אודות אייל פז – יועץ עסקי ופיננסי

סיפור חיי – למה דווקא ייעוץ עסקי?

להורים שלי היה עסק משפחתי קטן, בית דפוס במרכז תל אביב. בפעם הראשונה שהבנתי מה זה להיות בעל עסק, ראיתי את אבא שלי מנהל את העסק בעצמו.
באופן לא מפתיע, גם הוא סבל מכל האתגרים שיש לעסק: ניהול שגוי, טעויות בשיווק, חוסר ניהול של תזרים מזומנים, מודל עסקי לא ברור, המכירות מקרטעות, בעיות בגבייה מלקוחות ועוד אתגרים.

ואולי יותר מכל – העסק ניהל את הבית. וכשהעסק היה בלחץ, הבית הרגיש כמו תחת מכבש.

אבא שלי, כמו הרבה יזמים ומנהלים, החשיב את עצמו לעובד הכי טוב בעסק, זה שאין שני לו. 

זו גם הייתה הסיבה מדוע לא הסכים מעולם לגייס עובדים, אלא עשה ה-כ-ל בכוחות עצמו. הוא היה מתעורר בחמש לפנות בוקר, מתפלל, אוכל משהו קטן וכבר יוצא לעבוד בדפוס ובפעם הבאה שהיינו רואים אותו כשהיה נותן לנו נשיקה על המצח, כשישנו בלילה במיטה.

ואז נוצר מצב שבו אני נער שמבין שאני צריך לעזור. אבל הנה, אבא שלי בקשיים, ואין לי שום יכולת לסייע לו. 

בדיעבד, זה היה הרגע שבו הבנתי מה אני רוצה לעשות בחיים – לעזור לבעלי עסקים.

העניין הוא שכל השנים הללו, הייתי בטוח שאם אתה בעל מקצוע טוב, העסק שלך יצליח והלקוחות יעמדו בתור. אבל למרות שאבא שלי היה מקצוען אמתי, אצלו זה לחלוטין לא היה המקרה. 

נקודת המפנה החלה כאשר אבא החליט להרחיב את הדפוס ולפתח אותו. הוא חיפש לקנות מכונת נייר רציף. קנה כרטיס טיסה, השאיר אותנו לבד עם אמא למשך שבועיים, ונסע לצרפת. חיפש וחיפש ובסוף קנה מכונת נייר רציף. המכונה שקלה כמו טנק, אבל הוא לא ויתר. הוא הביא אותה לארץ עם מהנדסים מיוחדים.

אבא שכר האנגר גדול, הזמין הובלה מיוחדת למכונה העצומה. המהנדסים בנו אותה במשך חודש שלם, יום יום, מבוקר עד לילה בנחישות ובמקצועיות. ואז אבא, קיבל בפעם הראשונה בחייו את ההחלטה לשכור עובד. היה נראה שהעסק צומח יפה, שהוא ממש לפני ההצלחה הגדולה. אבא שלי היה שמח, אני זוכר תקופה מאושרת בבית. הוא התחיל לעבוד עם הרבה מוטיבציה, וגם הצליח להשיג לקוחות טובים.

אבל אז תאגיד הנייר הרציף הגדול בישראל, שלא רצה שיהיו לו מתחרים. פנה לאותם לקוחות שאבא שלי השיג, ואמר להם תקשיבו: "בכמה הוא הציע לכם? אני אומר לכם שבינתיים אתם מקבלים את הסחורה מאיתנו בחינם, ללא עלות."

אמרו הלקוחות לאבא: "אנחנו לא נקנה ממך, אם אנחנו יכולים לקבל מהתאגיד, בלי כסף." ובכל פעם שלקוח אמר לתאגיד הגדול שהוא רוצה לעבוד עם אבא שלי, הוא קיבל עוד 3 חודשים בחינם. 

