לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

ייעוץ עסקי למרפאת שיניים

ייעוץ עסקי לרופאים במרפאת שיניים

מרפאות שיניים מציעות מגוון שירותים ומומחיות על מנת להעניק את הטיפול הטוב ביותר למטופלים. ייעוץ עסקי יכול לסייע למרפאות שיניים בהיבטים רבים של העסק, כגון: הנהלת חשבונות, שיווק, מכירות וניהול פיננסי. ייעוץ עסקי למרפאות ולקליניקות פרטיות יכול לעזור מאד כאשר התחרות גבוהה מול קופות החולים ובין הקליניקות הפרטיות עצמן. בנקודה זו חשוב לשפר את העסק ולהגדיל את הרווחים.

ברוב מרפאות השיניים המנהל הוא הרופא עצמו. מוכשר ככל שיהיה, אין ביכולתו לעסוק בתחום ניהול העסק, ניהול פיננסי, קביעת אסטרטגיה עסקית ותכנון המודל העסקי במקביל להיותו רופא מטפל. לפיכך, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ עסקי מומחה למרפאות שיניים, שיסייע לנהל את המרפאה, יתווה את מודל הפעילות העסקית ואת המומחיות הפיננסית. בהמשך נתמקד בשאלה: כיצד ייעוץ עסקי למרפאת שיניים מסייע למנף את העיסוק הרפואי לעסק מצליח ומשגשג.

תוכן עניינים

למה יעוץ עסקי כל כך חשוב דווקא לרופא שיניים?

ייעוץ עסקי הוא חלק חשוב בכל מרפאת שיניים. זה יכול לעזור ליצור דרכים חדשות לייצר הכנסות, להעניק שירות לקוחות טוב יותר ולשפר את השורה התחתונה הכוללת של העסק. ייעוץ עסקי מסייע למרפאות שיניים ליצור מוניטין, על ידי כך שיגייס עבורם יותר לקוחות משלמים. בעזרת יועץ עסקי מרפאות יכולות לייצר זרמי הכנסה חדשים, למשל על ידי הרחבת ההיצע שלהם או שינוי אסטרטגיות השיווק. לייעוץ עסקי יש הרבה יתרונות שמרפאת שיניים יכולה למנף.

מרפאת השיניים היא עסק לכל דבר. הרופא צריך להרוויח כסף ולהיות בעל מרפאה רווחית כדי לשרוד. אם הוא לא יצליח לעשות זאת, העסק לא יוכל לספק את טיפולי השיניים הדרושים למטופלים. במובן זה, העסק של רופא השיניים הוא ארגון הזקוק לעזרה מיועצים על מנת שיצליח. ייתכן שיהיה צורך בייעוץ עסקי במספר תחומים, כולל תקצוב, ניהול תפעול, שיווק ופרסום, משאבי אנוש או מחלקות שונות אחרות בתוך המרפאה. כך או כך, ייעוץ עסקי הוא מרכיב חיוני לכל מרפאת שיניים. הוא מבטיח למרפאה הבנה מדויקת של נקודות החוזק והחולשה הנוכחיות שלה, מכין אותן טוב יותר לעתיד ועוזר לקבל החלטות מושכלות.

מה התפקיד של יועץ עסקי למרפאת שיניים?

תפקידו של יועץ עסקי למרפאת שיניים הוא לקדם את העסק שבראשו עומד הרופא שמבקש להקים לעצמו קליניקה רווחית. הקידום צריך לבוא לידי ביטוי באמצעות הגדלת המכירות והמחזור, בתכנון אסטרטגי, בשיפור יכולת הניהול של בעל העסק ועוד. מרפאת שיניים היא עסק לכל דבר, אך מי שמנהל אותה הוא הרופא – לו בדרך כלל יש כישורים ניהוליים חסרים וידע מעולה בעולם הרפואה. מרפאות השיניים מתקשות לצמוח ולהתרחב לרוב בגלל ניהול לוקה בחסר. יתר על כן, מרפאות השיניים נמצאות בתחרות מתמדת עם קופות החולים להן ניהול מיטבי עם שיווק מוצלח. רופא שיניים יכול להיות מאוד מוצלח, אך בלי ניהול נכון מרפאתו תישאר לדשדש מאחור.

כיצד לבחור את המודל העסקי המתאים למרפאת שיניים?

ישנם מודלים עסקיים שונים בתעשיית השיניים. תהליך של ייעוץ עסקי למרפאות בוחן מהו המודל העסקי הטוב ביותר עבור המרפאה שלך. בחירת המודל העסקי הנכון למרפאת השיניים היא החלטה התלויה בגורמים רבים, למשל: האם רוצים לעבוד באופן עצמאי או עם קבוצה? לאיזה סוג קהל שואפים?

בנוסף, למרפאות יש היקף שירותים גדול והן מציעות מגוון רחב של טיפולים, החל מטיפול בסיסי ועד הליכים קוסמטיים מורכבים. להלן יפורטו האתגרים הניצבים בפני רופאי השיניים:

החידושים בתחום רפואת השיניים מקשים על הניהול

רפואת השיניים מתאפיינת בצמיחה טכנולוגית תמידית. מעת לעת נוספים מכשירים חדשים שמיעלים את עבודת הרופא. תכנון של רכישת מוצרים חדשים דורש ידע בהתנהלות כלכלית נכונה – אותו בדרך כלל אין לרופא. רופאי שיניים ניצבים בפני אתגרים רבים, כגון: גיוס כספים לרכישת ציוד טכנולוגי חדש, נדרש מהם להחליט מתי נכון לקנות מכשיר חדש ומתי לא והחלטות מהותיות נוספות שעליהן הרופא המנהל את מרפאת השיניים, לתת את הדעת. ממה שהוצג לעיל ניתן להבין כי על הרופא להתעסק בכישוריו – לרפא את לקוחותיו – ולהשאיר את הצד העסקי ליועץ עסקי פיננסי.

מהו השלב הראשון ביעוץ עסקי למרפאות שיניים?

כמו בכל עסק, כך גם במרפאת שיניים, לפני שעושים שינויים צריך להכיר במצב הקיים, כלומר על היועץ העסקי לדעת מה מצב המרפאה בכל ההיבטים – הכנסות, הוצאות, רמת רווחיות, מהם הנכסים (כמו מכשירים שונים), כמה עובדים יש במרפאה, אילו שירותים מתומחרים נכון ואילו לא, לנתח דוחות כספיים וכיוצא בזה. שלב זה צריך לעשות ביסודיות, כיוון שהוא הבסיס לכל השינויים שיבואו אחריו. בסיום האבחון העסקי, היועץ צריך להסיק מסקנות בקשר לממצאים שראה ולהבין מה צריך לשפר, מה צריך לשנות ומה ניתן להשאיר כפי שהוא.

מהי תוכנית עסקית למרפאת שיניים ומה היא כוללת?

השלב השני בתהליך הוא בניית תוכנית עסקית, המפרטת את המטרות החדשות שהמרפאה צריכה להציב לעצמה בכל תחום. כמו כן, עליה לקבוע תוך כמה זמן מגיעים לכל מטרה ומה הרציונל העומד מאחורי כל מטרה. המטרות מתבססות על הסקירה המוקדמת ומתייחסות לתחומים כלכליים, ניהוליים ושיווקיים. התוכנית העסקית צריכה להביא לצמיחה ושגשוג של העסק בפן הכלכלי לאחר שמבצעים את מה שסוכם. לפניכם כמה היבטים שצריכים להופיע בתוכנית עסקית –

  1. הגדרת קהל היעד של המרפאה

    רק כשעסק יודע למי הוא מיועד הוא יכול לבצע שיווק נכון. פרסום העסק צריך להיות מותאם לסוג האוכלוסייה, לגיל המטופלים, לשירותים המבוקשים ביותר, ללקוחות הרווחיים ביותר ועוד. למשל, אם מרפאת שיניים רוצה שיגיעו אליה יותר לקוחות מגיל צעיר – עליה לשווק באופן שמושך את ההורים לשלוח את הילדים שלהם דווקא למרפאה זו.

  2. הגדלת מכירות

    מטרתו של כל עסק היא להגדיל את המכירות, כיוון שזה מביא להגדלת הרווחיות. יועץ עסקי צריך לזהות מה מונע מהמרפאה לפרוץ קדימה בהיבט של כמות הלקוחות, ולבצע פעולה בהתאם. למשל, אם מרפאה מציעה שירותים מסוימים במחיר מאוד יקר ביחס לשוק, ולכן ממעיטים להגיע אליה בשביל השירותים האלה.

  3. בניית מודל תמחור נכון למרפאת השיניים

    לתמחור יש שני צדדים – מחירים גבוהים מדי שדוחים את הלקוחות, ומחירים נמוכים מדי שפוגעים ברווחיות. יועץ עסקי מוצלח ידע לייצר מחירים תואמים ללקוחות ורווחיים למרפאה. כמו כן, יש לדעת לשלב הטבות ומבצעים בצורה חכמה, גם את זה היועץ העסקי צריך ללמד.

  4. חוסר ניצול פוטנציאל המרפאה

    – יש מרפאות שלא משתמשות נכון ביתרונות שלהן. יתרונות יכולים להיות בתחומים שונים – מיקום המרפאה, איכות השירות, איכות המכשירים, הטבות שונות ללקוחות ועוד. יועץ עסקי ידע לפתח את הכישורים העסקיים של בעל המרפאה ולכוון אותו למינוף כלכלי.

  5. ביצוע מהלכים פיננסים בצורה נכונה

    בכל מרפאה יש מהלכים רבים שיכולים להשפיע בצורה שלילית על העסק אם מבצעים אותם לא נכון, כגון – קניית מוצרים, העסקת עובדים נוספים, שיפוץ המרפאה ועוד. כל אלה דורשים כסף רב ויש לדעת מתי נכון לבצע אותם ולהקפיץ את העסק, ומתי ההשקעה היא מיותרת או לא מתאפשרת במסגרת התקציב. כמו בבית פרטי, קניית מוצרים היא מרחב גדול לטעויות, כיוון שהיא יכולה להתנהל מרגשות ולא מתכנון שכלי נכון.

  6. הגדלת המחזור העסקי

    – יש הבדל בין רווח למחזור עסקי. רווח הוא ההכנסות פחות ההוצאות, מחזור הוא רק ההכנסות. הגדלת המחזור פירושה הגדלת ההכנסות – להגדיל את ה"מוצרים שניקנו" – במרפאת שיניים המוצרים הם טיפול שיניים אצל הרופא. הגדלת המחזור מתאפשרת הן על ידי ריבוי הלקוחות והן על ידי ריבוי השירותים המוצעים.

הרופא צריך לדעת להיות מנהל

היועץ העסקי לא יישאר יחד עם המרפאה לעולם, לכן צריך ללמד את הרופא או בעל העסק להסתדר בעצמו. לדעת להיות מנהל זה תפקיד לא קל, מנהל צריך לשלוט בכישורים רבים כדי להוביל את העסק למקום הנכון. על מנת לשפר את יכולת הניהול של הרופא צריך ללמד אותו לנתח דוחות פיננסים, לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות, לדעת למנף את המרפאה, לדעת לעשות צעדים כלכליים נכונים, לנהל תזרים מזומנים ועוד. דרוש זמן ואימון רב כדי לסגל ראייה פיננסית, אך אל תתייאשו כי זו הדרך החידה להביא את המרפאה שלכם להצלחה כלכלית.

רווח תפעולי מול רווח גולמי

רווח גולמי פירושו סכום ההכנסות פחות ההוצאות שנדרשו ליצירת המוצר. למשל, רווח של נגר ממכירת שולחן פחות העלות של העץ ממנו הוא הכין את השולחן. רווח תפעולי הוא רחב יותר – לא מורידים מההכנסה רק את העלויות הבסיסיות, אלא את כל ההוצאות שנלוו חוץ ממס – שכר לעובדים, ארנונה על מקום העסק ועוד. למה משתמשים ברווח תפעולי? משתמשים בו כדי להבין את יעילות העסק – ניתן לחלק את הרווח התפעולי במחזור העסקי ולהבין האם המצב כרגע טוב ביחס לתקופות קודמות. כלומר, האם ההכנסות תואמות לכמות המוצרים שנרכשו והעסק משתלם. יועץ עסקי מקצועי צריך להציג את המושגים האלה לבעל העסק וללמד אותו איך להשתמש בהם כדי להבין איפה העסק שלו עומד.

יעוץ למרפאות שיניים בגדלים שונים

פתיחת מרפאת שיניים היא החלטה מצוינת, אך יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני פתיחת המרפאה. מרפאות קטנות אינן צריכות בהכרח את היקף הפעילות שצריכות מרפאות גדולות יותר, אך עדיין כדאי לתת מענה לצרכים המשתנים. מרפאות גדולות זקוקות לאנשי צוות נוספים כמו שיננית, עוזר אישי ורואי חשבון בכדי שיפעלו בצורה חלקה. בכך מקרה חשוב לקבל ליווי עסקי מחברה בעלת ניסיון רב במגזר הרפואי.

ייעוץ עסקי למרפאת שיניים – סיכום והמלצות

יעוץ עסקי למרפאות שיניים הוא ייחודי בחשיבותו. השקעה ביעוץ עסקי בתחום זה היא מהמשתלמות ביותר, כיוון שהרופא כנראה לא קיבל כלים לניהול כלכלי במסגרת לימודיו. יעוץ עסקי מקצועי יעניק לכם ידע רב, קידום בלתי משוער ויכולת להמשיך לנהל את העסק שלכם בעצמיכם. אייל פז הוא יועץ עסקי מומחה ומוכשר – ביכולתו להביא לשגשוג במרפאת השיניים שלכם. שירותי הייעוץ שלו מתפרשים בתחומים שונים במשק הכלכלי, יש לו ניסיון רב, ידע רב ולקוחות מרוצים שיעידו על עבודה מקצועית.  אייל פז יוביל אתכם בדרך הנכונה לעלייה ברווחיות העסק.
שיפור מרפאת השיניים שלכם לא מכוון רק לשיפור הכלכלי שלכם, אלא הוא מכוון גם ללקוחות שלכם – הוא יהפוך את החוויה שלהם לטובה ויותר ויגדיל את תחושת הסיפוק האישית שלכם מטיפול באחרים.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי, חייגו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד