ששת השלבים החיוניים לפני קבלת ייעוץ עסקי

לפני שכירת חברת ייעוץ עסקי, ישנם שישה שלבים שכדאי לשקול. שירותי ייעוץ עסקי עשויים להיות יקרים ולגזול זמן. אז ריכזתי עבורכם רשימה של 6 שאלות עיקריות שכדאי לשאול לפני בחירת חברת ייעוץ לעסק שלכם. השלבים מתוארים עבור כל בעל עסק השוקל לקבל ייעוץ עסקי כדי לייעל תהליכים בעסק, לנהל את הצד הפיננסי, לשפר את ניהול העסק ולהשקיע בפיתוח עסקי כדי לצמוח. איך תבטיחו שהייעוץ העסקי ייצר לעסק שלכם חוויה חיובית? ומהם ששת השלבים שיש לבחון לפני העסקת חברת ייעוץ עסקי? אייל פז מסביר.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שכירת חברת ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי יכול להיות תהליך מבלבל וקשה. ששת השלבים החיוניים שיש לקחת בחשבון לפני שכירת חברת ייעוץ עסקי, יעזרו לכם להתחיל ברגל ימין ולהבטיח שאתם שוכרים את היועץ העסקי המוסמך ביותר לצרכים שלכם. קבלת ייעוץ עסקי מגורם חיצוני זה בהחלט רעיון טוב עבורכם ועבור העסק שלכם, כי זה עוזר לוודא שאתם עושים את הדבר הנכון. קבלו את ששת השלבים שיש לקחת בחשבון לפני שכירת חברת ייעוץ עסקי:

בצעו מחקר לאיסוף מידע על חברת הייעוץ העסקי

השלב הראשון הוא לבצע מחקר על חברת הייעוץ או היועץ שאתם מעוניינים לעבוד איתו. איסוף המידע הכרחי, כדי להבין מה רמת המומחיות ומה הניסיון של צוות היועצים העסקיים. תוכלו לקרוא מה כתוב עליהם באתר, האם יש להם ערוץ יוטיוב ואם כן, תוכלו להתרשם מאיך שהם מדברים ומרמת הידע המקצועי שהם משדרים. כדאי לבדוק גם אם יש ביקורות עליהם. דרך המחקר לאיסוף המידע תוכלו לבדוק האם זה התחום העסקי או הפיננסי שאותו אתם רוצים לעסק שלכם.

תבררו האם יש לחברת הייעוץ העסקי רקורד של הצלחה

השלב השני הוא לברר אם יש ליועץ העסקי או לחברת הייעוץ העסקי יש רקורד של הצלחה. אפשר לעשות זאת על ידי קריאת הביקורות וצפייה בסרטוני המלצות של לקוחותיהם וכיצד הם עזרו לאותם בעלי עסקים להצמיח את העסק. חשוב גם לקרוא מה לקוחות מספרים, האם יש עדויות כתובות או מוסרטות ולהתרשם בהתאם. אני ממליץ לא לקחת יועץ עסקי או פיננסי חדש, אלא יועץ וותיק ובעל ניסיון שטח שיש לו רקורד מרשים של ליווי מאות בעלי עסקים.

דעו מה אתם רוצים לקבל מהייעוץ העסקי

השלב השלישי הוא לדעת מה אתם רוצים ומצפים מהיועץ ומתהליך הייעוץ העסקי, כדי שתוכלו להיות בטוחים שהחברה תוכל להציע לכם זאת. שלב זה חשוב כי הוא עוזר לוודא שאתם בידיים הנכונות. העריכו את כישורי הניהול שלכם, כדי להבין מהן נקודות החולשה של העסק שבהן אתם צריכים “דחיפה”. בתהליכי הליווי העסקי מגיעים אלי בעלי עסקים שלא תמיד יודעים מה כל החסמים של העסק ואיפה בהכרח השגיאות שלהם. אבל, את החסמים המרכזיים הם יודעים. הם שולטים בנקודות החוזק והחולשה של העסק. וכך הם יודעים מה הם מצפים ממני, כיועץ עסקי ופיננסי, מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית. הרבה בעלי עסקים פונים אלי לקבל אימון עסקי כי הם מתחברים למסר, כי הם אוהבים את הסיפור של העסק שלי ומעריכים את רמת הניסיון והידע וכמובן מתרשמים ממה שהלקוחות מספרים.

