איך לייצר זרימה קבועה של לקוחות מבלי להשקיע כסף?

האם אתם מפעילים גם את המנגנון ש"יודע" לייצר זרימה קבועה של לקוחות לעסק מבלי להשקיע כסף? והאם אתם יודעים כיצד למנף לקוח שכבר קנה בעסק שלכם? 

בעלי עסקים נוטים להשקיע כספים רבים בשיווק העסק, כמובן שזה מבורך ובוודאי מגדיל את המודעות לעסק בקרב הצרכנים. 

יחד עם זאת, ישנן פעולות נוספות שכדאי להיעזר בהן במטרה לייצר זרימה קבועה של לקוחות בעסק שלכם.   

תוכן עניינים

מהו המנגנון שבעזרתו נייצר זרימה קבועה של לקוחות?

לפני שנתחיל, כדי שיהיה לנו יותר סדר בראש, בואו רגע נבין מה ההבדל בין שיווק למכירות. 

שיווק אלו כל הפעולות שאנו עושים בכדי להביא לקוחות לעסק או במילים אחרות, שיווק אלו כל הפעולות שאנו עושים בכדי להביא את הלקוח הפוטנציאלי "עד הדלת".

חשוב לציין שכדי שהעסק שלנו "יפעפע" לתודעה של כמה שיותר לקוחות, עלינו לגבש אסטרטגיה שיווקית שתתווה את הדרך לגיוס קבוע של לקוחות. 

לעומת השיווק, מכירות זה השלב שבו בעל העסק או המוכר מטעמנו יוצר קשר כלשהו עם הלקוח, כדי שיהיה לנו קל, "בתוך החנות". 

בכל עסק, השלב הראשון שכדאי להבין הוא שהשיווק והמכירות צריכים להתנהל בו זמנית.  

איך מייצרים תנועת לקוחות קבועה?

תנועת לקוחות קבועה היא תנאי הכרחי להצלחת כל עסק ולכן עלינו להתמקד תמיד בפעולות שיביאו לנו זרימה קבועה של לקוחות. לכן, שיווק צריך לעשות כל הזמן. 

בוודאי אתם שואלים את עצמכם מדוע תמונת הפוסט מראה מערבלי בטון עומדים בשורה ומחכים לתור שלהם? התמונה אכן מייצגת את המצב שבו כל עסק מייחל לעצמו להיות בו, שהלקוחות יעמדו אצלו בתור, ויחכו בסבלנות. 

וממש כמו יציקת בטון, אסור שהבטון יתייבש ולכן כל מערבל בטון מגיע והבטון נשאב ממנו ומועבר ליציקה כדי שלא תתייבש. אותו הדבר בעסק, כדי שהצינור לא "יתייבש" כדאי להקפיד על זרימה קבועה של לקוחות. 

מה עושים בארצות הקרות כדי לשמור על ה"צינור" פתוח? 

לפעמים בעלי עסקים חווים מצב של ירידה במספר הלקוחות. לעתים הם נמצאים בתוך תהליך עם הלקוחות שלהם או עם עצמם בעסק ונמצאים בסיטואציה שבה יש פתאום ירידה בהכנסות. 

מה עושים במצב הזה? צריך לזכור מה עושים בארצות הקרות, ששם המים קופאים בחורף הקשה. בארצות הקרות, הצינורות בחורף היו מתפוצצים בגלל הקור, הדרך להתמודד עם זה הייתה תמיד להשאיר את הברז טיפה פתוח כדי שתהיה זרימה קבועה של מים. 

כי כשיש זרימה המים לא קופאים כל כך מהר, אפילו אם מדובר בטפטוף. אותו הדבר בעסק, התפקיד שלנו הוא לייצר זרימה קבועה של לקוחות, אפילו לקוחות מעטים. 

מהו המנגנון שמאפשר לשמר את הלקוחות? 

בואו ניקח לדוגמה מצב שבו לקוח קנה מאיתנו, יוצא מהעסק והלך לדרכו. מה האוטומט? להמשיך ללקוח הבא, נכון? זוהי שגיאה רווחת, אל לנו "לשכוח" אותו ומיד לחפש את הלקוח הבא. 

אלא אחרי שהלקוח קנה מאיתנו ויצא מהעסק התפקיד שלנו להכניס אותו למאגר לקוחות, למועדון לקוחות ולשמור אתו על קשר כל הזמן. במקביל לכך, נשקיע בשיווק במטרה "לחפש" את הלקוח הבא. 

חשוב שנזכור למשל, להגיד לו חג שמח בחגים, לאחל מזל טוב, גם אם מדובר במכירה של מוצר עם ערך פעוט וגם אם מדובר בהטבה. העיקר שנשמור על "הצינור" הפתוח מול הלקוח בעסק שלנו.

"המיינדסט" צריך להיות שלא משנה מה, גם אם ירדנו בהכנסה בחלק מהדרך וגם אם יש עכשיו פחות לקוחות, עדין עם מה שיש אנחנו עובדים בכל הכוח ותמיד מנסים לשמור על הזרימה בתוך הצינור. 

זה יאפשר לצינור כל הזמן להיות פתוח וברגע שהעסק יתאושש, ברגע שהמציאות תתאושש, ברגע שאנחנו נתאושש, זה יגרום לזה שכל המים יעברו בצינור ונרוויח הרבה יותר כסף, כי מים הם חיים. 

כיצד למנף לקוח שכבר קנה? 

מכירים את ההרגשה שסוף סוף הצלחתם למכור את המוצר/השירות, את ה"בייבי" שלכם?
ואתם מאושרים עד השמים.

אבל רגע, לא כל כך מהר.. לפני שאתם "משחררים" את הלקוח לדרכו תבקשו ממנו הפניה ללקוח הבא בתור, הרי אם הוא כבר מרוצה ויש לו טעם טוב בפה והוא גם ככה אצלכם ביד בואו נמנף את זה
ונגיע דרכו ללקוחות נוספים.

זו ההזדמנות שלנו לבקש ממנו עזרה אההה… יש בעיה עם האגו לבקש עזרה? לא יכול להיות דבר כזה, אם אני הבעלים של העסק אני חייב לשים את האגו בצד.

אם אני מנהל עסק אני צריך להבין היטב שכל לקוח, הוא איש המכירות הכי טוב עבורי
לכן ממנו צריך לבקש הפניה ללקוח הבא בתור.

צפו בסרטון: איך לייצר זרימה קבועה של לקוחות מבלי להשקיע כסף? 

לקביעת פגישה בנושא ייעוץ שיווקי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.