וכך חיסל כל סיכוי להצלחת העסק הקטן שלנו. אבא שלי לקח הלוואות גדולות בשביל לממן את רכישת המכונה העצומה, הבאתה לארץ באונייה, הטסת המהנדסים המיוחדים, שכירת ההאנגר, הובלת המכונה מהנמל, הרכבת המכונה וכו'. המהלכים העסקיים עלו הון תועפות, לא היו הכנסות כי הלקוחות העדיפו לקבל בחינם, וכך העסק נקלע לחובות ענק. כדור שלג ענקי התרסק לנו בפרצוף. כך שלאחר כמה חודשים, אבי היה חייב לסגור את העסק.

הוא הפסיד את חסכונות חייו. וכמובן, שזה ריסק את הבית. 

עברנו לגור שמונה נפשות, בדירת שניים וחצי חדרים. חסכנו שקל לשקל, ויתרנו גם על הוצאות חיוניות. חיינו בצמצום, צרכנו רק מוצרים בסיסיים, במשך תקופה ארוכה מאוד של כמה שנים. עד כדי כך שבתקופה ההיא, הייתי מקבל בגדים חדשים רק בראש השנה ובפסח.

הזיכרון המר של ההתרסקות הכלכלית לא מרפה ממני עד היום. אז בפעם הראשונה, בעודי בן 13, ראיתי במו עיני איך גוף תאגידי ענק מרסק עסק קטן, שמנסה לפרנס משפחה.

כשזה קרה, הבנתי שגם כשאתה עושה את כל ההשתדלות והמאמצים ונערך הכי טוב שאתה יכול, זה לא משנה עד כמה אתה בעל עסק טוב וכמה אתה מקצועי. עדיין יש איומים וסיכונים לא צפויים.

הכאב הרגשי הזה ליווה אותי כשלמדתי שנים מאוחר יותר את כל רזי ניהול העסק: תכנון נכון של פעילות עסקית, בניית תזרים הכנסות, מבנה הלוואות נכון, וגם התחשבות בתגובות מתחרים, שכמו שראיתי – יכולות להיות מרושעות במיוחד. 

אייל, למה בחרת להיות יועץ עסקי?

היום, כששואלים אותי למה בחרתי להיות יועץ עסקי, אני מסביר שאני מלווה בעלי עסקים ועוזר להם לפרוח, להצליח וגם לדאוג שהלחצים של העבודה, לא יעברו את מפתן דלת הבית – כדי שהילדים שלהם לא יחוו את מה שאני חוויתי.

לכל פניה, שאלה או בקשה, תוכלו ליצור איתי קשר.

על הבלוג

הבלוג שלי הוא בין הבלוגים המובילים בארץ בתחום הייעוץ העסקי והפיננסי. לבלוג יש אלפי כניסות כל חודש והוא מכיל עשרות מאמרים ומידע מקצועי בנושאי ניהול עסק, שיווק, מכירות, פיננסים, ניהול כלכלי מימון והלוואות ונושאים נוספים. 

מועדון 10

כפי שהבנתם מהסיפור האישי שלי, אני מאד אוהב לעזור לבעלי עסקים ובכנות, אני מרגיש שזו השליחות שלי בעולם הזה. לכן פתחתי את מועדון 10 – קהילת בעלי העסקים שאני מוביל יד ביד להצלחה. המועדון מעניק תכנים והכוונה מקצועית לכל בעל עסק שרוצה לקדם את העסק שלו לרמה הבאה. במועדון יש המון תכנים עסקיים, פיננסיים ומקצועיים, כולל סרטונים וחומרים בלעדיים שרק לחברי המועדון מתאפשרת הגישה אליהם. מתעניינים במועדון 10? כל הפרטים כאן! 

ערוץ היוטיוב שלי

ערוץ היוטיוב שלי הוא בין המובילים בתחום של ייעוץ עסקי וייעוץ פיננסי, יש בו מאות סרטונים ומאות צופים. כך שאם אתם אוהבים לצפות בוידאו וללמוד על עולם העסקים והפיננסים וגם לקבל השראה עסקית תוכלו למצוא בערוץ שלי סרטוני טיפים שווים שיתנו לכם 'בוסט' של אנרגיה וידע. 

