הלוואת גרייס: לאיזה עסקים מתאים גרייס?

מה זה הלוואת גרייס?

גרייס באנגלית זה חסד. הלוואת גרייס מאפשרת מספר חודשי חסד, לפני תחילת ההחזר החודשי. לכן עסקים רבים רואים את הלוואת הגרייס כמסלול נוח המקל על הקשיים הפיננסיים ותזרים המזומנים, לפרק זמן מוגדר. אפשר לקבל הלוואת גרייס מבנקים וגופים פיננסיים בנקאיים או חוץ בנקאיים, כחלק מגיוס אשראי עסקי. כמו כן, מומלץ לבחון עם יועץ פיננסי, האם מסלול הגרייס משתלם מבחינת עלות מול תועלת. מה זה גרייס? איזה סוגי הלוואות גרייס קיימות? מה זה גרייס מלא וחלקי? ומה היתרונות והחסרונות שלו? אייל פז ייעוץ פיננסי מסביר הכל על הלוואות גרייס.

סוגי הלוואות גרייס

אם אתם מתעניינים בנושא של הלוואות לעסקים, יכול מאד להיות שדווקא הלוואת גרייס מתאימה לכם. הלוואת הגרייס מכונה גם הלוואת גישור, הלוואת חסד, הלוואת בלון וגם הלוואת בולט. אלו סוגי הלוואות במעניקות ללווה תנאים מהסוג של הלוואת גרייס. בסוגי הלוואות אלו, הלווה מקבל את ההלוואה, אולם לא מתחיל לשלם את ההחזר החודשי מיד ובאופן שוטף, כמו בסוגים שונים של הלוואה. הסוגים העיקריים של הלוואות גרייס:

הלוואת גרייס רגילה

בגרייס רגיל, הלווה מקבל סכום כסף, אבל במסגרת הסכם ההלוואה יש תקופת גרייס של מספר חודשים. לאחר תום תקופת הגרייס (החסד), הלווה מתחיל בהחזר חודשי של הקרן, הריבית וההצמדה (במידה וקיימת), עפ”י לוח הסילוקין שנקבע בעת החתימה על ההלוואה. הלוואת גרייס יכולה להיות במסלול פריים, ריבית קבועה, עם הצמדה למדד או בלי הצמדה למדד או צמודת מט”ח. מה ההבדל בין גרייס מלא, גרייס חלקי והלוואת בלון?

גרייס מלא

מרגע לקיחת ההלוואה עד תום תקופת הגרייס, לא משלמים לא קרן ולא ריבית בשנה הראשונה. כך, את יתרת ההלוואה משלמים בכל חודש את החלק היחסי של מרכיב הקרן והריבית. לדוגמה: אם לוקחים הלוואה על סך 100,000 ש”ח, בריבית של 5% לשנה, את ה-5,000 ש”ח על הריבית שהיינו אמורים לשלם בשנה הראשונה, נשלם בפתיחת השנה השנייה, כך קרן ההלוואה בפתיחת השנה תעמוד על 105,000 ש”ח (ולא על 100,000 ש”ח).

גרייס חלקי

מרגע לקיחת ההלוואה בגרייס עד הרגע שמתחילים לשלם את ההלוואה, משלמים רק את הריבית ומסיום הגרייס משלמים גם קרן וגם ריבית. בשנה הראשונה משלמים גרייס חלקי, כלומר שולמה רק הריבית על הקרן והחל מתום השנה משלמים את מרכיב הקרן וגם את הריבית.

הלוואת בלון (הלוואת גרייס לקרן)

הלוואת גרייס לקרן, המכונה גם הלוואת בלון, כל סכום הקרן מוחזר בתשלום אחד בתום תקופת הגרייס. אולם את תשלומי הריבית וההצמדה מחזירים באופן חודשי שוטף. יש גם הלוואות בלון שבהן מחזירים את כל הסכום, כולל הריבית וההצמדה, יחד עם הקרן בתום התקופה שסוכמה. תלוי בתנאי ההלוואה שתסכמו עם הגוף נותן האשראי.

מה ההבדל בין גרייס מלא לגרייס חלקי?

גרייס מלא – לא משלמים בשנה הראשונה כלום ואת היתרה משלמים ב- 4 שנים. כלומר, שנה שלמה שהייתי צריך לשלם ריבית ולא שילמתי, הצטבר לי ומתחילת השנה השנייה הוא מצטרף לקרן ומגדיל את הקרן הבסיסית. גרייס חלקי – את מרכיב הריבית, משלמים כל חודש. רק את הקרן לא משלמים כל חודש, לאחר שנה מתחילים לשלם את הקרן ואת הריבית על יתרת הזמן של 4 השנים שנותרו.

לאיזה עסקים מתאים לקחת גרייס?

הלוואת גרייס מעניקה תקופת חסד מסוימת, לכן היא מתאימה לעסקים שצריכים כסף נזיל ומידי, מבלי להכביד במשך פרק זמן מסוים על תזרים המזומנים החודשי. הלוואה במסלול זה מתאימה לבעלי עסקים, אבל גם לפרטיים. זה מסלול מאד יעיל ליזמים שבדיוק עוסקים בפתיחת עסק ואין להם מקורות הכנסה בחודשים הראשונים. כמו כן, הלוואת גרייס מתאימה לעסקים שמבחינת תזרים המזומנים לא מתאפשר להם להחזיר למשך מספר חודשים, אבל הם יוכלו להחזיר את ההלוואה במועד עתידי.

הלוואת גרייס ליזמים עבור פתיחת עסק

יזמים שפותחים עסק זקוקים למימון, כאשר יכולת ההחזר שלהם נמוכה. הם נמצאים במצב של השקעה כספית, כמעט מבלי לקבל על כך תמורה בחודשי הפעילות הראשונים למיזם. הם עדין לא מייצרים הכנסה, אבל יש להם הוצאות רבות. לכן במקרה של פתיחת עסק, הלוואת גרייס עשויה להתאים. הלוואה לפתיחת עסק – לחצו למידע נוסף.

הלוואת גרייס לעסקים שזקוקים למימון מיידי

עסקים שזקוקים לגיוס אשראי מיידי והם יודעים שצפוי להיכנס להם סכום כסף בעוד מספר חודשים, עם מועד פקיעת תוקף הגרייס. זה יכול לתת לבעלי עסקים אלו, מרווח נשימה ופתרון זמני להתגבר על ה”בור” התזרימי – כדאי לקרוא את המאמר על ניהול תזרים מזומנים.

גרייס לעסקים קטנים ובינוניים

הלוואות בערבות מדינה וקרנות סיוע העוסקות במתן הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים וגם ליזמים, מציעות הלוואה לעסקים קטנים עם תקופת גרייס של כמה חודשים. זאת על מנת להקל על בעל העסק בהחזר החודשי ולתת לו כמה חודשי “התאוששות”.

הלוואת גרייס לעסקים – סיכום והמלצות

הלוואה מסוג גרייס מאפשרת דחיית החזר התשלומים בגין ההלוואה. זה לא אומר שמשלמים החזר חודשי מופחת, אלא לתקופת ההחזר מתווספת הריבית. כמו לכל הלוואה, זמן השימוש בכסף שאינו שלך, כרוך בתשלומי ריבית. לפיכך, יש לבחון האם הלוואה גרייס משתלמת לעסק שלך, לעומת התועלות שתוכל להפיק ממנה.

לפגישת ייעוץ פיננסי ובחינת סוג ההלוואה שמתאימה לך, חייג עכשיו למספר שבראש העמוד.