כיצד תייעלו את הגבייה מלקוחות?

תהליך גביית תשלום מלקוחות בוודאי מוכר לכל בעל עסק. הגבייה מלקוחות עשויה להיות ארוכה ומייגעת ועלולה לגרור עיכובים וחובות. כמו כן, בעקבות קשיים בגבייה, תאלצו להסתמך על האשראי והוראות הקבע של הלקוחות הקיימים. בנוסף לקושי הרב בניהול העסק, תהליך זה מוסיף בעיות ודאגות מיותרות על כתפיכם. כיצד לנהל את תהליך הגבייה בצורה יעילה יותר, על מנת למנוע את אי הנעימות הכרוכה בו, וכן לחסוך דאגות מיותרים? אייל פז מסביר במאמר שלפניכם.

ייעוץ פיננסי לייעול הגבייה מלקוחות

במקרים רבים התשלום מהלקוחות יכול להתעכב מסיבות שונות. הבעיה העיקרית בעיכוב תשלומים מצד הלקוח, הוא שבעל העסק חייב לכסות את החור שנותר מכיסו וכך הוא נקלע לקשיי תזרים ולחובות. אז נוצר מצב, בו מעבר לחובות והלחצים הרגילים איתם צריך להתמודד בעל העסק, הוא צריך בנוסף להתמודד עם ההשלכות והחובות המיותרים, שהיו יכולים להיחסך, אילולא העיכוב בתשלום מלקוחות. בעל העסק נהיה יותר לחוץ וטרוד מבעיות התשלומים, מה שגורם לו להיות פחות פנוי לניהול טוב ויעיל של העסק. כך העסק נפגע ובסופו של דבר הלקוח מקבל שירות פחות טוב והעסק נקלע למשבר תזרים מזומנים ולסחרור פיננסי שמוביל לחובות ולאי עמידה בהתחייבויות לבנקים ולגורמי האשראי.

מהן שיטות התשלום המומלצות לייעול הגבייה?

כאשר אנחנו מנסים לייעל את תהליך הגבייה, אין אנו מרתיעים לקוחות, וכך פוגעים בצורה עקיפה (או ישירה) בפופולריות וההצלחה של העסק שלנו. מסיבה זו, עלינו לפעול בצורה רגישה מצד אחד ואסרטיבית מהצד השני, במיוחד כאשר אנחנו עומדים מול לקוחות קבועים. יחד עם זאת, יש לנהל ולשלוט בתהליך, הנה כמה דרכים לייעל את הגבייה מלקוחות:

תשלום בכרטיס אשראי

על מנת לשמור על יעילות הגבייה וכן לשמר את הלקוחות, אנו ממליצים לגבות את התשלום באמצעות פרטי כרטיס אשראי. כך הלקוח נותן לנו את פרטי האשראי שלו – דבר הנותן לנו ביטחון בתשלום, אך מצד שני אנו מסכמים מראש עם הלקוח שאנו נגבה את התשלום אך ורק בזמן בכמות, ובתנאים אשר תיאמנו איתו מראש – כך הלקוח גם ירגיש בטוח בתהליך.

תשלום בהוראת קבע

במידה והלקוח איתו אנו מיועדים לבצע את העסקה הקרובה, הוא לקוח חוזר אשר משתמש בשירותינו לעיתים תכופות, ניתן ואף מומלץ לבצע מולו הוראת קבע בנקאית. שיטת תשלום זו מעניקה לבעל העסק את החופש מדאגות הקשורות בעיכובים שונים בתשלום, זאת משום שהכסף עובר באופן קבוע דרך הבנק, באופן שאינו נשלט על ידי הלקוח. כמו כן, הוראת קבע בנקאית פוטרת את הלקוח מהתעסקות מיותרת גם כן.

תשלום באמצעות המחאות – שיקים

שיטה אחרת שהרבה לקוחות מעדיפים, ולעיתים אף "מתקבעים" ומתעקשים על השימוש בה, היא שיטת התשלום באמצעות המחאות – שיקים. אחד החסרונות הגדולים של שימוש בשיטה זו הוא ההפרש הגדול בין הזמן שבו הלקוח שולח אליכם את ההמחאה, דרך המעבר של ההמחאה בדואר, לבין הזמן בו הכסף המופקד בסופו של דבר בחשבונכם.

על מנת למנוע את הלחצים והבעיות הנוצרות בעקבות שליחה של שיקים בדואר, מומלץ להשתמש בחברת שליחויות, המפעילה שליחים אשר מגיעים ישירות אל בית הלקוח, אוספים ממנו את ההמחאה ומביאים אותה ישירות אליכם. אמנם, ראוי לציין כי שירות זה יכול לעלות מעט יותר, אך בסופו של דבר, הכסף יגיע לחשבון הבנק שלכם יותר מהר, לכן הוא משתלם בכל זאת.

מעקב ובקרה אחר תשלומי הלקוחות

בדיוק כמו בכל תחום שקשור לניהול עסקי, אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות, הוא לעבוד בצורה מסודרת ומקצועית. דבר ראשון, במידה והדבר ניתן, לנוחיותכם מומלץ מאוד כי תשכרו עובד אשר תפקידו יהיה עיסוק בעניין הגבייה, דחיות תשלומים ועיכובים מלקוחות. אתם יכולים להקצות את המשרה לעובד קיים, לשכור את שירותיו של עובד חדש או להיעזר בשירותיהם של החברות השונות העוסקות בתחום.

חשוב לציין, כי לא משנה הדרך בה תמצאו את אותו העובד, העיקר הוא שתבחרו בעובד סמכותי וקשוח מחד וחביב מאידך – על מנת שיוכל לעשות את העבודה בצורה המיטבית ולא יפחד לגבות תשלום גם אם יש צורך בסמכותיות, אך מצד שני שלא ירתיע ויבריח את הלקוחות.

דבר שני, ההמלצה שלנו, בכל ענייני גביית התשלומים, היא לבחור בשימוש במערכת ממוחשבת. באמצעות מערכת המיועדת לכך, כבעלי עסקים תוכלו לעקוב בצורה טובה ועקבית אחרי פעילות העובד אותו מיניתם על ענייני הגבייה, על מנת לוודא כי אין עיכובים ובעיות לא צפויות בתהליך. כמו כן, תוכלו לבדוק בעצמכם (וכאשר עולה הצורך – אף להתערב בעניין) ולשלוט במצב גביית התשלום מכל לקוח באופן ספציפי ומסודר.

היעזרו ביועץ פיננסי על מנת לייעל את הגבייה

לסיכום, נאמר כי עניין גביית התשלומים עשוי להיות בעייתי, לכן יש לדעת כיצד לגשת אליו בצורה טובה ומקצועית. אנו ממליצים בחום להיעזר בשירותיהם של יועצים עסקיים המבינים בתחום זה, ובתחומים פיננסיים וניהוליים אחרים, ואשר יוכלו לתרום לכם מניסיונם.

בחברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי תקבלו ייעוץ ברמה הגבוהה ביותר, שיעזור לכם לפשט את תהליך גביית התשלומים מלקוחות. כמו כן, אצלנו תהנו מייעוץ מקצועי בנושאים רבים אחרים – ייעוץ פיננסי, ייעוץ כלכלי, גיבוש תוכנית עסקית, אסטרטגיה עסקית ויכולות ניהול עסק.

אנו נעבוד יחד בכדי לסייע בשיפור וייעול התהליכים העסקיים והפיננסיים של העסק שלכם, נמצא במהירות את המכשולים לשורשי האתגרים העסקיים. כמו כן, נצביע על הדרך הקצרה והבטוחה ביותר להצלחה, צמיחה ופיתוח עסקי נכון ואפקטיבי.

לקביעת פגישה בנושא ייעוץ פיננסי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תוכלו גם להאזין לפודקאסט שלי: "בואו נעשה עסק עם אייל פז" לפרק שעוסק בשאלה איך לייעל גבייה מלקוחות?