אשראי ספקים, שוטף פלוס וניהול תזרים מזומנים

מה זה אשראי ספקים ואיך הוא עוזר לניהול תזרים המזומנים? עסקים רבים סובלים מבעיות תזרים. אשראי ספקים הרבה פעמים עוזר להתמודד עם אשראי לקוחות, בעיות פיננסיות ו“בורות“ שנוצרים בתזרים המזומנים של העסק. מה זה אשראי ספקים? מה זה אשראי לקוחות? מה זה שוטף פלוס? ולמה זה חשוב לעסקים קטנים? אייל פז ייעוץ פיננסי מסביר איך אפשר להגדיל את העסק, מבלי לקחת עוד הלוואה מהבנק. קבלו טיפים של יועץ פיננסי, מבוסס על מקרה אמתי עם לקוח שעבר איתי ייעוץ עסקי. המשיכו לקרוא.

אשראי ספקים, אשראי לקוחות וניהול תזרים מזומנים

בעלי עסקים קטנים שיש להם בעיית תזרים מזומנים, לרוב אינם מודעים לפתרון הזה של אשראי ספקים ואשראי לקוחות והרבה פעמים “סופגים” על העסק הקטן שלהם את העלויות שנוצרות בעקבות הפער התזרימי שיוצר השוטף פלוס. חברים, העסק שלכם הוא לא בנק! אתם לא אמורים לספוג את תנאי השוטף פלוס ולקחת על העסק השברירי שלכם את העלויות של הסחורה או השירותים שאתם מספקים, בתמורה לתשלום שיכנס במועד מאוחר יותר. זה יוצר פער בתזרים המזומנים של העסק. יש פתרון הרבה יותר טוב – נסו לפנות לספק שלכם ולשאול אותו האם תוכלו להשתמש באשראי ספקים, כך שתשלמו לו, כאשר תקבלו אתם את התשלום.

אשראי ספקים, אשראי לקוחות, שוטף פלוס וניהול בעיות תזרים
אשראי ספקים, אשראי לקוחות, שוטף פלוס וניהול בעיות תזרים

מה זה אשראי ספקים?

אשראי ספקים הוא סוג של אשראי מסחרי המאפשר לחברה לרכוש סחורה או שירותים מספקיה בתנאים גמישים יותר מאלה של עסקאות מזומן. אשראי לספקים מאפשר לחברה לקבל סחורה או שירותים מספקיה ולהעביר להם את התשלום בנוהל שוטף פלוס 30, 60, 90.

מתי כדאי להשתמש באשראי ספקים?

בנוהל אשראי ספקים כדאי להשתמש כאשר אתם מזהים בדוח תזרים המזומנים שאתם מנהלים, שהעסק עומד להיכנס למינוס. שאין לכם את האפשרות לממן את הסחורה או את השירות ללקוחות שמשלמים לכם גם הם, בנוהל שוטף פלוס.

איך אשראי ספקים הציל את הלקוח שלי ממשבר תזרימי?

חברים, מבוסס על סיפור אמיתי, איך אשראי ספקים הציל את הלקוח שלי ממשבר תזרימי? לקוח שלי פנה אלי ואמר לי שהשיג עסקה יפה, הוא מאד מרוצה, אבל אותה חברה ששכרה את שירותיו, תשלם לו בנוהל שוטף פלוס 90. לצורך מתן השירות ללקוח, הוא היה צריך לרכוש עכשיו ציוד, על מנת לספק את השירות, בשעה שהכסף יכנס רק בעוד כ-100 ימים… זה יצר אצלו “בור” תזרימי. הוא פנה אלי ושאל אותי כמה הלוואה כדאי לקחת לעסק על מנת להתגבר על הפער בתזרים המזומנים. ומה הייתה התשובה שלי? ניחשתם נכון! לא לקחת הלוואה עסקית, אלא לנסות קודם להשתמש במונח אשראי ספקים. זאת אומרת, “לגלגל” את תשלום שוטף + 90 לספק. כלומר, תן לי עכשיו את הציוד, על מנת שאתן עכשיו שירות ללקוח, אבל אשלם לך בעוד כ- 100 ימים. כך הצעתי ללקוח שלי לנהל את תזרים המזומנים בעסק ולהתגבר על הפער התזרימי. הוא כמובן הודה לי שלא נכנס למינוס מיותר ושמר על האיזון הפיננסי של העסק שלו.

מה זה אשראי לקוחות?

זהו אשראי שבעלי עסקים נותנים ללקוחותיהם. כלומר, העסק נותן שירות או סחורה ללקוח עכשיו ומקבל את התשלום חלקית או בנוהל שוטף פלוס. אם עסק קטן נותן ללקוח לשלם בנוהל שוטף פלוס, הוא לוקח על עצמו סיכון תזרימי. גם הוא סופג את העלות עכשיו, מבלי שהועבר לו כל התשלום. וגם הוא מסתכן בכך שמקבל השירות, הלקוח, לא יוכל לשלם או לא ישלם לו במועד המאוחר שסוכם. לכן מומלץ להימנע עד כמה שניתן מקבלת תשלום דחוי. אני מציע לקבל את כל התשלום או חלקו מראש, ואם זה לא אפשרי, אז לפחות לקבל חלק מהתשלום מראש ואת השלמתו לפרוס קדימה עד למועד סיום מתן השירות. אם מדובר בעסק קמעונאי, יש להעביר את כל התשלום במעמד הקנייה, ככל שניתן. אין סיבה שעסק קטן או עסק בינוני, יספוג על עצמו את העלויות עבור תשלום שלא קיבל בזמן שסיפק את הסחורה. ידוע שגופים ממשלתיים, מקבלי שירותים מטעם המדינה וכו' עובדים חזק בנוהל שוטף פלוס. אבל אתם, נסו להימנע מכך, ככל שאפשר ואם לא ניתן, בדקו האם תוכלו להשתמש בנוהל אשראי ספקים.

מה זה שוטף פלוס?

שוטף פלוס זה מונח שמתייחס למועד ביצוע התשלום. “שוטף” פירושו מועד התשלום, שיחל אחרי היום הראשון של החודש העוקב וה”פלוס” מתייחס למספר הימים שיש להוסיף, לאחר שהתחיל החודש החדש. כך לדוגמה, אם תנאי התשלום הם שוטף פלוס 30 והתאריך היום הוא 10/7, יש לספור כמה ימים נותרו עד לסוף חודש יולי, זה השוטף. ועוד להוסיף 30 ימים מהחודש העוקב.

אשראי ספקים, אשראי לקוחות ובעיות תזרים – סיכום והמלצות

למה היה לי חשוב לכתוב לכם את המאמר הזה? כי הרבה בעלי עסקים קטנים ואפילו בינוניים, לא יודעים שקיים פתרון כזה. אשראי ספקים עוזר הרבה פעמים להתמודד עם אשראי לקוחות, מבלי לקחת הלוואה ולהכניס את העסק לחובות נוספים. אז בפעם הבאה כשלקוח משלם לכם שוטף פלוס 30,60 או אפילו 90, נסו לא “לספוג” את הפער התזרימי עליכם.

לקביעת פגישה בנושא ניהול בעיות תזרים מזומנים וקבלת עזרה בניהול הפיננסי של העסק, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.