מדוע כל יזם צריך יועץ עסקי?

אם אתם יזמים וחשבתם לקחת יועץ עסקי, הגעתם למקום הנכון. יועץ עסקי הוא בעל מקצוע שמנחה את בעל העסק איך להצליח. הוא עוזר ליצור תוכנית פעולה יעילה עבור העסק, מוודא שבעל העסק מבצע אותה בצורה נכונה ומזהה בעיות פוטנציאליות לפני שהן מתרחשות. יועצים עסקיים הם מנטורים למיזמים, עסקים חדשים, עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. הם עוזרים להם לצמוח. זו הסיבה שחשוב שכל עסק יבחר את היועץ העסקי המתאים לו.

תפקידו של יועץ עסקי במיזם הוא לספק אסטרטגיה, מומחיות וידע כיצד לנהל את העסק בצורה יעילה ורווחית יותר. על מנת לבחור יועץ מתאים לצרכים שלכם, יש לבדוק את רמת הידע והשירותים שהוא יודע לספק, טיב העבודה שהוא עשה בעבר וגם מה יהיה המחיר של אותו יועץ. כמה מהדברים שצריך לשקול לפני בחירת יועץ עסקי הם: הניסיון והידע של היועץ העסקי בענף שאליו משתייך העסק שלכם, כמות ההמלצות שיש על אותו יועץ, בדיקת אמינותו וכמובן האם יש בינכם כימיה ואנרגיה טובה.

בכל מקרה עדיף לשכור יועץ עסקי בעל ניסיון שטח רב ומיומנות גבוהה (ולא יועץ שרק סיים קורס יועצים עסקיים), רצוי שיהיה יועץ וותיק, בעל ידע גם בתחום הפיננסי (ולא רק בתחום העסקי). אייל פז הוא יועץ עסקי ופיננסי בכיר, בעל ותק של מעל 25 שנה בעולם העסקים והפיננסים. במאמר שלפניכם נסביר איך יועץ עסקי עוזר ליזמים לקדם ולפצח את העסק שלהם? איך יודעים האם לסמוך על היועץ? כמה עולה יועץ עסקי להקמת מיזם? ודוגמאות לכלים שיועץ עסקי יכול לתת לכם.

איך יועץ עסקי עוזר ליזמים לקדם את העסק?

יועצים עסקיים הם אנשי המקצוע המציעים את הייעוץ הדרוש ללקוחותיהם על מנת לסייע להם בעסק. האנשים שמחפשים יועץ עסקי עשויים להיות יזמים, מנהלים או אפילו בעלי עסקים קטנים. תפקידו של יועץ לעסקים קטנים הוא לספק פתרונות לאתגרים שונים שעלולים להתעורר במהלך ניהול עסק. הם עשויים לעזור בכל בעיה כמו ניהול פיננסי, איך להשיג יותר לקוחות ואיך לייעל את העסק.

היתרון ביועץ עסקי שהוא יכול להציע נקודות מבט ורעיונות שאולי בעל העסק לא שקל בעבר, וגם להציע מומחיות לגבי שיטות עבודה מומלצות. כמו כן, יועץ עסקי יכול גם לעזור להבין את כל המידע שיש בעסק, מה שיעזור בקבלת החלטות טובות יותר לעתיד.

מדוע כל יזם צריך לשכור יועץ עסקי
מדוע כל יזם צריך לשכור יועץ עסקי

קראו עוד על יועץ עסקי:

כל יזם הוא גם מנהל

כל יזם הוא מנהל עסק, שכן הקמה וניהול של עסק מצליח דורשות גם יצירתיות וגם כישורי ניהול. יזמים חייבים להיות בעלי חזון ותוכנית אסטרטגית עבור החברה שלהם, כמו גם יכולת לנהל כספים, כוח אדם ותפעול בצורה יעילה. המשמעות היא קבלת החלטות קשות, קביעת סדרי עדיפויות והקצאת משאבים בחוכמה להשגת יעדים עסקיים. יזם מצליח מבין את החשיבות של האצלת משימות, בניית צוות חזק וטיפוח תרבות חברה חיובית. בין אם מדובר בסטארט-אפ קטן ובין אם מדובר בתאגיד גדול, להיות מנהל עסקים הוא חלק מהותי בלהיות יזם. כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על אתגרים של מנהלים ומנכ”לים.

איך יודעים האם לסמוך על היועץ?

העולם העסקי משתנה, והצורך ביועצים עסקיים גובר. עם העלייה בביקוש, יש גם גידול בהיצע. השוק היום מוצף באינספור יועצים עסקיים. איך תדעו בחלקיק שניה, האם היועץ העסקי מתאים לכם? האם אתם יכולים לסמוך עליו? תסתכלו דבר ראשון על ההמלצות שיש לאותו יועץ. יועץ עסקי מומלץ הוא בעל מקצוע רציני, שככל שיש יותר בעלי עסקים שמעידים על טיבו וממליצים עליו, כך גובר הסיכוי שהוא באמת יהיה בעל מקצוע איכותי ומומלץ גם עבור העסק שלכם.

כמה עולה יועץ עסקי להקמת מיזם?

מחירי ייעוץ עסקי למיזם משתנים בהתאם לסוג היועץ. המחירים משתנים בהתאם לסוג ולאופי הפעילות: תלוי אם מדובר באיש מקצוע שהוא יועץ לעסקים קטנים או חברה לייעוץ עסקי או אם מדובר בתחום של יועץ פיננסי לעסקים. באופן כללי, המחיר נע בין 200 ש”ח – 1,500 ש”ח + מע”מ תלוי במוניטין של היועץ העסקי שבחרתם, ברמת הניסיון והידע שלו וכמובן בסוג העסק ובמורכבות הבעיה.

מה ההכשרה של יועץ עסקי?

לרוב היועצים העסקיים יש ידע אקדמאי שנוגע בתחומים כגון – כלכלה, ניהול עסקים, משאבי אנוש ועוד. חלק מהיועצים הם גם מאמנים עסקיים, כאן תוכלו לקרוא על: מה ההבדל בין יועץ עסקי למאמן עסקי. אך אולי חשוב יותר מהידע הוא הניסיון, לכן קחו לכם לעסק יועץ עסקי בעל ניסיון שטח. כמו כן, ליועץ פיננסי טוב ומקצועי חייב להיות ניסיון ביזמות, בהקמת חברה ובתחומים דומים.

מה השלב הראשון בחיפוש אחר יועץ עסקי?

כמו כל דבר בימינו – אתם יכולים להתחיל בחיפוש באינטרנט, יועצים רבים פתחו לעצמם אתר שמספר על אופי עבודתם. לאחר שמצאתם יועצים שנראו לכם מתאימים לצרכים שלכם, חפשו המלצות מאנשים שעבדו איתם או אנשים שמכירים אותם. שם טוב של יועץ יכול להעיד הרבה על איכות השירות שלו. כמו כן, קראו את המאמר: למה לקבל ייעוץ עסקי מיועץ עסקי בכיר (ולא מיועץ בתחילת דרכו).

מה חשוב שיהיה ליועץ שלכם?

כפי שכתבתי, ניסיון הוא הכלי המנצח של יועץ עסקי. מומלץ לפנות ליועץ עם ניסיון ולא ליועץ מתחיל, כיוון שעם הכסף שלכם לא כדאי לעשות טעויות. בנוסף, חשוב לברר מול עצמיכם האם מה שחוסם אתכם הוא מחסומים פנימיים –  כמו חוסר הצבת חזון, פחדים לפרוץ וכדומה – או מחסומים עסקיים. כאשר תבינו מה הקושי שלכם תוכלו לבדוק איזה יועץ יכול לשפר את העסק שלכם. מומלץ לקרוא את המאמר: איך מזהים יועץ עסקי מתאים.

מה הכי חשוב בייעוץ העסקי?

כימיה. תמצאו יועץ שיש לכם חיבור טוב איתו והבנה הדדית. יועץ עסקי יכול ללוות אתכם זמן רב, לכן חשוב לבחור יועץ שיבין אתכם ויסתדר אתכם. בלי קשר נעים ומקדם אי אפשר לפרוץ קדימה.

דוגמאות לכלים שיועץ עסקי יכול לתת לכם

אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה עסקית היא תהליך של פיתוח ויישום תוכנית למיזם. ניתן לראות בו גם כפונקציה וגם כמערכת של פעילויות שנועדו לעזור לארגון להשיג את יעדיו. תהליך האסטרטגיה העסקית כולל זיהוי הסביבה בה העסק פועל, הערכת חוזקות וחולשות פנימיות, קביעה מה העסק רוצה להשיג בסביבה זו והגדרה כיצד יעשה זאת. אסטרטגיה עסקית היא הבסיס לכל עסק חדש וזו הדוגמה הראשונה לסיבה שכדאי להיעזר ביועץ עסקי כדי לקדם את המיזם.

שיווק דיגיטלי

כל עסק שמכבד את עצמו חייב להיות נוכח ברשתות החברתיות, אחרת הוא מאבד הרבה מיכולת מימוש הפוטנציאל העסקי שלו. בתקופה שלנו הפרסום באינטרנט הוא בסיסי, אך חשוב לדעת איך לשווק את העסק בצורה מושכת ומסקרנת. אחד היתרונות הבולטים בפרסום באינטרנט הוא שלקוחות שלכם יכולים להגיב לכם ולגרום לאנשים אחרים להפוך גם ללקוחות שלכם. יועץ עסקי ילמד אתכם כיצד יוצרים שיווק דיגיטלי איכותי.

הגדלת מכירות

הרבה מהעסקים קשורים במכירת מוצרים שונים ללקוחות. ביעוץ עסקי תלמדו איך כדאי לפנות ללקוחות, איך לא כדאי לפנות אליהם ואיך מתאימים מוצר ללקוח וגורמים לו להיות מרוצה. תקשורת עם לקוחות היא בסיס לעסק טוב, לכן כדאי להשקיע ביעוץ עסקי שיעניק לכם את הידע שיהפוך אתכם לאנשי מכירות מעולים.

בניית תוכנית עסקית

כל עסק חדש או עסק שעומד במשבר צריך ליצור תוכנית עסקית. תפקידה הראשון של תוכנית עסקית היא לבדוק אם הרעיון של העסק הוא משתלם. אם המצב חיובי והרעיון אכן משתלם, יש לפרט את כל רובדי העסק – הוצאות, משכורות, כמה מכירות, כמה רווח וכו. במהלך הפירוט יעלו בעיות שיש לפתור אותם, נקודות לחיזוק בעסק ונקודות חיוביות בעסק. הפירוט יפרוס לעיני בעל העסק את מצבו ויאפשר לו מודעות ובחירה.

יזמים ורוצים לפתוח עסק? מקומכם עם אייל פז

אם קראתם את המאמר הזה, בוודאי הבנתם מה החשיבות של מומחה בצוות שלכם כדי להצמיח את העסק מהר יותר ובטוח יותר. תוכלו גם לקרוא את המאמר: כיצד לייעל את העסק עם היועץ הנכון. אייל פז בעל ניסיון שטח עשיר ורמת מיומנות גבוהה בכל הקשור בתחום של ייעוץ עסקי וייעוץ פיננסי למיזמים בהתהוות, עסקים בהקמה וגם עסקים וותיקים שרוצים להתקדם ולהתפתח. אז אם אתם יזמים ורוצים לפתוח עסק ולהביא את המיזם שלכן לידי מימוש, כדאי שתתייעצו עם אייל פז איך לעשות זאת נכון.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info