לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

גיוס אשראי לעסקים

צריכים גיוס אשראי לעסק? אנו בחברת אייל פז ייעוץ כלכלי מומחים בגיוס אשראי לעסקים ולקיחת הלוואות עסקיות. אם העסק שלכם צריך מימון, הפתרון הנדרש הוא גיוס אשראי. גיוס אשראי לעסקים קטנים נחוצה לבעלי עסקים שרוצים למנף את העסק שלהם בכדי להגדיל את הרווחים, אבל איך ימנפו את העסק אם אין להם תקציב להשקיע ביצירת המקפצה הנדרשת??

ההתמודדות היום-יומית עם מציאות של מסגרות אשראי לוחצות מאד ותשלומים דחויים מקשים מאד על תזרים המזומנים, מבלי לחרוג ממסגרת האשראי. המאמר מסביר מהם מקורות גיוס האשראי לעסקים? איך מגייסים יותר כסף מהבנק ומגופים חוץ בנקאיים? ועבור אילו סוגי עסקים אפשר לגייס אשראי? המשיכו לקרוא

מהם מקורות גיוס אשראי ומימון לעסק?

יש 3 מקורות מרכזיים לגיוס אשראי לעסקים: בנק, גופים חוץ בנקאיים (כמו חברות אשראי, חברות שעוסקות במתן אשראי) וקרנות שחלקן בערבות המדינה (הלוואות בערבות מדינה). כאשר מדובר על גיוס אשראי לעסקים כדאי להבחין בין גיוס אשראי לפתיחת עסק ובין גיוס אשראי לעסק קיים. במצבים אלו ישנה חשיבות מרכזית לבניית תוכנית עסקית והוכחת היתכנות כלכלית. המתקדמים שבינכם שמכירים את הבסיס של גיוס אשראי יוכלו לקרוא את המאמר שלי בנושא גיוס אשראי: טיפים לעסקים קטנים ובינוניים. להלן פירוט אפיקי גיוס האשראי לעסקים.

גיוס אשראי לעסקים
גיוס אשראי לעסקים

גיוס אשראי בנקאי

מרבית בעלי העסקים פונים באופן “אוטומטי” קודם כל לבנק שבו מנוהל החשבון העסקי שלהם. מצד אחד, המחלקה העסקית בבנק שבו מנוהל החשבון שלכם מכירה הכי טוב את העסק ולכן יכולה לסייע או לא לסייע בגיוס האשראי. המערכת הבנקאית שמרנית. יש לה את 'השפה' שלה, שפה המורכבת מז'רגון מקצועי והגשת תוכניות כלכליות, תקציב ותזרים מזומנים צפוי, זה גורם לבנק להיות "רגוע" יותר וגמיש יותר. גורמים שאינם מכירים את המערכת מבפנים מתקשים בהבנת השפה הזו, מה שגורם לדחיית רוב בקשות האשראי.

איך לדבר נכון עם הבנקים?

איך להכין את החומר בצורה נכונה ולהגיש אותה לבנק? איך לדבר נכון עם הבנקים? איך להציג את הדברים בצורה מתאימה שתרתום את הבנק להעניק פתרון כך שיסכים לתת לעסק את האשראי המבוקש? ואיך קובעים מסגרת אשראי לעסק? כאשר פונים לבנק בבקשה לגיוס אשראי, צריך לפנות אליו בדרך מסוימת, לצורך כך כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ פיננסי מקצועי. בזכות הידע והניסיון הרב שיש לי עם המערכת הבנקאית (מנהל מרחב לשעבר בבנק מוביל), ביכולתי לסייע באמצעות כלים מקצועיים, מערכת קשרים וידע נרחב על מרב הענפים בשוק הישראלי.

ביצוע "סקר שוק" בין הבנקים

לאחר תהליכי גיוס אשראי רבים שעברתי עם לא מעט עסקים, אני יכול לומר בוודאות שכדאי לבדוק את התנאים במספר בנקים ולבחון איזה מהם ייתן לכם את התנאים הטובים ביותר, בריביות הנמוכות ביותר. ביצוע סקר שוק בין הבנקים הוא בדרך כלל הדבר הנכון שיעזור לכם להשיג את התנאים הטובים ביותר שתוכלו לקבל עבור העסק שלכם.

איך מגייסים אשראי מבנק?

הבנק בוחן את ההתכנות הכלכלית של העסק והאם הוא יכול לעמוד בהחזר האשראי שנלקח, גם בהחזר הכולל וגם בהחזר החודשי, הבנק בודק האם העסק יכול לעמוד בהחזר מבחינה תזרימית. לכן צריך להגיש לבנק תוכנית עסקית שנבנית על-ידי כלכלן מומחה לגיוס אשראי לעסקים. בבנק בוחנים את הנתונים, מבקשים מסמכים מרואה החשבון של העסק, כגון: דוחות מע”מ, מאזן בוחן, דוחות מבוקרים ודוחות כלכליים נוספים, כל זאת ביחס לסך ההלוואות הקיימות. בבנק בוחנים כל מקרה לגופו, ביחס ליכולת של העסק לעמוד בהחזר ההלוואות ואז מחליטים האם לאשר עקרונית את בקשת גיוס האשראי.

במידה ומאשרים את גיוס האשראי לעסק

הבנק יגדיר את התנאים להחזר ההלוואה העסקית: זמן ההחזר, גובה הריבית ובמידה ונדרש גרייס או בלון לכמה זמן זה יאושר. גיוס אשראי בנקאי לעסקים צריך להיעשות בצורה מקצועית וברמת מיומנות גבוהה לכן כדאי לקבל ליווי של יועץ פיננסי מקצוען. כמו כן, חשובים מאד הקשרים האישיים שיש לנו בחברה עם הבנקים השונים, מה שיכול לעזור מאד בגיוס אשראי בנקאי.

גיוס אשראי חוץ בנקאי

גופים חוץ בנקאיים הם גופים שאפשר לגייס מהם כסף, הם לא בנקים, אבל מפוקחים על ידי המדינה. לדוגמה: חברות אשראי, חברות שעוסקות במתן אשראי. היתרון של גיוס אשראי חוץ בנקאי – מאפשר גמישות רבה יותר ופתרונות יצירתיים, בדרך כלל לטובת העסק. החיסרון, הוא שלעתים הריבית גבוהה יותר, אבל יש מקרים שבהם הבנקים לא יתנו את האשראי או את מלוא האשראי או לא במהירות הנדרשת ורמת הנוקשות תהיה גבוהה יותר ולכן פתרון של אשראי חוץ בנקאי יכול לתת מענה טוב במקרים אלו.

הרעיון הוא שקרנות אלו מסוגלות להציע לעסקים קטנים הלוואה עם דרישות פחות מחמירות. מה שמקל על עסקים קטנים לגייס אשראי ולהצמיח את העסק שלהם. תוכלו כאן תוכלו לקרוא את המאמר המלא: מתי עדיף לבקש אשראי חוץ בנקאי ומה היתרונות שלו לעומת אשראי בנקאי.

גיוס אשראי מקרנות סיוע לעסקים

קרנות יכולות להיות מתוך הלוואות בערבות מדינה. מכיוון שהמדינה רוצה לעודד את התפתחות הכלכלה והעסקים בישראל, היא מאפשרת מתן אשראי בריבית מסובסדת ולתקופה של מספר שנים, בדרך כלל 5 שנים. גיוס אשראי מקרנות בערבות מדינה מבוצע בפועל על-ידי בנקים שזכו במכרז. יש וועדה חיצונית שבודקת את העמידה בתנאים והיא מאפשרת או מסרבת לבנק להעניק את ההלוואה לעסק.

האם אפשר לשלב בין אפיקי גיוס אשראי?

התשובה היא חד משמעית כן ולפעמים זה מה שגם כדאי לעשות. אפשר לדוגמה לשלב בין גיוס אשראי מבנק וגיוס אשראי מגוף חוץ בנקאי, זה יכול להיות פתרון מעולה לגיוס אשראי. כמובן שמומלץ להתייעץ עם יועץ פיננסי וכלכלן מומחה לעסקים ולבדוק האם זה משתלם מבחינת ריביות, תנאים וכו'.

עבור אילו סוגי עסקים אפשר לגייס אשראי?

אשראי אפשר לגייס עבור מגוון רחב של סוגי עסקים: עסקים וותיקים, עסקים חדשים, עסק במשבר, עסק בהקמה, עסק קטן, עסק גדול ועסק בחובות. לפי הפירוט:

גיוס אשראי לא רק לעסק במשבר

גיוס אשראי אינו מיועד רק לעסק במשבר. זה יכול להיות רעיון טוב לגייס אשראי אם אתם רוצים להרחיב את העסק ואפילו אם אתם רוצים לקבל ריבית נמוכה יותר על ההלוואה הנוכחית. אבל לא רק, גיוס אשראי הוא פתרון מעולה גם כדי להקל על תזרים המזומנים של העסק. אם אתם בדילמה ורוצים להחליט אם גיוס אשראי מתאים לעסק שלכם, התייעצו עם היועצים הכלכליים המנוסים שלנו, הם יוכלו לעזור לכם להבין את כל המספרים ולהסביר בצורה ברורה מה הכי טוב עבור העסק שלכם בטווח הקצר והארוך.

גיוס אשראי לעסקים קטנים

אנו יכולים לומר שזה לא נדיר שעסקים קטנים מתקשים בתהליך גיוס אשראי. מכיוון שהם אינם מסוגלים לספק את כל הניירת הנדרשת ולהבין את כל המשמעויות המקצועיות לעומקן. עסקים קטנים מומחים בתחום העיסוק שלהם, אבל כאשר הנדרש לגייס מימון לעסק, כדאי לפנות לבעל מקצוע שזה תחום עיסוקו. כמו כן, לעסק קטן בדרך כלל אין הרבה הון עצמי, לכן הוא נדרש לגייס אשראי על בסיס שוטף, זאת אומרת, סביר שגיוס אשראי עבור עסק קטן לא תהיה פעולה חד פעמית, אלא תחזור על עצמה אחת לתקופה. לפעמים קורה שבנקים נרתעים מלהלוות כסף לעסקים קטנים מכיוון שהם נחשבים מבחינתם להשקעות מסוכנות. לאור זאת, בעלי עסקים קטנים צריכים למצוא דרכים חלופיות למימון העסק כמו סיוע של משקיעים ו/או הכנסת שותף עסקי. חלופות אלו מאפשרות ליזם לגייס כספים ללא צורך בתשלום ריביות או ויתור על הון עצמי.

גיוס אשראי לעסקים גדולים

גיוס אשראי לעסקים גדולים הוא לא תמיד תהליך קל, אבל יש כמה צעדים שאפשר לנקוט כדי להקל עליו. הצעד הראשון לגיוס אשראי לעסקים גדולים הוא למצוא את המלווה המתאים. למלווים יהיו תעריפים ותנאים שונים, לכן חשוב לחקור לעומק ולבחון את כלל ההיבטים לפני שבוחרים מאיפה לגייס אשראי לעסק גדול. השלב השני הוא להציג תוכנית עסקית ברורה שמראה כיצד אתם מתכוונים להשתמש בכספים שגויסו. זה כולל ווידוא עמידה בצפי החזר ההלוואות. גיוס אשראי הוא משימה מורכבת לכל עסק, בטח לעסקים גדולים ויכול לקחת זמן רב ולהיות כרוך בניירת רבה. למרבה המזל, ישנן דרכים להקל על התהליך הן עבור החברה והן עבור המלווה. לדוגמה, חברות יכולות להשתמש בנכסיהן כביטחון על מנת לגייס אשראי.

גיוס אשראי לעסק בחובות

אשראי אפשר לגייס גם לעסקים שנמצאים בחובות, שיש להם מינוס בחשבון הבנק. נכון, זה יותר מסובך, אבל בהחלט אפשרי. גיוס אשראי לעסק בחובות דורש היערכות פיננסית שונה והגשת בקשה בצורה מאד מסוימת לגופים שמהם ניתן לגייס אשראי וזאת כדי להגדיל את הסיכוי לקבל מימון לעסק. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה כאן מהם השלבים לגיוס אשראי לעסק בחובות.

מה תהליך העבודה של אייל פז בגיוס אשראי לעסק?

ראשית, השירות ניתן באופן פרטני לכל עסק באמצעות ליווי פיננסי והדרכה צמודה. כאשר בשלב הראשון, מתבצעת בחינה של המצב הקיים למול הדרישה באופן פרטני ואובייקטיבי. בתהליך נבחנים צרכי העסק, תהליכי עבודה ודוחות כלכליים כגון: דו"ח רווח והפסד, הכנסות, הוצאות, רווחים וכן בדיקת רווחיות על מנת להעריך את הכדאיות בעת בקשת הלוואה עסקית, את ההיקף האופטימלי ואת מסלול המימון המתאים עבורכם.

כמו כן, נבדקים לעומק  צורכי האשראי ותחומים נוספים כאשר המטרה היא לסייע לחברות, עסקים ויזמים לגייס אשראי ולשפר את תזרים המזומנים, כך שיהיה להם אוויר לתקופת זמן נדרשת, לרכישת אמצעים ומשאבים לצורכי מינוף. במסגרת תהליך גיוס האשראי אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא ובליווי צמוד בכל הקשור בגיוס מימון והלוואות לעסק, בכדי לפתח, לקדם ולמנף את העסק.
*ישנו יתרון מובהק ליועץ פיננסי שהוא גם יועץ עסקי בעל ניסיון שטח שיודע ומבין לעומק איך מגדילים רווחיות של עסק.

גיוס אשראי עושים עם היועצים הכלכליים של אייל פז

כמעט כל בעל עסק במדינה נדרש לגייס אשראי לעסק, בין אם כהשקעה בפיתוח עסקי ובין אם במתן מענה להתמודדות עם בעיות תזרים מזומנים. אולם לצערנו הרב, במקום שהמערכת הבנקאית תתמוך ותסייע לעסקים הקטנים לצמוח ולקחת הלוואות לעסקים קטנים, הם נתקלים בקיר בטון ולמעשה כמעט ואין ביכולתם להתמודד עם המערכת הנוקשה.

כאיש פיננסים לשעבר וכבעל עסק כיום, אני מכיר היטב את המצב משני קצותיו השונים. בצידו האחד, בעל עסק מעולה בתחומו שרק רוצה לקדם ולפתח את העסק ובצידו האחר מערכת ביורוקרטית לא גמישה, הדוגלת בסד של קשיים הנערמים בזה אחר זה על גבו של בעל העסק.

אם גם אתם רוצים לדעת איך לקבל אשראי לעסק שלכם ומה אתם צריכים כדי להצליח, בסיכויים גבוהים, לגייס אותו. מוזמנים לחייג אלינו וצוות הכלכלנים המקצועי של חברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי יעזור לכם לעבור מגרעון ומינוס בחשבון, לפיתוח עסקי, לצמיחה ולהגדלת ההכנסות והרווחים בעסק.

לקביעת פגישה בנושא גיוס אשראי לעסק, חייגו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד