חברת יועצים עסקיים או יועץ עסקי פרטי – מה עדיף?

במאמר הזה אני רוצה להתמקד בהבדל בין חברת יועצים עסקיים ובין יועץ עסקי פרטי. חברת ייעוץ עסקי היא חברה המספקת ייעוץ עסקי ופיננסי ללקוחות, כיצד לשפר או לנהל את העסק שלהם. בעוד, שיועץ עסקי פרטי עובד באופן ישיר עם לקוחותיו ומעניק להם יחס אישי, העסק שלו קטן יותר, עם פחות עובדים, עם מומחיות גבוהה בתחומי העיסוק. גם התמחור של חברות ייעוץ גבוה בדרך כלל מזה של יועץ עסקי. עסקים בדרך כלל שוכרים יועץ כאשר הם זקוקים לעזרה בפתרון בעיות, רעיונות חדשים או זקוקים למידע נוסף על איך להגדיל את הרווחיות. מה היתרון של יועץ לעסקים על פני חברת ייעוץ? מה כדאי – חברת ייעוץ או יועץ עסקי עצמאי? מה היתרון של יועץ לעסקים? וכיצד לשכור את היועץ העסקי האידיאלי עבור העסק שלך?

מה כדאי חברת ייעוץ עסקי או יועץ עסקי פרטי?

אם ברצונכם לקבל ייעוץ עסקי, אולם אתם מתלבטים האם לפנות לחברת ייעוץ או ליועץ עסקי, אתם בעצם שואלים מה ההבדל בין חברות ייעוץ עסקי לעומת יועצים עסקיים פרטיים. חברות ייעוץ עסקי הן בדרך כלל תאגידים גדולים המציעים מגוון רחב של שירותים ללקוחותיהם. יש להם הרבה עובדים והם עובדים במבנה היררכי. יועצים עסקיים פרטיים הם בדרך כלל עצמאים, מייעצים לכם באופן אינטימי יותר, מה שאומר שיועץ אישי יכול לספק את השירות הטוב ביותר עבור הלקוח.

חברת יועצים עסקיים או יועץ עסקי פרטי מה עדיף
חברת יועצים עסקיים או יועץ עסקי פרטי מה עדיף

קראו עוד על יועץ עסקי:

מה היתרון של יועץ עסקי עצמאי?

לחברות ייעוץ עסקי שעובדות עם עסקים קטנים ומציעות שירותי ייעוץ כמו ניהול, שיווק, מכירות וייעוץ פיננסי יש בדרך כלל לקוחות רבים. הפניות והזמינות שיש להם עבור העסק שלך בדרך כלל נמוך. יועץ עסקי שעובד איתך באופן פרטני, עובד עם מספר מצומצם של לקוחות, שהוא בוחר אותם בקפידה. היתרון שכל לקוח מקבל יחס VIP, החל מפגישות ייעוץ ממוקדות של 1:1 ועד הגעה לפגישות עם הרואה חשבון שלך וגם עם הבנק כדי לגייס אשראי, לפרוס את התשלומים בצורה נוחה יותר כדי להקל על התזרים וכו. היתרון בשימוש ביועץ עסקי הוא שיש לו ניסיון עם מספר עסקים והוא יכול לספק יותר תובנות ברמת מומחיות גבוהה. בעוד חברות ייעוץ, עשויות להתמחות בתחומי עסק ספציפיים או להתמקד במיקוד כללי.

יועץ לעסקים

יועץ לעסקים שעובד באופן עצמאי מעניק שירות של יועץ לעסקים קטנים, יועץ פיננסי, יועץ פיתוח עסקי, יועץ לפתיחת עסק. אלו יועצים שעובדים עם בעלי עסקים שלעתים קרובות כבר מבוססים בענפים שלהם, אלא אם מדובר פתיחת עסק. בעוד שהמונח "יועץ עסקי" מוגדר בצורה רופפת, ישנם כמה מאפיינים נפוצים שניתן למצוא ברוב חברות הייעוץ.

מאפיינים של חברות ייעוץ למול יועץ עסקי לעסקים

  1. יועץ לעסקים מציע ייעוץ ומומחיות ממגוון תחומים כדי לעזור לעסקים לפתור את הבעיות. בעוד חברות ייעוץ מספקות מגוון שירותים כגון תכנון אסטרטגי, פיתוח ארגוני וניהול שינויים, אסטרטגיה שיווקית ועוד.
  2. יועץ לעסקים קטנים מתמקד באיתור מהיר של החסמים שיש בעסק ומתן כלים לשיפור והשתלטות מהירה. חברות ייעוץ עובדות עם ארגונים כדי לזהות את החוזקות והחולשות שלהם, כדי שיוכלו להיות ממוקמים טוב יותר להצלחה בעתיד.
  3. יועץ עסקי מסייע בשיפור תהליכים וקיצוץ בעלויות, מזהה דליפות ועוזר לחסוך בהוצאות ומנגד מסייע להגדיל את ההכנסות.
  4. חברות ייעוץ עוזרות לקדם את ההכשרה לעובדים, כדי לעזור להם להיות פרודוקטיביים יותר. יועץ עסקי פרטי עוזר לגייס עובדים איכותיים לעסק, בדיוק במקומות שהעסק הכי זקוק לבעל מקצוע טוב וכמה שיותר מהר.
  5. יועץ ומלווה עסקי מסייע לקבלת החלטות נכונה יותר. אתם לא לבד בניהול העסק, אלא יש לכם ליווי עסקי צמוד וגם אימון אישי לחיזוק המנטליות ולהעצמה אישית.

יועץ לפתיחת עסק

אם אתם מעוניינים לפתוח עסק, אל תעשו זאת לבד. אני ממליץ מאד להקים עסק בליווי של יועץ עסקי, שיבין גם בפן הפיננסי. היועץ יסייע לכם בבניית תוכנית עסקית שבאמצעותה יהיה אפשר לגייס הלוואות עסקיות ולעזור לעסק בתהליך ההקמה ובתפעול. יועץ לפתיחת עסק הוא גורם מכריע שאסור לוותר עליו.

יועץ עסקי מחיר

בדרך כלל יועצים עסקיים עובדים על בסיס שעתי, בדומה לפרילנסרים אחרים. אבל יש יועצים רבים שאני מכיר שעובדים על בסיס ריטיינר חודשי או על בסיס תמחור של תהליך עבודה פרויקטלי.

יועץ עסקי או מאמן עסקי

בעוד שגם יועצים עסקיים וגם מאמנים עסקיים מספקים הדרכה ותמיכה חשובים לבעלי עסקים, ישנם הבדלים ברורים בתפקיד, במיקוד ובגישה. את המאמר: מה ההבדל בין יועץ עסקי למאמן עסקי – תוכלו לקרוא כאן. אבל אם נמקד את התשובה: יועץ עסקי בדרך כלל מחזיק במומחיות מיוחדת בתחום או בענף ספציפי. הוא מספק ייעוץ אסטרטגי, תובנות תעשייתיות ופתרונות מעשיים המבוססים על הידע והניסיון. כמו כן, הוא מנתח אתגרים עסקיים, מזהה תחומים לשיפור ומציע המלצות של מומחה בתחום. במיוחד אם יש זה יועץ עסקי עם ניסיון שטח. לעומת זאת מאמן עסקי מתמקד בצמיחה וההתפתחות של בעל העסק ו/או צוות העובדים. הוא עוזר לאנשים לשפר את כישוריהם, להתגבר על מכשולים אישיים ולהבהיר את מטרותיהם. מאמנים משתמשים בטכניקות אימון, כמו שאילת שאלות חזקות ומתן הדרכה, כדי לעודד גילוי עצמי ולאפשר ללקוחות לנצל את הפוטנציאל שלהם.

כיצד לשכור את היועץ העסקי האידיאלי עבור העסק שלך?

ראינו שיש מגוון של יועצים עסקיים (יועץ עסקי שיווקי, יועץ אסטרטגי עסקי, יועץ לפתיחת עסק, יועץ לעסקים קטנים, יועץ פיננסי לעסקים) ומנגד יש חברות ייעוץ שמעסיקות יועצים מטעמן. מכך עולה, שלמצוא יועץ עסקי מומלץ לעסק שלך, איננו דבר של מה בכך. למצוא יועץ עסקי שתהיו מרוצים ממנו, יועץ עסקי עם ניסיון שטח ומיומנות גבוהה, זה בהחלט אתגר, לאור ריבוי ההיצע הקיים בשוק. אולם, אני ממליץ לבדוק טוב את ההמלצות שיש על אותו היועץ ולהתרשם מדבריהם של לקוחותיו. ביקורות ועדויות כתובות ומוסרטות של לקוחות, בהחלט יכולים להוות אינדיקציה מכריעה לגבי טיבו של היועץ. קראו עוד על: איך מזהים יועץ עסקי מתאים.

חברות ייעוץ עסקי ויועץ עסקי פרטי: מה עדיף עבורך?

במאמר זה פרטתי את היתרונות של יועץ עסקי פרטי, למול חברת ייעוץ ואת ההשפעה שיכולה להיות ליועץ עסקי על העסק שלך. עוד באותו הקשר, תוכלו לקרוא את המאמר: איך לייעל את העסק עם היועץ הנכון. אם נסכם, חברות ייעוץ עסקי נשכרות לרוב על ידי חברות כדי לעזור להן בבעיות ארגון מחדש או בתכנון אסטרטגי. הם יכולים גם לתת ייעוץ לעסקים קטנים כדי לספק הדרכה כיצד להצמיח את העסק. כבעל עסק אני יכול להעיד על עצמי שאין תחליף לייעוץ ומומחיות, כדי לעזור לעסק לפתור בעיות ולשפר את פעילותו.

לקביעת פגישה עם יועץ עסקי אייל פז, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info