה הצורך בסיוע של יועץ עסקי אובייקטיבי, המכיר את ענף הרכב מבפנים ויכול לספק נקודת מבט עסקית ופיננסית שתעזור לשפר את ההתאמה בין היכולות המקצועיות של המוסך, לבין התוצאות העסקיות ולרווחיות של המוסך.

תוכן עניינים

מהם האתגרים של ניהול מוסך?

המלאכה של להיות בעל עסק בתחום המכונאות השתנתה מאוד בשנים האחרונות. המקצוע הוותיק "מוסכניק" השתנה בשל כניסת טכנולוגיות מתפתחות ושינוי ברכבים החדשים שהופכים לחכמים ומורכבים מיום ליום. אתם בוודאי מתמודדים עם לא מעט אתגרים, כי באמת לא פשוט להיות בעל מוסך כיום.

"שלום, שמי יאן. אנחנו מכון לשיפוץ גירים, עוברים תהליך עם אייל פז לייעול עסקי, אנחנו מתקדמים יפה בתהליכים של ניהול העסק ומאייל כמוביל. בכוונתנו לשפר את היעילות ואת הרווחיות של העסק. מאד מאד מרוצים מהתהליך שאנחנו עוברים איתו." 
יאן זילבר, בעל מוסך לשיפוץ גירים

5/5

ניהול מוסך דורש עבודה מהירה ויעילה

כולנו מכירים את הביטוי הקלאסי זמן שווה כסף. ולמרות שהוא נכון כבר שנים רבות, הוא מעולם לא היה יותר רלוונטי ממה שהוא היום. מרבית המוסכים נאלצים לעמוד בדרישות הגוברות – וכדי לעשות זאת, הם חייבים לעבוד מהר יותר מתמיד: להעסיק עובדים מומחים לתחומי הרכב השונים, לדאוג שיהיו מספיק ליפטים כדי לטפל במספר רכבים במקביל, לעסוק בניהול הפיננסי של המוסך, לעסוק בשיווק ובמכירות וכל זה במקביל לשירות לקוחות ולמעקב אחר הביצוע. מכאן שבעל המוסך נדרש להתמודד עם לא מעט אתגרים.

המוסך נדרש להתאים עצמו להתפתחות הטכנולוגית

בשנים האחרונות כלי הרכב נעשים מורכבים יותר ויותר. לא רק שהם הולכים וגדלים, הם גם נעשים חכמים יותר עם התמקדות הולכת וגוברת בחשמל ככוח הנעה. התפתחות זו מפעילה לחץ רב על תחום המכונאות. המוסכים זקוקים למתקנים שיכולים להתמודד עם רכבים תובעניים אלה והמכונאים זקוקים לכישורים להפעלת הכלים.

העיסוק הגובר בהתאמת בעלי התפקידים במוסך והתאמת התשתית הפיזית, דורש היערכות נכונה ומקצועית מבחינה עסקית ופיננסית. על נושא הייעוץ הפיננסי, נפרט בהמשך.

בעלי המוסך נושאים באחריות ענקית

בכל פעם שמכונאים מבצעים עבודות תיקון, נהג הרכב המדובר וכל שאר משתמשי הדרך, שמים את ביטחונם בידי המכונאי. בלשון המעטה, זו אחריות לא קטנה ומציבה אתגר מתמשך לבצע עבודה ללא רבב.

אלו רק חלק קטן מהאתגרים שבעלי מוסך ניצבים בפניהם, מבלי להזכיר את האתגרים הכלליים שכל בעל עסק צריך להתמודד איתם, כמו ניהול תזרים מזומנים, הגדלת המכירות וייעול פעילות המוסך.

"שלום, קוראים לי בני וקודם כל אני רוצה להודות לאייל פז שמלווה אותי כבר חודש ימים בתהליך של פיתוח העסק שלי. אני מתעסק בתחום רכבי השטח והטרקטורונים, רציתי להודות לאייל על הכלים שהוא נותן לנו להרים את העסק גבוה גבוה. על ההמלצות ועל הטיפים החשובים מ-א-ד לכל בעל עסק במדינה, על ההתקדמות שאני עושה איתו בתהליך היפה הזה: על הייעוץ, על הטלפונים, על כל היחס האישי שהוא נותן לנו ומעניק לנו. מקווה שנגיע איתו הכי גבוה שאפשר ובע"ה שנצליח ונעלה למעלה א-מ-ן!" בני שקורי, בעל מוסך לטרקטורונים ורכבי שטח

5/5

ממה מורכב ייעוץ עסקי למוסכים?

היועצים שלנו באייל פז ייעוץ עסקי יבצעו בתור התחלה אבחון עסקי שמטרתו לנתח את פעילות המוסך ולאחר מכן יבנו תוכנית עסקית למוסך, שתיגע בתחומים שונים שקשורים בהתנהלות העסק:

בדיקת רווחיות המוסך

כחלק מתהליך האבחון העסקי, אנו בודקים את רווחיות המוסך. בדיקת רווחיות המוסך מתבצעת  באמצעות המדדים הבאים: מדידת רווחיות העובדים, בדיקת הרווחיות לליפט, רווחיות למחלקה, מספר לקוחות למול הרווחיות שהם מייצרים למוסך, לקוחות חוזרים, רווחיות משיתופי פעולה, רווחיות לחלפים ועוד פרמטרים רבים שאנו בודקים במסגרת הייעוץ העסקי למוסכים.

אלו מסייעים במסגרת תהליך האבחון העסקי להבין בדיוק מה מצבו של המוסך והיכן צווארי הבקבוק והבעיות הפיננסיות והעסקיות שצריך לטפל בהן.

גיבוש אסטרטגיה עסקית למוסך

ייעוץ עסקי למוסכים כולל גם גיבוש והתוויית אסטרטגיה עסקית. יחד אנחנו מבינים מה החזון והיעדים של המוסך, עובדים על הבידול של המוסך ועל המסר העסקי שהמוסך רוצה להעביר ובאמצעותו לגרום ללקוחות לבחור דווקא לגשת למוסך הספציפי הזה. במה הוא נבדל ממוסכים אחרים? מה הערכים המובילים של המוסך? מה המסר השיווקי? ועוד. גיבוש האסטרטגיה העסקית היא הבסיס לכל שאר התהליכים העסקיים והפיננסיים שמפורטים בהמשך.

בניית תוכנית עסקית למוסך

בניית תוכנית עסקית היא אבן דרך משמעותית להגדרת היעדים והשגת המימון עבורם. היא תסייע לכם לגייס את התקציב הנדרש למינוף וצמיחת המוסך ולהתאמתו לשינויים ארגוניים וטכנולוגיים. באמצעות התוכנית העסקית אנו מלווים אתכם וניגשים לבנק למטרת השגת המימון הנדרש על מנת לתקצב את שלל הפעילויות המתוכננות.

"אני מאור ממוסך מוטואיקס, אני עובד עם אייל כבר שלושה חודשים, במהלכם הרגשנו עליה של 25% בהכנסות ובעיקר בשינוי אורח החיים שלנו. אנחנו עובדים פחות קשה, בשיחה הראשונה אייל שאל אם אנחנו יכולים לקחת ימי חופש, אמרנו לו שאי אפשר, שאנחנו לא יכולים לצאת מהעסק ומאותו היום שאייל נכנס לפה אני כל יום שני בחופש, מבסוט! תודה רבה לאייל." מאור, בעל מוסך לטרקטורונים 

5/5

בניית תוכנית עבודה למוסך

לאחר בניית האסטרטגיה העסקית וגיוס הכספים באמצעות התוכנית העסקית למוסך, אנו עובדים יחדיו על תוכנית העבודה של המוסך. בתהליך זה אנו בונים תוכנית עבודה ישימה בחתך שבועי וחודשי עם יעדים ומדדים תקופתיים.

אנו לא רק בונים איתכם את תוכנית העבודה, אלא גם מסייעים לכם לעמוד בביצוע. בתוך כך, היועצים שלנו יסייעו לכם, להבין באילו ערוצים כדאי להשקיע קודם בכדי להגדיל את המחזור שלכם. נבנה יחדיו שיתופי פעולה עסקיים ונתעדף את שלל המשימות שיש למוסך לבצע.

בניית שיתופי פעולה עסקיים

כחלק מתהליך הליווי העסקי למוסכים אנו עובדים גם על שיתופי פעולה עסקיים שיניבו למוסך לקוחות חדשים. כך למשל ניתן לייצר שיתופי פעולה עם גורמים שונים הנדרשים לפנות או להפנות לקוחות למוסך. לדוגמה: עבודה עם סוכנים המבטחים רכבים, הם יכולים להפנות את הלקוחות שלהם לתיקון הרכב במוסכים שאיתם יש להם שיתופי פעולה. אלו בהחלט יכולים להגדיל את מעגל הלקוחות ולהגדיל את ההכנסות של המוסך.

פיתוח עסקי למוסכים

ייעוץ עסקי למוסכים כולל גם תהליכי פיתוח עסקי. בעל עסק, בעל מוסך שרוצה להצליח חייב לעמוד בתנאי השוק התחרותיים ולהיות כל הזמן רלוונטי ותואם לקדמה הטכנולוגית. חשוב שתהליכי הפיתוח העסקי למוסכים יהיו עקביים ולא חד פעמיים, כך שהמוסך ימשיך לתת שירות ולהתאים עצמו לקדמה ההולכת ומתפתחת.  

מה עוד כולל ייעוץ פיננסי למוסכים?

כחלק מתהליך הליווי והייעוץ העסקי אנו משקיעים רבות גם בתחום של ייעוץ פיננסי. בתור יועץ פיננסי, נתקלתי במצבים בהם בעלי המוסך שליוויתי ראו את דו"חות רואה החשבון שלהם והתרשמו שהמוסך הרוויח טוב, ואילו בפועל המצב היה שונה לחלוטין. היועץ העסקי למוסכים יודע לנתח את דו"ח תזרים המזומנים של המוסך ולשקף את תמונת מצבו הפיננסית הנכונה והאמיתית.

מוסכים רבים שליוויתי ממש נאבקו עם ניהול תזרים המזומנים, וכאשר פנו לבנק לקבל הלוואה הבנק סרב לתת להם בשל החובות שאליהם נקלעו. כל זאת פשוט מחוסר הבנת הדו"חות הכלכליים.

בליווי וייעוץ עסקי ופיננסי מקצועי, תקבלו מאיתנו כחלק מראשיתו של התהליך דו"ח תזרים מזומנים לניהול תקציב העסק. דרכו תשלטו בדיוק בהכנסות ובהוצאות של המוסך בחתך יומי, שבועי וחודשי. כך לא יהיו לכם "הפתעות" בניהול המוסך ותדעו מראש אילו כספים עתידים להיכנס, ומה ההוצאות וההתחייבויות של המוסך.

בכל מקרה, אנו מספקים כלים מקצועיים שיאפשרו לכם לעקוב אחר הפעילות העסקית של המוסך, להבין בדיוק מה ההכנסות וההוצאות של המוסך, למדוד בצורה נכונה את רווחיותו ולבנות מודל פיננסי נכון יותר למוסך שלכם.

ניתוח עלויות ובחינת ההוצאות של המוסך

ניתוח עלויות ובחינת ההוצאות היא קריטית עבור כל מוסך. בתהליכי ייעוץ עסקי למוסכים בוחנים כל מוסך איתו אנו עובדים כדי לקבוע היכן וכיצד הוא יכול להוזיל עלויות. הניתוח בתחום זה יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים בשנה שפשוט הולכים לאיבוד בעלויות ותשלומים קבועים.

ישנן דרכים רבות לחסוך כסף באמצעות הפחתת עלויות, אך לא כולן יעילות. לכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו, לנתח את הדו"חות כלכליים וללמוד את הנתונים הפיננסיים. כיועץ עסקי ופיננסי בעל ניסיון עשיר בליווי מוסכים, מסייע לכם למצוא את הדרכים הטובות ביותר להפחתת עלויות לספקים, ייעול תהליכי עבודה, מעבר על כל הביטוחים ועוד וזאת כדי לוודא שאתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר.

הגדלת אחוזי מכירות ורווחיות המוסך

ייעוץ עסקי למוסכים יכול להפוך את המכירות שלך לרווח משמעותי. הרבה מוסכים מתמקדים במכירות, בין אם מכירות אלו אכן מניבות רווח ובין אם לאו. אנו עובדים עם מכונאים, מנהלים ובעלי עסקים על מנת להבין את ניתוח השוק לקראת אותה מטרה של הגדלת הרווח.

בדרך זו תקבלו תמורה גבוהה יותר עבור ההשקעה שלכם, במילים אחרות: הזמן שלכם יהיה שווה יותר כסף. בכך שאנחנו עוזרים לכל אחד ואחת בעסק לראות את החשיבות של רווח, ולא רק מכירות, אנו עוזרים לך לבצע עסקאות טובות יותר ולהשקיע את זמנך ביעילות על הדברים החשובים באמת.

יצירת ערך גבוה לכל לקוח שנכנס למוסך

יצירת ערך היא חלק חשוב בשמירה על בסיס לקוחות חזק שיישאר איתך לאורך שנים. אייל פז מציע ייעוץ וליווי עסקי למוסכים שיעזור לך ליצור ערך גבוה יותר עבור העסק שלך. אנו מציעים ייעוץ עסקי שיעזור לכם לבדל את עצמכם מהמתחרים ולהציע את התמורה הטובה ביותר ללקוחות.

באמצעות ההבנה כי ערך לא תמיד אומר השירות הכי זול. אלא, תוכלו ליצור שירותים מוערכים שיבנו קהל לקוחות נאמן שיישאר איתכם שנים. אנו עוזרים ללקוחות שלנו ללמוד כיצד ליצור מותג איכותי משלהם בכדי להבליט את עצמם משאר המתחרים בענף הרכב.

מה כולל ייעוץ ארגוני למוסכים?

אחד מהאתגרים שאיתו מתמודד מוסך ונדרש לליווי וייעוץ הוא שירות הלקוחות. ההתמודדות עם המענה ללקוחות והגדלת המכירות דורש סיוע של ייעוץ ארגוני שמטרתו לשפר ולייעל את התהליכים הנגזרים מהאסטרטגיה העסקית של המוסך.

באמצעות פעילות ממוקדת ומוסדרת, ניתן להגדיל באופן משמעותי את המענה ללקוחות ולשפר את השירות והמכירות בעשרות אחוזים. כך למשל, אפשר להתאים ולשפר את המענה של העובדים לצורכי הלקוח וליעל את השירות ואת זמני המענה.

אחד מהאתגרים שאיתו מתמודד מוסך ונדרש לליווי וייעוץ הוא שירות הלקוחות. ההתמודדות עם המענה ללקוחות והגדלת המכירות דורש סיוע של ייעוץ ארגוני שמטרתו לשפר ולייעל את התהליכים הנגזרים מהאסטרטגיה העסקית של המוסך.

באמצעות פעילות ממוקדת ומוסדרת, ניתן להגדיל באופן משמעותי את המענה ללקוחות ולשפר את השירות והמכירות בעשרות אחוזים. כך למשל, אפשר להתאים ולשפר את המענה של העובדים לצורכי הלקוח וליעל את השירות ואת הזמנים.

שיווק ופרסום בענף המוסכים

ייעוץ עסקי למוסכים יכול לסייע על ידי מתן אסטרטגיות שיווק ופרסום באינטרנט. אנו קובעים את התוכנית השיווקית הטובה והאפקטיבית ביותר עבורכם, תוך התחשבות במאגר הלקוחות, סוגי השיווק, מגמות שיווק חדשות ועוד. הייעוץ העסקי למוסכים אפילו בודק את יעילותה של אסטרטגיית השיווק על ידי מעקב אחר צמיחה ומגמות חדשות, כך שתפיקו את המרב מהשיווק.

כמו כן, חשוב להתאים את תוכנית השיווק של המוסכים לקצב התפתחות הענף. תוכנית שיווק חדשנית למוסכים הכרחית ומבוססת גם על פרסום ושיווק באינטרנט.

ניתוח פעולות עסקיות למוסכים

אייל פז ייעוץ עסקי לחברות מבצע ניתוח פעולות מעמיק עבור כל לקוחות המוסך. בהתבססות על נתונים ולא "בתחושות בטן" ולכן אנו מנתחים את דו"ח רווח והפסד של המוסך, כדי לקבוע כיצד העסק יכול לפעול בצורה יעילה יותר. מטרת ניתוח התפעול שלנו היא כדי לעזור ללקוחות שלנו לנהל את עסקיהם בצורה יעילה, אפקטיבית ונכונה מבלי להתפשר.

ייעוץ כלכלי ועסקי למוסכים עושים עם אייל פז

ייעוץ כלכלי ועסקי יכול לשפר מקצה לקצה את ההתנהלות העסקית שלך, כך שזוהי הזדמנות שלא כדאי לפספס. הניסיון הרב והמקצועיות של אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי יסייע לך לייעל את העסק, ליצור שיתופי פעולה עסקיים ולשפר את ניהול העסק. אז אל תוותרו על היכולת של המוסך שלכם לממש את מלוא הפוטנציאל שלו ולהצליח יותר!

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי וליווי מרכזי שירות ושיפור תהליכי מכירה בתחום הרכב, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד