למה לקבל ייעוץ עסקי מיועץ עסקי בכיר?

מה זה אומר עליכם, אם אתם חושבים שאתם צריכים ייעוץ עסקי? מה יחשבו עליכם אם תשכרו את שירותיו של יועץ עסקי שיסייע לכם בניהול העסק? האם לקבל ייעוץ עסקי מיועץ עסקי, האם זה כמו להודות בכישלון? האם העובדה שהעסק מפסיד כל יום או לכל הפחות לא מרוויח זה אומר שאין צ'אנס אחר? בואו נשים לרגע את הקלפים על השולחן ונחקור את הנושא לעומק. מה זה אומר עליכם אם אתם צריכים ייעוץ עסקי, אבל לא מוכנים להודות? במאמר נתמקד בכל הסיבות למה לקבל ייעוץ עסקי, אבל מיועץ עסקי בכיר. המשיכו לקרוא

מה זה אומר עליכם, אם אתם מקבלים ייעוץ עסקי מיועץ עסקי?

מנהלים רבים חושבים שלהיעזר בשירותיו של יועץ עסקי מעיד למעשה הודאה בכישלון אישי, ולכן מנהלים רבים נמנעים מלשלב ייעוץ עסקי בעסק שלהם. ישנם כאלו שחושבים שהם יודעים הכל, ושאף אחד כבר לא יכול לחדש להם כלום. וגם כאלו שאומרים לעצמם שהם צריכים, אבל לא באמת מוכנים לקחת, לא מוכנים להודות בכך שאינם מצליחים להשתלט עם העסק בעצמם ולהפוך אותו לעסק מצליח ורווחי.

אחרי הכל מי הוא אותו יועץ עסקי שיגיד למנכ"ל איך לנהל את החברה שהוא מנהל כבר מעל 20 שנה? זה הרי לא מתקבל על הדעת מבחינתו. האם לקחת יועץ עסקי לעסק זה כמו להודות שיש לכם בעיה ממש חמורה, שאתם (קצת) מתביישים בה ושאם תיקחו עזרה אז יגידו עליכם שאתם לוזרים? שלא הצלחתם? שחבל שהשקעתם עד כה? אני רוצה לשתף אתכם בשיחה שהייתי עד לה, של אב מלומד ניסיון, לבנו:

"בני, אני מאמין בך, אבל לא בעסק. אני לא מפחד, אני באמת סומך עליך, אתה אדם מוכשר, בנאדם מדהים, יש לך יחסי אנוש מעולים, אבל אני מדבר מתוך ניסיון, ראיתי מימיי הבדל מהותי בין בעלי עסקים שנעזרו ביועץ עסקי מקצועי, לבין כאלו שחשבו שהם יודעים להסתדר לבד. לא כל מי שיש לו מקצוע, הכשרה או חלום יודע איך לנהל עסק. ניהול עסק מקצה לקצה, דורש כל כך הרבה משאבים אישיים וידע שאין לכל אחד. ולכן, מי שאין לו משאבים או ידע בניהול עסק, כדאי שיהיה לו שותף סודי שילמד אותו את הדברים מהבפנים, מהשטח, יועץ עסקי שיש לו ניסיון שטח בליווי מאות בעלי עסקים. יועץ שיעזור לו להצמיח יסודות יציבים שיצמחו אתו יחד, יד-ביד. כמו שילד לומד ללכת, אבל יש שם שתי ידיים, הקשבה וחיבוק שישמרו עליו שלא ייפול ויפתח את הראש. בני היקר, מאד מורכב לעבוד במקצוע כמו שלך וגם לנהל עסק. אלו שני דברים שונים לחלוטין."

למה לקבל ייעוץ עסקי מיועץ עסקי
למה לקבל ייעוץ עסקי מיועץ עסקי

קראו עוד על יועץ עסקי:

למה בעלי עסקים נמנעים מקבלת ייעוץ עסקי מיועצים עסקיים? 

נכון, כל אדם שונה מרעהו וכל מנהל שונה מהקולגות שלו, לפיכך כל אדם מתנהל בצורה שונה לפי מה שהוא חושב שיותר מתאים עבורו. הגורמים המשתנים כוללים כמובן תכונות אופי מובילות, האחד יהיה ריכוזי יותר, השני לא יסבול ביקורת והשלישי יחשוב שכל השכל "חונה" אצלו. יש גם בעלי עסקים שנכוו בעבר מאי אילו יועצים עסקיים שליוו אותם, ולכן הם לא רוצים לשמוע על זה וכבר לא מאמינים לאף יועץ שמציע את עזרתו.

יש כאלו שיעדיפו לרכוש קורסים דיגיטליים ולנסות לעשות זאת בעצמם, כי "אם אין אני לי, מי לי". ויש כאלו שמודים שהם צריכים, אבל לא בתכנית שלהם לשלם על זה כסף… כי מה לעשות, יש לא מעט אנשים שאוהבים לקבל שירות, אבל לא אוהבים לשלם כסף. לכל אחד יש את הסיבות שלו, למה לא לקבל עזרה מיועץ עסקי וכולם צודקים. כל מקרה לגופו, כל אחד עם סדרי העדיפויות שלו וכל אחד מה שמעניין אותו יותר. תחת ההנחה שכל בעלי העסקים רוצים להצליח, מה שחשוב הוא השורה התחתונה, אני קורה לזה "מבחן הארנק".

איך למדוד את הצלחת הייעוץ העסקי? 

בואו נשים לרגע את האגו בצד ונשאל את עצמנו האם הארנק שלנו התמלא היום? ואתמול? ולפני שבוע? ולפני חודש? ולפני המגפה? חברים, בואו נסכם שלפי "מבחן הארנק" אנחנו יכולים להודות בעובדות. לא מדובר פה ברגשות או באינטואיציה, אלא בעובדות. כל בעל עסק צריך לשאול את עצמו: "האם מילתי היום את הארנק?" אם לא – השאלה הבאה, תחת ההנחה שאינו רוצה לוותר על העסק, צריכה להיות "אילו פעולות עשיתי היום כדי למלא את הארנק?"

השאלות הללו בוודאי יסייעו לכם להכיר בעובדות, למפות את הפעילות שלכם ולשאול את עצמכם האם כדאי אולי לשנות כיוון? אולי ישנן אלטרנטיבות שונות שעדין לא בחנתם? והאם בכלל יש בידכם את כל הכישורים הנדרשים בכדי להיות המומחים מספר אחד: לשיווק אפקטיבי של העסק, להגדלת המכירות, לניהול נכון של העסק, לשיפור מצבו הפיננסי של העסק, לגיבוש אסטרטגיה ועוד.

איך ייעוץ עסקי בכל זאת יכול לעזור לכם? 

אין ספק שבתור הבעלים של העסק, ובתור מי שהקים את העסק אתם אלופים, מספר אחד במקצוע שלשמו פתחתם את העסק. אבל מלהיות בעל המקצוע הכי תותח בתחומו, לבין איך לנהל עסק, מפרידה תהום, אם לא למעלה מזה. אם תרצו לקרוא בהרחבה על איך ייעוץ עסקי יכול לקדם לכם את העסק, תקראו את המאמר: כיצד לייעל את העסק עם היועץ הנכון.

ד"ר, כואב לי בעסק 

משיטוט באינטרנט פתאום קפצה לי לעין הכותרת: "ד"ר כואב לי בעסק". מיד חייכתי ושנייה לאחר מכן, ממש הזדהיתי. הרי מה באמת ההבדל בין יועץ עסקי בכיר לרופא מומחה? כל לקוח עם האתגר שלו. ללקוח אחד כואב בארנק, לשני התזרים כבר לא זורם ולשלישי, השוטף נשטף.. זה לא מה שהיה פעם. האם הייתם נותנים לגורם שאינו מוסמך לטפל בבעיות הבריאותיות שלכם? כנראה שלא. אבל כשמדובר בעסק, לצערי אנשים מחפשים את החינם או את הזול, אולם הכסף לא משקר, לכל דבר יש מחיר.

מהו תפקידו המרכזי של היועץ העסקי? 

תפקידו המרכזי של היועץ הוא לנתח מבחוץ, מבחינה אובייקטיבית, שאינה מערבת רגשות, את מצב העסק. לראות את היתרונות שלו ומנגד את החסרונות ולנתח יחד עם הגורמים הבכירים את כל החסמים של העסק. להבין איפה העסק תקוע ומה הם צווארי הבקבוק. יחד עם זאת כדאי שתהיה לכם כימיה עם היועץ העסקי שתבחרו לעבוד איתו, המאמר: איך מזהים יועץ עסקי מתאים בהחלט יעזור לכם להבין האם היועץ מתאים לכם ואיך בוחרים אותו.

תפקידו של היועץ העסקי הוא לקחת את העסק קדימה, רחוק וגבוה לעבר מימוש הפוטנציאל שלשמו הוקם העסק מלכתחילה ואף יותר. כל זאת עם חיבור מדהים, אנרגיות גבוהות ומוטיבציה בשמיים. כך שכל צוות ההנהלה ירגיש את השינוי ויקום בבוקר עם חדוות יצירה ועם אש בעיניים וכבר יראה כיצד שורת הרווח מתחילה לגדול. אז קדימה, הולכים לעשות את זה?

לקביעת פגישה עם אייל פז יועץ עסקי עם ניסיון שטח, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info