לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

ייעוץ עסקי למפעל

ייעוץ עסקי למפעלים ולחברות תעשייה

לנהל מפעל מצליח זה לא דבר פשוט. התחרות בענפי הייצור רק הולכת וגוברת עם קדמת הטכנולוגיה והעלייה בביקוש במדינתנו הקטנה. נוסף על כך, המצב הביטחוני מורכב ונפיץ, חוסר הוודאות גדול, הרגולציה מכבידה ולכל זה מתווספת המורכבות העצומה של ניהול מפעל. 

פעמים רבות הפוטנציאל הכלכלי אינו ממומש במלואו, בעלי התפקידים במפעל צריכים להיות מסוגלים להפעיל את התוכנית העסקית, להכיר את השוק המקומי והבינלאומי בו המפעל פועל, לאתר ולפתור בעיות ברווחיות ולהתמודד עם קשיים נוספים. הקושי הרב מוביל מנהלי מפעלים או חברות תעשייה לשכור שירותי ייעוץ עסקי למפעל.

מהם האתגרים שאיתם מתמודדים מפעלים וחברות תעשייתיות? וכיצד ליווי עסקי יכול לסייע למפעלים ולחברות תעשייה להשתפר ולהתייעל?

תוכן עניינים

מהם האתגרים המשותפים לעסקים בענפי התעשייה?

עסקים בתחומי התעשייה שונים זה מזה ברמת השימוש בטכנולוגיה, אך רבים מהאתגרים בין החברות השונות זהים, כולם רוצים להמשיך ולשפר את תהליכי הייצור, לעשות יותר בפחות זמן וכסף, לשפר יכולות ניהול, לדייק את מודל התמחור, לנהל את העובדים בצורה אפקטיבית יותר, להשקיע בהכשרת עובדים, שימור עובדים ועוד.

על אף האתגרים הרבים איתם מתמודדת תעשיית הייצור, היא צפויה להמשיך ולצמוח גם בשנים הקרובות. מלבד חוסר היציבות בתנאים הכלכליים הלאומיים והבינלאומיים, ישנם גם אתגרים פנימיים העומדים בפני מפעלים וחברות יצרניות בענפי התעשייה השונים. נעמוד על מספר אתגרים נפוצים בענף הייצור, בהם ייעוץ עסקי יכול לסייע.

1. שליטה פיננסית בכספי המפעל ושיפור הרווחיות

גופים תעשייתיים וחברות בענפי התעשייה לעתים רוצים לשפר את השליטה והבקרה ולשפר את הרווחיות של המפעל. ייעוץ עסקי למפעלים מסייע בכך שהוא למעשה "משחרר" את החסמים ועוזר לעבוד למימד של רווחיות משופרת יותר.

התהליך מתחיל במפגש היכרות שיגרום לשני הצדדים להכיר טוב יותר. תהליך הליווי העסקי מתחיל בהיכרות המחלקות במפעל, הפעילות שלהן, מידת היעילות, בחינת הרווחיות של הפרויקטים וכיצד הם באים ליידי ביטוי בדוחות הכלכליים, בחינת מודל התמחור, בדיקת ניהול הזמן, מיצוי ואפקטיביות העובדים, חלוקת המשימות ועוד.

כנאמר, התהליך מתחיל בסקירה רוחבית של המפעל מנקודת מבט מקצועית ואובייקטיבית מבחינה פיננסית ומבחינת ניהול העסק. לאחר מכן, מזהים את החסמים, את "צווארי הבקבוק" שחוסמים את המפעל מבחינת ניהול פיננסי, פיתוח עסקי, גיוס עובדים, שיפור יכולות הניהול. כל זאת מתבצע לפי סדרי עדיפויות בסולם של מה שיביא את הרווחיות הגבוהה ביותר למפעל.

כמובן שאין מדובר בפתרונות קסם, אלא בעבודה מאומצת המבוססת על ניתוח הנתונים בשטח ו"תרגומה" לתוכנית עבודה מפורטת וישימה שתשפר את הגדלת המחזור, הגדלת ההכנסות והרווחיות.

2. גיבוש חזון ואסטרטגיה עסקית למפעל

כל תהליך של ייעוץ עסקי למפעל מתחיל כמובן בגיבוש החזון והאסטרטגיה העסקית. לשם כך רצוי להיעזר ביועץ אסטרטגי אשר תפקידו להתוות, יחד עם הגורמים הבכירים במפעל את האסטרטגיה העסקית שתכתיב את אופי הפעילות העסקית וזה יהיה המתווה שעל פיו כל המחלקות "יתיישרו". לאחר גיבוש האסטרטגיה העסקית למפעל נפנה הלאה לבניית תוכנית עבודה.

