לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

בדיקת כדאיות כלכלית לפני פתיחת עסק

בדיקת כדאיות כלכלית, היא שלב ראשוני לפני שמקבלים החלטה עסקית חשובה, הבוחנת האם רעיון עסקי כלשהו ישים מבחינה כלכלית. בדיקת כדאיות כלכלית, חשובה במצבים שונים, בפרט לפני פתיחת עסק חדש, לפני כניסה לתחום פעילות חדש וכן לפני רכישה של עסק קיים. שלב בדיקת הכדאיות הכלכלית חשוב ביותר, כיוון בזכותו ניתן לפסול מראש, רעיונות או מהלכים פחות טובים, לפני שנכנסים להרפתקה כלכלית כלשהי. מה החשיבות של בדיקה כלכלית לפני פתיחת עסק? מה תהליך בדיקת הכדאיות הכלכלית? ואיך מקבלים החלטה של GO NO GO?

תוכן עניינים

בדיקה כלכלית לפני פתיחת עסק

לפני פתיחת עסק, עוד בתחילת הדרך של הרעיון העסקי, בעלי עסקים הרבה פעמים מאוהבים ברעיון שלהם, ואינם רואים או מבינים מראש את כל הסיכונים הכרוכים בפתיחת עסק בישראל. לעתים הם אינם לוקחים בחשבון את תקופת ההרצה הנדרשת, ואת צורכי המימון בשלבים הראשונים של ההקמה. מאחר שזה קשה ליזמים החדשים לקחת בחשבון את כל ההוצאות והסיכונים הכרוכים בהקמה והפעלה של עסק. זוהי הסיבה העיקרית לכך, שחלק נכבד מהעסקים החדשים בישראל, אינם צולחים את השנים הראשונות ונסגרים בהפסד כספי.

בדיקת כדאיות כלכלית לפני פתיחת עסק
בדיקת כדאיות כלכלית לפני פתיחת עסק

GO NO GO

חלומות ושאיפות הם דבר חשוב, אולם צריך גם לשמור כל העת על רגליים יציבות על הקרקע, ולא ללכת לאיבוד בין שלל החלומות. בדיקת כדאיות כלכלית, היא הדרך לראות את המציאות כמו שהיא, ולהימנע ממהלכים שגויים מבחינה הכלכלית. בדיקת כדאיות כלכלית, נקראת גם בשם: GO NO GO, כלומר היא זו הנותנת ליזם את האישור, האם לבצע את הרעיון העסקי אותו הגה או לא, האם לבצע את הקונספט המתוכנן או לשנות בו דברים מסוימים, או אולי לוותר על המיזם לחלוטין. היתרון הגדול הוא שבאמצעות השקעה של כמה אלפי שקלים אפשר לקבל מושג אודות כדאיות העסק המתוכנן, מבלי להקים אותו בפועל. לכן חשוב מאד לכל מי שמתכוון לפתוח עסק, לקבל ייעוץ כלכלי ולבחון האם הרעיון העסקי יהיה רווחי בפועל לאחר ההקמה ואיך להיערך לכך.

תהליך בדיקת הכדאיות הכלכלית

את תהליך בדיקת הכדאיות הכלכלית של העסק, ניתן לחלק לשני חלקים:

  1. שלב ראשון – בדיקה כלכלית, שעל בסיס מסקנותיה, ניתן להחליט אם ממשיכים לשלב הבא.
  2. שלב שני – שלב זה מחולק לשניים ותלוי בתוצאות השלב הראשון. בשלב זה יוסקו המסקנות לגבי איזו דרך תיבחר להמשך, כך שאם בדיקת הכדאיות היא חיובית – ממשיכים בהכנתה של תוכנית עסקית, ובמקרה של בדיקת כדאיות שלילית – אין כדאיות כלכלית, להמשיך בתהליך הנבחן (לכן שלב זה גם נקרא GO NO GO).

המסקנות מבדיקת הכדאיות הכלכלית

במידה ומחליטים להמשיך לשלב התוכנית העסקית, העבודה שכבר בוצעה במסגרת הכדאיות הכלכלית על-ידי יועץ עסקי מיומן, משמשת כבסיס להכנת התוכנית העסקית. במקרה ובעקבות הבדיקה הכלכלית, הוחלט לא להמשיך בתהליך הנבחן, נחסך כסף וגם זמן רב, שיכול כעת להיות מופנה לנושאים אחרים. בנוסף, הסקת המסקנות מהתהליך, תעזור לנו בייעול ובשיפור הרווחיות של מהלכים שביצענו או שנרצה לבצע בעתיד.

מה כוללת בדיקת כדאיות כלכלית?

בדיקת כדאיות כלכלית, כוללת בעיקר בחינות פיננסיות שונות, שמטרתן לתת ליזם אינדיקציה אמינה וריאלית, האם כדאי להשקיע בכלל, ברעיון עסקי מסוים, היא כוללת:

  1. ניתוח והבנת המיזם או הרעיון.
  2. חקר שוק במידת הצורך.
  3. המשאבים הזמינים.
  4. מסגרת הזמן לפרויקט.
  5. הסיכונים והתגמולים הפוטנציאליים.
  6. מודל כלכלי ראשוני לבחינת הכדאיות הכלכלית.

חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי"

לחברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי, הבנה עסקית רחבה וניסיון רב בנושא הקמת עסקים ובדיקת כדאיות כלכלית. בחברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי, מנתחים את המשמעויות הכלכליות, העומדות מאחורי הקמת העסק ופעילותו, ונותנים תחזית סבירה של ההתנהלות הכלכלית העתידית של העסק. בהסתמך על הניסיון הרב, שיש בחברה ומומחיותה בעסקים במגוון רחב של תחומים, ניתן לעסק גם תשקיף מהימן לגבי גודל ההשקעה הנדרשת. בנוסף, ניתן גם צפי תקופת ההחזר על ההשקעה, שיעור התשואה על ההשקעה, תחזית ההכנסות לשנים הקרובות, שולי הרווח הצפויים בכל שנה, שיעור הרווח הנקי מהמחזור בשנים בהן יש רווחיות ונתונים כלכליים נוספים.

לקביעת פגישת ייעוץ, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד