למה כדאי לשכיר לפתוח עוסק פטור?

למה אני ממליץ לכל שכיר, להיות גם עוסק פטור? הרעיון למאמר הזה נולד מכך שהרבה מאד שכירים גילו בזמן הקורונה שלא לעולם חוסן, בטח בחודשים האחרונים שיש הרבה מאד פיטורים. השכירים הבינו שאותו מעסיק שהם חשבו שאפשר לסמוך עליו, לא תמיד יהיה שם. חלק מהשכירים רוצים שיגדילו להם את השכר, אבל המעסיק אומר “זו תקופה קשה, אני לא יכול להגדיל את השכר”. ומצד שני, יש עלויות רבות שגדלות: שכר הדירה מתייקר, החזר המשכנתא עולה, הקניות בסופר מתייקרות, כל המחירים עולים. רק השכר לא משתנה. כדי להתמודד עם זה, הרבה שכירים מנסים לעבוד שעות נוספות, לקחת עוד עבודה או לעשות עוד מאותו דבר. אני טוען שהעולם הולך למקום אחר. כלומר, התפיסה שהייתה עד היום, שאתה עובד במקום עבודה מסודר וממנו אתה יוצא לפנסיה בגיל מבוגר, כבר לא קיימת. לכן, אני ממליץ להיות עוסק פטור ושכיר.

המאמר הזה מיועד לא רק למי שפתח עוסק פטור וצריך לדעת מה צריך לעשות ואיך הוא יכול לנצל את זה טוב יותר, אלא בעיקר לאנשים שהם שכירים ויש להם חשש גדול מלפתוח עסק מצד אחד: “אני? אני שכיר כל החיים, איזה עסק בראש שלך?” אבל מצד שני, הם רוצים לממש את עצמם, במקביל ליצירת מקור הכנסה נוסף, לאור ההתייקרויות והאינפלציה שפוקדת אותנו בתקופה האחרונה. אז אם אתם שכירים ואנחנו עדין לא מכירים, נעים מאד אני אייל פז, יועץ עסקי ופיננסי, עוסק בתחום שנים. לכן, שווה לכם לקרוא את המאמר הזה על עוסק פטור ושכיר או שכיר ועצמאי מה שנקרא, ואני מבטיח לכם שתקבלו כמה רעיונות שיכולים לעזור לכם לשפר את מצבכם הכלכלי.

מהם היתרונות בלהיות עוסק פטור ושכיר במקביל?

למרות האתגרים והמורכבות המגיעים עם חבישת שני הכובעים של השכיר והעצמאי, מומלץ למצוא את הדרך לאזן בין השניים, ולייצר לעצמכם מקור הכנסה נוסף, במקביל לעבודה ה”מסודרת”. אם אתם שכירים זה די מפחיד לקפוץ למים, לעזוב את מקום העבודה, ולפתוח עוסק מורשה עם כל המשמעויות של זה. המאמר הזה מיועד למי שהוא עצמאי וגם עוסק פטור בעצמו, אבל בטח ובטח למי שחולם לפתוח עסק והוא עדין שכיר.

מימוש עצמי

הרבה אנשים מחפשים משרות חלקיות. הרבה אנשים עובדים במשרה חלקית בשעות היום או אחר הצהריים. אבל גם רוצים לעבוד בעוד תת-חלקיות של משרה במשהו שמעניין ומספק אתכם. גם אם זה לא רק בשביל כסף, אלא בשביל לממש את החיים, כאן מסתתר המימוש העצמי. פגשתי שכיר, שהחלום שלו היה לאפות עוגות. כמובן שלא המלצתי לו להתפטר ולפתוח קונדיטוריה. אלא לעשות את זה בשלבים, אנשים טעמו מהעוגות, התלהבו, אמרו שזה נפלא. לכן הוא פתח עוסק פטור במקביל להיותו שכיר וכך גם מימש את עצמו, עשה משהו שהוא אוהב וגם יצר לעצמו הכנסה נוספת.

למה כדאי לשכיר לפתוח גם עוסק פטור
למה כדאי לשכיר לפתוח גם עוסק פטור

יצירת מקור הכנסה נוסף

בשנה האחרונה, יש עליית מחירים מאד גבוהה, בכל פרמטר שהוא (קניות, משכנתא, דלק וכו'). כל משפחה ספגה עליית מחירים של בין 1,000 ש”ח – 4,000 ש”ח ולמעלה מכך. אז מה האלטרנטיבה? לעזוב את המעסיק, כי הוא לא מעלה לנו את השכר? גם המעסיק מתמודד בעצמו עם עליות מחירים. לכן כדי להתמודד עם זה, אחד הפתרונות הכי טובים שאני מצאתי, זה לפתוח עוסק פטור. בעצם, הרעיון הוא לא רק לפתוח את העוסק הפטור, אלא לעשות משהו שאתה אוהב, במקביל לעבודתך כשכיר. מבלי לעזוב את מקום העבודה שלך. תישאר בינתיים שם, אבל תתחיל לפתח את התחום שאתה אוהב, שתמיד חלמת. אם תמיד אמרו לך שאתה אופה עוגות מאד טעימות, אז שווה לנסות גם למכור אותן בכסף, כנגד קבלה ועפ”י חוק (אם אתה עוסק מורשה, זה כנגד חשבונית מס). המטרה היא לייצר רווחה כלכלית, לפחות בינתיים, עד שנחליט מה עושים הלאה. מי שעבר במהלך השנה את ההכנסה של 107,692 ש”ח, בשנת 2023. מומלץ שיתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס.

ניהול סיכונים

כמו שאני תמיד אומר, מומלץ לא להישען על מקור הכנסה אחד. ככל שנפזר את הסיכונים, כך נייצר לעצמנו יותר ביטחון כלכלי. להיות שכיר זה במידה מסוימת לקחת סיכון “על כל הקופה” מה שנקרא. אתה נתון לחסדי המעסיק. אולם, אם פותחים עוסק פטור, זה יכול להוות מקור הכנסה נוסף של כמה אלפי שקלים בחודש ובכך מקטינים את הסיכון.

עוסק פטור ושכיר – סיכום

מי שעובד כשכיר, תדעו שיש עוד דרך ליצר הכנסה נוספת. זה בעיקר תלוי בנו. יש עלינו חובת השתדלות. עוסק פטור ושכיר, זה פתרון טוב להרוויח עוד כמה אלפי שקלים בחודש. ולפעמים אפשר להרוויח יותר כסף, בפחות שעות עבודה, מאשר להיות שכיר. רובנו מרגישים את הלחץ בכיס, עם ההתייקרויות ועליית המחירים: ריבית, שכר הדירה, אם יש מינוס או חובות לכל מני גורמים, צריך להחזיר את הכסף הזה ולשלם יותר הוצאות. פתיחת עוסק פטור, זהו כלי נהדר לעשות עוד משהו שהוא לא עוד מאותו דבר. אלא שגם יממש את מה שאתה אוהב לעשות. למי שלא ממש יודע מה הוא אוהב לעשות, שיעשה רשימה, של מה שהוא אוהב לעשות ובמה הוא טוב. ואפשר גם תמיד להתייעץ איתי.

לקביעת פגישת ייעוץ, חייג עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

מומלץ להקשיב לפרק 47 בפודקאסט: "בואו נעשה עסק עם אייל פז", הפרק עוסק בעוסק פטור.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info