מהי הטעות הגדולה של בעלי עסקים?

יועץ עסקי בשטח

"תן לי לספר לך את הסוד הכי שמור של בעלי עסקים בארץ, בעיקר הותיקים", כך פותח היועץ העסקי אייל פז את שיחתנו, "כשאתם רואים עסק משגשג, אפילו כזה שמעסיק עשרות עובדים, ופועל 10-20 שנים… ברוב המקרים מי שעובד הכי קשה הוא הבעלים".

"איך קורה שאדם שבנה עסק בשביל ליהנות בחיים עובד יותר מכולם? כי לרוב הוא עושה את העבודה הכי טוב. הנרטיב שנוצר, במקרה הטוב, הוא שהעסק מייצר רווחים – אבל לבעליו אין חיים. הוא רק עובד כל היום ובמקרה הגרוע, לבעל העסק גם אין חיים וגם אין רווחים. המצב הזה חוזר על עצמו בהרבה מאד עסקים.."

"אני מלמד בעלי עסקים לשפר את העסק שלהם כך שיפעל כמו דירה להשכרה, כלומר העסק יפיק להם כסף גם בלי להיות שם כל הזמן."

מהי השגיאה הכי גדולה של בעלי עסקים?

אייל פז, יועץ עסקי בכיר: "השגיאה הכי גדולה של בעלי עסקים בארץ היא שהם עובדים הכי קשה. כאן אני נכנס לתמונה."

אייל פז יועץ עסקי ופיננסי

קראו עוד על יועץ עסקי:

מעיסוק לעסק: להגדיל רווחים ב- 26% תוך 3 חודשים

במשך 25 שנים עסק אייל פז בתחומי הניהול, השיווק והמכירות, במקביל לידע בתחום הפיננסי. הידע הניהולי שצבר בשטח, יחד עם כישרון נדיר להלהיב את הסובבים ולהחדיר בהם מוטיבציה, בנוסף להכשרות נוספות (כגון: קורס דירקטורים) הביאו אותו למעמד של יועץ עסקי בכיר לעסקים פרטיים, לחברות ולארגונים.

"המצב הזה שבו בעל העסק הוא הפועל הכי חרוץ, מאוד שכיח בעסקים מכל הגדלים", אומר אייל פז. "דוגמה מעולה זה לקוח שאני מלווה: רופא ותיק שפתח לפני שנים קליניקה. הוא מעסיק 10 רופאים נוספים, כולם מוכשרים ואינטליגנטיים, ועדיין הוא עובד יותר מכולם. לפי ההיגיון שלו, מאחר והוא מבצע פרוצדורה מסוימת מהר ויעיל מהעובדים, הוא חייב להיות נוכח כל הזמן."

"בתהליך שעשיתי עם אותו רופא, הגדרנו מחדש את התפקיד שלו. סיכמנו שרוב השבוע הוא ישמש כמנהל העסק ולא כרופא היעיל ביותר. במקום להתמקד בעיסוק שלו, הבאתי אותו להתמקד בניהול העסק."

"פעם הלקוח הזה עבד 2 משמרות ביום, כל יום. עכשיו הוא עובד כרופא 2 משמרות בשבוע בלבד. תוך 3 חודשים הרווחים גדלו ב- 26%. בזמן שהתפנה לו הוא פתח סניף נוסף של המרפאה. עכשיו יש לו שתי מרפאות שמניבות לו רווחים והוא מנצח על התזמורת."

עסק ותיק, רווחים חדשים: מיקוד חדש לעסקים הוותיקים

בעיה נוספת שבה נתקל אייל פז בעסקים רבים נוצרת עקב השינויים הרבים שחלו בכלכלה וצרכי השוק בשנים האחרונות.

"אני פוגש הרבה עסקים שהוקמו לפני שלושים שנה והיום השירותים שלהם לא נדרשים. למשל, אני מלווה עסק משפחתי שמתמחה בתכנון תבניות להזרקת פלסטיק. אב המשפחה הקים עסק לתפארת, בנה סדנת עבודה עם ציוד מכני יקר, ובמשך שנים נתן שירות למפעלים וחנויות. היום, כשאפשר למצוא כל דבר באיקאה או לרכוש מחו"ל בעלויות מוזלות, המחזור של העסק נחתך בעשרות אחוזים. הבנתי שכדי להציל את העסק אנחנו חייבים למצוא בשבילו שירות חדש עם ביקוש."

"אחרי שלמדתי את היכולות של הצוות והמכונות, הבנתי שאנחנו יכולים לייצר מתנות מקוריות לתינוקות, בעיצוב ייחודי שאין בשום מקום אחר. פיתחנו את המוצר, עשינו מיתוג מחדש, התחלנו לשווק – והיום העסק רווחי מאי פעם."

ייעוץ עסקי עם אייל פז: בעלי עסקים זוכים בחיים – וברווחים

אני אוהב סיפורי הצלחה. בגלל זה אני עושה את מה שאני עושה", מחייך אייל פז. "כבעל עסק בעצמי, אני מבין את המורכבות הכרוכה בהתרחקות מהעבודה היום-יומית ואימוץ הכובע של המנהל בעסק. כיועץ חיצוני, אני מסוגל לבחון את העסק בעיניים אובייקטיביות ולבנות אותו מחדש באופן שיאפשר לבעליו להנהיג במקום לבצע את כל העבודה."

כחלק מהתהליך אייל פז לומד את העסק, ההוצאות וההכנסות שלו, תמחור, עלויות, שיווק, מכירות והאסטרטגיה העסקית  – ומרכיב תכנית עסקית שמזניקה את העסק קדימה. במהלך סדרת פגישות עם בעל העסק, ותוך ליווי אישי צמוד, הוא מסייע ביישום ההמלצות ובניה נכונה של התפקידים, הנהלים, ומערך שיווק אפקטיבי.

אייל פז מספק שירותי ייעוץ עסקי ופיננסי לחברות וארגונים מכל התעשיות וסדרי הגודל.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info