לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

דוחות כלכליים

בניית דוחות כלכליים

צריכים עזרה עם בניית דוחות כלכליים לעסק? הגעתם למקום הנכון! מתי בפעם האחרונה נעזרתם בייעוץ חיצוני על מנת לבנות דוחות כלכליים לעסק? מתי עסקתם בבחינת מאזן הבוחן? דו"ח תזרים המזומנים או דו"ח רווח והפסד? אם עבר זמן מה או שזה מעולם לא קרה, יש סיכויים טובים ששירות בניית דוחות כלכליים יעזור לכם מאד.

אצלנו בחברת אייל פז ייעוץ עסקי כלכלי, אנו מעניקים שירות של ייעוץ כלכלי ובניית דוחות כלכליים שיכול לסייע לכם משמעותית. כדי להראות לכם כמה השירותים האלה יכולים לעזור, ריכזנו חמש דרכים שבהן העסק שלכם יכול ליהנות משירותי בניית דוחות כלכליים. אבל ראשית, בואו נדבר על אילו דוחות כספיים אתם זקוקים עבור העסק שלכם.

תוכן עניינים

דוחות כלכליים חשובים עבור העסק שלכם

בעלי עסקים לא תמיד יודעים מה הרווח המדויק מהפעילות העסקית, איזה מוצרים רווחיים ואיזה מבזבזים שטח מדף ומה בדיוק גורם להפסדים בעסק. זה די הגיוני, כי מרבית בעלי העסקים אינם רואי חשבון, ופירוש הדבר שאולי אין להם הבנה עמוקה בתחום דוחות כלכליים. מקובל מאוד שעסקים קטנים מתמקדים בדו"ח תזרים המזומנים, מכיוון שזה דבר שעליהם לקחת בחשבון מדי יום כדי לשלם הוצאות ולעקוב אחר כניסה של כספים. דוחות כלכליים נדרשים בכדי להבין את התמונה הברורה של הרווח הנקי או מצבכם הכספי האמתי. ליווי עסקי בחברה של אייל פז מתמקד גם בבניית דוחות כלכליים לעסק, הדוחות יהיו ברורים ופשוטים, קלים להבנה ולתפעול. על בסיסם תוכלו לקבל החלטות מקצועיות ונכונות יותר לעסק שלכם.

להלן כמה מהדוחות שיתנו לכם תמונת מצב ברורה של המצב הפיננסי של העסק

דוח רווח והפסד

דוח שמציג את ההכנסות, העלויות וההוצאות שלכם בפרק זמן נתון. אם המאזן שלכם הוא כמו תמונה, דוח רווח הפסד הוא כמו ספר שמראה לכם את הרווח הנקי שלכם ומדדי מפתח אחרים לתקופה הנדונה. דוח זה אפשר לבנות ברמה היומית, שבועית או חודשית. לעומת רואה החשבון שמכין דוח רווח והפסד פעם בשנה ומתמקד מידע שמעניין את רשויות המס בישראל, אצלנו תקבלו דוח פשוט שמסביר בדיוק היכן הכסף והאם העסק רווחי או בהפסדים.

בניית דוח תזרים מזומנים

רוב העסקים שנסגרו ניהלו את תזרים המזומנים של העסק באופן שגוי. ניהול תזרים מזומנים משקף תמונת מצב ברורה של מצבו הפיננסי של העסק בחתך יומי / שבועי / חודשי ושנתי. בעל עסק שעוסק באופן יומי בניהול תזרים מזומנים, מייצר לעצמו וודאות. זהו כלי חשוב מאד שעוזר לתכנן את הכספים בעסק. תוכלו לקרוא על כך עוד במאמר: למה יש הבדל בין הדוחות הכספיים לתזרים המזומנים של העסק?

בניית תקציב עסקי

כל עסק מתנהל לפי מסגרת תקציב, לפיה הוא מקבל החלטות הקשורות לניהול העסק. בניית תקציב זהו שם כולל לריכוז ההכנסות וההוצאות של העסק לתקופה נתונה (בדרך כלל שנה). ניהול תקציב העסק עוזר בקבלת החלטות משמעותיות בנוגע לעתידו של העסק, למשל: האם להשקיע בפיתוח עסקי, האם להשקיע בשיווק, האם לגייס כוח אדם נוסף, האם אפשר לצאת במבצע ולתת הנחות ללקוחות ועוד.

עסק שלא מנהל דוחות כלכליים פשוט הולך לאיבוד ומסכן את עתידו.

איך שירות בניית דוחות כלכליים יכול לסייע לעסק שלכם?

כעת, לאחר שאתם מבינים את הדוחות הכלכליים העיקריים שאתם זקוקים להם בעסק, להלן כמה דרכים שבהן סיוע של חברת ייעוץ כלכלי לבניית דוחות כלכליים יכול לעזור לכם:

חיסכון זמן וכסף

אחת השגיאות הנפוצות ביותר שאנחנו רואים שבעלי עסקים קטנים עושים היא לנסות להכין דוחות כלכליים בעצמם, במקום לקחת איש מקצוע שיעשה זאת עבורם, כי זה יחסוך להם כסף. למעשה, ההפך הוא הנכון. שירותי בניית דוחות כלכליים חיצוניים תעניק לכם מידע יקר ערך ולעסק שלכם גמישות רבה יותר. במקום להקצות כסף למחלקת הנהלת חשבונות פנימית, תנו לחברה כמו אייל פז ייעוץ כלכלי ופיננסי לטפל בזה בשבילכם.

הבטחת השמירה על תקנות המדינה

אחד הדברים שמקשים על עסקים קטנים הוא שמירה על תקנות המדינה והרגולציה. בנוסף לעמידה בתקנות מס הכנסה, יתכן שתצטרכו לעמוד בכללים נוספים המשפיעים על הדוחות שלכם וכדאי לקחת אותם בחשבון. כאשר נעזרים בשירות של חברה חיצונית, אפשר להיות די בטוחים כי היועצים יצייתו לחוקים.

שיפור האמינות העסקית

בעסקים, לעתים קרובות אנו זקוקים לסיוע של בעלי עניין חיצוניים כדי לעזור לנו לשמור על מה שאנחנו מרוויחים. בין אם אלו שמעניקים סיוע הם בעלי עניין, נושים או משקיעים פרטיים, הם זקוקים לעיתים קרובות לביטחון כי הדוחות הכספיים של העסק מייצגים במדויק את מצבה הכספי האמתי. אם הם לא מקבלים את ההבטחה הזו, הם עלולים לדאוג שהמאזן אינו משקף במדויק את הנכסים וההתחייבויות. כאשר הדוחות הכספיים שלכם נבדקו והוערכו על ידי גורם חיצוני, לעסק שלכם תהיה אמינות רבה יותר בשוק מאשר לאלה שלא. מלווים, משקיעים ולקוחות פוטנציאליים יהיו בטוחים יותר בחברה שעברה ביקורת חיצונית.

שיפור היעילות

בעולם אידיאלי, העסק יתנהל בצורה חלקה ללא חוסר יעילות. למרבה הצער, אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי. כאשר נקודות לא יעילות נותרות ללא טיפול, הן עלולות להשפיע לרעה על המאזן ועל דוח הרווח וההפסד שלכם. הן יכולות אפילו להקטין את הרווח הנקי שלכם ולקצץ ברווחים. גם אם הכל מתנהל בצורה חלקה, ליועץ כלכלי חיצוני יהיה את המומחיות והניסיון להמליץ על תהליכים מסוימים שיעזרו לייעל את העסק שלכם. תמיד כדאי שיהיה גורם אובייקטיבי שידע להצביע על תחומים בהם העסק שלכם יכול לשפר את היעילות והרווחיות שלו.

למה לבחור בנו כדי לבנות דוחות כלכליים?

  1. בחברה של אייל פז עובדים לפי פורמטים ומודלים בדוקים שעבדו במאות עסקים וחברות, כך שיש לנו סיסטמה שהצלחתה הוכחה.
  2. ניסיון רב בתחום ייעוץ עסקי, לרבות ייעוץ כלכלי והכשרה מקצועית בתחום הכלכלה.
  3. אנו מתמחים במגוון רחב של תחומים במשק, כך שנדע לסייע לעסקים מכל סדרי הגודל והמורכבות.
  4. בחברה של אייל פז ייעוץ כלכלי ופיננסי יש מאות המלצות של בעלי עסקים.
  5. לאייל פז יש ניסיון בנקאי (בעברו ניהל מרחב בבנק מוביל במדינה).

בניית דוחות כלכליים – סיכום והמלצות

בניית דוחות כלכליים מדויקים וקבלת החלטות על בסיסם, זה דבר חיוני וחשוב לכל עסק. במאמר זה סקרנו והסברנו איזה דוחות כלכליים חשוב שינוהלו על ידי בעל העסק. התמורה לכך תהיה הצבעה על התחומים שבהם חברה יכולה להשתפר מבחינת חיסכון בעלויות, יעילות תפעולית ויציבות פיננסית. לכן, יש צורך להיעזר בשירות של חברה חיצונית כמו אייל פז ייעוץ עסקי וכלכלי. היועצים שלנו יספקו לכם את הדוחות ויסייע לכם לייעל את העסק ולהוביל אותו לשגשוג כלכלי ועסקי.

לקביעת פגישה בנושא בניית דוחות כלכליים, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד