איך כתיבה שיווקית ושיווק תוכן מגדילים מכירות

המאמר הפעם יתמקד בשיווק באמצעות תוכן וכיצד תוכן שיווקי גורם ללקוחות להיחשף למותג ובכך לשווק טוב יותר את העסק. שיווק באמצעות תוכן הוא סוג של שיווק באינטרנט, המתמקד ביצירה והפצה של תוכן מקוון כדי למשוך לקוחות. הטכניקה השיווקית כוללת יצירה ושיתוף של מדיה ופרסום תוכן במטרה לרכוש לקוחות, לבנות מודעות למותג ולהוביל תנועה לאתר של העסק. המטרה המרכזית של שיווק ופרסום היא לייצר פעולת מכירה. קמפיין שיווק באמצעות תוכן, כולל מגוון סוגים שונים של תוכן, כגון: פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקה, סרטונים וכו'. בתור יועץ שיווקי חשוב לי להסביר לכם כיצד שיווק באמצעות תוכן יכול לשמש ליצירת לידים ולהגדלת הרווחים של העסק שלכם.

המדריך המלא לשיווק תוכן וטיפים לכתיבה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית וכתיבה שיווקית הם כלים יעילים מאד. פעמים רבות אני מדבר על כך במסגרת הייעוץ השיווקי. שיווק תוכן קיים כבר זמן מה, אבל הוא קיבל חיים חדשים עם התקדמות הטכנולוגיה. ישנם סוגים רבים ושונים של אסטרטגיות שיווק באמצעות תוכן שתוכלו להשתמש בהם כדי לקדם את המוצר או השירות שלכם. נדון בכמה מאלה במאמר זה וכן ניתן טיפים כיצד ליצור תוכן מרתק ומשכנע יותר עבור קהל היעד שלכם.

איך כתיבה שיווקית ושיווק תוכן מגדילים מכירות
איך כתיבה שיווקית ושיווק תוכן מגדילים מכירות

תוכן יוצר שפה

התוכן שאנו יוצרים הוא סוג של שפה. זו הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם הקהל שלנו. ככל שקהל גדול יותר ייחשף לעסק שלנו, כך נוכל ליצור קהילה משלנו. קהילה שאוהבת ומתחברת לתכנים שלנו ויותר מזה, צורכת את המידע על בסיס קבוע. עם קהילה קל יותר לבנות אמון, לכן קל יותר למכור לחבריה, הם סומכים ומעריכים אתכם בתור אנשי מקצוע. כך לדוגמה: האתר שלי נותן מענה לכל מה שעסק צריך ומתמקד בנושאים הקשורים לתחום של ייעוץ עסקי, ייעוץ שיווקי וייעוץ פיננסי. בעלי עסקים עוקבים אחריו וקוראים כל מאמר חדש שמתפרסם.

תוכן עוזר לבנות את המותג האישי

איך תוכן עוזר לבנות את המותג האישי? גוגל מאנדקס את התוכן שמתפרסם ברחבי הרשת. אם לקוח מתעניין מבצע חיפוש, יש יותר סיכוי שייחשף לתוכן שלכם (כנראה ככה הגעת אלי 😀). ככל שיותר תוכן “יסתובב” ברשת, כך תחושת המותג תהיה חזקה יותר. צריך כמובן לפרסם במגוון רשתות חברתיות וגם כדאי שיהיה לכם ערוץ יוטיוב חזק כדי לבנות את המותג האישי.

מתן ערך באמצעות תוכן

התוכן צריך לעניין את הקורא. מתן ערך באמצעות תוכן היא הדרך הטובה ביותר לגרום ללקוח להבין שהוא לא ראה עוד פרסומת שבה מנסים למכור לו. אלא הוא באמת קיבל ערך שיכול לקדם את הצד השיווקי שלו בעסק, לדוגמה. הקפידו לספק ערך בכל תוכן שאתם מפרסמים.

תוכן מגדיל את המכירות של העסק

תוכן איכותי יוצר תחושה של אמינות, רצינות וגם מקצועיות. כך בעלי העסקים יודעים שמצאו יועץ עסקי שיודע על מה הוא מדבר ושמעבר לצריכת התוכן, אפשר גם לקבל ממנו ייעוץ אישי. התוכן גורם לחיבור עם האישיות של אותו יועץ ואז יש תחושה שכבר "מכירים" אותו ואז הרבה יותר קל לרכוש ממנו.

שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן הוא הדרך היעילה ביותר להגיע לקהל היעד שלכם ולקבל לידים. שיווק באמצעות תוכן מטרתו:

  1. ליידע לקוחות פוטנציאליים על המוצרים או השירותים שלכם.
  2. לספק מידע שיעזור ללקוחות לקבל החלטת רכישה.
  3. לשתף את הידע והמומחיות שלכם עם אחרים, בצורה שתבדל אתכם מהקהל.
  4. לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים, על ידי הצעת ערך.
  5. חשוב להשתמש בתוכן בצורה אסטרטגית ויצירתית, כדי להפיק ממנו את המרב.

אסטרטגיות שיווק התוכן הטובות ביותר

להלן כמה מאסטרטגיות שיווק התוכן הטובות ביותר שתוכלו להשתמש בהן (עם שלב הכתיבה השיווקית):

  1. הפקת תוכן רענן, רלוונטי ואיכותי על בסיס קבוע.
  2. השתמשו בערוצי מדיה חברתית כמו פייסבוק, לינקדאין אינסטגרם וטיקטוק כדי להגיע לקהל.
  3. צרו סרטונים מרתקים שיעזרו לכם ליצור קשר אישי עם הלקוחות שלכם.
  4. שתפו את התוכן של מותגים אחרים עם העוקבים שלכם בערוצי מדיה חברתית.
  5. השתמשו בתחרויות או מתנות, כדרך לייצר יותר תנועה לאתר או לפוסט בבלוג שלכם.

פרסום תוכן שיווקי

לא די רק בכתיבה שיווקית ובתוכן שיווקי, חשוב לא פחות זה פרסום התוכן השיווקי. כאמור, תוכן שיווקי הוא המפתח לקמפיינים שיווקיים מוצלחים, הוא חייב להיות מספיק איכותי, כדי למשוך את הצרכנים ולשכנע אותם לקנות את המוצר או השירות. פרסום תוכן שיווקי הוא שלב מקביל לכתיבה השיווקית, כיוון שאנו רוצים שיותר לקוחות פוטנציאליים יחשפו לתוכן שלנו. אם רק נכתוב ולא נפרסם אז לא עשינו כלום.

שיווק באמצעות תוכן – סיכום והמלצות

כתיבת תוכן שיווקי, הוא כלי רב עוצמה לבניית המותג האישי שלכם. זה עוזר לכם להתבלט מהקהל (בידול) ולהראות מה יש לכם להציע. אם אתם רוצים לבנות את המותג האישי שלכם, חשוב שתבנו אסטרטגיה שיווקית, אבל גם אסטרטגיה לתוכן. לפיכך אתם צריכים להחליט איזה סוג של תוכן יתאים ביותר לקהל ולמטרות שלכם: זה יכול להיות כל דבר מפוסטים בבלוג, סרטונים או אפילו פודקאסטים. אייל פז הוא יועץ שיווק עם וותק וניסיון של מעל 25 שנה, במאמר זה, כמו גם במאמרים האחרים באתר, אייל חולק עם הקוראים מהתובנות ומניסיונו העשיר.

לקביעת פגישה בנושא ייעוץ שיווקי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תוכלו להאזין לפודקאסט שלי: "בואו נעשה עסק עם אייל פז", לפרק 8 העוסק בשיווק באמצעות תוכן ומסר שיווקי, האזינו לסרטונים או בכל הפלטפורמות האחרות (ספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פוד)