לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

תוכנית עסקית לדוגמא

בניית תוכנית עסקית לדוגמא לעסקים ולחברות

ברחבי הרשת ניתן למצוא תוכניות עסקיות לדוגמא מסוגים שונים, אשר ניתן ליישם בעסק. עם זאת חשוב כי התוכנית העסקית בה אתם בוחרים תתאים בעבורכם, שכן בחירת תוכנית מוצלחת יכולה להוות מקפצה של ממש. מאידך, בחירה שאינה מתאימה בעבורכם, עלולה להוביל לתוצאות שליליות שיש להיזהר מפניהן.

בהתאם לכך, במאמר זה ניתן דגשים שונים על מנת לבנות תוכנית עסקית אפקטיבית, אשר תסייע לכם בהמשך דרכם בניהול העסק. בחלקו הראשון של המאמר נציג מספר דגשים בנוגע לסוג הפורמט של התוכנית העסקית בו נבחר, ובחלקו השני של המאמר נבחן האם כדאי במקרים מסוימים להיעזר ביועץ עסקי אשר יסייע לנו בבניית התוכנית העסקית.

תוכן עניינים

מהו הפורמט של התוכנית העסקית לעסק?

המאפיין הבסיסי ביותר של תוכנית עסקית יעילה שתהיה מדידה. כלומר, עליה להיות מורכבת מעמודות, עדיף בקובץ אקסל, אשר לתוכן יוזנו יעדים ומטרות מדידים. במידה והתוכנית העסקית לא תהיה בעלת נתונים מדידים אשר ניתן יהיה להשוות אותם למול הביצוע בשלבים מאוחרים יותר, היא תהפוך לחסרת משמעות שכן לא ניתן יהיה לבחון את המצוי למול הרצוי.

לאחר שסיננו את התוכניות העסקיות אשר אינן מדידות, יש לחפש תוכנית עסקית אשר עוסקת בתחום בו העסק פועל או לכל פחות משיק לתחום. זאת על מנת שהעמודות יהיו רלבנטיות עבור העסק והמטרות יכילו את כל השאיפות שלכם מן העסק.

לבסוף, גם כאשר בחרנו בפורמט המבטא נתונים מדידים אשר רלוונטיים לשוק בו אנו פועלים, נשאף לבחור תוכנית עסקית אשר מטרותיה תואמות למטרות שלנו. כך למשל, במידה והתוכנית העסקית אינה כוללת רכיב של תמחור או של גיוס לקוחות ואלו נתונים אשר הינם חיוניים לדעתנו לצמיחה של העסק אז מדובר בתוכנית שפחות מתאימה לנו וכדאי להתאים אותה או לחפש אחרת אשר תתאים יותר.

האם כדאי לפנות ליועץ עסקי או לכתוב תוכנית עסקית באופן עצמאי?

שאלה זו הינה שאלה חשובה אשר יש לתת עליה את הדעת, בעלי עסקים רבים מתחילים למלא תוכניות עסקיות אך אינן משלימים אותן על אף חשיבותן, זאת מאחר שהן דורשות המון עבודה ובעיקר ידע: סקרי שוק, הבנת מודל התמחור בענף, ביקוש וצרכים של לקוחות וכיוצא בזה.

בתור יועץ עסקי המנהל עסק עצמאי, אין בושה להודות בכך שאנחנו לא מספיקים לטפל בהכל, אבל אין זה אומר שזה לא חשוב ושאין אנו צריכים לדאוג שתוכנית עסקית תכתב באופן איכותי ומלא. גם זו דרך אגב אחת מהמעלות של מנהל טוב: ההבנה כי הוא אינו יכול להספיק לעשות את הכל באופן מיטבי כפי שנדרש, ובהתאם לכך ייקח אנשי מקצוע אשר יעשו זאת בצורה האידאלית ומבלי שיצטרך לוותר על נדבכים חשובים לעסק כמו אלו.

לכן, במקרים אלו בהם אתם מעריכים כי לא תוכלו להספיק לכתוב תכנית עסקית או לחלופין שהתוכנית העסקית תהיה חסרה, יש לקחת איש מקצוע מומחה לייעוץ פיננסי בעל ניסיון בליווי של עסקים אשר יסייע לכם בכתיבת התוכנית העסקית, ייתן לכם טיפים כיצד ניתן להכין אותם במהירות רבה יותר וילווה אתכם לפחות בתחילת הדרך על מנת לוודא כי בדיקת התוכנית העסקית למול הביצוע בפועל אף הוא מבוצע היטב.

אייל פז, הבעלים של "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי" הוא יועץ עסקי בעל ניסיון רב בבניית תוכניות עסקיות לעסקים ולחברות וכן במתן כלים ללימוד מנהלים ובעלי עסקים ניהול בכלל ובניית תוכניות עסקיות בפרט.

בהתאם לכך, אתם מוזמנים לפנות אלינו במידה ואתם מעוניינים לשדרג את העסק שלכם או יכולותיכם העסקיות ולהעצים את הידע בכלים פרקטיים כמו בניית תוכניות עסקיות אשר יסייעו לכם בניהול התקציב העסקי בטווח הקצר ובטווח הארוך.

לקביעת פגישה לבניית תוכנית עסקית, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד