שיתוף פעולה עסקי: איך לעשות שיתופי פעולה בעסק?

אחת מהדרכים הפופולריות ביותר כיום לשיווק ופרסום העסק, היא שיתוף פעולה עסקי. מדובר במהלך של איחוד כוחות יחד עם עסק הפועל באותו תחום או תחום שונה משלנו, זאת בצורה התורמת ומקדמת את שני הצדדים. אך חשוב לציין – על מנת ששיתוף הפעולה העסקי יצליח חשוב לתכנן אותו בחכמה. כיצד לשווק את העסק שלנו על ידי שיתוף פעולה בצורה הטובה ביותר? ולמה חשוב להיעזר בשירותיו של יועץ שיווקי? אייל פז מסביר במאמר שלפניכם.

איך שיתוף פעולה עסקי עוזר לשווק את העסק?

שיתופי פעולה עסקיים עוזרים להפיץ את הבשורה של העסק שלכם. הם גם יכולים להיות ממוקדים בכך שהם פונים לקהל לקוחות ייחודי ומותאם לקבל שירות או לרכוש מכם מוצר. בכך הם עוזרים בשיווק של העסק ובפרסום שלו. שיתופי פעולה לרוב אינם עולים כסף, אלא מבוססים על עזרה הדדית והגינות בין שני צדדים שפועלים בסינרגיה.

שיתוף פעולה עסקי: כך תעשו את זה נכון
שיתוף פעולה עסקי: כך תעשו את זה נכון

עסקים מתאימים לשיתוף פעולה

שיתוף פעולה בין עסקים הוא דבר אפשרי, למעשה זה אפילו מתאים ביותר. כל עסק כמעט יכול לשתף פעולה עם עסק אחר. נפרט כעת מספר דוגמאות לשיתוף פעולה מוצלח בין עסקים.

עסקים שיש להם קהל יעד משותף

ניתן ומומלץ לשוחח עם הלקוחות הקבועים שלכם ולברר איתם איזה עוד שירותים הם צורכים בשביל העסק שלהם. בצורה זו אתם עובדים עם אותו קהל לקוחות ומציעים לו שירות משלים.

שיתוף פעולה עם מתחרים או קולגות

לרוב זה לא מקובל כל כך לשתף פעולה עם עסקים הנותנים שירות דומה לזה שלנו, אבל בימינו הדבר בהחלט אפשרי. חשוב לזכור שלא כל מי שפועל באותו התחום שלכם הוא בהכרח מתחרה ישיר. בהחלט ייתכן שהעסק שלכם מעניק שירותים שלעסק השני אין וכן להפך. בנוסף, בהחלט יתכן שהעסק השני לא נותן שירות לאותו קהל לקוחות שלכם דווקא או שאתם לא נותנים שירות לקהל הלקוחות שלו. לכן, כאשר מגיע אל העסק ה"מתחרה", לקוח שיותר מתאים לעסק שלכם, למשל: מבחינת השירות או המיקום, הוא יוכל לפנות את הלקוח לקבל את השירות המבוקש בעסק שלכם.

איך תדעו האם שיתוף הפעולה טוב עבורכם?

כדי לדעת על איזה עסק כדאי להמליץ בדקו את הביקורות ברשת. אם מדובר באיש מקצוע כגון  מטפל או מומחה, כדאי שתבדקו את התעודות שלו ואת רישיון העסק שלו במידה והוא צריך רישיון כזה, לאחר שתעשו את הפעולות האלו ותכירו את העסק הזה לעומק, שיקול הדעת שלכם יהיה חכם יותר כאשר תתלבטו על איזה עסק תמליצו ללקוחות שלכם.

דוגמאות לסוגים של שיתוף פעולה

פרסום משני הצדדים

יש לכם עסק ממשי שאיתו אתם משתפים פעולה? שימו אצלו על יד הקופה מוצרי פרסום כמו פליירים, מגנטים וכרטיסי ביקור, אם יש לכם את האופציה תוכלו להעמיד שם איזה סטנד וזה יהיה מצוין.

שימוש בקבוצת המכירה של העסק השני

העסק השותף שלכם סוגר עסקה עם לקוח? בסוף העסקה הוא יוכל להמליץ על השירות שלכם כהשלמה לעסק שלהם, לדוגמה: חלוקת וואוצ'רים, כמו: ללקוחות שלנו יש הנחה בעסק הזה והזה, תגידו שאנחנו שלחנו אתכם ותזכו להנחה.

תגמול הצד השני בעסקה

כאשר יש שיתוף פעולה בין שני עסקים האינטרס הוא משותף. לפיכך, שיתוף הפעולה אמור לעזור לשני השותפים, זאת אומרת ששני השותפים צריכים לראות שיש להם את אותו הרווח ולשניהם כדאי להמשיך בשותפות. לנו ברור מדוע השיתוף פעולה מועיל לנו, אך השאלה היא במה הוא יועיל לצד השני? מהסיבה הזו ברוב המקרים שיתוף הפעולה לא יתקבל על ידי העסק השני, מה אפשר להציע כדי שגם העסק השני יסכים לקבל את שיתוף הפעולה?

נתינת המלצה כנה על משתף הפעולה

לפעמים אפשר להמליץ גם בלי לבקש תמורה, המלצה הדדית עוזרת לשני הצדדים ואין סיבה לחפש איך לתחזק את שיתוף הפעולה מעבר להמלצה הדדית שלא עושה כסף ונטו עוזרת לצד השני.

הפנייה של לקוחות לשני הצדדים

כשיש כמה עסקים שמשתפים פעולה הם יכולים להמליץ אחד על השני, כמו קבוצת בעלי עסקים שמפרגנים אחד לשני, אומנם המלצה לא עולה כסף אבל כדי שכולם ירוויחו חשוב לוודא שכולם מקבלים המלצות באופן שווה.

חשיבות ההתייעצות עם יועץ עסקי

לסיכום, שיתופי פעולה עסקיים יכולים לעזור מאוד לעסק שלכם, אך צריך לדעת איך לעשות אותם בצורה נכונה, יעילה ומקצועית. ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם יועצים עסקיים מקצועיים שמבינים בייעוץ עסקי אך גם בתחומים פיננסים וניהוליים אחרים והניסיון הרב שלהם בתחום יועיל גם לכם.

בחברת אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי ביותר וברמה גבוהה מאוד שבעזרתו תמצאו את הדרך היעילה ביותר לקדם את העסק שלכם על ידי שיתוף פעולה עם עסקים נוספים. בנוסף, תוכלו לקבל אצלנו ייעוץ מקצועי ואמין בנושאים נוספים, כמו: ייעוץ פיננסי, ייעוץ יזמי, גיבוש תוכניות עסקיות, גיבוש אסטרטגיה עסקית, יכולות ניהול משופרות ועוד.

אנו נעבוד בשיתוף פעולה בשביל לשפר ולייעל את התהליכים הפיננסים והעסקיים של העסק שלכם, נזהה את המכשולים והחסמים המפריעים לו בהתנהלות העסקית ונמצא את הדרך המהירה לנטרל אותם ונוביל אתכם בדרך הטובה והיעילה ביותר אל ההצלחה, הצמיחה ופיתוח טוב ובריא של העסק שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי עם אייל פז, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info