איך בוחרים יועץ עסקי?

אם שאלתם את עצמכם איך בוחרים יועץ עסקי? הגעתם למקום הנכון! יועץ עסקי מומלץ הוא כמו 'אולר': צריך שיהיה לו 'סט' יכולות מרשים, שיהיה לידך כשתצטרך אותו, שיהיה בעל זמינות גבוהה, ולא פחות חשוב – שיהיה אמין, זמין וחד. במאמר זה נעניק לבעלי עסקים את המידע הדרוש להם לצורך בחירת יועץ עסקי שילווה אותם בתהליך של ייעוץ עסקי, במטרה להגדיל את הרווחים של העסק ולסייע להם להפחית את העומס המוטל על כתפיהם. יועץ עסקי מומלץ יודע להוביל את בעל העסק לביצוע תהליכים נכונים, יעילים ואפקטיביים יותר בדרך למימוש החזון, המטרות והיעדים העסקיים. איך לבחור מאילו יועצים עסקיים לקבל שירותי ייעוץ, מדוע צריך ייעוץ עסקי? ומהם הקריטריונים לבחירת היועץ העסק?

למה צריך ייעוץ עסקי?

לפני שנתמקד באופן שבו בוחרים יועץ עסקי, נסביר קודם על תהליך של ייעוץ עסקי כדי להבין בכלל מדוע צריך יועץ שילווה את העסק שלנו. ייעוץ עסקי זהו תהליך של תכנון, ייעוץ וליווי העסק במטרה לשפר את רווחיותו. ייעוץ עסקי מומלץ לכל עסק, בכל גודל ובכל מצב: פתיחת עסק, עסק וותיק, לפני מכירת עסק, בתהליכי צמיחה או ברגעי משבר.

היועץ העסקי עוזר לעסק לשפר את התנהלותו העסקית, הארגונית והפיננסית ובכך מאפשר לו לגרוף רווחים יפים. לא כל היועצים הם גם יועצים פיננסיים, אולם יועץ שבהשכלתו גם למד כלכלה באופן אקדמאי ויש לו ניסיון בנקאי עדיף על יועץ שמבין רק בעסקים. זאת מאחר וייעוץ עסקי זהו תהליך סדור במסגרתו מבוצע ניתוח דוחות כלכליים, הלוואות עסקיות, גיוס אשראי לעסק, ניהול תזרים מזומנים, עבודה מול בנקים, בדיקת מודל תמחור, בניית תוכנית עסקית, הקטנת ההוצאות ובמקביל, הגדלת ההכנסות.

כמו כן, יועץ עסקי עוסק גם בניהול וגיוס עובדים, שיפור תהליכי גבייה, שיווק ופרסום העסק, התוויית אסטרטגיה עסקית ובידול, שיווק דיגיטלי ועוד. כמו כן, היועצים העסקיים מעניקים כלים לשיפור ניהול עסק, שיפור מיומנויות ניהול, אימון עסקי למנהלים.

קראו עוד על יועץ עסקי:

בחירת יועץ עסקי – במה להתמקד?

עד כה הבנו באופן כללי מה עושה יועץ עסקי בתהליך הייעוץ, אבל אם נעמיק ונפרט את תפקידיו של היועץ העסקי, נבין שישנם קריטריונים לפיהם כדאי לבחור אותו לעסק שלנו. תוכלו גם לקרוא את המאמר: איך מזהים יועץ עסקי מתאים

הקריטריונים לפיהם נבחר יועץ עסקי לעסק 

  1. כדאי לבחור יועץ עסקי שיכיר היטב את עולם העסקים, רצוי שיהיה לו ניסיון שטח עשיר עם מאות בעלי עסקים.
  2. בחרו יועץ עסקי שגדל בבית של עצמאים, יועץ שראה וחווה בעצמו את הקשיים של ניהול עסק.
  3. בחרו יועץ עסקי ששולט היטב בחוקים ובגורמים המשפיעים על עולם העסקים (כגון: רגולציה, רישיון עסק וחוקי מדינה החלים על עסקים).
  4. על היועץ העסקי לדעת תחומים משיקים לתחום הליווי העסקי (כגון: מיסוי, פיננסים ובנקאות, פנסיה).
  5. חשוב שהיועץ העסקי יהיה גם יועץ פיננסי, שידע לנתח ולבנות דוחות כלכליים, שידע לשלוט בתקציב העסק ולנהל תזרים מזומנים.
  6. בחרו יועץ עסקי ששולט בתחום של שיווק העסק, עליו לדעת את תחום השיווק ולהתאים את המהלכים השיווקיים והאסטרטגיה השיווקית למה שמתאים לעסק עצמו.
  7. בחרו יועץ עסקי בעל ידע נרחב בנושא של מכירות, טקטיקות מכירה, הנעה לפעולה וטיפול בהתנגדויות.
  8. עדיפות ליועץ עסקי שיכול לסייע בנושא של גיוס כוח אדם איכותי לעסק.
  9. בחרו יועץ עסקי בעל יכולת להבנות אסטרטגיה עסקית ו'ראיית העתיד', באופן שיאיר לבעל העסק את הדרך להצלחה.
  10. יועץ עסקי שהיה בעל מעוף ויצירתיות, בעל יכולות פיתוח עסקי, כגון: הבניית תוכנית המו"פ (מחקר ופיתוח) של העסק.
  11. יועץ עסקי נבחר עם יכולות ניהוליות גבוהות, שידע לכוון את בעל העסק לפעילות העסקית הנדרשת לשם ניהול נכון של העסק.
  12. בחרו יועץ עסקי שיהיה סמכותי, שיהיה מנהיג, שידע לסחוף אחריו, שיהיה נאמן לכם.
  13. בחרו יועץ עסקי שמביא איתו כלי עזר מדידים, כך שכל שכל הצלחה תהייה מדידה (כגון שימוש בבינה עסקית).
  14. על היועץ העסקי להיות בעל יכולת "לתרגם" לבעל העסק את התובנות לכדי תוכנית פעולה סדורה.
איך בוחרים יועץ עסקי
איך בוחרים יועץ עסקי

בבחירת היועץ – בדקו האם הוא יועץ עסקי מומלץ?

קודם לכן דיברנו על הסיבות שבזכותן כדאי שיהיה לעסק יועץ עסקי ועל תפקידיו. אבל האם הוא גם יועץ עסקי מומלץ? להמלצות יש עוצמה מבחינת הלקוח. יש כוח שמעבר, כי ככל שתרבה להגיד על עצמך כמה אתה טוב וכמה אתה תותח, זה בערך נכנס מאוזן אחת ויוצא מהאוזן השנייה, אבל אם בעלי עסקים שעבדת איתם יגידו את זה עליך, זה כבר סיפור אחר ולכן חשוב מאד שמאחורי כל יועץ עסקי תהיה שורה של בעלי עסקים שממליצים עליו, מתוך תהליכי ייעוץ עסקי שעברו. כדאי לקרוא את המאמר: למה לקבל ייעוץ עסקי מיועץ עסקי בכיר.

בחירת יועץ עסקי בעל אמינות ומקצועיות

קריטריון נוסף וחשוב בבחירת יועץ עסקי הוא שכבעלי עסקים תוכלו לסמוך עליו על כך שיהיה בעל נאמנות גבוהה, שתמיד יהיה לצדכם, על כך שישאיר את המידע אצלו ולא יעביר אותו הלאה ולכן חשוב לחתום על הסכם סודיות טרם תחילת העבודה המשותפת וכמובן שחשובה מאד המקצועיות שלו, בכללה שנות הוותק בתחום הייעוץ העסקי, כמה שנות ניסיון שטח בפועל עם עסקים יש ליועץ העסקי. בדקו גם שאתם בוחרים לעסק שלכם – יועץ עסקי עם ניסיון שטח.

חברת יועצים עסקיים או יועץ עסקי

יש היום בשוק אינספור חברות המציעות שירותי ייעוץ עסקי, אולם האם כדאי לבחור שהבחירה תהיה חברת יועצים עסקיים או יועץ עסקי פרטי, זו שאלה טובה. אם אתם מחפשים יחס אישי מהיועץ שמציע את שירותיו, כדאי שתיקחו מישהו שאתם יודעים בוודאות שהוא ייעץ לכם בעצמו ולא אנשים מטעמו. בדרך כלל בחברות הייעוץ היועצים הם צעירים והרבה פעמים בעלי עסקים משלמים על המותג של חברת הייעוץ, אולם בפועל מיועצים על-ידי יועצים אחרים שאינם מוכרים.

בחירת יועץ עסקי – סיכום והמלצות

המאמר עוסק בשאלה איך כדאי לבחור יועץ עסקי ובקריטריונים שכדאי לבחון לפני שניגשים לבחור אותו. אם נסכם את הדברים: חשוב לשים לב לרמת הידע המקצועי שלו, לכמות ואיכות הניסיון שלו ואין מדובר לניסיון של הקשבה בכיתה, אלא לניסיון שטח מליווי של עסקים אחרים, חשוב מאד לדעת מה אחרים אמרו עליו, לצפות בהמלצות וכמובן לוודא שהיועץ העסקי אמין, נאמן, מקצוען ושיש ביניכם כימיה טובה, שאתם סומכים עליו. אז אם אתם יזמים, כדאי שתקראו את המאמר: מדוע כל יזם צריך יועץ עסקי

מתלבטים איזה יועץ עסקי לבחור? רק אייל פז

אם אתם מחפשים יועץ עסקי ומתלבטים במי לבחור? אייל פז הוא הבחירה הנכונה עבורכם. יועץ עסקי ופיננסי בעל מאות המלצות של בעלי עסקים מרוצים. ואם שאלתם את עצמכם מה ההבדל בין יועץ עסקי למאמן עסקי – לחצו על הקישור.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info