גיוס לקוחות חדשים או שיווק ללקוחות הקיימים?

רוב בעלי העסקים נמצאים במתח המתמיד שבין גיוס לקוחות חדשים וטיפול בלקוחות קיימים. הדבר הראשון שיש לציין הוא שהשניים אינם סותרים זה את זה. צריך לחשוב על שניהם בו זמנית. העסק שלכם צריך לקוחות חדשים כל הזמן, אבל חשוב גם לוודא שאתם דואגים ללקוחות הקיימים. זה אולי נראה מובן מאליו, אבל בסיס הלקוחות הנוכחי שלכם יכול להניב עבורכם הכנסה יפה אם תשקיעו בהם, לכן מומלץ לקבל ייעוץ שיווקי. הלקוחות הקיימים או אלו שרכשו מכם בעבר הם גם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של העסק, מכיוון שהם תומכים פוטנציאליים במותג שלכם ויעזרו לך למשוך לקוחות חדשים (הפניית לקוחות). במאמר תקראו על איך לטפל בלקוחות הקיימים? איך לגייס לקוחות חדשים? ואיך מגדילים את מאגר הלקוחות של העסק? המשיכו לקרוא

גיוס לקוחות חדשים או שיווק ללקוחות הקיימים
גיוס לקוחות חדשים או שיווק ללקוחות הקיימים

לקוח חדש או לקוח קיים – מה עדיף?

הלקוח הוא הלב של כל עסק

הלקוח הוא הלב של כל עסק. בלעדי לקוחות, אף חברה לא יכולה לשרוד. זו הסיבה שחשוב לוודא שהם מטופלים ומרוצים מהשירות שמעניקה החברה. אבל זו עלולה להיות משימה קשה לעסקים מכיוון שהיא דורשת הרבה משאבים וזמן. ישנן דרכים רבות בהן חברות יכולות לגייס לקוחות חדשים או לטפל בלקוחות קיימים וכדאי לגלם אותם בתחום אסטרטגיה שיווקית:

  1. שיווק דיגיטלי – כדי להביא לקוחות חדשים ולהשאיר את הקיימים מתעניינים במוצר או בשירות של החברה.
  2. פיתוח אפליקציה שתעזור ללקוחות לגשת לשירותיהם ביתר קלות.
  3. הקמת מועדון לקוחות.
  4. מתן הנחות או מבצעים (מודל תמחור שונה) ללקוחות קיימים כדי לעודד אותם לקנות מוצרים נוספים מהעסק.
  5. מתן הנחות ללקוחות חדשים הרוכשים מוצרים או שירותים מהעסק.

הרבה חברות משקיעות בגיוס לקוחות חדשים תוך הזנחת הלקוחות הקיימים

הרבה חברות משקיעות בגיוס לקוחות חדשים תוך הזנחת הלקוחות הקיימים. אבל זה לא מהלך נבון כי זה יכול להוביל לאובדן הכנסות ולקוחות לא מרוצים. לחברות חשוב להתמקד הן בגיוס לקוחות חדשים והן בטיפול בלקוחות קיימים. הם צריכים תמיד לחשוב איך הם יכולים לשפר את המוצרים או השירותים שלהם עבור לקוחות קיימים, כדי שיוכלו לבנות איתם נאמנות רבה יותר.

לקוח שקנה בעבר ימשיך לקנות

אם לקוח קנה מכם בעבר והיה מרוצה, סביר להניח שהוא יחזור לקנות מכם אם רק תהיו בתודעה שלו. לכן חשוב להשקיע בלקוחות עבר, לתחזק אותם, לשלוח להם הודעות ומיילים מדי פעם, לעדכן אותם על מבצעים ועל הנחות שאתם עושים. אך לא רק, תקימו מועדון לקוחות, גרמו להם להיות נאמנים למותג שלכם.

איך אנחנו מטפלים בלקוחות הקיימים?

רובנו מתעסקים בלגייס לקוחות חדשים, אבל רגע, אבל מה עם הלקוחות שלנו? בתהליך ליווי עסקי עם לקוח שיש לו 1,600 לקוחות (הוא בא מהתחום הפיננסי) והוא מדבר איתי על לגייס עוד לקוחות. לפני שנגייס עוד לקוחות, האם 1,600 הלקוחות שלך קיבלו את כל הפתרונות האפשריים למוצרים שאתה יכול לשווק להם? או רק מוצר אחד? האם אתה עושה פעולות שיווקיות שיגרמו להם להמליץ על העסק שלך הלאה? האם נתת את כל מה שאתה יכול ללקוחות האלה? אלו שאלות שכדאי שכל בעל עסק ישאל את עצמו וכך יוכל לגייס עוד לקוחות משלמים.

לקוח מפנה לקוח (הפנייה מלקוחות)

חייבים לטפל בעניין שהלקוחות יביאו לעסק שלנו את האנשים הכי קרובים אליהם. גם אם יש קושי בכך וגם אם הם לא מביאים. הם ידעו שאנחנו המקור לפתרון בתחום שלנו. לכן חלק מהעניין איך אנחנו הופכים להיחרט במוח שלהם.

גיוס לקוחות – סיכום והמלצות

אל תעשו עסק ואל תחפשו לקוחות אם לא מיציתם לחלוטין את הקיימים. בסופו של דבר, ההמלצות של לקוחות העוצמה שלהן, לעולמים תהיה חזקה יותר מאשר פרסום, כי כשלקוח ממליץ אין לו אינטרס. הוא אומר את זה באופן נקי. כאשר עושים שיווק ופרסום, אז ברור שיש אינטרס למכור. זה עדין פרסום, נכון? ולכן הרבה אנשים פחות אוהבים להיענות למשהו פרסומי. יחד עם זאת, גיוס לקוחות זה דבר חשוב עסק חייב שתהיה לו כל הזמן זרימה של לקוחות, אבל מבלי להזניח את הלקוחות הקיימים.

לקביעת פגישה בנושא ייעוץ שיווקי לעסק, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info