בניית תוכנית פיננסית לעסק שלך

תוכנית פיננסית היא הכלי העיקרי לניהול ולשליטה על תזרים המזומנים, והיא משפיעה ישירות על היציבות הכלכלית והצמיחה של העסק. בעסק קטן, כל שקל חשוב לכן ניהול תקציב נכון מאפשר לבעל העסק לזהות הזדמנויות ולהתמודד עם אתגרים, לקבוע יעדים כלכליים ריאליים ולעקוב אחרי התקדמותם. זה בדיוק תפקידו של היועץ הפיננסי, להוביל אותך יד ביד ולעזור לך להשיג שליטה פיננסית על ניהול התקציב בעסק.

בניית תוכנית פיננסית
בניית תוכנית פיננסית

איך לבנות תוכנית פיננסית?

קביעת תקציב ריאלי

הצעד הראשון של הייעוץ הפיננסי הוא קביעת תקציב ריאלי, מציאותי. זהו אתגר לא פשוט, שכן יש לקחת בחשבון מגוון גורמים: הוצאות קבועות ומשתנות, הכנסות צפויות, צרכים שוטפים ומשתנים חיצוניים כגון מגמות שוק ועונתיות. לשם כך, מומלץ לערוך ניתוח יסודי של המצב הכלכלי של העסק, לבחון את ההוצאות העתידיות ולנתח את ההכנסות הצפויות. כאן תוכלו לקבל תוכנית פיננסית לדוגמא.

ניתוח הנתונים הפיננסים בעבר

כאשר מכינים את התוכנית, יש לקחת בחשבון את הנתונים הכלכליים משנים קודמות. זה יכול לכלול בדיקת ההכנסות, ההוצאות, רווחיות ותזרים מזומנים. נתונים אלה מסייעים להבין את המגמות ולזהות תחומים שבהם יש פוטנציאל לשיפור.

הערכת הכנסות עתידיות 

חשוב לערוך הערכה ריאלית של הכנסות עתידיות. זה כולל ניתוח שוק, זיהוי הזדמנויות חדשות, והתחשבות בגורמים כמו עונתיות ומגמות שוק. כמו כן, מומלץ שיועץ פיננסי ילווה את התהליך. מאחר ויש ערך מוסף לידע ולניסיון הפיננסי שהוא מביא איתו. זאת מכיוון שהוא יכול לנתח באופן מקצועי את המגמות ולהבין על בסיס נתוני העבר מה המגמות להמשך.

ניתוח הוצאות וגילומן בתוכנית 

חשוב לפרק את ההוצאות לקטגוריות (כמו הוצאות קבועות, משתנות וחד פעמיות) ולבדוק כיצד ניתן לנהל אותן בצורה יעילה יותר. כולל בדיקה של חוזים נוכחיים, עלויות חומרים, שכר עובדים, תקורות ועוד.

ניהול סיכונים ואי וודאות כלכלית

התוכנית צריכה לגלם גם התמודדות עם אי ודאות. תכנון עבור תרחישים שונים והכנת תוכניות חלופיות במקרה של שינויים בלתי צפויים בסביבה העסקית.

קביעת מטרות ויעדים 

קביעת יעדים כלכליים ריאליים, כגון רמת רווחיות מסוימת או השגת מכירות מקסימליות, מסייעת בהכנת התוכנית. לכן ישנה חשיבות רבה לקביעת מטרות ויעדים.

תיקוף התוכנית אחת לתקופה

התוכנית הפיננסית אינה מסמך סטטי ויש לעדכן אותה בהתאם לשינויים במצב העסקי ובסביבה הכלכלית. ישנם שינויים שמתרחשים כל העת ואנחנו חייבים להתאים את המצב התקציבי של העסק למציאות הדינאמית.

סיכום

בסופו של דבר, ניהול תקציב הוא חלק בלתי נפרד של תוכנית מקצועית ומקיפה. תכנון נכון, מעקב וניתוח שוטף, מאפשר קבלת החלטות מושכלות, הן המפתח להצלחה. בעלי עסקים שמבינים את חשיבות ניהול התקציב ומיישמים את העקרונות הנכונים לבניית התוכנית הפיננסית, יכולים לשפר את היציבות הכלכלית של העסק ולהוביל אותו לצמיחה והצלחה.

לקבלת ייעוץ בנושא בניית תוכנית פיננסית, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info