איך ייעוץ שיווקי ואסטרטגיה נכונה מגדילים את הרווחים בעסק?

איך בעזרת ייעוץ שיווקי גאוני ו"הבנת" צורכי הלקוח אפשר לייצר בידול מכל המתחרים ולהשיג הצלחה היסטרית? סיפור אמתי של חברה שכולנו מכירים, שבעזרת אסטרטגיה נכונה ופעולות שיווקיות מתאימות הצליחה בענק.

איך ייעוץ שיווקי והבטחה (ללקוח) מייצרים הצלחה מסחררת?  

מה הכי חשוב לך בפיצה? – הגבינה? הרוטב? הבצק?

בדיוק בשאלה הזו נתקל בחור צעיר בשם תום מונהאן לפני 57 שנה.
בשנת 1960, רכש תום, בשותפות עם אחיו ג'יימס, פיצרייה קטנה, בשם דומיניק'ס פיצה, בתמורה למקדמה בסך 75$, האחים לקחו הלוואה של עוד 500$ על מנת לשלם עבור המקום. כעבור 8 חודשים תום רכש את חלקו של אחיו בעסק בתמורה לרכב החיפושית שלו ושינה את שם המקום לדומינו'ס פיצה.

כיום, הרשת מפעילה 13,812 סניפים בכ-89 מדינות ומעסיקה מעל 200,000 עובדים. דומינוס פיצה נחשבת לרשת הפיצה השנייה בגודלה בארצות הברית.

בארץ מונה הרשת 58 סניפים, והרווחיות שלה הייתה בשנת 2017 2.54 מיליארד דולר.

עד כאן הנתונים היבשים (תודה לויקיפדיה). מה ניתן ללמוד מסיפור ההצלחה של דומינוס פיצה?

איך ייעוץ שיווקי ואסטרטגיה נכונה מגדילים רווחים של עסק
איך ייעוץ שיווקי ואסטרטגיה נכונה מגדילים רווחים של עסק

מה סוד ההצלחה של דומינוס פיצה ובאיזו אסטרטגיה שיווקית הם פעלו?

מבחינה שיווקית אפשר לדבר הרבה על רשת הפיצות המצליחה, אז בואו נצלול פנימה:

כאשר תום מונהאן רכש את אותה פיצריה קטנה במישיגן שבארצות הברית, העסק היה בתחילת דרכו, ובימים אלו היה נהוג שהלקוח מצלצל לפיצרייה, מזמין פיצה ורק כשהיו מצטברות הזמנות של מספר לקוחות היו לשים את הבצק, מכינים את הפיצה ושולחים אותה אליהם עם שליח.

העניין הוא שזה לקח שעה וחצי… תסכימו בוודאי שלא הגיוני שלקוח רעב ימתין שעה וחצי לפיצה וגם יקבל אותה קרה…

תום חקר את הנושא לעומק, והבין שלמעשה ללקוח בכלל לא חשוב הבצק, גם לא הרוטב ובוודאי שלא הגבינה. ללקוח חשוב משהו אחר לגמרי שלא קשור בכלל למרכיבי המוצר.

מאותו הרגע שתום הבין שלמעשה ללקוח בכלל לא חשוב הטעם של הפיצה, הוא החליט לפעול באסטרטגיה שונה לחלוטין ולעשות שינוי שיווקי משמעותי בעסק.

מה הוא המסר השיווקי שיצר את ההבטחה ללקוח?

תום הבין שמה שחשוב ללקוח זו הוודאות. הלקוח רוצה את הפיצה בצורה הכי מהירה, הוא רוצה שהפיצה שתגיע אליו תהיה חמה והוא גם רוצה לדעת בוודאות שהפיצה תגיע אליו תוך פרק זמן ידוע מראש.

ולכן המסר השיווקי שהנחיל תום בעסק שלו היה:
דומינוס פיצה מתחייבת שתוך 30 דק' הפיצה תגיע ללקוח ואם לא, הלקוח יקבל אותה בחינם.

מעצם החלטתו לפעול כך הוא בעיקר יצר וודאות ללקוח שהפיצה תגיע אליו במהירות האפשרית כשהיא עדיין חמה. ההבטחה של דומינוס בכלל לא מדברת על הטעם של הפיצה, אלא על המהירות והיא מבטיחה לכל לקוח: פיצה חמה תוך 30 דקות!

בראיון שבוצע עם מנכ"ל החברה בשנת 2009 הוא אף הודה שהפיצה לא הכי טעימה, הוא התנצל על איכות מרכיביה והבטיח לשפר את המתכון. הכנות שלו עבדה, ברבעון שלאחר מכן גדלו המכירות במעל 14%.

מה שמדהים פה, שההצלחה של המוצר בכלל לא מתייחסת למרכיבי המוצר עצמו, אלא לשירות. ההבנה העמוקה של הצורך, של לקוח רעב שרוצה פיצה כאן ועכשיו ובכלל לא משנה לו הטעם, אלא שידע בוודאות מתי הפיצה תגיע אליו ושתהיה חמה זה מה שיצר את הבידול.

זוהי דוגמה להבטחה שונה, למסר עסקי שיוצר בידול משאר המתחרים והוא זה שגורם ללקוח הרבה פעמים לבחור בתוצאה וודאית ומובטחת על פני מוצר מושלם שהוא לא יודע מתי יגיע אליו.

עם השנים דומינוס פיצה המשיכה להרחיב את "יריעת ההצלחה" כאשר כל העת מה שעומד לנגד עיניה היא אסטרטגיה של מהירות, פשטות ויצירת וודאות ללקוח.

כמו בדוגמה שראינו, הניסיון העשיר שלנו בתחום הייעוץ השיווקי וגיבוש אסטרטגיה שיווקית יעמוד לרשותכם בבניית תהליכים אשר יבטיחו רווחיות גבוהה לעסק.

תהליך ייעוץ שיווקי עסקי המנוהל על-ידי יועץ שיווקי בעל ניסיון יסייע לכם ביצירת תהליכי שיווק ומכירה שיניבו את היעדים הרצויים. מאחורי כל עסק מצליח עומד יועץ שיווקי מוכשר שאפשר לעסק לפעול לאור אסטרטגיה ברורה.

אין ספק שאין לפסוח על קבלת ייעוץ שיווקי ממומחה לשיווק ולאסטרטגיה שיכול לסייע לך להזניק את העסק עוד כמה רמות קדימה ויכול לסייע לך להבין בדיוק מהם הכאבים של הלקוח ולייצר דרכם את המסר העסקי שרוב הלקוחות לא יוכלו לסרב לו. אני מזמין אתכם ליצור יחד איתי אסטרטגיית שיווק מנצחת.

לקביעת פגישה בנושא ייעוץ אסטרטגי, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info