לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

אימון אישי למנהלים

אימון אישי למנהלים (קואצ'ינג)

מחפשים מאמן אישי? רוצים לשפר את יכולות הניהול? אימון אישי למנהלים הוא בעל חשיבות רבה התורמת רבות לביצועיו של המנהל בתחום המקצועי, האישי ואף הזוגי. בשנים האחרונות אימון אישי תפס תאוצה יחד עם התפתחות הקואצ'ינג והעלייה בהכרה בצורך של רכישת כלים מקצועיים והתנהגותיים למנהלים.

העלייה בסולם הדרגות וההתקדמות בדרגות הניהול מעידות כי מדובר במנהל מוכשר, אך יחד עם זאת הדבר רחוק משלמות בתחום הניהול. מנהלים בכירים מבינים שבכדי להתקדם ישנו צורך לפעול ולעבוד קשה על מנת להשתפר ולהמשיך להתאים את היכולות והמיומנויות למציאות הדינאמית בה אנו חיים.

אחד הכלים המשמעותיים ביותר בהקשר זה הוא אימון אישי ייעודי למנהלים, אשר מתאים את העקרונות של הייעוץ העסקי לניסיונו העשיר של המנהל. הוא מתמקד בשילוב התכונות האישיות והכלים המקצועיים שתורמים להצלחת החברה או העסק.

בהתאם לכך, במאמר זה נסקור בעבורכם את המאפיינים הייחודיים של אימון אישי למנהלים, נעמוד על התמורות שניתן להפיק מאימון אישי לעסקים בדרגים אלו וכיצד ליווי אישי של יועץ עסקי מקצועי מסייע למנהל בקבלת החלטות והתלבטויות תוך התפתחות מקצועית ואישית.

תוכן עניינים

מדוע ישנה חשיבות לאימון אישי דווקא לדרג המנהל?

החשיבות במאמן אישי למנהלים גם בדרגות בכירות נעוץ בראש ובראשונה בחשיבותו הגבוהה של המנהל. ככל שהמנהל בכיר יותר, כך לרוב החברה תלויה בו וביכולותיו להובלת החברה. בהתאם לכך עולה החשיבות לכך שהביצועים של אותו מנהל אכן יקדמו את החברה בתחומים המהותיים להצלחה, כמו: ניהול זמן, חלוקה והגדרת תפקידים, ניהול עובדים וכו'.

בהתאם לכך עולה החשיבות כי המנהל ימקסם את יכולותיו ואת התפוקה אשר הוא נותן לחברה על מנת שזו תשגשג. לכן, האימון האישי אשר מיועד לבכירים הינו אימון אשר מתמודד עם קשת רחבה של אתגרים הניצבים בפני מנהלים בכירים בסוגיות שונות.

זאת מתוך הבנה שמנהלים בכירים יכולים לשגשג בתחום אחד אשר קידם אותם, אך אינם חזקים בהתאם בנדבכים אחרים שהתפקיד דורש, דבר אשר פוגע בהם באופן יותר גדול מאשר בעבר, בשל האופי הרוחבי של המנהל הבכיר אשר צריך לשלוט בכל רזי החברה ולא רק בתחום ההתמקצעות הנקודתי אשר מאפיין מנהלים בדרגות הביניים.

מהם המאפיינים של האימון האישי למנהלים?

אימון אישי למנהלים בכירים בראש ובראשונה הינו ורסטילי. הוא מכיר בכך שהמנהל הינו מוכשר דיו על מנת להגיע לתפקידים בכירים בתוך העולם העסקי, ולכן מחזיק במגוון כישורים מתאימים לכך. לפיכך, נדרשת התאמה לחוסרים ולצרכים הייחודים של אותו מנהל ולא לעבוד בהכרח "לפי הספר", שכן הספר מיועד לרמות התחלתיות יותר, בעוד כאן מדובר ברמות מתקדמות יותר של אימון המתמקד בנקודות ספציפיות ובצרכים נקודתיים המזוהים על ידי המאמן או לחלופין מועלים על ידי המנהלים בשטח.

ניהול זמן וקביעת סדרי עדיפויות

המאפיין הנוסף של ייעוץ עסקי בעבור בעל עסק מנוסה או לחלופין מנהלים בכירים בחברות גדולות הוא עצם התמקדות בתיעדוף משימות ובניהול זמנים. דגש זה נובע מכך שישנה הבנה כי המנהל הגיע למעמדו בשל הידע המקצועי והניהולי שצבר, אך כאשר הוא עלה בסולם הדרגות או ככל שהעסק גדל, כך גם עלו כמות המשימות ומנגד המשאב החשוב ביותר שלנו – הזמן לא השתנה.

בהתאם לכך, מתמודד המנהל הבכיר עם אתגר של ניצול כמות הזמן אשר לא גדלה, בעוד כמות המשימות אשר עליו לפקח עליהן גדלה משמעותית, ולכן ישנו דגש באימון אישי על האופן בו המנהל מאציל סמכויות על עובדיו ומתעדף משימות וכן בנוגע לאופן בו הוא מנצל את הזמן שברשותו וכיצד ניתן להשתפר בתחום זה.

המאפיין השלישי והחשוב של עבודת האימון אשר משלימה את הנדבך הקודם של ניצול זמן, הינה ההתמודדות עם צוות עובדים גדול ומגוון. מנהלים בדרגות הביניים או של בתי עסק קטנים, רגילים לעבוד עם צוותים קטנים באופן יחסי. מנגד, כאשר הם הופכים להיות בכירים הם צריכים פתאום לנהל צוות עובדים גדול וורסטילי אשר לעיתים אף מרוחקים גיאוגרפית.

מנהלים רבים מנסים לייעל את התפקוד שלהם בהקשר של ניהול זמן (מולטיטסקינג) וכך הם "מתפזרים" על המון מטלות לעתים, מבלי לבצען באיכות הנדרשת. למנהלים אין בהכרח את הכלים לעשות מספר משימות במקביל באופן יעיל. כתוצאה מכך, ניהול הזמן שלהם מצריך גם כללי ניהול נכון: תיעדוף משימות, הגדרת המטלות החשובות והפחות חשובות וקביעת סדרי עדיפויות למה שחשוב באמת בניהול החברה.

ניהול עובדים

ניהול צוות עובדים, אף הוא דורש מהמנהלים ניהול קפדני. ניהול עובדים הינו דבר אשר משליך על החברה כולה בשל אבטלה סמויה ושחיקה של בעלי תפקידים ועובדים מסוימים. בהתאם לכך, האימון שם דגש על אופן העבודה הרוחבית וניהול כח האדם בחברה.

נוסף על כך, על המנהלים לפעול לפי תוכנית תמריצים על מנת לגרום לעובדים להתאמץ ולהעלות להם את המוטיבציה, מה שיביא לשיפור בביצועי החברה או העסק. לעתים בחברות שעברו איתנו תהליך של ליווי עסקי, הבחנו בעובדים ש"אין להם תיאבון" לעבודה, הם "מחפפים" במשימות, אינם עומדים בלוחות הזמנים ומחכים רק שהזמן יעבור כדי לסיים את יום העבודה. בדרך זו המנהל מרגיש תסכול וחוסר אונים, שכן הדבר גורם לאובדן לקוחות, לאי עמידה ביעדים שנקבעו והמערכת כולה אינה עובדת כמערכת משומנת ומתואמת.

כמנהלי עסקים, במסגרת האימון האישי למנהלים אנו שמים דגש על כל הדרגים, החל מ"הבורג הקטן ביותר" ועד לדרג הניהולי וממליצים על סד של אילוצים במידה ואין עמידה בתנאים שסוכמו מראש, כגון הטלת קנסות, פיטורי עובדים, גיוס עובדים, בניית מנגנוני תגמול וכו'. על סמך הניסיון הרב בתהליכי ייעוץ עסקי ואימונים למנהלים ולבעלי עסקים אנו נותנים כלים לפתרון האתגרים מולם מתמודד המנהל.

ריכוזיות למול "האצלת" סמכויות המנהל

לאורך השנים ביצענו אימונים אישיים למנהלים ונתקלנו בתופעת ה"ריכוזיות". מנהלים רבים ובכלל, אנשים רבים מטבעם נוטים להיות ריכוזיים ולבצע הכל בעצמם. הם מתקשים לסמוך על אחרים או מעדיפים להיות "סוליסטים" ולבצע הכל בעצמם.

ריכוזיות המשימות בידי המנהל יוצרים צוואר בקבוק שממש חוסם את התקדמות החברה או העסק. לפיכך, מקרים בהם כל פעולה שהעובד מבצע צריכה לעבור את אישור המנהל או שהעובד אינו יכול לקבל החלטות בעצמו עוצרות את התפתחות החברה ונוצר מצב של אי עמידה בזמנים, חוסר יכולת להתמודד עם לחצים, "בילוי" שעות עבודה רבות מדי במשרד וחזרה הבייתה בשעות הלילה המאוחרות.

התנהלות זו פשוט "רוצחת" כל חלקה טובה של הנאה מהעבודה ויוצרת ממש תסכול ולחצים שישנה דרך להימנע מהם. המנהלים המצליחים משפרים מעת לעת את מיומנויות הניהול ומתמקדים בשיפור יכולת ההקשבה לעובדים, בניית מודל תמריצים והנגשתו לעובדים, קבלת מידע על מה שמעסיק את העובדים וגילוי מעורבות רבה, ביצוע ישיבות צוות בדרגים הבכירים והזוטרים, ביצוע "פאנל" עובדים מדי פעם ולהבין לעומק מה מפריע לעובדים ומנגד, מה נותן להם מוטיבציה וכן הלאה.

מנהל מצליח הוא מנהל מעורב, אך לא כזה שמבצע הכל בעצמו. מנהל שבקיא במה שקורה בדרגים הנמוכים הוא מנהל מעורב, מנהל שמסוגל ליצור תחושת מחויבות אצל העובדים, לגייס ולהניע לפעולה, לייצר מוטיבציה ולפעול בפעולות מנע, לפני שהבעיות "מתפוצצות" הוא מנהל שמעודד את העשייה ובכך תורם ומוביל את החברה להצלחה.

צריכים מאמן עסקי למנהלים? רק אייל פז

אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי הוא מאמן עסקי לעסקים אשר בקיא בעקרונות הקואצ'ינג העסקי, ככל שאתם מעוניינים באימון אישי למנהלים בכירים אתם מוזמנים לפנות אלינו על מנת להגדיל את ארגז הכלים שלכם כמנהלים בסביבה תומכת ומעצימה וכמובן תוך שמירה על דיסקרטיות מוחלטת.

לקביעת פגישת אימון אישי למנהלים, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד