איך יודעים אם יש בעיית תזרים מזומנים בעסק?

רוב העסקים בישראל רווחיים, אולם הם נסגרים בגלל בעיות תזרים מזומנים. ישנם מספר סימנים המעידים על בעיית תזרים מזומנים בעסק. כולל: איחור בתשלומים של לקוחות, אי עמידה בתשלומים השוטפים של העסק, חריגה ממסגרת האשראי, חובות גדלים, חריגה ממסגרת האשראי, פיגורים בפירעון הלוואות. אבל, זה שהעסק בבעיית תזרים, זה לא אומר שהעסק לא טוב או שאין פתרון לבעיה, אלא שקודם כל חייבים להכיר בבעיה לפני שנותנים לה פתרון. אייל פז היועץ הפיננסי, מסביר: מהו תזרים מזומנים? ואיך מזהים בעיית תזרים מזומנים בעסק?

מהו תזרים מזומנים?

דוח תזרים מפרט את כל הכספים שנכנסים לעסק ואת כל הכספים שיוצאים מהעסק. לכן הוא גם נקרא “תזרים”, כי התקציב זורם פנימה והחוצה. זיהוי בעיית תזרים מזומנים יכול להיות משימה לא פשוטה. לכן, חשוב לשים לב לסימנים המעידים על כך שאולי יש בעיה, ולטפל בהם עוד כשהם קטנים, לפני שהעסק נכנס לצרות כלכליות. כמו כן, מומלץ לקרוא את המאמר: איך פותרים בעיה בתזרים המזומנים.

איך מזהים בעיית תזרים מזומנים?

במאמר זה נדבר על איך מזהים בעיית תזרים מזומנים, אולם כמאמר משלים, מומלץ לקרוא: כיצד להגדיל את תזרים המזומנים שלך. אז קדימה, בואו נצלול לסימנים המעידים על בעיית תזרים, הנה לפניכם:

חובות

אם העסק מתחיל לשקוע בחובות, אם לקחתם על עצמכם חובות רבים כדי שהעסק שלכם ימשיך לפעול, זה יכול להיות סימן שאתם נאבקים כדי לייצר מספיק תזרים מזומנים כדי לכסות את ההוצאות שלכם.

ירידה בהכנסות

אם ההכנסות יורדות או לא צומחות כצפוי, זה יכול להיות סימן שצריך להעריך מחדש את האסטרטגיה העסקית, כדי לשפר את תזרים המזומנים.

איך יודעים אם יש בעיית תזרים מזומנים בעסק
איך יודעים אם יש בעיית תזרים מזומנים בעסק

הוצאות גדולות

אם יש לעסק הוצאות הולכות וגדלות, אולם רמת ההכנסות אינו עונה על ההכנסות. אם העסק מפסיד כסף, יכול להיות שאתם מוציאים יותר מדי.

חריגה ממסגרת האשראי

אחד הסימנים הנפוצים ביותר הוא כאשר מגיעים למסגרת האשראי וצפויה חריגה. יכול להיות שהעסק שלכם מוציא יותר ממה שאתם מרוויחים. לכן, צריך לבדוק דרכים להגדיל את ההכנסה או להפחית את ההוצאות.

פיגורים בפירעון הלוואות

אם אתם מתקשים לשלם את החשבונות בזמן, זה יכול להיות סימן שיש בעיה בתזרים המזומנים. אם אתם לא מצליחים לעמוד בתשלומי ההלוואות, יש פיגורים בתשלום.

לקוחות לא משלמים בזמן

אם הלקוחות או הלקוחות לא משלמים בזמן, זה יכול לגרום לבעיה בתזרים המזומנים. העסק שלכם הוא לא בנק, לכן אין ביכולתו לספור את האיחורים בתשלום.

חוסר יכולת לשלם לעובדים או לספקים

אי יכולת לשלם לעובדים או לספקים – אם אתם מתקשים לשלם לעובדים או לספקים בזמן, זה סימן ברור שיש בעיה בתזרים המזומנים. במקרה של אי עמידה בתשלום לספקים כדאי להשתמש במושג שנקרא: “אשראי ספקים”.

עתודות מזומנים נמוכות

אם יתרת הכספים שנותרו להתנהלות הפיננסית של החברה, הולכות ונגמרות. אם לעסק יש מעט מאוד מזומנים ברזרבה, זה עשוי להיות סימן שהעסק אינו מייצר מספיק הכנסות כדי לכסות את ההוצאות. זה עלול להוביל לבעיית תזרים מזומנים שקשה להשתקם ממנה, אלא בעזרת יועץ פיננסי שיעניק לכם את ההכוונה הנכונה.

בעיית תזרים מזומנים – סיכום והמלצות

אין ספק שעל ידי מעקב קבוע אחר הדוחות הכספיים ותחזיות תזרים המזומנים, אפשר לזהות כמעט כל בעיה פיננסית. אז אם אתם לא ישנים טוב בלילה כי יש לכם בעיה מתמשכת בתזרים המזומנים, הגעתם למקום הנכון. יש באפשרותכם להיעזר באייל פז ובצוות הכלכלנים ולטפל בבעיה מהשורש. זה שיש בעיית תזרים, זה לא אומר שהעסק לא יכול להיות רווחי, להיפך. מאד יכול להיות שהעסק מאד רווחי, אבל בגלל בעיה נקודתית, יש פגיעה ברווחים.

חברים, יש דרך לפתור את הבעיה וזה מתחיל מלהבין את הסימנים המעידים. עוד באותו הקשר, תוכלו לקרוא את המאמר: איך מנהלים תזרים מזומנים. אני מאמין בכם ובעסק שלכם. לאורך שנותיי בתור יועץ עסקי, ראיתי מאות עסקים שהייתה להם בעיית תזרים והם הצליחו להשתקם ממנה ולהפוך את מאזן התזרים השלילי לחיובי, תוך זמן לא ארוך. אז חברים, בואו נעשה את זה יחד, בואו נוכיח לעולם שהעסק שלכם רווחי. מעבר לכך, טיפול בבעיות פיננסיות כעת, תימנע מהעסק בור תזרימי בעתיד.

לקביעת פגישת ייעוץ פיננסי, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info