3. בניית תוכנית עבודה לשיפור ביצועי המפעל

לאחר "למידת" המפעל, אנו בונים עבורכם תוכנית עבודה המבוססת על מבנה המפעל ויעדיו, פעילותו העסקית, מצב השוק, מתחרים, כל זאת תוך מתן מענה לאתגרים ולחסמים שאיתרנו. למשל: בניית תוכנית עסקית נכונה לפרויקטים עתידיים, דיוק מודל התמחור למוצרי המפעל, שינויים בכח אדם, חלוקת תפקידים מחודשת אם נדרש, שינויים בהיקף ובמודל הפעילות של המחלקות השונות וכל זאת בכדי לשפר את הרווחיות ולגרום להתנהלות כלכלית משופרת יותר. כך למשל אנו עוסקים גם בשיפור התחומים הבאים:

א. חיזוי הביקוש למוצרים

במפעלים יצרניים רבים, לעתים עולה הקושי בחיזוי הביקוש העתידי למוצרים, דבר המשפיע על כל תהליך הייצור בפעל, משפיע על ההיערכות, על התפוקות ועל המודל העסקי כולו. כתוצאה מכך, המוצרים מיוצרים לפעמים בעודף ולפעמים בחוסר ואינם מצליחים לענות על דרישת הלקוח. בתהליך הייעוץ העסקי אנו מנתחים את מצב השוק, מתחרים, מוצרים ועוד.

ב. ניהול מלאי

ניהול מלאי הוא אחד האתגרים המרכזיים בענף הייצור, אך בזכות העזרה של פתרונות בטכנולוגית של אוטומציה, הוא הפך להרבה יותר פשוט. עם זאת, עדיין ישנם מפעלים רבים, בעיקר הקטנים, אשר מנהלים את המלאי שלהם באופן ידני "מהמדף למדף".

מעקב אחר מלאי הוא תהליך אשר גוזל זמן רב, שניתן לייעל בעזרת עבודה עם תוכנות ייעודיות לניהול מלאי.

ג. שיפור היעילות במפעלי ייצור

מפעלים או חברות תעשייה מחפשות דרכים יעילות להפחתת עלויות ולשיפור היעילות בתהליכים. רבים מהם בוחרים להקריב את איכות המוצרים שלהם כדי להפחית את עלויות הייצור. בכדי לא לפגוע ברווחיות מחד ומאידך לא לפגוע באיכות חומרי הגלם והמוצרים, אנו מעניקים גם דרכים לשיפור היעילות בתהליכי ייצור.

4. שיווק, פרסום והגדלת מכירות במפעלים ובחברות

נדבך נוסף של ייעוץ עסקי למפעל עוסק פיתוח שיווקי ועסקי למטרת זיהוי הזדמנויות לחדירה לשווקים חדשים ומהליכים שיווקיים שיכולים לשפר את רווחיות המפעל. במסגרת תהליך הליווי העסקי אנו בונים עבורכם תוכנית שיווקית אפקטיבית ומותאמת אישית עבור המפעל עצמו. אנו עומדים על בניית אסטרטגיה שיווקית: בחירת אפיקי הפרסום, הגדרת קהל היעד, שיווק דיגיטלי, שיתופי פעולה עסקיים ועוד. כל זאת במטרה להרחיב את מעגל הלקוחות המשלמים.

5. פיתוח עסקי למפעל

ייעוץ עסקי למפעלים כולל בתוכו התייחסות להתקדמות הטכנולוגיה והתאמת המפעל למצבי צמיחה והתפתחות. כידוע הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר והמפעל צריך להיות "גמיש" ולהתאים את הצמו למצבים המשתנים ואף להקדים את זמנם ולהיערך מבעוד מועד. הופעתן של טכנולוגיות מתקדמות אלו בהחלט מובילה את היצרנים לקבל החלטות משמעותיות, כמו: באיזו טכנולוגיה רוצים להשקיע קודם? מה גובה ההשקעה המתוכננת לעומת ההחזר הצפוי? האם יישום הטכנולוגיה תהיה החלטה טובה ורווחית עבור המפעל? תוך כמה זמן הצפי להחזיר את ההשקעה? וכיו"ב.

איך ייעוץ עסקי לחברות תעשייתיות ומפעלים יכול לעזור לך?

