מהו יועץ פיננסי אישי ואיך הוא יכול לעזור לך

יועץ פיננסי אישי הוא אדם שעוזר לקבל החלטות חשובות לגבי הכספים האישיים. יועץ פיננסי עוזר לא רק עם העסק, מאחר שמי שצריך ייעוץ כלכלי או פיננסי יכול בהחלט להיות גם אדם פרטי ולכן קיים שירות של ייעוץ פיננסי אישי. הוא יכול לעזור לך ליצור תוכנית פיננסית שתעבוד עבור המטרות הספציפיות שלך. יועץ פיננסי אישי יכול לעזור לך בחיסכון בכסף, בצמצום תשלום חובות, בהפקת המקסימום מתיק ההשקעות שלך והיבטים רבים אחרים של ניהול הכסף שלך.

היועץ צריך להיות מישהו שיש לו ניסיון בתחום בו אתה עוסק, כדי שיוכל לספק תובנות חשובות לגבי המצב הפיננסי. יועץ פיננסי הוא איש מקצוע שמציע ייעוץ כלכלי ועוזר לך לקבל החלטות לגבי הכספים שלך בהווה ובעתיד. לפיכך הוא עוזר בתכנון השקעות, תכנון פרישה, פנסיה, מיסים, ביטוח ועוד. הוא רואה את התמונה הכלכלית השלמה.

יועצים פיננסיים עובדים עם אנשים ברמות הכנסה ובשלבי חיים שונים כדי לעזור להם להגיע ליעדים שלהם – בין אם זה ניהול חובות או תכנון עתידי של השקעות. כמו כן, יועץ פיננסי יכול גם לעזור לך להימנע מסיכונים בכך שילמד אותך כיצד לזהות את הדגלים האדומים שעלולים להעיד על כך. יועץ פיננסי פרטי מספק ייעוץ אובייקטיבי, שאינו מושפע מעמלה או מתמריצים אחרים, אלא מייעץ באופן שמותאם לך אישית. אצלנו בחברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי היועצים הכלכליים בעלי השכלה אקדמאית בתחומים כמו כלכלה, מימון וחשבונאות. מאמר זה יחקור את תחום הייעוץ הפיננסי והדרכים השונות שניתן להפיק ממנו תועלת לא רק לעסק, אלא גם לחיים האישיים.

תוכן עניינים

מה זה יועץ פיננסי?

האחריות העיקרית של יועץ פיננסי היא לספק ללקוח ייעוץ כיצד להתנהל נכון יותר כלכלית ובמה כדאי לו להשקיע. אם אינכם בטוחים כמה כסף להשקיע או באיזה נתיב שקעה להשתמש, אתם זקוקים ליועץ פיננסי. הדרך הטובה ביותר למצוא יועץ פיננסי אמין היא לערוך מחקר ולבקש המלצות מחברים. כמו כן, חשוב לוודא שלאדם שאתה מגייס יש כישורים וניסיון בתחום.

יועץ פיננסי בדרך כלל מייעץ לאנשים פרטיים, לעסקים או לחברות איך לנהל את כספם ואיך לנהל את החובות. תפקידו של יועץ פיננסי הוא ליידע את הלקוחות לגבי הצעדים הטובים ביותר עבורם בכל הנוגע להשקעת כספים או הוצאת כסף בחוכמה כדי שיוכלו להגיע ליעדים שלהם בחיים תוך שמירה על מגבלות התקציב.

כמו כן, יועץ פיננסי מספק ייעוץ בנושאי השקעות, חיסכון ופרישה. יועצים פיננסיים נותנים ללקוחותיהם הדרכה כיצד להשקיע את חסכונותיהם על מנת למקסם רווחים. הם מתייעצים עם לקוחות לפני שהם מקבלים החלטות פיננסיות משמעותיות, בעיקר כדי שיוכלו לעזור להם לנצל את הטבות המס.

יועצים פיננסיים מתוגמלים בדרך כלל בעמלות או עמלות עבור כל עסקה שהם מבצעים בשם הלקוח. שכר הטרחה משולם בדרך כלל על ידי הלקוח, אך לפעמים ניתן לנהל משא ומתן בין השניים להסדר מבוסס עמלות שבו היועץ גובה אחוז מסוים מהנכסים.

ייעוץ פיננסי לא רק לעסקים

השירות של ייעוץ פיננסי לעסקים נפוץ מאד. בעלי עסקים נדרשים לנהל את הפיננסים בעסק על בסיס יומי ולהתעסק בפן הכלכלי רבות. מי שיש לו עסק משקיע הרבה בשיווק, במכירות, בשירות לקוחות ובניהול העסק, אבל יותר מכל הוא צריך לדאוג שמצבו הכלכלי העסקי יהיה יציב ואיתן. כבעלי עסק, אבל יותר כבעלי משפחה, עלינו לדאוג לבסיס כלכלי יציב גם בבית. על כן, יועץ פיננסי חשוב לא רק לעסקים, אלא גם לניהול הכספים המשפחתי.

מה תפקידן של חברות ייעוץ פיננסי?

קיימות היום בשוק לא מעט חברות ייעוץ פיננסי. הן מספקות מגוון שירותים פיננסיים – כלכליים: ניתוח דוחות כלכליים, מייעצים כיצד להתנהל כלכלית נכון יותר, כיצד ליצור מקורות תקציב נוספים ובוחנים האם מסלול ההשקעה כדאי. אחת המשימות העיקריות של חברות ייעוץ פיננסי היא לעזור ללקוחותיהן לעשות סדר בתחום הפיננסי. עם המומחיות שלהם, הם יכולים לנתח את מצבך האישי ולספק פתרונות מותאמים לצרכים שלך. חברות ייעוץ פיננסי מציעות בין היתר גם מומחיות בתחום המיסים, תכנון פרישה, ייעוץ פנסיוני וייעוץ השקעות.

הייעוץ שיינתן ללקוחות ישתנה בהתאם לצרכיהם ולמצבם הספציפי. לדוגמה, ייתכן שהחסכונות של לקוח יצטרכו להימשך שנים רבות או אפילו עשרות שנים לפני שיוכל לפרוש מעבודתו. בתרחיש זה, מתכננים פיננסיים עשויים להמליץ על השקעות בסיכון נמוך. לחלופין, אם הלקוח מחפש תשואות גבוהות על השקעתו בטווח הקצר, הוא עשוי להשקיע במניות או בקרנות הון פרטיות. לחברות ייעוץ פיננסי יש מגוון רחב של מיומנויות וידע שבהחלט יכול להועיל למשקיעים, שותפים עסקיים, בעלי עסקים וגופים פרטיים.

חברות ייעוץ פיננסי שונות מהבנקים. הבנקים מספקים הלוואות, מוצרי חיסכון, השקעות ושירותים פיננסיים אחרים, בעוד שחברות ייעוץ פיננסי לא עושות זאת. במקום זאת, חברות אלו מציעות עצות והכוונה אובייקטיבית ועוזרות להבין כיצד תוכלו להפיק את המרב מכספכם.

מתי כדאי לקבל ייעוץ פיננסי?

הייעוץ שצריך לתת לאדם תלוי במטרות שלו מבחינה כלכלית ובאיזה שלב הוא נמצא כרגע. למי שמחפש לרכוש נכס, הייעוץ הפיננסי הטוב ביותר יהיה מתווך משכנתאות או סוכן נדל"ן שיוכל לעזור להם למצוא את הנכס המתאים ולקבל אישור משכנתא. למי שכבר רכש את ביתו אבל רוצה לחסוך יותר כסף לפנסיה, אדם זה צריך לדבר עם יועץ פיננסי על תכניות הפרישה שלו וכמה הוא צריך לחסוך, ייעוץ לחברה יכול להיות פשוט וישיר. ייעוץ פיננסי לעסק מסובך יותר בגלל הגורמים השונים שכרוכים בו.

ישנם סוגים רבים ושונים של עסקים, חלק מהעסקים זקוקים לעזרה בחשבונאות ובמיסים, בעוד שאחרים זקוקים לעזרה בניהול פיננסי. לתעשיות שונות יש צרכים שונים מבחינת ייעוץ פיננסי, אך ישנם כמה שירותים נפוצים שיכולים להועיל לכל החברות. דוגמה אחת תהיה שירותי ייעוץ פיננסי כדי לעזור לחברה למצוא את הדרך הטובה ביותר להתרחב, או למצוא משקיעים שייקחו את החברה שלהם לשלב הבא. ישנם היבטים נוספים הנוגעים לחשיבות של קבלת ייעוץ פיננסי, תוכלו לקרוא עליהן כאן.

יועץ פיננסי אישי – רק אייל פז ייעוץ פיננסי

מחפשים יועץ פיננסי אישי? הגעתם למקום הנכון. אצלנו בחברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי תוכלו לקבל עולם שלם של שירות בתחום. לאייל ניסיון של מעל 25 שנה בייעוץ לעסקים ולפרטיים. הוא מומחה בתחום הייעוץ הפיננסי, ייעוץ כלכלי, ייעוץ לכלכלת המשפחה, ייעוץ פנסיוני ועוד. בעבר ניהל אייל מחוז בבנק מוביל בארץ, כך שיש לו גם ניסיון בנקאי. כמו כן, אייל הוא יועץ פנסיוני לשעבר.

לקביעת פגישת ייעוץ פיננסי אישי ועסקי, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.