לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

ליווי עסקי לבעלי עסקים

ליווי עסקי לבעלי עסקים שרוצים להצליח יותר

ליווי עסקי לבעלי עסקים מומלץ לכל עסק אחת לתקופה. תהליך הליווי העסקי מסייע לבעלי עסקים לייצב את העסק, גם בתקופה מאתגרת, מלאה בשינויים ולהכין אותו כמה שיותר טוב לצמיחה מהירה במציאות הקיימת. במסגרת תהליך הליווי העסקי, יועץ עסקי מקצועי ומיומן, בעל ניסיון שטח רב בליווי מאות בעלי עסקים וחברות, לוקח את העסק שלך ומעניק לו כלים חשובים שמטרתם לשפר את רווחיותו ולהגדיל את פעילותו. לאילו בעלי עסקים מומלץ לקבל ליווי עסקי? ומה כולל תהליך של ליווי עסקי? 

תוכן עניינים

לאילו בעלי עסקים מומלץ לקבל ליווי עסקי?

תהליך איכותי של ליווי עסקי יכול בהחלט להועיל לכל עסק, בכל גודל ובכל נקודת זמן. ליווי עסקי יכול לשפר את יעילותו והתנהלותו של כל עסק בתחומים שונים, החל בהקטנת הוצאות, שיפור תהליכים, התאמת מערך השיווק והמכירות, שיפור הניהול של העסק, טיפול בנושאים הפיננסיים, מתן כלים להתמודדות יומ-יומית עם המציאות המשתנה וכמובן בהגדלת רווחיות העסק. 

באופן מובהק, תהליך הליווי מיועד והכרחי לעסקים הנאלצים מסיבות כלשהן להתמודד עם מצבים מאתגרים, לעסקים המעוניינים להרחיב את פעילותם, לעסקים שאינם בטוחים באיזו דרך לצעוד ולאן פניהם מועדות, לעסקים המעוניינים לבצע שינוי ארגוני, כגון: חילופי כוח אדם, הכנסת שותף, רכישת זיכיון, חדירה לפלח שוק נוסף וכדומה. יחד עם זאת, כפי שנאמר, ליווי עסקי מיועד לכל עסק שרוצה להגדיל את רווחיותו.

בהקשר זה, השגיאה הרווחת של בעלי עסקים היא לחשוב שתהליך הליווי נמשך תקופה ארוכה וישנה "מריחה" של הזמן, אך הדבר איננו נכון במידה ומדובר בתהליך ליווי של יועץ עסקי בכיר, מיומן ומנוסה, אלא מדובר בתהליך לא ארוך שמביא להגדלת רווחיות העסק באופן משמעותי. נאמר גם בהקשר זה שעלויות תהליך הליווי העסקי הן זניחות, ביחס לרווחים שהוא מייצר והן מחזירות את ההשקעה תוך תקופה קצרה יחסית. 

מה כולל ליווי עסקי לבעלי עסקים?

התהליך של ליווי בעלי עסקים משתנה בהתאם לסוג העסק, להיקף הפעילות, למטרותיו ולשאיפותיו של בעל העסק. בין אם מדובר בתהליך ייעוץ עסקי במרכז, ייעוץ עסקי בשרון או בכל אזור גיאוגרפי אחר. כאמור, כל עסק בכל סדר גודל ניתן להביא לרווחיות טובה מאד, רק צריך להתאים לו את הפעילות הנדרשת עבורו. יחד עם זאת, ישנן שלוש פעולות בסיסיות שנעשות כמעט בכל תהליך ליווי, כמפורט מטה:

תמונת המצב הפיננסית של העסק

הפעולה הבסיסית הראשונה מבוצעת עם תחילתו של תהליך הליווי העסקי, במסגרתה היועץ המלווה בונה את תמונת המצב התקציבית של העסק. לפיכך, הוא בונה עבור העסק מספר דוחות כלכליים, ביניהם דוח תזרים מזומנים, דוח רווח והפסד ולפי הצורך הוא מגבש דוחות נוספים בהתאם לצורך ולמצבו של העסק, כל זאת כחלק מבדיקת רווחיות העסק. 

יודגש כי היועץ העסקי הנו בעל השכלה כלכלית רחבה וניסיון בנקאי וכמובן, מקצועי בתחום הייעוץ לעסקים, כך שהדוחות הנוספים שהוא בונה אינם דוחות כמו של רואה חשבון, אלא דוחות שניתן להפיק מהם תובנות ומידע חיוני רב על אופיו התקציבי של העסק, כך שהדבר מסייע להתנהל נכון ולקבל החלטות המבוססות על הנתונים בשטח. 

תמחור מוצרים/שירותים בעסק

מרכיב חשוב נוסף בתמונת המצב הפיננסית של העסק היא בדיקת תמחור המוצרים/השירותים של העסק. מודל התמחור הנו מרכזי ומשפיע על רווחיותו של העסק, ישנם מקרים שרווחיות העסק נמוכה בשל תמחור שגוי ולוקה בחסר. בכדי לבצע תמחור מקצועי, היועץ מתייחס למנעד רחב של משתנים המשפיעים על מדד התמחור בעסק, כגון: הוצאות הייצור, עלות התקורות, היבטים מיוחדים של המוצר או השירות, המחירים "המקובלים" בענף, מיתוג, מאפייני הלקוחות ועוד. 

