לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

ייעוץ כלכלת המשפחה

ייעוץ כלכלת המשפחה לעצמאים

ייעוץ לכלכלת המשפחה עוזר לעצמאים לקבל החלטות כלכליות טובות יותר עבור הבית והעסק. התהליך כולל שליטה בהכנסות ובהוצאות הפרטיות והעסקיות. ייעוץ לכלכלת המשפחה מלמד את בעל העסק כיצד להשיג מטרות פיננסיות, על ידי הרחבת הידע בנושא תקצוב, חיסכון והשקעה. בדרך כלל, לבעלי עסקים חסר ידע בנושא ניהול כלכלי של משאביהם ובצדק, בארץ לא מלמדים אותנו כיצד לרכוש בית ולגדל משפחה כעצמאי.

תוכן עניינים

 מה כולל ייעוץ לכלכלת המשפחה לעצמאים בבית ובעסק?

כאשר אנו הופכים להיות עצמאים, המשימה הופכת למסובכת יותר, מכיוון שעל כתפנו לדאוג לכלכלת המשפחה ויחד עם זאת לדאוג להצלחת והשגשוג העסק. גם כאשר אנו מחשבים הוצאות כלכליות של העסק ושל המשפחה, לא תמיד אנחנו מגיעים לתוצאה הרצויה. במאמר נסקור מה כולל ייעוץ לכלכלת המשפחה לעצמאים בבית ובעסק. וכן, דרכים להתמודדות טובה יותר עם הפרדת התקציב הביתי והעסקי, למען צמיחה בריאה יותר.

מהו ייעוץ לכלכלת המשפחה?

ייעוץ לכלכלת המשפחה עוזר להבין את הנתונים הכלכליים הקיימים ומלמד כיצד לשפר א ההתנהלות הכלכלית. על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר בבעל עסק עצמאי הנדרש לנהל את כלכלת הבית והמשפחה ביחד ולחוד. 

מה הם האתגרים של עצמאי בניהול כלכלת המשפחה?

האתגרים העומדים בפני בעלי עסקים בניהול הכלכלה המשפחתית קשורים בעיקר בשאלות: כיצד לחסוך כסף? כיצד לאזן את הזמן בין העבודה למשפחה? וכיצד לנהל את כספי משק הבית? במציאות הכלכלית הקיימת, משפחות רבות נאבקות כדי להסתדר. בעבר, הרעיון של עסק משפחתי היה אמצעי לספק עתיד נוח למשפחה. אולם, עבור משפחות רבות, החלום של בעלות על עסק תוך כדי ניהול פיננסי של התקציב המשפחתי הוא מאבק מתמשך.

אתגרים רבים קיימים כאשר מדובר בניהול כלכלת משפחה. האתגרים השכיחים ביותר העומדים בפני בעלי עסקים הם לאזן את משפחתם במקביל לחיי העבודה שלהם. הם יכולים להישאר עם תחושת אשמה על כך שהם לא בילו מספיק זמן עם משפחתם, ובנוסף הם מתרחקים מהם רגשית מכיוון שהראש כל הזמן שקוע בעסק.

אתגר נוסף שעצמאים מתמודדים איתו הוא הלחץ הגבוה של האחריות עליהם, הם צריכים להרוויח לא מעט כדי לפרנס את משפחותיהם. וגם, העצמאי מתקיים בחוסר וודאות, בכל קשור למצב הכלכלי, העסקי, המשפחתי, לחיות כך בחוסר ודאות בנוגע לעסק ולהכנסה מוביל לאתגרים לא מעטים.

כמה פעמים שאלת את עצמך:  האם חסכתי מספיק? למה לא התנהלתי אחרת עם הכסף? למה לא הייתה לי מודעות גבוהה יותר להוצאות ולהכנסות שלי? ולמה לא התייעצתי עם אף יועץ שמבין בכך? 

קחו נשימה, לשמחתנו התקופה הזו מאחורינו עכשיו זו הזדמנות נפלאה להיעזר ביועץ כלכלי שיכוון אתכם להצלחה בטוחה. אנחנו בחברת “אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי” נשמח לייעץ לכם ולהיות שם בשבילכם ברגעים החשובים של החיים ולעזור לכם לבנות עסק משגשג וכלכלת משפחה יציבה ופורחת.

מה הבעיה המרכזית בניהול כלכלי ביתי ועסקי? 

לרוב, אצל עצמאים רבים הקשר הכלכלי בין הבית והעסק קשור אחד בשני, ההוצאות העסקיות והפרטיות מנוהלות מאותו החשבון, אין משכורת קבועה אלא חיים על הרווחים, ולכן אף פעם לא בטוחים ממש כמה כסף נכנס, והתוצאה? העסק והבית מתנהלים תחת חוסר וודאות כלכלית מתמדת, ולרוב גם בין הלוואה אחת לשנייה.

במשפחות בהן אחד המפרנסים, או אולי אפילו שניהם, מדובר בבעלי עסק קטן או עצמאים שמנהלים עסק בינוני, כך נוצרת מציאות של שני ארגונים כלכליים. 

ניהול פיננסי של העסק, במקביל לזה של הבית, זהו אתגר כלכלי גדול שלעיתים קרובות גורם לקונפליקטים ומריבות בין בני הזוג. לעיתים קרובות מנהלים את שני "הארגונים" באותו חשבון בנק, אם נקלעים לאוברדרפט, לא ברור אם זה בגלל הפעילות העסקית, המשפחתית, או אולי שניהם.

מה השגיאה הנפוצה אצל עצמאים המנהלים כלכלת בית?

הבעיה העיקרית של עצמאיים היא חוסר השליטה בהכנסות וברווח הנקי. אי ידיעה זו מובילה את העצמאיים לחשוב שהם מרוויחים יותר. הבנק מאפשר מסגרת אשראי גבוהה יותר וכאשר חשבון הבנק המשפחתי הוא גם החשבון של העסק, המשפחה מקבלת כביכול מסגרת אשראי של עסק. כניסה למינוס במצב כזה היא כמעט בלתי נמנעת. אי ההפרדה של חשבונות הבנק יוצרת בעיה גדולה למשפחה.

מעצמאים נדרשות יכולות רבות הדרושות לעסק כגון: שיווק, ניהול עסק, ניהול פיננסי, מכירות ועוד. לא תמיד יש לכולם את היכולות האלו. הפתרון המתבקש הוא להעסיק עובדים בעלי מיומנויות שאותם אין לבעלים של העסק או להוציא את העבודה למיקור חוץ ולקבל ייעוץ מתאים בנושא.

מה שלבי הייעוץ לכלכלת המשפחה לעצמאים?  

כמו בכל תהליך של ייעוץ כלכלי, ישנם שלבים שכדאי לפעול לפיהם על מנת לעסוק בניהול נכון יותר של כלכלת המשפחה, בוודאי אם יש לכם עסק קטן או בינוני.

הפרדת הבית והעסק 

כדי להשיג את השליטה האופטימלית, בשלב הראשון כדאי לטפל בהפרדת חשבונות של ההוצאות הביתיות ושל הוצאות העסק. הכוונה היא לחשבונות בנק נפרדים, כרטיסי אשראי שונים, ניהול תזרים מזומנים נפרד, הלוואות נפרדות. הפרדת ההכנסות וההוצאות של הבית והעסק וזאת על מנת לבחון ולהבין יותר טוב כיצד כל אחד מהם באמת מתנהל.

יצירת יציבות כלכלית בעסק 

על מנת לשלוט בתזרים המזומנים ובהתנהלות הכלכלית של העסק במטרה לייצר יציבות. נדרש לבצע מעקב ובקרה אחר כל הכספים הנכנסים ויוצאים מהעסק. לשם כך כדאי להיעזר בדו"ח תזרים מזומנים שמראה בחתך יומי היכן העסק עומד מבחינת כניסה של כספים, הוצאות, החזרי הלוואות וזאת ביחס לעו"ש של העסק.

הפרשת משכורת חודשית קבועה לבעל העסק

הגדרת משכורת קבועה לבעל העסק שתופרש מהחשבון העסקי לחשבון הפרטי בתאריך קבוע (ככל הניתן) בכל חודש, לחשבון המשפחתי. בעל העסק הוא אמנם הבעלים, אך אין זה אומר שהוא עובד לחינם. התגמול, השכר של הבעלים, צריך להינתן לו באופן סדור, כמובן אם מצב התזרים מאפשר זאת. כמובן שלא נכניס את העסק לחובות לא מחושבים, במקרה זה כדאי להתייעץ עם יועץ כלכלי בעל השכלה רחבה וניסיון פיננסי רב. 

בדיקת תקציב הבית 

לאחר שאנו יודעים מה ההכנסות של בני הזוג, אפשר לעבור על כל ההוצאות המשפחתיות, מהקטנות ביותר עד הגדולות ביותר. מאלה החוזרות מדי חודש ועד אלו שהן חד פעמיות. ובכך להבין כיצד למעשה נראה תקציב המשפחה. לסעיפי ההוצאות מוסיפים גם  חיסכון לפנסיה ולביטוח חשובים מאוד ומצילי חיים כגון – אובדן כושר עבודה, ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ובכך בוחנים האם ההכנסות גדולות מההוצאות.

קיצוץ הוצאות 

במקרים בהם רמת ההוצאות גבוהה מההכנסות, מומלץ לעבור על כל ההוצאות ולנתח אותן. אבל רגע, לפני שכולם מתחילים לקצץ ולוותר על דברים מסוימים, מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע מומחה: יועץ עסקי כלכלי,  אשר יוכל להוזיל את עלות ההוצאות, כגון: ביטוחים, עמלות, הלוואות, החזרי משכנתא וכו׳. חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי" מעניקה הכוונה הטובה ביותר עבורכם, על מנת לחסוך לכם בהוצאות איפה שניתן.

ניהול תקציב משפחתי 

בשלב הזה המשפחה מנהלת את ההוצאות המשתנות הקבועות שלה באמצעות מזומן ומסגרת אשראי ולומדת לעבוד במסגרת התקציב הקיים. בכך לקבוע סדרי עדיפות לתכנן את הוצאות הכספים וללמוד להסתדר עם מסגרת התקציב הנתונה. 

בקרה ומעקב אחר הכספים 

לבסוף, אחרי שהמשפחה למדה כיצד להתנהל עם התקציב, נעשות פגישות בקרה שמטרתן לוודא שאין חריגות מהתקציב ולאפשר תכנון טוב יותר לעתיד העסק והמשפחה שלכם. 

כמה עולה ייעוץ לכלכלת המשפחה לעצמאים? 

מחיר שעת ייעוץ לכלכלת המשפחה לעצמאים משתנה בהתאם לסיטואציה ומורכבות המצב. לפיכך, בעל עסק קטן המבקש ייעוץ כלכלי לשליטה בהוצאות המשפחה והעסק יידרש לשלם מחיר נוח יותר. לעומתו, בעל עסק בינוני הנמצא החובות, יידרש לשלם סכום גבוה יותר עבור ייעוץ עבור שיפור ניהול התקציב המשפחתי והעסקי. 

ייעוץ ראשוני לכלכלת המשפחה לעצמאים נע בין 500-750 ש"ח לשעה.

תכנון כלכלת המשפחה עולה בין 3,000-5,000 ש"ח, תלוי מורכבות המצב. 

ליווי כלכלי שנתי למשפחה של עצמאים עולה בין 15,000-35,000, משתנה בהתאם להיקף הפעילות שתסוכם.

כלכלת המשפחה לעצמאים – סיכום ומסקנות

כאשר אנו הופכים להיות עצמאים, המשימה לדאוג לכלכלת העסק וגם לדאוג לכלכלת הבית הופכת למסובכת יותר.

אצל עצמאים רבים הקשר הכלכלי בין הבית והעסק סבוך ומפותל, ההוצאות העסקיות והפרטיות מנוהלות מאותו החשבון לכן אף פעם לא בטוחים כמה כסף נכנס ואז העסק והבית מתנהלים תחת חוסר וודאות כלכלית מתמדת. 

יש שני דברים עיקריים המומלצים לעשות במצב כזה: הראשון – לעשות בדק בית, ולבדוק מה הן ההכנסות ומה הן ההוצאות של העסק והבית. השני – להיוועץ במומחה שהנכם סומכים עליו שייתן לכם כתף להצלחת הניהול הכלכלי המוצלח של העסק והבית. 

אייל פז ייעוץ עסקי וכלכלי יעזור לכם לשלוט בשלבי המחזור הכלכלי של העסק והמשפחה, ומה כדאי לעשות בכל שלב, כך תוכלו לקבל החלטות טובות יותר לצמיחתה המוצלחת של משפחה.

לקביעת פגישה בנושא ייעוץ כלכלי לעצמאים, התקשרו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד