איך מזהים יועץ עסקי מתאים?

מכירים את זה שאתם מרגישים שהייתם רוצים לקבל עזרה בניהול העסק? עזרה עם הפן הכלכלי והפיננסי של העסק? וגם קצת דחיפה קדימה, הגברת מוטיבציה, דרבון… הלכתם לגוגל, חיפשתם, אבל איך תדעו האם היועץ העסקי שעלה בתוצאות החיפוש מתאים בדיוק עבורכם? ויענה על הצרכים שלכם?

איך מחליטים עם איזה יועץ עסקי כדאי לעבוד?

איזה יועץ עסקי מתאים בדיוק עבורכם? אלו באמת שאלות מצוינות שבעלי עסקים רבים שואלים את עצמם, אם הם באמת רוצים לשפר את הרווחיות, להתנהל נכון יותר ובקלות. לקבל קצת עזרה מבעל מקצוע חיצוני.
למה כדאי להתמקד ולהתעכב במענה לשאלות הללו? כי יועץ עסקי רציני ומתאים עבורך יכול להעביר את העסק תהליך משמעותי שישנה את העסק ויעביר אותו מקצה אחד לקצה אחר, ממש יכול לשפר את העסק ב-180 מעלות ולא משנה באיזה מצב העסק נמצא. אם מדובר בעסק חדש, עסק בהקמה או בעסק בשלהי חייו, בעסק וותיק ובשל.
בכדי להצליח בתהליך, כדאי לצאת למלחמה עם מפקד שסומכים עליו, ראשית יש להגדיר את היעדים באופן מקצועי, איכותי וכמותי. קיימים בשוק המון יועצים עסקיים, אבל הם נבדלים זה מזה ביכולותיהם, בידע שברשותם ובניסיון המקצועי שלהם.
על כן, אם ברצונכם לעמוד על ההבדלים ולהבין עם מי הכי מתאים לכם לעבוד, כדאי שתקראו את הכתוב לפניכם.

איך מזהים יועץ עסקי מתאים
איך מזהים יועץ עסקי מתאים

קראו עוד על יועץ עסקי:

מה הוא יועץ עסקי? 

אם נעשה סקירה קצרה ומהירה, תפקידו של היועץ העסקי הוא לעשות לכם סדר, לתת לכם כלי עזר ולהכווין אתכם לביצוע פעולות נכונות בעסק בהווה ובעתיד, כאלו שהלכה למעשה יגדילו את רווחיות העסק.
שירותיו מתייחסים באופן ישיר לליווי וייעוץ הקשורים לתכנון וקביעת המדיניות של הפעילות העסקית בעסקים וחברות.
באופן כללי, כדאי שתהיה לו את ההשכלה הנכונה, אבל לא רק, הכי חשוב שיהיה לו ניסיון שטח עשיר. במקרה שלנו הוותק לא באמת מעיד על עשייה, מכירים את זה שבאוניברסיטה ישנם שיעורים המועברים על-ידי פרופסורים ואתם מרגישים שהחומר המקצועי מועבר ומתנדף באוויר במרחק של 10,000 רגל מכם? אומנם מדובר בפרופסור שיש לו המון וותק וידע, אף אחד לא חולק על כך, אבל הרבה פעמים חסר ניסיון שטח. במילים אחרות, השכלה היא חשובה אבל היא לא חזות הכל.
כאשר מלווה את העסק יועץ עסקי טוב הוא בהחלט מסוגל להביא לרווחיות גדולה יותר ולהגדיל את ההכנסה. יש לבחון את התאמתו של היועץ העסקי ב- 3 מבחנים.

מבחן ההמלצות לבחירת יועץ עסקי מתאים

זהו המבחן הראשון שכדאי שהיועץ העסקי יעבור, חשוב מאד להקפיד על בחירת יועץ עסקי מומלץ. כדברי הביטוי הידוע: "אין הנחתום מעיד על עיסתו". משמעותו שהאדם עצמו אינו יכול להעיד על איכות מוצריו מכיוון שהוא אינו אובייקטיבי. לכן, ככל שיותר אנשים מעידים על איכותו של היועץ העסקי כך הציון במבחן ההמלצות יהיה גבוה יותר.

מבחן ניסיון השטח לבחירת יועץ עסקי מתאים

במבחן ניסיון השטח, כדאי לבחון האם היועץ עומד בשני קריטריונים: כמה עסקים וחברות היועץ "ראה" במסגרת ניסיונו המקצועי? גם בתחום זה, כמו בתחומים רבים אחרים לניסיון ישנה משמעות רבה. ידוע שככל שבעל המקצוע מנוסה יותר, יש באמתחתו ניסיון מקצועי רחב יותר, הוא יודע להתמודד טוב יותר עם מצבים שונים ויודע לתת מענה לאתגרים מורכבים שיתכן שאלו דומים מאד לאתגרים שאתם מתמודדים איתם. הקריטריון השני שיש לבחון את היועץ העסקי לאורו הוא הבנת הסיטואציה מקרוב, זאת אומרת שהיועץ כדאי שיהיה בעל עסק בעצמו ויתרה מכך, אדם שגדל בבית שבו משפחתו ניהלה עסק. זהו אדם שעבר דבר או שניים בחיים ובחר לעסוק במקצוע מתוך הבנת האתגרים שבניהול עסק. אדם כזה מכיר היטב את המגבלות, הלחצים והאילוצים שבניהול עסק, ובכך הוא יכול לספק תובנות שלמד "על בשרו" מתוך התנסות אישית בשטח ולא רק מידע אקדמאי שברשותו. סבתי עליה השלום נהגה לומר: "יותר טוב שתשאל את המנוסה ולא את הרופא".

מבחן יחסי האנוש והשרותיות לבחירת יועץ עסקי מתאים

כמו בתחומים אחרים בחיים, גם בתחום הליווי העסקי, ישנה משמעות כבדת משקל ליחסי האנוש ולשרותיות של היועץ. חשוב לזכור שבעל המקצוע מעמיק לתוככי העסק ומכיר את כל ההיבטים, גם אלו שנראים וגם אלו שנסתרים מן העין וזאת בכדי שיוכל לספק תמונה בהירה, מקצועית ואובייקטיבית וכמובן גם לספק פתרונות ומענה לאתגרים.

בבחירתו של היועץ, כדי להתעכב גם על השאלות הבאות: האם תרצו לבצע חשיבה משותפת עם אותו אדם? האם הוא יהיה היועץ המתאים עבורכם שממנו תוכלו לקבל תשובות לשאלות שלכם? האם זהו המאמן שיחזק אתכם מנטלית? האם זהו היועץ המתאים עבורכם, שאתו תרצו ללכת יד ביד לעבר ביצוע תהליכי השינוי בעסק? האם אתם מאמינים בו שיצליח להעביר אתכם את התהליך שאותו אתם רוצים לעבור?

אין ספק שיועץ עסקי טוב הוא מי שאתם מרגישים שאפשר לדבר אתו, מי שאתם סומכים עליו. רצוי לזכור שיועץ עסקי מתאים הוא מי שמדבר אתכם בגובה העיניים, קשוב ומעניק שירות חם וסבלני. נכון שיש דברים שמתגלים רק עם הזמן, כשכבר עובדים יחד וקולטים את רמת המקצועיות והמומחיות. אולם ישנן תכונות שניתן להתרשם מהן די מהר.

בכל מקרה, השאלה שכדאי שתשאלו את עצמכם היא האם אתם רוצים לעבוד עם הבנאדם? האם אתם מתחברים אליו? האם יש ביניכם כימיה? איך האנרגיות שלו? האם הוא חיובי עבורכם? האם זה האדם שאיתו אתם רוצים "להתחתן"? אם התשובה היא "כן" אז רק בדקו האם הוא עומד בשני המבחנים האחרים. אם התשובה היא "לא", אז המשיכו לחפש את היועץ שבו אתם חפצים.

לקביעת פגישה עם היועץ העסקי אייל פז, חייגו עכשיו למספר שבראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info