מה ההבדל בין יועץ עסקי למאמן?

בשנים האחרונות, עם הצפת השוק על-ידי יועצים עסקיים ומאמנים העוסקים בתהליכי אימון אישי, קואצ'ינג וכו' ישנם בעלי עסקים הנוטים להתבלבל ולצרוך את שירותיו של יועץ מסוג שאולי פחות מתאים להם. מתי כדאי לשכור את שירותיו של יועץ עסקי? ומתי כדאי דווקא להיעזר במאמן עסקי?

יועץ עסקי או מאמן עסקי?

בימנו כל אחד יכול לקרוא לעצמו יועץ, מאמן, מנטור. זהו שוק חופשי ולכן כל אחד, על-פי ראות עיניו יכול להשתמש בקישוריו ולהציע לציבור שירותים מסוג זה.

לאור זאת אחריות הבחירה חלה עליכם, אתם צריכים לאתר עבור עצמכם את האדם המתאים שיעזור לכם לשפר את ביצועי העסק באמצעות מתן ידע מקצועי, הנעה לפעולה (הפעלת המחולל הפנימי שלכם), שיפור ההרגשה, העצמה אישית, הגשמה עצמית ועוד.

מה ההבדל בין יועץ עסקי למאמן עסקי
מה ההבדל בין יועץ עסקי למאמן עסקי

קראו עוד על יועץ עסקי:

יועץ עסקי, מאמן, מנטור – איך לבחור מה כדאי?

בעלי עסקים רבים זקוקים לייעוץ והכוונה. למה? כי אין בית ספר שמלמד לנהל עסק ולכן בעל מקצוע לא הופך בין לילה לבעל עסק שצריך להיות במצב ברירת מחדל עם סכין בין השיניים והילחם כל יום על קיומו.

אף אחד לא לימד את אותו בעל מקצוע איך לנהל את העסק, איך לשווק אותו, כיצד לנהל את העסק ועוד פעולות רבות שכבעל עסק נדרש ממנו לעשות על בסיס קבוע.

לכן ישנם בעלי עסקים שמודעים לעובדה שהם צריכים עזרה, אבל לא יודעים מה כדאי להם, יש יותר מדי הצעות מכל הכיוונים. רבות כתבתי על כיצד מזהים יועץ עסקי מתאים עבורך כעת אתמקד בהגדרה המקצועית – איזה סוגים של אנשי מקצוע קיימים בדִּיסְצִיפְּלִינָה, האם כדאי לשכור את שירותיו של יועץ עסקי? אולי כדאי מאמן אישי? או שאולי כדאי בכלל ללכת למנטור שילמד את רזי המקצוע, אולי משם תבוא הישועה? 

מהי הגדרתו של יועץ?

יועץ הוא איש מקצוע בעל ידע רחב בתחום עיסוקו, שחקר את הנושא לעומק, שיש לו ניסיון וידע בתחום. למשל מומחה לייעוץ משפחתי, שליווה מאות משפחות לתהליכים חינוכיים משמעותיים ושיפר את היחסים בין בני הזוג ובין דרי הבית ויודע לספר ולתאר את הגורמים להצלחה ואת המהלכים שצריך לעשות כדי להפוך למשפחה מאושרת. בדרך כלל ליועצים מסוג זה יהיו גם תארים אקדמאים שתומכים בעיסוק, לצד ניסיון מעשי משמעותי.

יועץ טוב גם יפעל להתאים את עצמו ואת עצותיו למצבים המשתנים, החיים הם לא מתמטיקה, היכן שעוסקים בבני אדם הדינמיות גבוהה, נדרשת גמישות אישית והתנהגותית והתאמה לסיטואציות השונות. היועץ יכיר את השוק, את הכוחות הפועלים ותהיה לו השקפה רחבה על הנעשה בשוק.

לכל סוג של יועץ יש את הכללים לבחירתו, מה שמתאים לאחד, אינו מתאים לאחר ולכן חשוב להקדיש זמן לבדיקת הקריטריונים. כמו למשל הקריטריונים לפיהם בוחרים יועץ עסקי.

כבעלי עסקים הרבה פעמים אנחנו נדרשים לאגד סביבנו יועצים מסוגים שונים כמו: יועץ מס, יועץ השקעות, יועץ משפטי וכדומה ומטבע הדברים לעתים הגבולות מטשטשים ושאלות המתאימות ליועץ אחד מופנות ליועץ אחר.

ברוב הפעמים הדבר יחשב כשגיאה מאחר וכל יועץ ותחום המומחיות שלו. נתקלתי למשל במקרים בהם נעשה בלבול ובעלי העסקים פנו עם שאלות עסקיות לרו"ח שלהם. כדי לעזור לכם להימנע משגיאות אלו, נכתב המאמר העוסק בהבדל שבין יועץ עסקי לרואה חשבון.

מהי הגדרתו של מנטור?

מנטור הוא מומחה בתחום, מכיר היטב את הזירה מכל הכיוונים. הוא עוסק בפעילות נרחבת באותו הענף וגורם לאחרים לראותו כדמות לחיקוי, לעקוב אחריו ולצרוך כדרך קבע את התוכן שלו. מנטור הוא מנהיג בנשמה, הוא מוביל אג'נדה ותפיסת עולם המבוססת על וותק וניסיון.

מהי הגדרתו של מאמן?

מאמן נמצא איתך בכל מצב. הוא גורם ההתערבות הפשוט, המידי והחיוני שיעזור לך יד ביד להגיע מנקודה A ל-B. המאמן בעל מומחיות גבוהה בלהניע אנשים לפעולה ולא רק ללמוד ולרכוש את הידע התאורטי, אלא גם לבצעו בפועל.

לסיכום, לא משנה איזה יועץ, מאמן או מנטור תבחרו לעצמכם. העיקר שיגרום לכם לבצע את הדברים שבאמת יקדמו את העסק שלכם, יהפכו אתכם לפצצת אנרגיה שעובדת כמו מכונה משומנת היטב ויורידו גשם של לקוחות משלמים.

לקבלת ייעוץ פנו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info