כיצד להגדיל את תזרים המזומנים שלך?

תזרים מזומנים הוא כמות הכסף שנכנס לעסק, לעומת הסכום שיוצא ממנו. ניטור תזרים המזומנים חיוני להצלחה. אם לעסק יש עודף כסף שזורם, אבל לא מספיק כדי לכסות את ההוצאות שלו, ייתכן שהוא יצטרך לנקוט בצעדים כדי לשלוט בהוצאות או לגייס מימון. אם אין מספיק מזומנים שנכנסים לחברה, ייתכן שהיא תצטרך לנקוט בצעדים כגון קיצוץ בעלויות או לקחת הלוואה. תזרים מזומנים הוא הליבה של כל עסק. חשוב להיות מודעים לתזרים המזומנים של העסק ולנהל אותו. ללא כסף נזיל, חברה לא יכולה לא לשלם לעובדיה או לספקיה, וללא ספקים, חברה לא יכולה לייצר סחורה או לספק שירותים. האם יש דרך להגדיל את תזרים המזומנים מבלי לשנות דבר בעסק או להוציא יותר כסף? למה חשוב לנהל את תזרים המזומנים בעסק? מהם הגורמים המשפיעים? ואיך אפשר להגדיל את התזרים?

למה צריך תזרים מזומנים?

תזרים מזומנים הוא כמות הכסף שיש לחברה להחזיר את חובותיה ולבצע השקעות חדשות. זה חשוב לכל עסק, שכן הוא מאפשר לעמוד בדרישות היומיומיות של פעילותו. במאמר זה, נדון בעסק שיש בו בעיית תזרים מזומנים ונבחן כמה דרכים בהן אפשר להגדיל את תזרים המזומנים ולהפיק את המרב.

בחינת ההוצאות

הדבר הראשון שכדאי לעשות, הוא להסתכל על ההוצאות ולראות היכן אפשר לקצץ. אם אתם משלמים עלות גבוהה מאד עבור שכירות, נסו להעביר חלק מהצוות או הפעילות למקום זול יותר. אולי כדאי גם לבדוק את הספקים – אם הם גובים יותר מדי, מצאו חלופות המציעות שירותים דומים בעלות נמוכה יותר. אפשר גם לנהל את העובדים בצורה יעילה יותר, אולי אפשר להפחית את מספר העובדים בעסק ולהחליפם באמצעים טכנולוגיים שבטווח הארוך יהיו משתלמים יותר לעסק. אני בדרך כלל מציע להגדיל את ההכנסות ולא להקטין את ההוצאות. אולם, יש הוצאות שבהחלט אפשר לקצץ אם מתנהלים טוב יותר ובוחנים כל תחום לגופו. הנטייה שלנו היא “לזרום” עם המצב הקיים בעסק ולהמשיך לנוע עם הדברים, אבל אולי כדאי לבחון שוב את המודל העסקי, אולי אפשר לשפר אותו? כדאי לקחת פרוייקט חודשי ולעשות העמקה ובחינה מחודשת, של כל תחום בעסק. כך בטוח תאפשרו לעצמכם לנהל את העסק בצורה נכונה ואפקטיבית יותר שגם תחסוך לכם בהוצאות.

איך ניתן להגדיל את תזרים המזומנים?

תזרים מזומנים הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בעסק. אם יש מעט מדי מזומנים, יהיה קשה לנהל את העסק. ניתן להגדיל את תזרים המזומנים על ידי:

  1. שיפור דירוג האשראי.
  2. קבלת ריביות טובות יותר על הלוואות.
  3. הגדלת ההכנסות.
  4. מחזור הלוואות ופריסתן מחדש.
  5. ניהול דוח תזרים מזומנים.

תזרים מזומנים זה מה שמניע חברה להצלחה או כישלון

תזרים מזומנים זה מה שמניע חברה להצלחה או כישלון. זה ההבדל בין הדברים הכסף הזמין שיש לעסק, לך לבין החובות התקציביים שבהם העסק “פתוח” בחוץ. התזרים זה מדד למידת ההצלחה של העסק מבחינה כלכלית וכמה כסף העסק מרוויח באופן שוטף או לא מרוויח לצורך העניין. תזרים מזומנים חשוב מכיוון שהוא כל הזמן בוחן ומודד כמה כסף זמין יש לעסק כדי לבצע תשלומים, להשקיע בפרויקטים חדשים ולשלם חובות. אם לחברה יש תזרים שלילי, כדאי לגייס אשראי במהירות האפשרית כדי לסגור את הבור. רוב העסקים נסגרים בגלל חוסר ניהול של תזרים מזומנים. אם כל בעל עסק ישקיע בניהול דוח תזרים מזומנים יומי, זה יהיה המצפן שלו והוא כל הזמן ידע איפה העסק עומד מבחינה פיננסית. עסקים שמתקשים לנהל את התזרים שלהם יכולים להיעזר ביועץ פיננסי שבהחלט יכול לתת הכוונה וייעוץ להקמת דוח לניהול התזרים בעסק.

מהם הגורמים המשפיעים על תזרים המזומנים?

תזרים מזומנים הוא תנועה של כסף לתוך והחוצה מעסק, הוא מנוהל ונמדד באופן יומי, שבועי, חודשי, רבעוני ושנתי. תזרים המזומנים יכול להיות מושפע מגורמים רבים, כולל הבאים:

  1. העונתיות של העסק.
  2. כמות המלאי וזמן המחזור שלו, המשפיע על יתרת המזומנים ויתרות הלקוחות של החברה.
  3. מספר הלקוחות שיש לעסק, לכן גם כדאי להשקיע בשיווק ופרסום.
  4. גבייה מלקוחות – אם יש לקוחות שחייבים כספים לעסק, צריך לטפל בגבייה במהירות, זה כסף שמגיע לכם.
  5. גביית מע”מ בנוסף על התשלום – יש לגלם את המע”מ במודל במודל התמחור של העסק ותמיד לקחת בחשבון שהמע”מ רק עובר דרכינו והוא לא שלנו.
  6. ניהול העסק – אם אתם משקיעים בניהול העסק אתם מנהלים אותו ולא הוא מנהל אתכם, וודאי תשקיעו זמן גם בטיפול בפיננסים.

מהן הדרכים הטובות ביותר להגדיל את תזרים המזומנים?

ישנן מספר דרכים להגדיל את תזרים המזומנים. אחת הדרכים היא לקחת הלוואה או לגייס אשראי, שיאפשרו לגשר על הפער התזרימי, מה שיעזור לעסק לקבל יותר מזומנים שיהיו בהישג יד. דרך נוספת היא למכור נכסים, כגון ציוד או רכוש. תוכלו גם לקבל מקדמה מהלקוחות שלכם עבור שירותים שהם יקבלו בעתיד. ישנן דרכים רבות להגדיל את תזרים המזומנים שלך, אך ניתן לסווג אותן לשתי קטגוריות רחבות: לטווח קצר ולטווח ארוך.

דרכים קצרות טווח להגדלת תזרים המזומנים

  1. לקיחת הלוואה.
  2. מכירת נכסים.
  3. העסקת פרילנסרים במקום עובדים שכירים בעסק שאז אתם חוסכים את עלות המעביד שמהווה נתח לא מועט מהמשכורות שאתם משלמים.
  4. הגדלת תקרת האשראי מול הבנק.
  5. קביעת פגישה עם הבנק לפריסה מחודשת של ההחזר החודשי של ההלוואות והוזלת הריביות. מומלץ לגשת לפגישה זו עם יועץ פיננסי בעל קשרים וכישורים מתאימים שיסייע לכם.

דרכים ארוכות טווח להגדלת תזרים המזומנים

  1. חציבת זמן בלוח הזמנים שלכם למטרת תכנון, ניהול וחשיבה, כיצד אפשר לייצר מהעסק יותר הכנסות למטרות ארוכות טווח.
  2. ניהול העסק, ניהול עובדים, גיוס כוח אדם חיוני ובחינת מהלכי התייעלות בעסק.
  3. בחינת קיצוץ בהוצאות.
  4. בחינת המלאי.
  5. טיפול בגביית הכספים שלקוחות חייבים לעסק.
  6. שיווק ופרסום להגדלת מספר הלקוחות של העסק.

מהם היתרונות של הגדלת תפוקת המזומנים?

יש מגוון יתרונות להגדלת תזרים המזומנים. אחד החשובים ביותר הוא שזה עוזר לשמור על דירוג האשראי. כאשר יש יתרה גבוהה בכרטיס האשראי וכשהבנק רואה שהעסק לא גירעוני, זה עוזר לבנק לבטוח בעסק שלך ולתת לך תנאים טובים יותר ויותר אפשרויות בגיוס הלוואה עסקית. לעומת זאת, אם העסק גרעוני, זה יכול להשפיע לרעה על דירוג האשראי, בכך שהעסק שלך נראה יותר מסוכן בעיני המלווים ואז התנאים נוקשים יותר והריביות גבוהות. בנוסף, שמירה על תזרים חיובי יכולה לעזור להימנע מעמלות איחור וקנסות אחרים על תשלומים חסרים וחריגות. זה יאפשר לכם לחסוך כסף בטווח הארוך. לבסוף, תזרים מזומנים יכול לעזור לכם לקבל החלטות פיננסיות טובות יותר בעתיד, כמו גם לספק שקט נפשי בתקופות פיננסיות קשות.

הגדלת תזרים המזומנים – סיכום והמלצות

כל עסק חייב לנהל את תזרים המזומנים שלו ולא להתבסס על תחושות בטן. עבדו עם דוח יומי לניהול התזרים וראו עד כמה שפתאום הדברים יראו יותר בהירים. נתחו את העסק שלכם ובצעו שינויים מראש. עקבו אחר הטיפים שנתתי במאמר כדי להגדיל את תזרים המזומנים של העסק. עקבו אחר ההוצאות והשקיעו זמן בניהול הפיננסי של העסק.

לקביעת פגישת ייעוץ פיננסי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.