הלוואה לפתיחת עסק כל מה שחובה לדעת

הלוואה לפתיחת עסק, היא אפשרות המימון המרכזית לפתיחת עסק חדש, הכרוכה בהוצאות רבות, אשר ברוב המקרים, אין ההון העצמי יכול לכסותן. במאמר הבא, נבחן מהם המקורות העיקריים, ללקיחת הלוואה לפתיחת עסק, וכיצד יועץ פיננסי יכול לעזור בכך.

תוכן עניינים

 

מה האתגרים בפתיחת עסק חדש?

יזמים עסקיים לא תמיד יודעים, מהם האתגרים הקיימים בפתיחת עסק, ואינם מתכננים את צעדיהם הייטב. פתיחת עסק היא עניין מורכב מבחינה כלכלית, עסקית ובירוקרטית, וישנם פרמטרים רבים, שצריך לקחת בחשבון. לדוגמה: האתגרים בתקופת ההקמה וההרצה של העסק, שימוש נכון במקורות המימון, ועוד. כתוצאה מכך, ניתן לראות שכ- 50% מהעסקים בישראל, נסגרים במשך 5 השנים הראשונות לחייהם.

בדיקת כדאיות כלכלית לפני לקיחת הלוואה לפתיחת עסק 

יועץ עסקי מיומן מחברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי", יכול לחסוך מפח נפש, וקושי כלכלי טרם פתיחת העסק, במידה ויערוך בדיקה של כדאיות כלכלית למיזם – לפני הרצתו. יועץ עסקי יכול גם לכוון את בעל העסק, להתנהלות המביאה ליציבות והצלחה. הנתונים והמסקנות מבדיקת הכדאיות הכלכלית, משמשים בהמשך, לבניית תוכנית כלכלית ותוכנית עסקית, המתייחסות להקמת העסק, ולחצי שנה בערך של תקופת הרצה.

תוכנית עסקית לפני לקיחת הלוואה מהבנק

חשוב לדעת, כי עד שיגיע העסק למלוא הפוטנציאל שלו, יעברו כ- 3 שנים, ובתקופה ההרצה, ההכנסות לא יהיו גדולות או קבועות. התוכנית העסקית משמשת גם לפנייה אל מקורות מימון רלוונטיים, לצורך קבלת הלוואה לפתיחת העסק החדש. בבקשת ההלוואה, נלקחות בחשבון עלויות ההקמה, וכן ההוצאות הגבוהות יחסית, מול ההכנסות הנמוכות יחסית, בתקופת ההרצה. באופן זה, מאפשרת ההלוואה, לצלוח את תקופת ההרצה בשקט יחסי, במקום להיות במלחמת קיום מתמדת.

מה חשוב לדעת על קרן ההלוואות בערבות מדינה

פנייה אל הקרן להלוואות בערבות מדינה, היא האופציה העדיפה לקבלת הלוואה, עבור עסק חדש. קרן זו, הוקמה לאור ההחמרה והמורכבות, של קבלת הלוואות עסקיות מהבנקים לעסקים חדשים, ובנוסף, גם לאור התנאים הבעייתיים, הקיימים להלוואות אלו. הגישה המחמירה של הבנקים, נובעת מההכרות שיש להם עם עסקים חדשים בישראל, ומהחשש של בעיות בהחזרת ההלוואה, לכן דורשים הבנקים גם ערבויות גבוהות, מצד היזם.

תנאי ההלוואה בערבות מדינה 

ההלוואות של הקרן בערבות מדינה, ניתנות דרך אחד מ- 4 הבנקים: לאומי, מזרחי, אוצר החייל או מרכנתיל דיסקונט, אולם הערבות להלוואה, ניתנת על ידי המדינה והבנק, בשיעור של 90%, והיזם בשיעור של 10%. מבחינת הבנק, המשמעות היא השקעה בטוחה יותר, ולכן ביכולתו להעניק תנאים טובים יותר, לעומת הלוואות עסקיות רגילות.