הפודקאסט שלי

פודקאסט העסקים שלי: "בואו נעשה עסק עם אייל פז" שופע במידע מקצועי למי שדווקא מעדיף להקשיב. תוכלו להאזין לפודקאסט "בואו נעשה עסק", בכל הפלטפורמות (ספוטיפיי, אפל וגוגל) לקבל ידע וכלים פרקטיים לניהול נכון יותר של העסק ולהכיר אותי ואת הניסיון המקצועי שלי יותר לעומק.

עוד ברשתות החברתיות תוכלו לפגוש אותי: 

ייעוץ עסקי – בנימה אישית

חברת אייל פז ייעוץ עסקי היא הסיירת המובחרת שכל בעל עסק היה מאחל לעצמו לפגוש. אנו מעסיקים צוות מקצועי של יועצים המובילים בתחומם בארץ ומעניקים לכם ניסיון אותנטי ומבוסס לפתרון האתגרים.

מעת לעת מגיעים לחברה בעלי עסקים שכבר עברו תהליך של ליווי עסקי על-ידי יועצים אחרים, אבל הרגישו שלא מיצו את התהליך עד תום, שלא השיגו את התוצאה הרצויה ושיש עוד הרבה מה לעשות בעסק כדי להגדיל את רווחיותו. 

איתנו, סוף סוף תוכלו להרגיש שאתם מקבלים ליווי עסקי בדרך אפקטיבית וברורה, המבטיחה וודאות לתוצאה! לכן אני גם נותן 100% אחריות.

יחד עם זאת, אנו בוחרים יחידי סגולה שיעברו אתנו את התהליך, בעלי עסקים שמחויבים ברמ"ח איברם ויעשו הכל למען הצלחת העסק שלהם. איך אומרים, צריך שניים לטנגו ואף אחד לא יכול לעשות דיאטה במקומי 🙂

עד היום החברה סייעה בהצלחה למאות בעלי עסקים להגדיל את הרווחים בעשרות אחוזים, להתנהל פיננסית נכון יותר ולהשיג את היעדים העסקיים והכלכליים.  

מה ה"אני מאמין" שלי כבעל עסק וכיועץ? 

אני מאמין שכל עסק, בכל סדר גודל, אפשר להביא לרווחיות גבוהה באמצעות ניהול עסק נכון.

רבים מחשיבים אותי בתור יועץ עסקי מומלץ. כי הדגש ניתן על איתור מהיר של החסמים, ובאותו הרגע אני יודע מהי אסטרטגיית הפעולה שתביא את בעל העסק ליעד במהירות וביעילות המרבית.

כמנוף לגידול מהיר של הרווחים בעסק, אני לא "מדבר על", אלא מראה "איך לעשות את" וממש פורט את התפיסה לפעולות מעשיות שנדרש לבצע בשטח, באופן כזה שההצלחה מגיעה מהר מאד.

פיתחתי לשם כך מודל מיוחד בשם "גלגל התנופה" – באמצעותו אני מסייע לבעלי עסקים להפוך את העיסוק שלהם לעסק יעיל ורווחי, כך שהם עובדים פחות קשה, מרווחים הרבה יותר בקלות ומגיעים לחופש כלכלי שמאפשר להם לממש את עצמם ואת העסק שלהם: לבלות זמן רב יותר עם המשפחה, ליהנות מהרבה יותר ימי חופש, להתפנות לניהול ופיתוח העסק שלהם ולהיות כל הזמן בטוחים ורגועים שהעסק יעבוד.

אני מתחייב בפני כל בעל עסק, שאם ישקיע את עצמו בתהליך הפיתוח העסקי איתי ברצינות, נחישות והתמדה הוא ידהים את עצמו במהירות שבה העסק שלו יעבור ממצב שבו העסק מתקדם לאט או בכלל לא, למצב של הצלחה מסחררת המתבטאת בגידול במכירות, בעליה חדה במספר הלקוחות המשלמים ובחיים הרבה יותר רגועים ושלווים.

היופי הוא שבעלי העסקים שאני מלווה כל כך מרוצים ומאמינים בעצמם
שהם כבר חושבים על הפיתוח העסקי הבא 🚀."

לכל פניה, שאלה או בקשה, תוכלו ליצור איתי קשר.