האתגרים עמם מתמודדים מפעלים רבים בתחום התעשייה נוגעים גם להתעסקות השוטפת בשיפור חיזוי הביקוש למוצרים בכדי להגיע למיצויי אופטימלי של גורמי הייצור, ניהול מלאי, נקיטת מהלכי התייעלות, ניהול מכירות, השקעה בשיווק, בחירת אפיקי פרסום, תכנון תהליכי פיתוח עסקי ועוד.

תחומי הייצור משתנים במהירות עבור היצרנים, בין אם מדובר בחברות תעשייתיות או מפעלים, ולא משנה באיזה מגזר. לכן מומלץ למנהלים לקבל ליווי והכוונה מקצועית של יועץ עסקי. היועצים שלנו עוזרים ללקוחותינו לנווט בעולם הניהול המאתגר ומסייעים להם בתחומים כמו שיווק ופרסום, הגדלת הרווחיות וניהול יעיל של הפעילות העסקית של המפעל.

אנו עוזרים ליצרנים מקומיים שעובדים בתחומים שונים בעולם התעשייה, כיוון שאנו מבינים את המורכבות שבניהול מפעל ויודעים כיצד לסייע בכך. אנו עובדים עם המנהלים על מנת למקד את ההשקעה שלהם, כך שהפעילות שלהם ושרשרת האספקה שלהם יהיו יעילים ככל שהם יכולים להיות.

היועצים שלנו מביאים את העתיד ליצרנים. אנו משתפים את הלקוחות שלנו במודלים עסקיים חדשים, דרכים להוזיל את ההוצאות ועוד. אנחנו יכולים לזרז את זרם הרעיונות החדשים, להפוך מוצרים לחדשניים יותר ולאתר צווארי בקבוק בייצור. בכל אחד מהמקרים אנו מתייחסים ללקוחותינו כאל שותפים מלאים לתהליך והתוצאות שאנו משיגים משנים את המציאות העסקית.

אייל פז ייעוץ עסקי עוזר לך באמצעות:

  • זיהוי דרכים לחיסכון כסף והגדלת רווחיות הפרויקטים.
  • בניית אסטרטגיה עסקית ו"תרגומה" לתוכנית עבודה.
  • שיפור יכולות ניהול.
  • שיפור ביצועי המפעל, שיפור בקרת האיכות ומתן פתרונות חדשניים לייצור.
  • סיוע מבחינה פיננסית: דוחות כלכליים, בחינת עלויות מול ספקים, בחינת מודל התמחור.
  • בניית תכנית שיווק למפעל.
  • בחירת אפיקי פרסום אפקטיביים.
  • בניית תוכנית עסקית למפעל.
  • תכנון תהליכי פיתוח עסקי למפעל.

באמצעות שיחות עם הלקוחות שלנו שיעזרו לנו לפתח היכרות טובה עם המפעל, נוכל לגבש תוכנית עסקית אסטרטגית מקיפה שמטרתה הגדלת מחזור המכירות, פיתוח שיווקי ועסקי ושיפור יעילות קו הייצור. נבצע גם מעקב אחרי הכנסות והוצאות המפעל ואחר פעילות עסקית, מה שיאפשרו מדידה נכונה ומדויקת יותר של הרווחיות ויתרום להתנהלות כלכלית מיטבית.

ייעוץ עסקי למפעלים ולחברות תעשייה עושים רק אצל אייל פז

היועצים העסקיים שלנו מביאים למפעל הרבה יותר מאשר מידע שיווקי ופיננסי, אלא מביאים איתם מכלול של קישורים ויכולות המבוסס על ניסיון רב שנים בניהול עסקים בשטח בתחום של ייעוץ למפעלים ממגוון ענפי התעשייה. כולם בעלי ניסיון רב בתחום, בעלי ידע מקצועי נרחב ושליטה בעולם הפיננסי, את כל אלו אנו מעמידים לרשותכם לצורך השיפור בתחומים התפעוליים, הלוגיסטיים והשיווקיים. נפעיל את כל האמצעים הדרושים על מנת לשפר את ביצועי ניהול המפעל וכדי לאפשר הזדמנויות להתפתחות עם פוטנציאל אמיתי לצמיחה וזינוק ברווחי המפעל.

ליווי עסקי מבית אייל פז יעזור לך להבין מי מתחרים בתעשייה, אילו תנודות במשק צפויות בתקופות הקרובות וגם מהם המאפיינים המשפיעים על רווחיות העסקים בענפי הייצור. מטרתנו היא לספק לך את הכלים להיות המנהל הטוב ביותר שניתן ולמקסם את יעילות המפעל.  

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי, התקשרו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד