לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

בניית תוכנית עסקית

מעוניינים בבניית תוכנית עסקית? הגעתם למקום הנכון. תוכנית עסקית היא כלי חשוב להתפתחות של כל יזם, סטארטאפ או עסק. היא עוזרת לבנות את העסק, להגדיל את שולי הרווח ולזהות יתרונות תחרותיים מרכזיים.

תוכנית עסקית מקצועית שמתוכננת היטב יכולה לעזור לכם להגדיר יעדים שהחברה שלכם תוכל להשיג בשנים הקרובות. היא גם מזהה את החוזקות והחולשות של הסטארט-אפ, כמו גם סיכונים ואיומים פוטנציאליים. מטרת מאמר להציג לבעלי עסקים, כיצד הם יכולים ליצור תוכנית עסקית יעילה עבור החברה שלהם. מרכיבי המפתח של התוכנית יידונו בפירוט כולל סקירה עסקית, היסטוריית החברה, צוות ההנהלה, אסטרטגיית השיווק וגם התחזית הפיננסית.

אצלנו בחברת “אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי” עוסקים בבניית תוכניות עסקיות לעסקים ולחברות כבר שנים רבות, אנו למודי ניסיון ויודעים איך לבנות תוכנית עסקית משכנעת ויסודית. במאמר זה נפרט מהי תוכנית עסקית, מהם השלבים לבניית תוכנית עסקית, ונחקור תוכנית עסקית לדוגמא.

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית היא מסמך כתוב המתאר כיצד אתם מתכוונים להקים ולנהל את העסק שלכם. היא צריכה להיות מקיפה ויסודית ולהכיל פרטים מדויקים, כמו: שם חברה, ענף, שוק יעד, מוצר או שירות, יעדים פיננסיים, צוות ניהול וכו'. התוכנית העסקית צריכה להיכתב על ידי גורם אובייקטיבי ומקצועי שמבין היטב בעולם העסקי והפיננסי.

התוכנית העסקית היא מפת הדרכים שבה משתמשים כדי להביא את החברה או את העסק ליעדים שנקבעו. היא הבסיס כדי לגייס הון וגם לגייס שותפויות. כדאי לזכור שבלי תוכנית טובה, העסק שלכם כמעט ויהיה תקוע.

תוכנית עסקית מספרת את סיפורו של העסק: היא מפרטת מה העסק עושה, למה הוא עושה את זה, מהן הדרכים לקבלת כספים כדי לשלם את החשבונות ולהביא לצמיחת העסק, וגם מה מבדיל אותו מהמתחרים.

בניית תוכנית עסקית – 3 גורמים מרכזיים

כשמדובר בבניית תוכנית עסקית, ישנם שלושה גורמים עיקריים שצריך לזכור: הגורם הראשון הוא ייחודו של הרעיון. אם הרעיון חדשני בשוק, אז יהיה קשה למכור למשקיעים או למשוך לקוחות. הגורם השני הוא היתכנות בשוק.

תוכנית עסקית טובה כוללת מחקר על השוק וניתוח עד כמה הם יכולים לשרוד בשוק הזה. הגורם השלישי הוא תחזיות פיננסיות. זה כולל ניתוח של העלויות ותזרים ההכנסות שלהם וכן השוואה ביניהם. כפי שאפשר לראות, בניית תוכנית עסקית דורשת מחקר מעמיק על מספר גורמים שיש להם השפעה על אחוזי ההצלחה של העסק. כאן תוכלו לקרוא עוד על הסיבות – למה צריך תוכנית עסקית.

מהם השלבים לבניית תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית כתובה היטב צריכה לכסות את כל ההיבטים של העסק, כולל כספים, ניתוח שוק, תוכניות שיווק, צוות ניהול, יעדים עתידיים ועוד. תוכנית עסקית היא מסמך שמטרתו לעשות מחקר מקיף על העסק והיא צריכה תמיד לכלול את 12 הסעיפים הבאים:

  1. תקציר מנהלים – תקציר המנהלים נותן בדרך כלל סקירה קצרה של הרקע של החברה, מטרת הון השקעה או מימון נוסף, כיצד מתכוונים להוציא את הכספים האמורים.
  2. ארגון – תיאור צוות הניהול של הארגון, תרשים ארגוני עם פרטי קשר של אנשי מפתח.
  3. תיאור החברה – ההיסטוריה של החברה מאז הקמתה; איך זה התפתח; אילו מוצרים או שירותים מוצעים; יתרונות תחרותיים על פני ארגונים אחרים.
  4. הרעיון העסקי – מה הרעיון העסקי שלי? מי המתחרה שלי ומה מבדיל בינינו?
  5. הצהרת ייעוד
  6. הצהרת חזון
  7. אודות – תולדות החברה
  8. מוצרים או שירותים – מהם שירותי הליבה והמוצרים שלי?
  9. אסטרטגית שיווק
  10. אסטרטגיית שירות לקוחות
  11. אסטרטגיית תפעול (עלויות תפעול, ספקים, תזרים מוצרים)
  12. תחזית פיננסית

קראו כאן אם תרצו להעמיק בלמידת הסעיפים הנדרשים כאשר מכינים תוכנית עסקית.

תוכנית עסקית לדוגמא וסוגים של תוכניות

תוכנית עסקית לדוגמא צריכה לכלול מה העסק שלכם עושה, היכן הוא פועל, מי הלקוחות שלו, איך נראית התחרות. על מנת להתחיל לכתוב את התוכנית העסקית שלך, הקפד לענות על השאלות הבאות:

  1. מה אני רוצה שתהיה החברה שלי?
  2. היכן אני רוצה שהחברה שלי תפעל?
  3. במה החברה שלי יכולה לעשות טוב יותר מהמתחרים שלי?
  4. מהן המטרות ארוכות הטווח של החברה שלי?

תוכנית עסקית לדוגמא היא מסמך כתוב המכיל את כל המידע שצריך לדעת על רעיון עסקי. הוא כולל פרטים על מה שהעסק עושה, איך הוא ירוויח כסף ואיזה סיכונים הוא מתמודד. בקיצור, תוכנית עסקית מספרת לך את כל מה שאתה צריך לדעת על חברה לפני שתשקיע זמן או כסף.

בחלק זה נדון בדוגמא של תוכנית עסקית יעילה לחברת סטארטאפים חדשה. על מנת לוודא שיש לנו מסמך יעיל ותמציתי, נבצע את השלבים הבאים:

  1. הציגו בקצרה את הסטארט-אפ החדש ומדוע רוצים להקים את העסק.
  2. דונו למי אנחנו מכוונים כלקוחות ומה אנחנו יכולים להציע להם שאין להם עדיין גישה אליו, שיש ביקוש אליו.
  3. תארו את המוצר או השירות המוצעים.

בתוכנית עסקית לדוגמא יופיעו הנתונים הבאים

  1. פרטים כלליים על העסק: שם עסק, תיאור העסק.
  2. מה העסק מוכר: מהם המוצרים או השירותים המוצעים.
  3. ניתוח שוק ומתחרים: מיפוי המתחרים וניתוח שוק, הוכחת ביקושים.
  4. ניהול וארגון: מבנה הנהלה וכלליות.
  5. הצגת תחזיות פיננסיות.
  6. אסטרטגיה שיווקית: גישה לשוק וקידום מכירות.
  7. תקורה נדרשת: אמצעים נדרשים, מתקנים נדרשים ועלויות נוספות.

תוכנית עסקית כלכלית לעסק קטן

בעבור עסק קטן, תוכנית עסקית כלכלית איננה רק מסמך; היא המצפן המנחה את פעילותו העסקית והפיננסית. התוכנית מאירה את המצב הכלכלי של העסק, מספקת תמונה ברורה של הנכסים, ההתחייבויות, ההכנסות וההוצאות שברשותו. על ידי חישוב תחזיות ואסטרטגיות לעתיד, היא מספקת מפת דרכים להתמודדות עם מכשולים כלכליים אפשריים, ובכך מבטיחה שהעסק יישאר חזק ויציב. כמו כן, היא כלי בלתי נפרד כאשר מחפשים מימון חיצוני, שכן משקיעים וגופים שנותנים מימון דורשים תוכנית כלכלית מקיפה כדי להעריך את רווחיות העסק. ללא תוכנית כזו, עסק קטן יתקשה לגייס מימון משמעותי ויהיה פגיע לסערות הכלכליות הבלתי צפויות שעשויות לפגוע בו. תוכלו לקרוא איך לבנות תוכנית עסקית כלכלית לעסק קטן במאמר כאן: תוכנית עסקית כלכלית לעסק קטן.

תוכנית עסקית לפטנט

בניית תוכנית עסקית לפטנט היא צעד אסטרטגי שיכול להכריע את הצלחת המיזם. תוכנית עסקית מקיפה תספק לך ולמשקיעים פרטים חיוניים כמו ניתוח שוק, אסטרטגיות שיווק, תכנון כלכלי ותכנית תפעולית. כל זה יכול להגן על החברה מפני הפרות ולהגביר את הסיכויים להצלחה המסחרית. כמישהו עם ניסיון רב בניהול עסקים וייעוץ כלכלי, אני ממליץ לא לדלג על שלב זה בתהליך. תוכלו להרחיב על בניית תוכנית עסקית לפטנט, במאמר כאן.

תוכנית עסקית – סיכום והמלצות

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את הכוונה והכיוון של העסק. זה כולל את האסטרטגיות שלך להצלחה וכיצד אתה מתכנן להגיע אליהן. תכנון מראש באמצעות תוכנית עסקית הוא שלב חיוני לכל עסק. תוכנית עסקית עוזרת לך לבטא את הרעיונות והיעדים שלך במילים ולהפוך אותם לתוכנית מוחשית להצלחה.

תוכנית עסקית כתובה היטב היא קריטית לכל חברה כדי להצליח בסביבה התחרותית הקיימת כיום. החוכמה היא לא רק לכתוב אותה טוב, אלא גם צריך להיות מספיק משכנע כדי שהמשקיעים ישקיעו בעסק: איך לכתוב תוכנית עסקית למשקיעים.

כדאי לשים לב: תוכנית עסקית היא לא דבר סטטי, אלא היא צריכה להתעדכן ככל שהעסק גדל ומשתנה. זה יעזור לבנות עסק שיצליח. ולכן חשוב לדעת איך לבדוק תוכנית עסקית מול הביצוע בפועל.

לקביעת פגישה בנושא בניית תוכנית עסקית, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תוכנית עסקית לפטנט

בנוף הדינמי של יזמות וחדשנות, ההבדל בין רעיון חדשני, לבין מיזם מצליח, נמדד לעיתים רבות בתכנון הפיננסי. אם אתם צריכים בניית תוכנית עסקית מאפס או

בניית תוכנית עסקית כלכלית לעסק קטן

בעולם העסקים הדינמי, תוכנית עסקית כלכלית היא לא רק כלי, אלא התשתית הפיננסית של כל עסק. כאשר אני, אייל פז, מתייחס לתוכנית עסקית, אני רואה

בניית תוכנית עסקית למשקיעים

מדי תקופה אשר מוגדרת מראש על ידי המנהלים וכן כאשר העסק מצוי בנקודת מפתח או פרשת דרכים בה על מנהליו להכריע כיצד לפעול, מומלץ לכתוב

איזה סוג של תוכנית עסקית העסק שלך צריך

אם אתם בעלי עסק סביר להניח שלא פעם שמעתם על החשיבות של תוכנית עסקית. לא לכולם יש אחת כתובה כזאת, אך בסופו של דבר לכולם

איך לבדוק תוכנית עסקית מול הביצוע בפועל

אחת התופעות המוכרות של בתי עסק רבים, היא שהם כותבים ומשקיעים אנרגיה וכסף רב בבניית תכנית עסקית מדוקדקת בעבור עתידם, אך בפועל הם אינם משתמשים

למה צריך תוכנית עסקית

עסק הנדרש למימון, להקבלת הלוואה או לגיוס שותף או משקיע צריך להציג תוכנית עסקית. למה צריך תוכנית עסקית? כי היא מהווה תוכנית עבודה מפורטת שכוללת

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד