מה זה יועץ עסקי?

יועץ עסקי טוב מלווה את העסק ומעניק לו ליווי עסקי שמטרתו להעניק פיתוח עסקי והקניית כלים לקדם ולפתח את העסק במטרה להביא לגידול ברווחים. יועץ עסקי טוב יעזור לך לאתר את החסמים ולשפר את הקצאת המשאבים כך שיעשה שינוי משמעותי בעסק שלך. ישנם יועצים עסקיים שמלווים את העסק בתחומים שונים, ישנם המעניקים ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ פיננסי, ליווי עסקי ומעטפת שלמה שמטרתה להגדיל את ההכנסות של העסק. למה צריך יועץ עסקי? מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים יועץ עסקי ומה תפקידיו בעסק? אייל פז מפרט במאמר שלפניכם.

למה צריך יועץ עסקי?

ייעוץ עסקי למאות בעלי עסקים מענפים שונים במשק מראה לנו פעם אחר פעם שהאתגרים עימם מתמודדים בעלי עסקים נובעים ממקורות דומים. אלו נובעים מהתמודדות עם הניהול הפיננסי בעסק, לפעמים ממצב בו בעל העסק שקוע בהלוואות המקשות על תזרים המזומנים והקושי לעמוד בהחזר החודשי. לעתים בעל העסק מתקשה בניהול העסק, בתיעדוף המשימות ובניהול הזמן מכיוון שהוא שקוע בביצוע משימות דחופות בעסק, הוא עסוק מבוקר עד ערב בכיבוי שריפות ובטיפול בלקוחות, ספקים ובניהול העובדים שלו כך שאין לו זמן לעסוק בפיתוח העסק.

לפיכך, עולה הצורך לשמוע דעתו של גורם חיצוני ואובייקטיבי, זה תפקידו של היועץ העסקי. בעזרת ניסיונו ומיומנותו הוא יכול להוביל את העסק למקומות טובים יותר מקצועית ואישית. נוסף על כך, יועץ עסקי עוזר לבעל העסק להרים את הראש ולראות את תמונת העסק המלאה. הוא נותן לו כלים מקצועיים לאבחן את העסק, לנתח את המצב העסקי והפיננסי בעיניים אחרות.  תוכלו גם לקרוא את המאמר: למה לקבל ייעוץ עסקי מיועץ עסקי פרטי.

מה זה יועץ עסקי
מה זה יועץ עסקי

קראו עוד על יועץ עסקי:

מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים יועץ עסקי? 

יועץ עסקי מומלץ צריך להיות בעל כישורים ספציפיים. לבעל עסק הרוצה לקדם את העסק באמצעות יועץ עסקי, מומלץ לבצע את הפעולות הבאות. מעבר לכך תוכלו להעמיק במאמר: מדוע כל יזם צריך יועץ עסקי.

  1. ניסיון – לוודא את ניסיונו של היועץ העסקי, רצוי שלא לקחת יועץ עסקי שרק סיים קורס יועצים עסקיים. אלא יועץ בעל ניסיון שטח ומיומנות בתחום ניהול עסקים והתנהלות פיננסית. כזה שיש לו קבלות והוכחות הצלחה.
  2. המלצות – חשוב לוודא שאתם בוחרים לעסק יועץ עסקי מומלץ, שלקוחות מעידים עליו שאכן פיתח וקידם להם את העסק, שהם מרוצים ממנו בפועל, הלכה למעשה.
  3. יועץ עסקי כמקצוע ליבה – בדקו שהיועץ העסקי שאתם בוחרים עוסק בייעוץ עסקי ופיננסי כמקצוע ליבה ושאינם עושים זאת "על הדרך".

למה רואה חשבון אינו יכול להיות יועץ עסקי טוב?

בשנים האחרונות תחום הייעוץ העסקי תופס תאוצה ונהיה פופולרי בקרב בעלי עסקים רבים. שכן מבינים הם שבמקצוע שלהם הם אלופים, אבל כאשר מדובר בתחומים נוספים ונדבכים הנוגעים לפיתוח וקידום העסק, כדאי שיעזרו בבעלי מקצוע שמגיעים מהתחום בנושאים כגון פיננסים, שיווק, אסטרטגיה עסקית, ייעוץ כלכלי ועוד. בתקופה האחרונה בעלי מקצוע מתחומים משיקים מגדירים את עצמם בתור יועצים עסקיים בנוסף לתפקידם המרכזי, כמו רואה חשבון, יועץ מס, יועץ פיננסי, יועץ אסטרטגי, קואצ'ר (כאן תוכלו לקרוא עוד על – מה ההבדל בין יועץ עסקי למאמן עסקי). כאשר בעל עסק שוקל האם לשכור את שירותיהם של אלו גם בייעוץ עסקי לעסק שלהם, מומלץ לחשוב פעמיים, שכן הם מומחים לתחום שבו הם עוסקים וכל תחום אחר, נוסף, יועץ עסקי הוא נוסף ואינו ליבת העיסוק שלהם. מומלץ גם לקרוא את המאמר: איך מזהים יועץ עסקי מתאים. בעלי מקצוע המגיעים מתחום המספרים, כמו רואה חשבון, יועץ פיננסי, כלכלנים, אלו מסתפקים במספרים ולכן אינם רואים את התמונה השלמה כדי לשפר את ניהול העסק. הם אינם מתמחים בניהול עסק בפועל. יש לשמר את מקצועיותם בהנהלת החשבונות של העסק ובעבודה מול רשויות המס, שם יש להם יתרון יחסי – כדאי לקרוא את המאמר: מה ההבדל בין יועץ עסקי לרואה חשבון.

מה תפקידו של היועץ העסקי? 

ייעוץ עסקי זהו תהליך שנועד להגדיל את הכנסותיו של העסק באמצעות הגדרת תוכנית עבודה ויעדים ברי השגה. תוכנית העבודה מתורגמת לפעולות בפרמטרים השונים של העסק: התנהלות פיננסית הנכונה, שיווק ופרסום, הגדלת מכירות, ניהול עסק. היועץ העסקי מלווה את בעל העסק ומסייע לו להגדיר את היעדים שישפרו את ההתנהלות השוטפת. באותו הקשר, קראו את המאמר: כיצד לייעל את העסק עם היועץ הנכון.

אנו מייעצים לחברות ולעסקים בתחומים הבאים:

  1. ייעוץ כלכלי.
  2. התנהלות פיננסית.
  3. ניהול נכון של העסק.
  4. פרסום ושיווק העסק.
  5. הגדלת המכירות ואחוז הסגירה.
  6. ייעוץ אסטרטגי, אסטרטגיה עסקית.
  7. מיתוג, בידול וסטוריטלינג.
  8. ייעול תהליכים עסקיים, ניהול עובדים והעלאת מוטיבציה.

כמה עולה יועץ עסקי?

מחיר יועץ עסקי נעים בין 200 ל-1,500 ₪. מחירה של שעת ייעוץ עסקי תלויה כמובן ביכולותיו, ניסיונו ומיומנותו של היועץ. ככל שהיועץ העסקי יהיה "חדש" בתפקיד, מחירו כנראה יהיה זול יותר. אם אתם מחפשים יועץ עסקי מומלץ, כדאי שכאשר אתם בוחרים יועץ עסקי תבדקו שהמחיר מתאים לכם ותקבלו את התפוקות בהתאם.

צריך יועץ עסקי? רק אייל פז

יועץ עסקי טוב חייב להיות בעל ידע מקצועי נרחב שתחום ניהול העסקים, שיהיה לו ניסיון מקצועי ועדיף גם אישי בניהול עסק נכון. עליו להיות בעל סמכותיות, מיומנות וגם יועץ עסקי עם ניסיון שטח. כמו כן, חשובה ההתמצאות בשוק העסקי, עליו להיות בעל מעוף ויצירתיות ולהוביל את בעל העסק, מנכ"ל החברה, להצלחות גדולות.

אנו בחברת אייל פז ייעוץ עסקי יודעים איך להעניק שירותי ייעוץ עסקי אישי ומקצועי ועל כך מעידים הלקוחות הרבים שעבדו עמנו.

לקביעת פגישה עם אייל פז בנושא ייעוץ עסקי, חייגו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info