לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

הלוואות בערבות מדינה

בקשת הלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות מדינה, היא הלוואה דרך הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, בתנאים מועדפים. הלוואה זו מסייעת לעסקים קטנים ובינוניים, שהבנקים מסרבים לתת להם מימון. ההלוואה ניתנת, דרך אחד מ- 4 הבנקים: לאומי, מזרחי, אוצר החייל או מרכנתיל דיסקונט, וכוללת פרוצדורה מסוימת.

תוכן עניינים

יתרונות הלוואה בערבות מדינה

גובה ההלוואה בערבות המדינה, לצרכי פתיחת עסק או מימון והשקעות בעסק קיים, היא עד חצי מיליון שקלים, או 8% מהמחזור של השנה הקלנדרית האחרונה – הגבוה משניהם. היתרונות בהלוואה הם:

  • המדינה היא זו המאשרת זכאות, ונותנת בטחונות לעסק.
  • הריביות בהלוואה זו נמוכות.
  • להלוואה טווח החזר של 5 שנים.
  • הלוואת גרייס, המאפשרת לא להחזיר את הקרן, בחצי השנה הראשונה.
  • מצריכה בטחונות נמוכים, מצד לוקחי ההלוואה.
  • ההלוואה אינה נכללת באובליגו של העסק, ולכן לא מקשה על בעליו, לקיחת הלוואות בעתיד.

אילו עסקים יכולים לבקש הלוואת מדינה?

קבלת הלוואה בערבות המדינה, אפשרית עבור כל עסק קטן או בינוני, מכל התחומים: תעשייה, מסחר, שירותים, תיירות, חקלאות, ייצוא, ואף לעמותות המבצעות פעילות עסקית. הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים שהמחזור העסקי שלהם, אינו עולה על 100 מיליון ₪ בשנה, ולא עומדים נגדו או נגד בעליו הליכים משפטיים, ואין לו חובות מדינה, ואינו לקוח מוגבל – יכולים לבקש הלוואת מדינה.

מהם המסלולים בהלוואת מדינה?

  • מסלול עסק בהקמה – מיועד ליזמים הנמצאים לקראת הקמת עסק, או בשלבי הקמתו. מומלץ לבקש את ההלוואה, לפני כל התחייבות כלכלית, כדי לוודא תחילה שאכן קיים ההון הדרוש לכך. על היזם להביא אתו הון עצמי, בשיעור 10% מהסכום המבוקש.
  • מסלול לבעלי עסק רווחי, שנקלע לקשיי תזרים – מיועד לבעלי עסק קיים, החווים בעיות אשראי ומימון, כתוצאה מניהול תזרים מזומנים. התוכנית העסקית צריכה להראות את יכולות ההחזר של העסק, ומתאימה לעסקים הנמצאים בתהליך של ליווי עסקי והגדלת רווחיות העסק.
  • מסלול לבעלי עסק הרוצים לשדרג אותו – מיועד לבעלי עסק קיים, המעוניינים לשדרג את העסק שלהם, באמצעות השקעה בציוד, מלאי, מעבר מקום וכו. במסלול זה, נדרשת מבעלי העסק הוכחת כוונות, על ידי השתתפות עצמית, של כ- 25%.
  • המסלול המשולב – מיועד לבעלי עסק הזקוקים להלוואה בערבות מדינה, כדי לכסות על פער תזרימי, וגם כדי לשדרג את העסק.
  • המסלול המהיר – מיועד לעסקים שהמחזור השנתי שלהם, אינו עולה על 3 מיליון ₪, ובו ניתנת הלוואה של עד 100,000 ₪.

כיצד מגישים בקשה לקבלת הלוואה מהמדינה?

הגשת הבקשה להלוואת מדינה, דורשת פרוצדורה הכוללת, הכנת תוכנית עסקית מדויקת, ומספר סבבי אישורים, שבכל אחד מהם יכול להתקבל סירוב. בשנים האחרונות בודקת הקרן בצורה קשוחה יותר את הבקשות, ומאשרת פחות מ- 50% מהן.

מהו תהליך התוכנית העסקית ואיסוף המסמכים?