וודאו שהיועץ העסקי שבחרתם יכול לקבל אתכם כלקוחות

השלב הרביעי, בחרתם יועץ עסקי שמצא חן בעינכם, אבל האם הוא פנוי לקבל אתכם לתהליך של ליווי עסקי? לא בטוח. לכן וודאו שליועץ שבחרתם יש את הקשר, הפניות והרצון לקבל אתכם כלקוחות. יש יועצים שיש להם סוג מסוים של לקוחות שהם עובדים איתם, כלומר לא מקבלים כל לקוח. לכן הגישו לחברת הייעוץ פניה דרך האתר ובדקו שזה רלוונטי.

וודאו שיש בין היועץ העסקי לבינכם כימיה

השלב החמישי, וודאו שיש לכם כימיה וחיבור אנרגטי טוב עם היועץ העסקי. אני ממליץ לדבר עם האדם הספציפי שהולך להעביר לכם את תהליך הייעוץ ולא להסתפק רק במזכירה או באיש המכירות. וודאו שאתם מרגישים עם היועץ העסקי בנוח, שיש לכם דיבור טוב ושהוא היועץ שיחולל יחד איתכם את השינוי המיוחל.

בדקו שאתם עומדים בתקציב הייעוץ העסקי

השלב השישי, וודאו שיש לכם תקציב לעמוד בתהליך הייעוץ. אני יכול להעיד שלא כל היועצים עובדים בסכום חודשי קבוע או מחיר לתהליך ייעוץ עסקי. אפשר גם להיפגש פעם אחת, להעביר תשלום על הפגישה הראשונה ולראות האם היועץ מוצא חן בעינכם. זכרו שיועץ עסקי שמייצר לכם כסף מתהליך הליווי העסקי, הוא בעצם לא עולה לכם בכלל. בני זוג בעסק משפחתי שליוויתי היו בחובות ובהפסדים וממש עזרתי להם להיחלץ מהמצב הזה. מה עשינו? פרסנו מחדש את ההלוואות, ביצענו “מחזור” להלוואות והקטנו את סכום ההחזר החודשי, עשינו תהליכי שיווק שפרסמו את העסק מאד וכך באו לקוחות חדשים. עוד עבדנו על תהליך המכירה והגדלנו באופן משמעותי את אחוז הסגירה. ביצענו עוד תהליכים רבים במסגרת הייעוץ העסקי, כך שבני הזוג שניהלו את אותו עסק משפחתי התחילו להרוויח יותר וגם יצאו מהתקיעות והדשדוש שהם היו נתונים לו שנים רבות.

מה לבדוק לפני בחירת חברת ייעוץ עסקי – סיכום והמלצות

המאמר “ששת השלבים החיוניים לפני קבלת ייעוץ עסקי” דן ביסודות של מה שכדאי לכם לדעת, לפני שכירת חברת ייעוץ עסקי. יש באתר שלי בעמוד “ייעוץ עסקי” ובבלוג, מאמרים רבים בנושא מדוע כדאי לעסקים לעבוד עם יועץ עסקי. כאמור, יועצים עסקיים הם מומחים בעולם העסקים והפיננסים. הם יודעים איך לעזור לעסקים להגיע ליעדים שלהם ואיך לוודא שהם לא מבזבזים זמן על דברים שהם לא צריכים או שאין להם את הידע המתאים. אז אם החלטתם לשכור חברת ייעוץ, אך אינכם בטוחים כיצד לדעת אם הם שווים את הזמן והכסף שלכם? המאמר מסכם מה כדי לבדוק לפני שמחליטים מי יעבור אתכם את תהליך הייעוץ העסקי ויוביל את העסק שלכם להצלחה ולשגשוג.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.