איך לבחור יועץ פיננסי

לא תמיד קל למצוא יועץ טוב, אבל יש כמה צעדים שתוכלו לנקוט כדי למצוא את היועץ המתאים. בחירת יועץ פיננסי היא משימה הכרחית, חשוב למצוא את המתאים לכם ולצרכים שלכם. תפקידו של יועץ פיננסי לעזור ללקוחות לקבל החלטות לגבי כסף, השקעות, מסים ופרישה. יועצים פיננסיים יכולים גם לעזור ללקוחות לתכנן את העתיד ולפתח אסטרטגיות שיעזרו להם להגיע ליעדיהם. כיום השוק מוצף ביועצים פיננסיים, אבל איך תדעו מיהו יועץ טוב? הדבר הראשון, תשאלו את עצמכם איזה סוג של עצה אתם צריכים: עזרה בתכנון פרישה? האם אתם מחפשים יועץ שיכול לעזור בניהול הנכסים? צריכים מישהו שיוכל לעזור בתכנון מס? או אולי ייעוץ פיננסי? דבר נוסף שכדאי לחשוב עליו, הוא כמה כסף יש לכם להשקיע? נכון, לא קל למצוא את היועץ הפיננסי המושלם, ישנם יועצים רבים וחלקם יכולים להתאים לצרכים שלכם. במאמר אפרט מהן התכונות של יועץ טוב? מי הוא יועץ פיננסי מומלץ? וגם בחירת יועץ פיננסי מול מתכנן פיננסי?

בחירת יועץ פיננסי

איך לזהות את היועץ הטוב ביותר עבורכם? לא משנה אם אתם צריכים יועץ לכלכלת המשפחה, יועץ פיננסי או יועץ כלכלי, יועץ זה יועץ ולכן הכנתי בשבילכם את המאמר הזה שמתמקד בתכונות ובמאפיינים של יועץ טוב, כדי לעזור לכם להבין מה חשוב בבחירת יועץ. ובכלל, למה כל עסק צריך יועץ פיננסי.

תכונות של יועץ טוב

תפקידו של יועץ טוב הוא לעזור ללקוחות לפתור את הבעיות שלהם בזמן הקצר ביותר וביעילות המרבית. ליועץ מצליח יש כישורים מסוימים שהופכים אותו לבעל ערך רב עבור הלקוח. אלו כוללים:

  1. מקצועיות ושליטה.
  2. כישורי פתרון בעיות וקבלת החלטות.
  3. כנות אמינות ויושרה.
  4. ידע פיננסי, כלכלי ופנסיוני.
  5. הבנה של אסטרטגיות.
  6. יחסי אנוש מעולים.

מומלץ גם לקרוא את המאמר: איך יועץ פיננסי עוזר להגדיל את ההכנסות.

יועץ פיננסי מומלץ

בדקו שהיועץ הפיננסי שאתם בוחרים הוא יועץ מומלץ. ככל שיש עליו יותר המלצות מלקוחות שקיבלו ממנו שירות, כך זה אומר שהיועץ יותר טוב ושכדאי לבחור בו. קראו ביקורות מלקוחות אחרים וראו מה החוויות שלהם עם היועץ. כדאי גם לבקש הפניות מאנשים שעבדו עם יועצים פיננסיים בעבר וקיבלו מהם ליווי פיננסי, כדי שתוכלו לקבל מושג טוב יותר על איך זה יהיה לעבוד איתם גם.

יועץ פיננסי מחיר

בדקו מה המחיר של היועץ שאתם מתכננים לקחת. לפני שאתם שוכרים יועץ, בדקו גם את המחיר. יהיו יועצים שיציעו לכם פגישת ייעוץ חינם ויהיו כאלו שיגבו תשלום כבר מהפגישה הראשונה. אני יכול להעיד על כך שאם היועץ מתכונן לפגישה הראשונה ולומד את הדוחות הכספיים שלכם ואף מכין דוח כלכלי שמסכם את מצבכם, זה לגיטימי ורצוי לדרוש תשלום עבור הפגישה הראשונה, שמוגדרת פגישת אבחון העסק. עם תחילת תהליך הליווי הפיננסי, כדאי להיות מודעים איזה סוג של יועץ אתם צריכים וכמה הוא גובה עבור השירות. קחו בחשבון שהתעריפים משתנים בהתאם לסוג השירות, הניסיון ורמת המומחיות בתחום.

יועץ פיננסי אישי

וודאו שהיועץ מעניק לכם ייעוץ פיננסי אישי. אצלנו בחברה כל לקוח מקבל יועץ פיננסי אישי שצמוד אליו בתהליך הליווי הפיננסי. עדיפות ליועץ שמכיר ויודע היטב את התחום האישי שבו אתם צריכים סיוע. כך לדוגמה, אם אתם מחפשים יועץ לכלכלת המשפחה, חפשו יועץ בעל ניסיון שטח ומיומנות בנושא כלכלת המשפחה. אם אתם צריכים עזרה עם העסק או אם יש לכם בעיות עם תזרים המזומנים, חפשו יועץ פיננסי. אם אתם מעוניינים בתכנון פרישה או נושאים הקשורים לפנסיה שלכם, בחרו יועץ פנסיוני. ככל שיש לאותו יועץ ניסיון רב יותר בתחום הספציפי שלכם או כזה שמנוסה בתחום קשור, כך הוא יהיה מקצועי יותר.

בחירת יועץ פיננסי מול מתכנן פיננסי

בחירת יועץ פיננסי לעומת מתכנן פיננסי יכולה להיות מבלבלת. שניהם דומים בכך שהם עוזרים לכם בכספים ובהשקעות, אבל היקף העבודה שלהם שונה. מתכננים פיננסיים יכולים לעזור לכם ליצור תוכנית להשגת היעדים, תוך התחשבות במידת הסיכון שאתם מוכנים לקחת ובמצב האישי שלכם. לעומתם, יועצים פיננסיים משימתם לספק ייעוץ לגבי אסטרטגיות השקעה, תוכניות פרישה, מסים וכו', בעוד שמתכננים פיננסיים ידאגו לכל שאר ההיבטים של הפיננסים שלעתים, יועץ עסקי לא יוכל לטפל בהם.

בחירת יועץ פיננסי – סיכום והמלצות

בחירת יועץ פיננסי היא משימה לא פשוטה שכן יש כל כך הרבה אפשרויות לבחירה. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא למצוא יועץ פיננסי שיש לו ניסיון בענף שלכם. דרך טובה לעשות זאת היא על ידי חיפוש אחר יועץ שעובד באותו ענף לפחות 5 שנים. השלב הבא הוא לברר אם עליו המלצות מלקוחות שעבדו איתו. אם אין עליו המלצות, כדאי שתבדקו מה הכישורים שלו ואם יש לו התמחויות שכדאי שיהיו. מומלץ גם לשאול ולהתעניין ברקע הכלכלי של אותו יועץ, כמו גם אילו שירותים הוא מציע.

מתלבטים איזה יועץ לבחור? רק אייל פז

היועץ הפיננסי הוא אדם חשוב בחייו של לקוח. דיברתי רבות באתר על מהו יועץ פיננסי ואיך הוא יכול לעזור לך לקדם את העסק ואת כלכלת המשפחה בחיים האישיים. רק נזכיר שיועץ פיננסי הוא איש מקצוע שנותן ייעוץ והכוונה בנושאי השקעות, ביטוחים, תכנון פרישה ועניינים פיננסיים נוספים. לכן כדאי לבחור יועץ שאתם סומכים עליו ויכול לעזור לכם לתכנן את העתיד. אייל פז הוא יועץ פיננסי שיכולים לעזור לכם להחליט כמה סיכון לקחת על עצמכם ומהם יעדי ההשקעה הכדאיים עבורכם. כמו כן, הוא יכול לעזור לכם למצוא דרכים למזער את ההוצאות, להגדיל את ההכנסות ולמקסם את החיסכון. כשזה מגיע לכסף שלכם, כדאי שתבחרו את היועץ המתאים בדיוק עבורכם.

לקביעת פגישת ייעוץ פיננסי, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info