הקטנת הוצאות והתנהלות יעילה וחסכונית

נדבך נוסף בהגדלת רווחיות העסק, כחלק מתהליך הליווי לבעלי עסקים, מבוסס על הקטנת ההוצאות ושיפור ההתנהלות הפיננסית. למה הכוונה? היועץ המלווה בודק את התנהלות העסק מול הספקים ובכללם את תנאי התשלום והאלטרנטיבות הקיימות בשוק, כגון: החלפה לספק אחר עם תנאי תשלום נוחים יותר. כך למשל ניתן לבצע הקטנה משמעותית יותר של ההוצאות. כמו כן, ניתן לבקש הנחות מספקים שעובדים לאורך זמן עם העסק או לפנות לספק חדש בשוק שמציע מחירי חדירה נמוכים במיוחד. מעבר לכך, תיבדק יעילותם של העובדים, התפקידים יותאמו להיקף העבודה, יצומצמו משרות ותבוצע התאמה של הפעילות להוצאות הקבועות של העסק. 

שיפור מערך הגבייה של העסק

מדרגה נוספת שהיועץ העסקי בוחן במסגרת בחינת תמונת המצב הפיננסית של העסק היא שיפור מערך הגבייה. לצערנו בארץ, נהוג לשלם במתכונת של שוטף, שוטף +… ושוטף נשטף.. כך שלעתים קרובות בעל העסק מספק את השירותים, אבל במקרה הטוב מקבל את הכסף אחרי חודשיים או יותר. כך נוצרים הפסדים בלתי מתוכננים וחוסר סדר פיננסי. 

היועץ המרכז את תהליך הליווי העסקי יציע דרכים לשיפור מערך הגבייה בעסק מבלי לאבד לקוחות. כמו כן, היועץ העסקי יספק כלים חשובים בכל הקשור להתנהלות מול הבנקים, לקבלת הלוואת גישור, הקטנת הלוואות, צמצום ריביות, מעבר לבנק אחר שמספק תנאים נוחים יותר וכל זאת באמצעות הניסיון הבנקאי והקשרים שיש ליועץ העסקי במטרה להשאיר אצל בעל העסק יותר כסף בכיס ולמנוע מצבים לא נעימים וסיכונים שעלולים לפגוע בעסק בעתיד. 

שיווק העסק

הפעולה הבסיסית השנייה מתמקדת בשיווק ופרסום העסק. כיום, ישנם ערוצי שיווק רבים, הכוללים כמובן את תחום השיווק הדיגיטלי. השונות בין ערוצי השיווק כל כך גבוהה, כך שבעלי עסקים רבים לפעמים אינם מודעים לפלטפורמות השונות וגם לא ממש יודעים איך להשתמש בהם בצורה אפקטיבית. 

כך לדוגמה במסגרת תהליך הליווי העסקי, היועץ יציג את מגוון האפשרויות של ביצוע שיווק דיגיטלי לעסק: הקמת אתר אינטרנט, קידום אורגני של האתר, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, בלינקדאין, באינסטגרם וכו'. כחלק מתהליך הליווי היועץ יפרט לבעל העסק מה הם ערוצי השיווק הקיימים, מה היתרונות של כל אחד מהם וכיצד הם יכולים להועיל להגברת החשיפה ולשיווק ופרסום העסק. בנוסף לשיווק הדיגיטלי, ישנם כלים שיווקיים נוספים, כגון ביצוע שיתופי פעולה, שיווק שותפים, נטוורקינג, הקמת בלוג וכדומה. 

ניהול ותפעול העסק

הפעולה הבסיסית השלישית של ליווי עסקי לבעלי עסקים מתמקדת בהתנהלות השוטפת של העסק, היועץ מעניק ליווי צמוד בהיבטים אלו ומסייע בקבלת החלטות ברמת התהליכים הקבועים והיומ-יומיים המבוצעים בעסק. במסגרת תהליך הליווי נמדדת יעילותם של התהליכים, נבדקים הביצועים של תפעול העסק ונבחנות הפעולות שמבוצעות בכל דקה במהלך היום. 

במסגרת בחינת ההתנהלות השוטפת של העסק בוחנים האם ישנם תהליכים או שירותים שניתן "להוריד" מבעל העסק עצמו ולהעבירם לעובדים אחרים? להעבירם למיקור חוץ? האם כדאי לשכור את שירותיהם של בעלי עסקים אחרים או שכדאי להעסיק שכירים? מה היא חלוקת התפקידים בין העובדים? האם ניהול הזמן מבוצע בצורה יעילה? ובעיקר האם בעל העסק מתעסק באמת בנושאים שיש לו בהם ערך מוסף. 

בנוסף, ננקטות פעולות רבות שמטרתן "לפנות" את בעל העסק מהעשייה שאינה הכרחית שהוא עצמו יבצע אותה. הדבר מפנה את בעל העסק עצמו להתעסק בתחומים החשובים באמת ולנהל את העסק בצורה נכונה ויעילה יותר.

בתוך כך, היועץ העסקי מעניק עצות ותורם מהידע הרב שברשותו, ידע שנרכש לאורך עשרות שנות ניסיון כמנהל עסקי בשטח וכיועץ לעסקים רבים שנאלצו להתמודד עם האתגרים המשמעותיים שבניהול עסק. 

לקביעת פגישת ליווי עסקי, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

ייעוץ וליווי עסקי עוד מאמרים מעניינים

ליווי עסקי לעסק קיים ולעסקים בהקמה
עסק רווחי
תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד