ניהול כלכלי לעסק

הניהול הכלכלי של העסק הוא שקובע את יכולתו לפעול. הניהול הכלכלי הוא זה שקובע כיצד העסק מוציא כסף על נכסים שונים, היכן הוא משקיע וכיצד הוא מתרחב. אבל לא רק, ניהול כלכלי לעסק משפר את ניהול הכספים, מאתר את הגורמים הפוגעים ברווחיות ומלמד התנהלות כלכלית נכונה.

כל עסק צריך שיהיה לו ליווי לניהול כלכלי כדי שיוכל להצליח ולהיות רווחי ככל הניתן. לצערנו, בישראל ישנם לא מעט עסקים שהניהול הכלכלי שלהם שגוי. מצב זה נובע משלוש סיבות עיקריות:

  1. מנהלים רבים אינם בעלי הבנה נכונה להתנהלות כלכלית.
  2. מנהלים רבים אחראיים על מגוון תחומים הקשורים לעסק, אך לרוב, אין להם זמן לעסוק בניהול כלכלי.
  3. מנהלים רבים בוחרים להשאיר את הניהול הכלכלי לאחד מהעובדים שאינו מבין מספיק בתחום.

מדובר בבעיה מורכבת, מכיוון שמצב שכזה עלול לפגוע בסופו של דבר ברווחיות של העסק. כאשר עסק אינו מתנהל כראוי מבחינה כלכלית, הוא עלול למצוא את עצמו בחוסר רווח ואפילו במצב של חובות גדולים לבנק בעקבות חוסר מעקב וניהול כלכלי.

תוכן עניינים

מהו ניהול כלכלי נכון לעסק?

ניהול כלכלי נכון מאפשר לעסק להגיע לשלל פתרונות לכל שאלה או סוגיה כלכלית שניצבת בפני העסק. ניהול מסוג זה אינו מתייחס אך ורק לתקופה שבה העסק מוקם, אלא מדובר בליווי ניהולי לטווח ארוך בכל הקשור לכלכלת העסק.

אילו תחומים נכללים בניהול כלכלי לעסק?

מומחה כלכלי עוסק במגוון רחב של תחומים, בעלי היבטים פיננסיים שנכללים בניהול כלכלי לעסק. כמו כן, חשוב לבדוק שהכלכלן המומחה לעסקים בא מהשטח ויש לו ניסיון רב בייעוץ לעסקים.
להלן התחומים העיקריים שבהם עוסק הכלכלן העסקי:

אילו עסקים צריכים שיהיה להם ניהול כלכלי?

כל עסק צריך שיהיה לו ניהול כלכלי. ניהול כלכלי לעסק מאפשר לראות את התמונה המלאה מבחינה פיננסית, באמצעותו ניתן גם לראות את נקודות התורפה ונקודות הכוח של העסק.
יש מי שמדמה את הניהול הכלכלי לשלד של גוף האדם. גוף האדם הוא העסק והשלד הוא הניהול הכלכלי. השלד וגוף האדם הם אחד, הם בלתי נפרדים.
גוף האדם לא יכול להתקיים ללא השלד, הוא מיד יקרוס וייפול.

מה עלול לקרות לעסק שאין לו ניהול כלכלי נכון?

בעל עסק שאין לו ניהול כלכלי נכון שכולל מעקב על ההוצאות שלו, עשוי להגיע בשלב מסוים למצב שבו יש לעסק הוצאות גבוהות מידי.
המנהל עלול לגלות כי הוא חרג מהתקציב שלו רק בשלב מאוחר. לעיתים מדובר בשלב מאוחר מידי, במהלכו קשה מאוד לשקם את העסק.

דוגמא לבנייה וניהול נכון של תקציב

כחלק מתכנית ניהול כלכלי לעסק, בא לידי ביטוי עניין של בנייה וניהול של התקציב לשנת העבודה הבאה.
יועץ עסקי ופיננסי מנוסה בונה את התקציב לקראת השנה הבאה בהתאם לנתונים שהוציא מתוך דו"חות שונים של העסק. לאחר מכן, היועץ יושב עם המנהלים ומציג בפניהם את דו"ח ההכנסות וההוצאות המשוערות של העסק כדי שהם יוכלו לעקוב אחרי התכנית המדוברת ולהתנהל בהתאם.
מנהלים שבוחרים לעבוד עם יועץ עסקי ופיננסי צריכים להיות מודעים לכך שעליהם להיות קשובים לדבריו ולפעול בהתאם.
היועץ מכין עבורם את התכניות והם צריכים לעקוב ולשים לב שההתנהלות הפיננסית של העסק אכן מתנהלת בהתאם לתכנית.
כאשר ישנה תקשורת טובה ויישום של התכנים שעולים במהלך הפגישות בין המנהלים לבין היועץ העסקי והפיננסי, ישנו סיכוי גבוה לכך שהעסק יוכל לצמוח ולהיות רווחי.
יש לציין כי לעיתים, במהלך המעקב אחר הדו"חות, נמצאות בעיות שדורשות תיקון מידי. בעיות אלו ניתנות לתיקון בדרך כלל מכיוון שהן נמצאו בזמן. ישנם עסקים שאינם מנהלים תקציב והם מגלים על הבעיות הללו בשלב מאוחר מידי, שבו כבר קשה מאוד לבצע תיקון. מדובר בדרך כלל במצבים שבהם לא משווים את התקציב החודשי אל מול דו"ח של רווח והפסד ולא מגלים שנוצרו פערים. במידה והיו מוצאים זאת קודם, ניתן היה לראות אם אכן ישנם פערים, לבחון מהיכן הם נובעים ולהסיק מסקנות להמשך הדרך כדי שיתאפשר לעסק לסיים את השנה עם רווח.

מה ניתן לעשות כדי להימנע ממצב של חוסר רווחיות ובזבוז של כספים בעסק?

כדי להימנע מהמצבים שתוארו לעיל, מומלץ ליצור קשר עם אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי כדי לאפשר לעסק להתנהל כראוי.
אייל פז יכול לסרוק את מצב העסק מבחינה כלכלית ולדווח לבעל העסק מה מצבו מבחינה פיננסית.
לאחר מכן, בעל העסק יקבל את הכלים להתמודדות עם בעיות שעשויות לעלות במהלך סריקה זו.
המטרה בסופו של דבר, היא להביא את העסק לניהול כלכלי נכון תוך שאיפה להביא אותו למצב של רווחיות קבועה ויציבה.

ניהול כלכלי נכון – רק אצל אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי

אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי מסייע לעסקים גדולים כקטנים להגיע לניהול כלכלי נכון.
לאחרונה ישנה עליה במודעות בקרב חברות קטנות בכל הקשור להעסקת יועץ עסקי ופיננסי שנותן מענה בכל הנוגע לתמחור נכון של מוצרים, מייעץ האם לקחת הלוואות ומסייע גם בבניית תקציבים.
אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי יבחן לעומק את הנתונים הפיננסיים של העסק שלכם, תוך סקירה של דוחות רווח והפסד, מעקב אחר התזרים, בדיקת המשכורות ובחינה של היקף המשרות ועוד, כדי לבחון האם העסק מתנהל נכון. במידה ודרושים שינויים בהתנהלות הפיננסית של העסק, אייל יכין עבורכם תכנית לניהול כלכלי נכון שמותאמת לעסק שלכם.
אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי הינו בעל רקע עשיר בעולם העסקים והוא מסייע בכל התחומים שצוינו לעיל. כך שאם אתם מחפשים מומחה לניהול כלכלי נכון לעסק שלכם, כדאי לפנות אליו.

לתיאום פגישת ייעוץ כלכלי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.