התוכנית העסקית צריכה להיות, בת 10-15 עמודים, ולכלול את ההיסטוריה של היזמים או בעלי העסק, מהפן הכלכלי. בעסק קיים, יש צורך בניתוח פיננסי של 3 שנים לאחור ו- 3 שנים קדימה. התוכנית צריכה גם לכלול, נתונים מעוגנים על השוק בו העסק מתנהל, מבחינת תמחור, שיווק, ומבנה הוצאות. בנוסף, צריכה התוכנית לכלול, גם את פירוט השימוש המיועד בהלוואה, כיצד היא צפויה לשרת את העסק, ואיך העסק מתכנן להחזיר אותה. בנוסף לתוכנית העסקית, צריך להגיש גם מסמכים מסוימים, המוכיחים את ההוצאה העתידית, וניתן גם להוסיף מסמכי רשות שונים. יועץ פיננסי מיומן, יכול לעזור בשלב זה, עם מסמכי הרשות.

בדיקת העסק על ידי הקרן

התוכנית מוגשת לנציגי הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, נבדקת, ולאחר מכן מתואמת פגישה בעסק עצמו. במידה ומלווה את התהליך יועץ עסקי, הוא מצטרף לפגישה, כדי לסייע במענה על שאלות שונות. במידה והבקשה אושרה, היא עוברת עם המלצה של הקרן, לטיפול הבנק.

בדיקת העסק על-ידי הבנק

מבקש ההלוואה, רשאי לבחור מאיזה בנק לקבל את ההלוואה. יועץ עסקי המכיר את ההבדלים בין סניפי הבנקים השונים ואת מנהליהם, יכול להמליץ לבעלי העסק, ממי לבקש את ההלוואה. הבנק בודק את התוכנית העסקית שהוגשה, ומחליט האם לאשר, לאשר חלקית או לדחות את ההלוואה. בוועדה הרביעית, הבנק מעביר את החלטתו לאחר שהבקשה הועברה – לעיון הרמה המרחבית. גם כאן ניתן לקבל אחת מ- 3 התשובות.

השלב האחרון בתהליך בקשת ההלוואה לעסק

לאחר אישור הבנק, עוברת הבקשה לוועדה נוספת, שבה נמצאים, נציגים של הקרן, הבנק ומשרד האוצר. אם בוועדה זו, מוחלט לאשר את ההלוואה בערבות המדינה, יקבל בעל העסק את התשובה מהבנק. כל התהליך, לוקח כחודש וחצי עד חודשיים, ולעיתים כאשר יש חוסרים או יש צורך בהשלמות, הוא יכול אף להגיע ל- 3 חודשים. יועץ עסקי מקצועי ומיומן, יכול לקצר תהליך זה

בקשה נוספת להלוואת מדינה

ניתן להגיש בקשה נוספת להלוואת מדינה, במקרים אלו:

  • בקשה להשלמת הסכום המקורי, עד 500,000 ₪, במקרה והסכום אושר בחלקו.
  • במקרה של קבלת סירוב, ניתן להגיש בקשה נוספת, לאחר חצי שנה באותו בנק או בבנק אחר תוך 45 יום.
  • הגשת בקשה נוספת למסלולים שונים, עד לסכום כולל של 500,000 ₪, או 8% מהמחזור.

חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי", בעלת ניסיון רב בייעוץ פיננסי, מומחים בקבלת הלוואות בערבות מדינה, מכירים את סבך הבירוקרטיה, מעולים בכתיבת תוכניות עסקיות, מכירים את סניפי הבנקים השונים, ויודעים על מי מהם להמליץ.

לקביעת פגישת ייעוץ לקבלת הלוואה בערבות מדינה, חייגו עכשיו למספר בראש העמוד.

מה ההבדל בין חוב טוב לחוב רע
לאיזה עסקים כדאי לקחת הלוואת גרייס
הלוואה לפתיחת עסק כל מה שחובה לדעת
הבנק מציע הלוואה טובה האם זה משתלם
לקחת הלוואה או לנכות צ'קים
החזר הלוואה לפני הזמן האם כדאי
מה חשוב לדעת לפני שלוקחים הלוואה לעסק
תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד