לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

כלכלן מומחה לעסקים

כלכלן מומחה בייעוץ לעסקים וחברות

צריכים כלכלן מומחה לעסק? הגעתם למקום הנכון. כלכלן מומחה הוא איש מקצוע בעל ידע אקדמי והשכלה כלכלית מקיפה. בעלי עסקים נדרשים לא פעם להתמודד עם אתגרים בתחום הפיננסי ולא תמיד יש להם את הידע הכלכלי והמקצועי הנדרש. כלכלן מומחה בוחרים לפי ניסיונו בליווי כלכלי של עסקים בשטח, מיומנות גבוהה בתחום ניהול עסק וסוגיות מהעולם העסקי, לרבות בייעוץ לעסקים מתחומים שונים.

כלכלנים מקצועיים מעניקים שירותים היכולים לעזור לבית העסק לשפר רווחיות ולהעניק ליווי עסקי יעיל ונכון, לעזור בגיוס הלוואה, בניית תוכנית עסקית מדויקת ובהגדלת הרווחיות. במאמר זה נסביר אילו שירותים יכול להעניק כלכלן מומחה לעסקים וכיצד הם יכולים לשפר את ביצועיו של העסק שלך?

תוכן עניינים

למה צריך כלכלן מומחה לעסק?

האם יצא לכם לשאול את עצמכם היכן העסק עומד מבחינה כלכלית? האם הסתכלתם על דוחות רואה החשבון ולא ממש הבנתם מה זה אומר? בעלי עסקים רבים אינם מומחים בפיננסים. הם קוראים את הדוחות שמגיש להם רואה החשבון, אך מתקשים להפיק מהם מסקנות, הדבר משפיע כמובן על יכולתם לקבל החלטות נכונות.

תפקידו של כלכלן מומחה לעסק הוא להביא את הידע הפיננסי הנחוץ, בכדי שבעל העסק יקבל את ההחלטות המושכלות הנכונות לעסק. כמובן שבעסק קטן, לרוב לא מעסיקים כלכלן מומחה כשכיר, אלא שוכרים את שירותיו של כלכלן מבחוץ, להבדיל מהחברות הגדולות, בהן ישנם כלכלנים מומחים, כחלק מצוות המשרד.

מדוע כלכלן מומחה נחוץ לעסק?

ישנן שלוש סיבות מרכזיות שמסבירות מדוע כלכלן מומחה נחוץ לעסק:

  1. כאמור, לבעלי עסקים רבים חסר הידע הפיננסי הדרוש, דבר הפוגם בניהול העסק.
  2. דוחות רואה החשבון, אינם מציגים את התמונה הפיננסית המשקפת את מצבו הכלכלי של העסק בזמן אמת. הדוח אינו מציג את התחייבויות העסק, את הניהול התקציבי השוטף, אינו משקף את מצב תזרים המזומנים וכו'. על כן, אין להסתמך על דוחות אלו כאשר נדרש לקבל החלטות הנוגעות לניהול השוטף של העסק. נתקלתי בלא מעט מקרים שבהם בעלי עסקים הסתמכו על דוחות אלו בעת שקיבלו החלטות משמעותיות ולאחר שהענקתי להם ייעוץ כלכלי עסקי הם פתאום הבינו שעשו שגיאות וקיבלו החלטות לא נכונות שהשפיעו רבות על מידת הרווחיות.
  3. הסיבה השלישית – על בעלי העסקים מוטל עומס רב והם עוסקים רבות בפעילות השוטפת של העסק. כך שהניהול הפיננסי "נזנח" ולא בכוונה, פשוט אין להם זמן לבצע את כל המשימות. לדוגמה: חוסר זמן לניהול תזרים המזומנים, אי הקפדה על גביית כספים מלקוחות, הלוואות בתנאים גרועים לעסק, מוצרים שאינן רווחיים, אי ניהול התקציב העסקי.

איך הכלכלן המומחה עוזר לעסק?

ניתן להיעזר בשירותי ייעוץ כלכלי בהתאם לצורך. במידה וצריך סיוע נקודתי או שוטף. יועץ כלכלי לומד את העסק ומכיר אותו על בוריו בכל הקשור לפן הפיננסי. להלן דוגמאות לסוגיות בהן הכלכלן יכול לעזור לעסק:

  1. הכלכלן מסייע בעדכון מודל התמחור

    קורה לא פעם שבעלי עסקים מתמחרים לא נכון את המוצרים / השירותים, בדרך כלל הם מתבססים על מחיר השוק. הכלכלן בודק את התמחור ומעדכן אותו באופן מקצועי. הוא מגלם בתמחור, בין השאר, גם את הרווחיות אליה שואף בעל העסק, הבידול העסקי, הערך המוסף של העסק, מוניטין, מיתוג, שולי הרווח המקובלים בענף. היתרון בתהליך הבחינה המחודשת של מודל התמחור הוא שזה נעשה פעם אחת ולאחר מכן אפשר להתבסס על מודל זה לאורך זמן ורק לעדכן אותו במידת הצורך.

  2. ניתוח רווחיות של מוצרים / שירותים

    כמעט בכל עסק ישנו מגוון של מוצרים / שירותים שאותם הוא מוכר. לפיכך, באופן טבעי ישנם מוצרים רווחיים יותר, רווחיים פחות ואפילו מוצרים שהעסק מפסיד אם הוא מתעסק בהם. במצב זה העסק מפסיד כסף על מוצרים שהם פחות רווחיים, הם תופסים שטח מדף, עלות הייצור וההתעסקות עם המוצרים האלו מבזבזת זמן וכסף. בדיוק כדי לאתר את אותם מוצרים / שירותים שהם פחות רווחיים נדרש כלכלן מומחה לעסק.

  3. בניית דוחות כלכליים שעוזרים לשקף באופן ברור את מצבו הפיננסי של העסק 

    הכלכלן יודע לבנות דוחות כלכליים שיהוו כלי עזר לניהול פיננסי של העסק. אלו דוחות שמגלמים את כלל ההתחייבויות, ההכנסות, ההוצאות וכלל הפעילות העסקית. מהם ניתן להפיק את המידע הרלוונטי לניהול העסק ולהפקת מסקנות מושכלות. בנוסף, הכלכלן בודק את ניהול תזרים המזומנים ובמידה ונדרש סיוע בכך, הוא בונה דוח תזרים מזומנים מותאם לעסק עצמו.

  4. בחינת תנאי ההלוואות 

    כלכלן מומחה יודע לבדוק לעומק את תנאי ההלוואות של העסק ולבדוק מול הבנקים האם ניתן להוזיל ולשפר את התנאים. הוא בוחן את הריביות, את גובה ההחזר החודשי, גיוס הלוואה בתנאים טובים יותר, פנייה לבנקים אחרים ולקרן להלוואות בערבות מדינה.

  1. הכלכלן מסייע לבדוק מקרים בהם "נעלמים" כספים מהעסק

    ישנם מצבים בהם בעל העסק או במקרה של שותפים עסקיים, מרגישים שהעסק היה אמור להיות רווחי יותר, שישנה דליפת כספים כתוצאה מבעיית ניהול או כתוצאה מכספים שעולה החשד ש"נגנבים" מהעסק. במקרים אלו הכלכלן חוקר את הדוחות ואת הניהול הפיננסי ומציג את המסקנות. ניתן לאתר כספים אלו באמצעות כלכלן מומחה לעסק.

איך עוד יכול יועץ כלכלי עסקי לסייע לעסק?

ליועץ כלכלי עסקי ישנם תפקידים נוספים בהם הוא יכול להביא ערך מוסף בשיפור יעילותם של תהליכים ולהגדלת הרווחיות באמצעות דיוק הפעילות העסקית, כמפורט:

הכלכלן מבצע בדיקת היתכנות כלכלית Go No Go 

אם אתם עומדים לפני פתיחת עסק חדש, לפני התרחבות, חדירה לשווקים חדשים, קניית עסק או לפני ביצוע שינוי ארגוני בעסק. כדאי שלא תצאו למהלך העסקי, לפני ביצוע בדיקה כלכלית שהמסקנה שלה תהיה Go No Go. ההיתכנות הכלכלית בודקת האם המיזם משתלם כלכלית, עוד לפני ביצוע המהלך העסקי. כך שלא תוציאו כספים ותשקיעו מאמצים ומשאבים רבים, בשעה שהמיזם לא משתלם כלכלית. 

כלכלן מומחה מסייע בבניית תוכנית עסקית

התוכנית העסקית היא אחד הדברים החיוניים ביותר לעסק. תוכנית עסקית מאפשרת מעין "מבט על" וסקירה מקיפה על העסק שלנו ומתמקדת במוצר או בשירות שאנו מציעים, חיזוי השוק ותחזיות פיננסיות ודרכי פעולה בכל התחומים (שיווק, מכירות, טכנולוגיה, תפעול ועוד) על מנת להגיע ליעדים שקבענו לעסק.

במידה והיעדים העסקיים הם ברי-ביצוע מבחינה כלכלית, ניתן להתחיל בבניית התוכנית העסקית. על התוכנית העסקית להכיל את כלל התכנון בבניית ושיפור העסק החל מיצירת הבסיס והתשתית לתוכנית כולה, הבסיס יכלול במה העסוק עוסק או צפוי לעסוק, מבנה העסק, מבנה ארגוני של העסק ומספר העובדים, עלויות שכר הדירה, תמחור מוצרים וכו. מרגע בניית הבסיס לעסק שלנו נוכל להתקדם לבניית תוכניות עבודה שמטרתן להגיע ליעדי העסק ולשפר את ביצועיו.

בדיקת רווחיות העסק

אף על פי שתמיד נראה שהעסק מרוויח כל עוד אנו מוכרים, זה איננו המצב. האם העסק רווחי? דוחות חשבונאיים כמו דוח רווח והפסד אמורים לספק את תמונת המצב הכספית הכללית של העסק, אך לעיתים הינם מראים יותר משחקים חשבונאיים ועיוותים לטובת קיזוזי מס ולכן אינם משקפים באופן קבוע את מצבו הפיננסי האמיתי של העסק.

על מנת להבין את מצבו הפיננסי האמיתי של העסק, והאם הוא רווחי או מופסד, מומלץ לבצע בדיקת רווחיות יחד עם יועץ עסקי ופיננסי מקצועי שיספק תובנות לשיפור התנהלות העסק ובניית תוכנית עסקית מבוססת הכוללת אסטרטגיית תמחור, על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל.

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי הינו כינוי למהלכי התרחבות ומימוש פוטנציאל העסק, זיהוי תהליכים עתידיים ויזומים שיובילו לקידום, פיתוח והגדלת העסק שלנו. זהו תהליך המושקע במחשבה רבה ולצד תכנון קפדני כדי לייצור פעולות ותהליכים אלו. לאור זאת, מומלץ להיעזר בכלכלן עסקי בעל ידע רחב וניסיון שטח לצורך ליווי עסקי כלכלי של התהליך.

ייעוץ הלוואות לעסקים

לקיחת הלוואה לעסק הינה אחריות והתחייבות כלכלית גדולה וחשוב מאוד לדעת כיצד לבצע אותה נכון. רוב בתי העסק מתחייבים להלוואות כבר משלב ההקמה ולאורך שנות תפעולו. קיימים סוגים שונים של הלוואות לעסקים וכל סוג עם תנאי החזר שונים.

בעת לקיחת הלוואה מומלץ להיוועץ עם כלכלן מומחה לעסקים, כך תדעו לקבל החלטה על גודל וסוג ההלוואה הנכונה ביותר לעסק.

כלכלן מומחה לעסקים – סיכום

הכלכלן הוא חלק חשוב מאוד בצוות הניהול של כל חברה. הוא מייצג את האינטרסים של החברה ונותנים ייעוץ כיצד לנהל את הכספים, על מנת למקסם את הרווח.

אם אתם מנהלים עסק, כדאי שתעזרו במומחה לכלכלה, ליווי של כלכלן מומחה לעסקים הוא חיוני. כלכלן מומחה לעסקים ילווה את העסק וגם יעזור לשפר את ביצועיו, על ידי זיהוי ופיתוח תהליכים שישפרו את ביצועי העסק לשם השגת יעדים חדשים.

בחברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי תקבלו את כלל השירותים הנדרשים לעסק. אנו מציעים ייעוץ עסקי מקיף ויסודי בכל התחומים שיעזרו לשפר את העסק: ייעוץ פיננסי, ייעוץ כלכלי, ייעוץ לפתיחת עסק, ניהול עסק, בניית תוכנית עסקית ועוד.

לתיאום פגישת ייעוץ כלכלי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד