לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

פתיחת עוסק מורשה

מתעניינים בפתיחת עוסק מורשה? ריכזתי עבורכם את הדברים החשובים שכדאי לכם לדעת, בדרך לקבלת תעודת עוסק מורשה לעסק (וגם פנקסי מקדמות). אני כותב לכם את המאמר הזה כיועץ עסקי, כדי לסייע לכם במעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה או לכל עצמאי שמחויב על פי חוק, לפתוח תיק עוסק מורשה במשרדי מע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. מי זכאי לפתוח עוסק מורשה? איך פותחים עוסק מורשה (3 אפשרויות)? מהם השלבים לפתיחת תיק עוסק מורשה? ואילו טפסים צריך להגיש? אייל פז מסביר (ויש גם סרטון מעולה בסוף העמוד).

תוכן עניינים

מי נדרש לפתוח עוסק מורשה?

כל עצמאי, בעל עסק חייב לפתוח תיק ברשויות המס. פתיחת עוסק מורשה, משמעותה פתיחת תיק ברשויות המס. עוסק מורשה יכול לפתוח בעל עסק שמחזור הכנסותיו עולה על כ-100,000 ש”ח (מומלץ לבדוק את הסכום המדויק באתר רשות המיסים). עוסק פטור הוא בעל עסק שמחזור הכנסותיו נמוכות מכך. אולם, כדאי לדעת שיש מקצועות כמו: אדריכלים, רואי חשבון, מהנדסים וכו' שמחויבים לפתוח עוסק מורשה, ללא קשר להכנסותיהם.

איך פותחים עוסק מורשה?

יש שלוש אפשרויות לפתיחת עוסק מורשה:

אפשרות 1 לפתוח תיק בעצמכם

לגשת באופן עצמאי למשרדי מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי ולבקש לפתוח תיק בעצמכם.

אפשרות 2 פתיחת עוסק מורשה מקוון

ניתן להגיש בקשה (טופס 821) לפתיחת תיק לעוסק מורשה או פטור באופן מקוון. החל מדצמבר 2021 ניתן לפתוח תיק מבלי להגיע למשרדי רשות המיסים.

אפשרות 3 לבקש מרואה החשבון / יועץ המס לפתוח עבורכם

תוכלו להגיע למשרדו של רואה החשבון או יועץ המס שלכם. הוא מחובר לרשויות המס ויחד אתם פותחים תיק עוסק, כאשר נוכחותכם הפיזית היא מחייבת ולא ניתן לעשות זאת בעקיפין.

מהם השלבים לפתיחת תיק עוסק מורשה?

יש שלושה שלבים לפתיחת עוסק מורשה, להלן הפירוט:

שלב 1 פתיחת תיק עוסק מורשה במע”מ

השלב הראשון הוא פתיחת תיק עוסק מורשה במע”מ, לצורך כך תצטרכו להביא אתכם את המסמכים הבאים:

  1. תעודת זהות כולל ספח.
  2. צילום צ'ק מבוטל או אישור הבנק עם חשבון קיים על שמכם. במדיה והחשבון רשום על שני בני הזוג, אז נדרשת חתימה על טופס הסכמה ונוכחות בן או בת הזוג בעת פתיחת התיק.
  3. מסמך מזהה על הנכס שממנו העסק יפעל. לדוגמה: אם אתם שוכרים משרד, חנות או מבנה שעתיד לשמש את העסק, עליכם להביא חוזה שכירות חתום.
  4. תצטרכו למלא טופס 821, באותו מעמד.

שלב 2 פתיחת עוסק מורשה במס הכנסה

השלב השני הוא לפתוח תיק עוסק מורשה במשרדי מס הכנסה. שם יהיה עליכם למלא טופס 5329 שמטרתו מילוי הפרטים האישיים וגם הצהרה על מקורות ההכנסה.

שלב 3 פתיחת עוסק מורשה בביטוח לאומי

בשלב בשלישי תגיעו לביטוח לאומי, שם תצטרכו למלא טופס 6101. בטופס זה תמלאו פרטים אישיים וגם מה עשיתם בשנים האחרונות ומה היה גובה ההכנסה בכל עיסוק. זאת ועוד, תצטרכו למלא מה עומד להיות העיסוק שלכם כעוסקים מורשים, כמה שעות אתם מתכננים לעבוד במהלך החודש ומהי ההכנסה הצפויה.

בערך כחודש לאחר לאחר הביקור במע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי תקבלו מכל אחד מכתב וגם פנקס מקדמות.

פתיחת עוסק מורשה מחיר

תוכלו לפתוח את תיק העוסק באופן עצמאי, אולם בכדי להימנע משגיאות, כדאי שפתיחת התיק תבוצע בליווי וחניכה של רואה חשבון או יועץ מס. זה יעלה את מחיר פתיחת העוסק המורשה, אבל תוכלו לישון בשקט על כך שעשיתם זאת כמו שצריך. כמו כן, ישנו תשלום חודשי לרואה החשבון / יועץ המס עבור ניהול חשבונות, הכנת הדוחות השנתיים ופתיחת התיק. אבל לדעתי הם שווים כל שקל. כמובן שהעלות של רואה החשבון שמלווה את העסק שלכם משתנה בהתאם לדרישותיו, למקצועיותו ולניסיונו וגם לגודל העסק ולהיקף הפעילות. *אם תצטרכו אוכל להמליץ לכם על רואה חשבון שאני סומך עליו.

פתיחת עוסק מורשה – סיכום והמלצות

הגיע הזמן לעבור מעוסק פטור למורשה? פתיחת עוסק מורשה אינה משימה קשה, אך היא דורשת התעסקות. אני ממליץ לכם לפתוח את תיק העוסק המורשה שלכם בליווי והכוונה של רואה חשבון / יועץ מס. הם בעלי המקצוע שמבינים בתחומים של רשויות המס. מקווה שעזרתי לכם לקבל מושג ולהבין את התהליך הנדרש בפתיחת עוסק מורשה.

לקביעת פגישה בנושא ייעוץ עסקי פיננסי ופיתוח העסק, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד