ייעוץ עסקי לאתגרים מורכבים

איך להתמודד עם אתגרים עסקיים מורכבים? עסקים מתמודדים מדי יום עם אתגרים מורכבים רבים. מניהול כספים, דרך שיווק ופרסום ועד טיפול בלקוחות, ישנן משימות שונות הדורשות התייחסות מקצועית. לעסקים יכול להיות קשה להתמודד עם האתגרים הללו בעצמם, מכיוון שלעתים קרובות הם דורשים ידע וניסיון מיוחדים. כאשר יכול להיות שיועץ עסקי מן המניין לא יהיה לו את כל הידע הדרוש, בכדי להתמודד איתם בהצלחה ולפתור אותם תוך זמן קצר ולטווח הארוך. תסכימו איתי שבחיי העסק ישנן לא מעט סוגיות הדורשות מעטפת של מענה, שהרבה פעמים מגיע דווקא מתוך ניסיון השטח והמיומנות של היועץ.

אני תמיד אומר שבעל עסק הוא מומחה לתחום העיסוק שבגינו הוא פתח את העסק, כי הוא אוהב את התחום המקצועי הספציפי שאותו הוא יודע לעשות טוב מאד. אבל כדי לנהל את העסק בצורה נכונה ולהתמודד עם האתגרים הלא פשוטים הניצבים בפני העסק הקטן, צריך איש מקצוע, יועץ עסקי מנוסה ומקצועי.

על מנת להתמודד עם אתגרים מורכבים ולהשיג הצלחה ארוכת טווח, עסקים זקוקים לטכניקות ייעוץ מתקדמות שחורגות מהייעוץ העסקי הבסיסי. אייל פז הוא מומחה למתן פתרונות וטכניקות ייעוץ עסקי מתקדמות לאתגרים מורכבים. במאמר זה, נדון בסוגים שונים של אתגרים עסקיים מורכבים וכיצד סיוע מקצועי יכול להועיל בהתמודדות עימם.

מהם הקשיים הכי נפוצים של בעלי עסקים?

מתי בעלי עסקים פונים לקבל ייעוץ עסקי? בדרך כלל כאשר העסק בצרות. לצורך כך בדיוק נועד הייעוץ העסקי של אייל פז, כדי לפתור לבעלי עסקים אתגרים מורכבים. בעלי עסקים קטנים, בינוניים ואפילו בעלי חברות, מתמודדים עם אתגרים מורכבים הדורשים הכוונה מקצועית. בין אם מדובר בבעיה בתחום הכספים, התפעול, השיווק או שירות הלקוחות. הרי ככל שהעסק גדל הוא מתמודד עם אתגרים חדשים, חלקם מורכבים יותר וחלקם פחות.

ייעוץ עסקי מסייע לעסקים וחברות לנווט דרך אתגרים מורכבים בעסק. עם המומחיות והניסיון, יועצים עסקיים יכולים לספק תובנות חשובות לגבי היבטים שונים של עסק כמו אסטרטגיה, תפעול, שיווק, פיננסים ועוד. הם עוזרים לבעלי עסקים לזהות תחומים בהם נדרש שיפור ולפתח פתרונות יעילים להתמודדות עם האתגרים הללו.

ייעוץ עסקי לאתגרים מורכבים
ייעוץ עסקי לאתגרים מורכבים

אתגרים פיננסיים

אתגרים פיננסיים יכולים להיות מורכבים ודורשים הבנה עמוקה וידע בניהול פיננסי. כל עסק נדרש לנהל תזרים מזומנים, לדאוג למימון ארוך טווח וקצר טווח. וגם הבנה בסיסית בנושאים של חשבונאות, דיני מס ותכנון פיננסי. דוגמאות לאתגרים אלו כוללות ניהול החזרים של חובות העסק, ניהול תזרים מזומנים, התמודדות עם רגולציה ועוד. חשוב להדגיש כי ישנם בעלי עסקים לא מעטים אשר לא מבינים בנושאים הפיננסיים, זה ממש סינית עבורם, זה נכון. במקרים כאלו הנטייה היא להתבסס על מה שאומר רואה החשבון או יועץ המס. אבל זכרו חברים, אלו משרתים את רשויות המס בישראל (מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי) מתוקף תפקידם. כמו כן, האחריות על חובת הדיווח לפי חוק חלה עליהם. אולם הם אינם מבצעים ניתוח פיננסי, אינם בקיאים בתזרים המזומנים של העסק, אינם יודעים מה טוב ומה לא טוב לעסק מבחינה פיננסית, הם אינן יודעים מה היקף ההלוואות ומה ההחזר החודשי, אינם בקיאים בנושא של תזרים המזומנים ומבחינה עסקית. לצורך כך יש להתייעץ עם יועץ עסקי ופיננסי אשר ישקף לבעל העסק את מצבו בפגישת אבחון עסקי. בהקשר זה, פונים אלי מעת לעת בעלי עסקים שמבקשים ממני שאנתח את הדוחות של רואה החשבון שלהם ואציג להם את התמונה הכוללת, כולל הלוואות, החזרים, חובות לספקים, חובות מלקוחות וכו'. מגוון האלמנטים הללו מייצרים לבעל העסק ‘דשבורד' שעוזר לו מאד לראות את התמונה הפיננסית הריאלית והאמתית של העסק ואז הוא באמת יכול לקבל החלטות נכונות על בסיסה. כל מצב אחר, יכול להוביל לסיכון של העסק ולהתרסקות כלכלית. חבר'ה, אל תיקחו סיכון בדברים האלה. נהלו את זה בצורה נכונה והיעזרו באנשי מקצוע.

אתגרים אסטרטגיים

ככל שעסקים גדלים ומתרחבים, הם מתמודדים עם מגוון אתגרים אסטרטגיים. אתגרים אלו כוללים קבלת החלטות שישפיעו על הצלחת העסק בטווח הארוך. דוגמאות לאתגרים אלו כוללות כניסה לשווקים חדשים, פיתוח מוצרים חדשים, תגובה לשינויים בנוף התחרותי, יצירת סביבת עבודה חיובית לעובדים ועוד. כל הגורמים הללו דורשים התייחסות ותכנון מדוקדקים על מנת להבטיח הצלחה. מומלץ שלא לתת לעסק לנהל אתכם, אלא להוביל אותו לפי תוכנית עבודה מסודרת. חברה שאני מלווה סיימה לעשות איתי תוכנית עבודה לשנת העבודה הקרובה, התוכנית כוללת מענה לכלל היבטי החברה. יש תוכנית פעולה מסודרת המתווה את מדיניות והפעולות הנדרשות לפי סדר עדיפויות. אל תתנו לעסק להתנהל מעצמו, תשקיעו זמן ומשאבים בתכנון. ברור שכל תוכנית היא בסיס לשינוי, אולם חייבת להיות תוכנית שהעסק יפעל לאורה.

תחרות עסקית

כל עסק מתמודד בשלב כזה או אחר עם מתחרים. ייעוץ עסקי עוזר לעסקים להישאר במשחק ולהמשיך להתמודד בהצלחה מול מתחרים שיכולים לגרום לקריסת העסק הקטן. התמודדות מול התחרות שיש בענף, היא קריטית. יועץ עסקי מקצוען, יעזור לעסק שלכם לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון.

ניהול עובדים

ניהול עובדים הוא בדרך כלל מורכב ודורש התייחסות. צריך להיות בעלי יחסי אנוש טובים, יכולת הקשבה והכלה, הבנה בסיסית בדיני עבודה, ניהול כישרונות והתנהגות ארגונית. דוגמאות לאתגרים אלו כוללות ניהול מעורבות עובדים, פיתוח מקום עבודה מגוון ומכיל, ניהול תחלופת עובדים, התעסקות עם שכר, תנאי עובד מעביד, חוזי עבודה, פנסיה, ביטוח ועוד. מומלץ לעבוד מול אנשי מקצוע בקיאים בתחום ולהתייעץ איתם על חובות וזכויות העובד. זאת מעבר לניהול העובדים, בחינת התפוקות שלהם, הצבת כל עובד בעמדת המפתח המתאימה לו וכו'.

אתגרים טכנולוגיים

אתגרים טכנולוגיים יכולים להיות מורכבים ודורשים הבנה עמוקה של טכנולוגיות מתפתחות, אבטחת סייבר ופרטיות נתונים, בטח בעולם של היום. דוגמאות לאתגרים אלו כוללות הטמעת מערכות חדשות, ניהול תשתית, יכולות ניתוח נתונים, הגנת סייבר. זאת ועוד, כל עסק בצמיחה נדרש להשתמש באוטומציות מסוגים שונים. אין ספק שבעולם הטכנולוגי שאנחנו חיים בו, הטכנולוגיה רק הולכת ומתפתחת וצוברת תאוצה אדירה. בתוך כך, הרשתות החברתיות משפיעות על החלטות הצרכנים על ביצוע רכישה, עליה או ירידה בביקוש והשפעות נוספות.

אתגרים שיווקיים

אתגרים שיווקיים יכולים להיות מורכבים ודורשים הבנה עמוקה של התנהגות צרכנים, מגמות שוק ואסטרטגיות שיווק דיגיטליות. דוגמאות לאתגרים אלו כוללות פיתוח זהות מותג חזקה, יצירת קמפיינים פרסומיים יעילים ואופטימיזציה של מעורבות במדיה חברתית. כל עסק בשלב מסוים, יצא לקמפיינים שיווקיים משמעותיים שעולים הרבה כסף ולא תמיד מספקים את התוצאה הרצויה. אותם קמפיינים מעלים את התודעה למותג, מגבירים חשיפה, גורמים לכך שעוד לקוחות יכירו את העסק שלנו וכו'. חשוב מאד למדוד את היעילות והאפקטיביות של הקמפיינים השיווקיים שלנו ולוודא שהם מספקים לנו את התוצאה שלה ייחלנו.

אתגר מכירות

אתגרי מכירות כוללים עמידה ביעדי הכנסה, וסגירת עסקאות עם לקוחות. דוגמאות לאתגרים אלו כוללות פיתוח אסטרטגיית מכירות, בניית צוות מכירות חזק וניהול קשרי לקוחות. ההתמודדות עם המכירות בעסק היא אתגר משמעותי, פשוט צריך לדעת איך לעשות את זה נכון. כי מכירות זה הבסיס של כל עסק. לכן מומלץ מאד לדעת טוב ולהכשיר את העובדים בעסק כיצד לנהל את שיחת המכירה, מה להגיד או לעשות אם לקוח נכנס לחנות, איך לשמור על קשר עם הלקוחות ועוד. יכול להיות שקמפיין שיווקי יביא לקוחות, אבל אם בנקודה שבה הלקוח אמור להוציא את כרטיס האשראי ולגהץ, המכירות שלנו לא יהיו חזקות, זה פשוט לא יקרה והעסק שלנו יפסיד כסף.

אתגרים תפעוליים בעסק

אתגרים תפעוליים כוללים ניהול הפעולות התפעוליות, היומיומיות של העסק. דוגמאות לאתגרים אלו כוללות אופטימיזציה של שרשרת האספקה, ניהול מלאי וייעול תהליכים. כמו כן, אתגרים תפעוליים הם חלק בלתי נמנע מניהול עסק. החל מניהול התפעול השוטף ועד לאופטימיזציה של של שרשרת האספקה, ישנם מגוון אתגרים שבעלי עסקים צריכים להתמודד איתם. חשוב שלעסקים יהיו האסטרטגיות הנכונות כדי לטפל בבעיות תפעוליות אלו ולהבטיח את הצלחתם לטווח הקצר והארוך.

אתגרי מנהיגות

אתגרי מנהיגות כוללים ניהול והנעת עובדים, פיתוח תרבות ארגונית חיובית ויצירת חזון לעתיד העסק. דוגמאות לאתגרים אלה כוללות ניהול קונפליקטים, ניהול צוות עובדים שכפוף למנהל והובלת הארגון כולו. אתגרי מנהיגות דורשים יכולות אישיות מסוימות, בשילוב מיומנות ניהול גבוהה. כמו כן, תפקידו של מנכ"ל בחברה כרוך לא רק בניהול התפעול השוטף, אלא גם בקביעת החזון והכיוון לעתיד החברה. זה יכול להיות כרוך בהתמודדות עם אתגרי מנהיגות מורכבים רבים, כולל:

ניהול שינויים – מנכ"ל חייב להיות מסוגל להוביל את הצוות שלו בתקופות של שינויים, בין אם זה הטמעת טכנולוגיה חדשה, כניסה לשווקים חדשים או תגובה לשינויים בהתנהגות הצרכנים. לכן מנכ"ל חייב להיות מסוגל לתקשר ביעילות ולספק הדרכה ברורה.

בניית תרבות ארגונית מבוססת – לתרבות החברה יכולה להיות השפעה משמעותית על מעורבות העובדים, הפרודוקטיביות והשימור. מנכ"ל חייב להיות מסוגל ליצור תרבות חיובית ותומכת התואמת את ערכי החברה ומשימתה.

המנכ”ל צריך להיות בעל יכולת ניהול קונפליקטים – קונפליקט הוא בלתי נמנע בכל ארגון, ומנכ"ל חייב להיות מסוגל לנהל אותו ביעילות. זה כולל זיהוי שורשי הסכסוכים, הקלת תקשורת פתוחה בין חברי הצוות ופיתוח פתרונות מועילים הדדיים.

טיפוח חדשנות – חדשנות חיונית לצמיחה ולהצלחה ארוכת טווח, ומנכ"ל חייב להיות מסוגל ליצור סביבה המעודדת ומתגמלת חדשנות. זה יכול להיות כרוך בפיתוח תהליכים לרעיונות, השקעה במחקר ופיתוח, ויצירת תרבות שמעריכה ניסוי ולמידה.

בניית צוותים חזקים – מנכ"ל חייב להיות מסוגל לבנות ולנהל צוותים המסוגלים להוציא לפועל את חזון החברה. זה כרוך בגיוס כישרונות מובילים, מתן הכשרה ופיתוח מתמשכים וטיפוח סביבת צוות שיתופית ותומכת.

יצירת חזון אסטרטגי – מנכ"ל חייב להיות מסוגל ליצור ולתקשר חזון אסטרטגי ברור לעתיד החברה. זה כרוך בניתוח מגמות שוק, זיהוי הזדמנויות צמיחה ופיתוח תוכנית להשגת הצלחה ארוכת טווח.

אלו הן רק כמה דוגמאות לאתגרי המנהיגות המורכבים שמנכ"ל עלול להתמודד איתם. חשוב למנכ"ל להיות סתגלן, אמפתי וממוקד בהצלחה ארוכת הטווח של החברה.

אתגרים סביבתיים

אתגרים סביבתיים כוללים ניהול ההשפעה שיש לעסק על הסביבה. דוגמאות לאתגרים אלה כוללות הפחתת פליטת פחמן, מזעור פסולת ויישום שיטות קיימא. צריך לוודא שהעסק אינו מזהם את הסביבה, שהוא תומך בדעות חיוביות וידידותיות, שהעסק נגיש ועוד.

אתגרי ניהול סיכונים

אתגרי ניהול סיכונים כוללים זיהוי וניהול סיכונים לעסק, כגון איומי אבטחת סייבר, סיכונים פיננסיים והתחייבויות משפטיות. אלו רק עוד כמה דוגמאות לאתגרים עסקיים שבעל עסק עלול להתמודד איתם. חשוב לזכור שכל עסק הוא ייחודי ויעמוד בפני מערך האתגרים שלו בהתאם לשוק, גודלו ומיקומו. מומלץ לכל עסק להכין תוכנית של מקרים ותגובות ולעבוד לפיה במקרה של סיכון. כמו כן, אני תמיד ממליץ לשמור כסף בצד לחצי שנה של ‘אויר'. שלא משנה מה יקרה, העסק לא יתרסק (כמו שקרה לעסקים רבים בתקופה של הקורונה או בתקופות לחימה חס וחלילה).

היתרונות של העסקת יועץ עסקי מנוסה

יועצים עסקיים מספקים תובנות חשובות לגבי מצבו של העסק, מזהים תחומים לשיפור ומפתחים תוכניות פעולה ישימות, להשגת הצלחה. הם גם עוזרים לעסקים להקדים את המתחרים שלהם על ידי מתן רעיונות ואסטרטגיות חדשניים להתמודדות עם אתגרים מורכבים. בנוסף, הם מנחים ומתדרכים את בעל העסק כיצד לנהל את המשאבים בצורה יעילה ולהבטיח שהפעילות מתנהלת בצורה חלקה. חברים, בדברים האלו, אין תחליף לניסיון שטח.

בתור יועץ עסקי, לי אישית יצא ללוות מאות בעלי עסקים שהתמודדו עם אתגרים לא פשוטים החל מניהול תזרים המזומנים, התגברות על פער תזרימי, גיוס אשראי ומימון לעסק, סיוע בגיוס משקיעים, ייעוץ פיננסי ועוד תחומים רבים שעזרו לבעל העסק להתמודד בהצלחה עם האתגר שהוא ניצב מולו.

חשיבה מחוץ לקופסא

יועץ עסקי מנוסה הוא בעל חשיבה מחוץ לקופסא. יש לו גישה ממוקדת לפתרון בעיות, הוא בעל גמישות מחשבתית, יצירתיות ומגוון יכולות המבוססות על מאות ייעוצים. חשיבה מחוץ לקופסא היא שימושית במיוחד עבור אתגרים מורכבים הדורשים פתרונות חדשניים. התהליך מתחיל בזיהוי הבעיה על גבי מפת העסק, הגדרת הבעיה או האתגר שעמו העסק מתמודד. בשלב הבא נעשית חשיבה ורושמים את כל הרעיונות שעולים. בוחנים מהו הפתרון הטוב ביותר ומהן הדרכים ליישם אותו. תהליך דינאמי זה עוזר לעסקים למצוא את הפתרון הטוב ביותר העונה על הצרכים העסקיים והפיננסיים.

שיפור היעילות בעסק

ייעול תהליכים זו אבן דרך חשובה בתהליך של ניהול עסק. שיפור היעילות בעסק מתמקדת בלפשט ולייעל תהליכים, כדי למנוע יתירות ולמזער את הזמן והמאמץ הנדרשים להשלמת משימות. זה יכול לכלול אוטומציה של משימות, איחוד שלבים בתהליך ואופטימיזציה של זרימת תהליך העבודה, ייעול כוח אדם ועוד. בתוך כך, יועץ עסקי מיומן יודע לזהות תחומים שבהם העסק צריך להשתפר ומהן האסטרטגיות לשינוי. עם הידע והניסיון שלהם, עסקים יכולים לקבל החלטות מושכלות שיובילו להצלחה רבה יותר.

ייעוץ עסקי לאתגרים מורכבים – סיכום והמלצות

עסקים בכל הגדלים, החל מסטארטאפים קטנים ועד ארגונים גדולים, מתמודדים עם אתגרים מורכבים הדורשים עזרה מקצועית. אתגרים אלה יכולים לנוע בין עניינים משפטיים ופיננסיים, לבעיות שיווק. חשוב לעסקים לזהות מתי הם צריכים עזרה מבחוץ כדי להישאר תחרותיים ומצליחים. יועצים מקצועיים יכולים לספק את המומחיות הדרושה כדי להתמודד עם אתגרים עסקיים מורכבים אלה. על ידי ניצול הניסיון והידע שלהם, עסקים יכולים לקבל החלטות מושכלות ולפתח אסטרטגיות המותאמות לצרכים הספציפיים שלהם.

כאשר עסקים מתמודדים עם אתגרים מורכבים, הם זקוקים לטכניקות ייעוץ מתקדמות שחורגות מהיסודות. טכניקות אלו, כגון: אתגרים פיננסיים, אתגרים אסטרטגיים, תחרות עסקית, ניהול עובדים, אתגרים טכנולוגיים, אתגרים שיווקיים, אתגרי מכירות. בנוסף, אתגרים תפעוליים בעסק, אתגרי מנהיגות, אתגרים סביבתיים ואתגרי ניהול סיכונים. סידור מחדש של תהליכים עסקיים, ניהול שינויים ותכנון תרחישים, יכולות לעזור לעסקים לשפר תהליכים ולהשיג הצלחה. על ידי עבודה עם יועצים מנוסים שמבינים את הטכניקות הללו, עסקים יכולים להשיג יתרון תחרותי ולשגשג בסביבה העסקית הדינמית של היום.

ייעוץ עסקי הוא כלי רב ערך בכל הנוגע להתמודדות עם אתגרים מורכבים בעסק. זה עוזר לעסקים להבין טוב יותר את הבעיה ולפתח אסטרטגיות יעילות להתמודדות. על ידי שימוש במומחיות של יועצים מנוסים, עסקים יכולים לזהות הזדמנויות פוטנציאליות ולקבל החלטות מושכלות לגבי איך להתקדם. ייעוץ יכול גם לעזור לעסקים לנהל סיכונים וליצור תהליכים יעילים יותר, וכתוצאה מכך להביא לשיפור הביצועים והרווחיות.

על מנת להבטיח את הצלחת לעסק, חשוב לחברות להיעזר באנשי מקצוע שיכולים לספק את הסוג הנכון של ייעוץ והכוונה. כל סוג של איש מקצוע מביא סט ייחודי של מיומנויות וניסיון שיכולים לעזור לעסקים להתמודד עם האתגרים העסקיים המורכבים שלהם בצורה יעילה ואפקטיבית.

לקבלת ייעוץ עסקי, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info