יתרונות הלוואה בערבות מדינה

מסלול עסקים בקרן זו, מאפשר לקבל עד חצי מיליון שקלים, עם פריסת החזרים על פני 5 שנים, בריביות נוחות. במסלול זה, ניתן גם לקבל גרייס של חצי שנה, מה שמאפשר טווח זמן מספק, כדי לעבור את תקופת ההקמה הראשונית. התנאים הנוחים של הלוואה בערבות מדינה, וכן העובדה שהלוואה זו, אינה נכללת באובליגו של העסק, ולכן לא תפריע למסגרת האשראי שיקבל מהבנק – הם יתרונות ברורים. בנוסף, יש צורך בהעמדה של 10% ביטחונות בלבד, כך שליזמים נשארים נכסים משמעותיים, הנותנים להם ביטחון, ויכולים לשמש אותם בעת הצורך.

אישור קבלת הלוואה בערבות מדינה

רק 50% מהבקשות המוגשות להלוואה בערבות מדינה, מקבלות אישור, כיוון שהבקשות נבחנות היטב, על ידי גורמים ובעלי מקצוע, המשתייכים לבנק המלווה ולקרן עצמה, הבוחנים מספר גדול של נתונים כלכליים ועסקיים, המופיעים בתוכנית העסקית. עקב כך, צריך לשים דגש רב, על הכנת תוכנית עסקית מקצועית, מדויקת, רהוטה, וברורה, הכתובה באופן המשכנע את הקורא בה, לגבי ההיתכנות והפוטנציאל הכלכלי של העסק. ייעוץ עסקי של חברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי, מגדיל מאוד את הסיכוי לאישור ההלוואה בתנאים נוחים. ייעוץ עסקי גם חוסך בדאגות, התעסקות, בירוקרטיה וטרחה, ומפנה ליזם זמן חשוב, להקדיש לעסק.

הלוואה לפתיחת עסק מהבנק 

הלוואה נוספת לפתיחת עסק, ניתנת מהבנקים שיש להם מחלקות עסקיות. הלוואה שניתנת מהבנק לעסק חדש, תהיה בעלת ריביות גבוהות יותר, סכום נמוך יותר, ועם תקופת החזרים משתנה. בנוסף, ירצה הבנק לראות ביטחונות, כגון: הון עצמי, שעבוד על נכסים מסוימים, פיקדונות נזילים וכו, וכן לראות תוכנית עסקית רצינית ומקצועית.

מה עוד חשוב לדעת כשלוקחים הלוואה לפתיחת עסק? 

עבודה נכונה מול המחלקות העסקיות של הבנקים, יכולה להניב הלוואות בתנאים טובים יותר מהממוצע, בניגוד לקרן להלוואות בערבות מדינה, שבה התנאים ברורים וקשוחים. הדבר החשוב ביותר, לפני הפנייה אל הבנקים השונים, בבקשה להלוואה, הוא בניית תוכנית עסקית, שתשכנע את הבנק, בפוטנציאל הכלכלי החיובי של העסק. התוכנית העסקית צריכה לתאר כל ההיבטים, הפעילות, ההוצאות וההכנסות הצפויות של העסק, והיא צריכה להתבסס על נתונים מדויקים והערכות ריאליות. בנוסף, עליה גם להציג את העסק, באור חיובי ככל האפשר.

ייעוץ עסקי לפני לקיחת הלוואה לפתיחת עסק

חברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי, מעניקה ייעוץ עסקי מקיף, בכול התחומים המסייעים ליזמים, בייעול ושיפור העסק. החברה מייצגת יזמים עסקיים מול מנהל הבנק, במידת הצורך, ומגדילה בכך את הסיכויים, לאישור ההלוואה מהבנק בתנאים נוחים, המתאימים לעסק. לחברה שירותים נוספים, כגון: ייעוץ פיננסי, ייעוץ לפתיחת עסק, בניית תוכנית עסקית, ושיווק אפקטיבי. בנוסף, מספקת החברה גם שירותים כגון: הגדלת המכירות, בניית מודל תמחור, פיתוח אסטרטגיה עסקית, וכן שיפור יכולות ניהול. הייעוץ העסקי בחברה, הוא תהליך ממוקד, המסייע ליזמים להתמודד עם האתגרים שבפתיחת עסק וניהול עסק.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לקבלת הלוואה לפתיחת עסק, התקשרו ונשמח לעזור.