שיווק מפה לאוזן: היתרונות והחסרונות

שיווק מפה לאוזן הוא דרך עוצמתית להגיע ללקוחות חדשים. כחלק מתהליך של ייעוץ שיווקי זוהי דרך מצוינת להתחבר לאנשים שאתם מכירים או לא מכירים כלל. יש לה עלות מאוד נמוכה, זה בדרך כלל בחינם וזה משהו שעסקים אוהבים. אחד החסרונות העיקריים בשיווק מפה לאוזן הוא שזה יכול לקחת זמן רב וזה קשה למדידה. עם זאת, היתרונות – מבחינת שימור לקוחות ונאמנות לקוח יכולים להיות שווים את זה בטווח הארוך! במאמר זה נבחן את היתרונות והחסרונות של שיווק מפה לאוזן.

תוכן עניינים

שיווק מפה לאוזן מה זה?

ישנן דרכים שונות לשווק את העסק: שיווק מפה לאוזן, שיווק אורגני ושיווק ממומן. שיווק מפה לאוזן ידוע גם בשם "שיווק ויראלי" והוא מונח המשמש לאסטרטגיה שיווקית שבה לקוח אחד חולק מוצר או שירות של עסק עם לקוח פוטנציאלי אחר.

לפיכך, שיווק מפה לאוזן הוא סוג של פרסום הנסמך על כך שהצרכנים יספרו על כך לעמיתיהם ולעוקבי המדיה החברתית שלהם. זה יעיל מאוד מכיוון שהצרכנים סומכים על המלצות של חברים ובני משפחה יותר מאשר הם סומכים על הפרסומות שהם רואים בטלוויזיה או באינטרנט.

יתרונות וחסרונות של שיווק מפה לאוזן

שיווק מפה לאוזן יכול להיות דרך מצוינת לקדם את העסק, אולם יש לו גם חסרונות.

היתרונות של שיווק מפה לאוזן

לשיווק מפה לאוזן יש יתרונות רבים. היתרון העיקרי של שיווק מפה לאוזן נובע מהיותו כלי פרסום רב עוצמה שניתן ליישם בחינם, אך ישנם מספר חסרונות לצורת קידום מכירות זו. עם זאת, הוכח כי הוא מייצר יותר לקוחות משלמים, מאשר מודעות ממומנות. להלן היתרונות של שיטת שיווק זו:

  1. שיווק מפה לאוזן הוא אותנטי, אנשים אוהבים לשמוע על המלצות על עסקים מחברים.
  2. שיווק מפה לאוזן לא עולה כסף! הוא חינמי ואורגני.
  3. בעסקים מסוימים הוא מייצר יותר לידים מאשר מודעות דיגיטליות. על פי מחקר של נילסן, כ -52% מהצרכנים אמרו שהם יהיו מוכנים לקנות מוצר או לעסוק במותג לאחר ששמעו על כך ממכר.
  4. לקוחות שמגיעים מפה לאוזן אלו בדרך כלל הלקוחות הכי טובים. לעומת זאת, לקוחות שמגיעים מקמפיינים ממומנים (פייסבוק, גוגל ממומן, אינסטגרם וכו') נוטים להיות קהלים קרים, כך שבדרך כלל אינם בשלים לרכישה.
  5. ניתן ליישם שיווק מפה לאוזן באמצעות שיתופי פעולה – באמצעות פניה לקולגות מתחום משיק לתחום שלנו וביצוע פרסום לעסק שלנו.
  6. שיווק מפה לאוזן מאפשר לבנות קהילה חזקה סביב המותג או המוצר, מכיוון שאנשים מאמינים במוצר / בשירות ובעקבות זאת מוכנים לקדם אותו בפלטפורמות השונות של המדיה החברתית שלהם.

החסרונות של שיווק מפה לאוזן

אמנם שיווק מפה לאוזן יכול להיות דרך מצוינת להפיץ את המסר העסקי, אך יש לו כמה חסרונות:

  1. שיווק מפה לאוזן הוא לא דבר קבוע, לא מדיד, לכן לא ניתן לחזות כמה לקוחות יגיעו אלינו מערוץ שיווקי זה.
  2. שיווק מפה לאוזן לא יכול להגיע לקהלים גדולים בזמן קצר. לכן, אם רוצים להגדיל את העסק, לא ניתן להתבסס רק על שיווק מפה לאוזן.
  3. מפה לאוזן מהווה חיסרון אם משהו משתבש, אנשים לא יהססו לדווח ולהכפיש, לעשות שיימינג ברשתות החברתיות וגם לספר למשפחה ולחברים עד כמה זה גרוע.
  4. שיווק מפה לאוזן יכול להגיע רק למספר מצומצם של אנשים, מעגל המשפחה והחברים הוא מוגבל.
  5. אין להסתמך על ערוץ שיווקי זה מכיוון שיש לקוחות שלא אוהבים להמליץ, במקרה זה גורלו של העסק שלכם, נתון בידי לקוחות שאינם משתפים פעולה עם שיטת שיווק זו.

שיווק מפה לאוזן  – סיכום

שיווק מפה לאוזן הוא ערוץ שיווקי מעולה, אך אינו מספיק כדי לייצר זרימה קבועה של לקוחות לעסק. לכן מומלץ לפעול בשיטות שיווק נוספות לצד הפה לאוזן. החוכמה היא לייצר לעצמכם ערוץ שיווקי קבוע ולא יקר מדי. בכל מקרה, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי מומחה לשיווק ופרסום העסק.

לתיאום פגישת ייעוץ שיווקי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.