מהי תוכנית פיננסית לעסק?

תוכנית פיננסית זו תוכנית עבודה שכוללת דו"חות כספיים שבעזרתם ניתן לנסות ולצפות את העתיד הכלכלי של העסק. לפי תוכנית זו מחושבת ההתנהלות הכלכלית של העסק לטווח הרחוק תוך בחינה של דו"חות כספיים, מאזן, תזרים קבוע של מזומנים ועוד. בשורות הבאות יפורט לעומק אודות תוכנית פיננסית לעסק, מהי מטרת התוכנית, מהי התנהלות כלכלית נכונה ונושאים רבים ושונים הנוגעים לתחום הפיננסי.

מהי תוכנית פיננסית לעסק
מהי תוכנית פיננסית לעסק

מהי מטרת התוכנית הפיננסית?

מטרתה של התוכנית הפיננסית היא לחזות את ההכנסות וההוצאות של העסק בכל חודש לשנתיים הקרובות ולעיתים אפילו לתקופה ארוכה יותר. כאן תוכלו לקבל תוכנית פיננסית לדוגמא. תוכנית טובה הינה כזו שצופה גם את התנודות העונתיות שעשויות לבוא לידי ביטוי במהלך התקופה ולהביא בסופו של דבר למהלכים מחושבים שיתרמו להגדלה של רווחיות העסק.
התוכנית הפיננסית הינה הכרחית עבור כל עסק. התוכנית מאפשרת לבעלי עסקים, קטנים כגדולים, לקבל החלטות ולהיערך מבחינה פיננסית.
כדי שהמצב שתואר לעיל יוכל לבוא לידי ביטוי, בעלי עסקים צריכים להסתייע בשירותיו של יועץ עסקי מומחה בעל ניסיון שטח עשיר וניסיון בתחום הבנקאות, שיבנה עבורו תוכנית פיננסית שמתאימה לנתונים של העסק.
תוכנית פיננסית מקצועית מסייעת לבעלי העסקים בתחומים הבאים:

  • ניתן לבדוק את הערך הנקי שקיים בכל רגע באמצעות הדו"ח של התוכנית.
  • ניתן לבדוק בכל רגע נתון את השווי של העסק
  • מהו ההון שיצטרכו כדי להשקיע בעסק שלהם?
  • כמה זמן יידרש עד שניתן יהיה להחזיר את ההשקעה?
  • מהי התשואה שיהיה אפשר לקבל בהמשך בעקבות ההון שיושקע?

התנהלות כלכלית נכונה לעסק

ישנם בעלי עסקים שאינם מודעים לקיומה של תוכנית פיננסית. לכן, העסקים שלהם, ברוב המקרים מתנהלים באופן שגוי מבחינה פיננסית. התוצאה של התנהלות שכזו עשויה להביא לרווח מועט, הפסדים ולעיתים אפילו למצב שבו העסק אינו ממצה את הפוטנציאל שלו בהתאם. הסיבה לכך בדרך כלל היא העובדה כי בעלי עסקים רבים נוטים להזניח את התחום הפיננסי מחוסר ידע או מסיבות אחרות. לעתים הם מעדיפים לתת מקום לתחומים אחרים הקשורים לעסק. לרוב מדובר בתחומים כדוגמה: כוח אדם, ניהול, פרסום ושיווק העסק וכו'.
מבירור שנעשה מול מספר רואי חשבון, נמצא כי ישנם מקרים בהם בעלי עסקים מקבלים את הדו"חות מרואי החשבון שלהם ואינם קוראים אותם לעומק. בקיום פעולה זו, הם מזניחים את עתיד העסק שלהם ונמנעת מהם האפשרות לקדם את העסק מבחינה פיננסית.

איך נבנית תוכנית פיננסית?

בניית תוכנית פיננסית צריכה לכלול נתונים כלכליים רבים וגם לגלם תחזיות והערכות תקציביות. ברוב המקרים התוכנית נבנית, לפי השלבים הבאים:

ניתוח נתונים מדויקים בנוגע להכנסות ולהוצאות של העסק 

טרם הפגישה עם היועץ העסקי, על בעל העסק לאסוף את כל הנתונים המדויקים שנוגעים להכנסות ולהוצאות העסק. חשוב להכין את הנתונים הללו מראש כדי לחסוך זמן יקר במהלך הפגישה עם היועץ העסקי.

ראוי לציין כי נבדקות כל ההוצאות האפשריות של העסק, גם הוצאות שעשויות להיראות לבעל העסק כמיותרות מכיוון שהעלות שלהן נמוכה או מכל סיבה אחרת. לכן, בעל העסק צריך להכין מראש את כל המסמכים הדרושים, כדי שהיועץ הפיננסי יוכל לבחון את כל הנתונים ולהכין עבור העסק את התוכנית הפיננסית המתאימה ביותר עבורו.

בחינה כלכלית של כל הנתונים הדרושים

בשלב זה, היועץ העסקי מקבל את הנתונים ובוחן אותם לעומק. היועץ העסקי מבצע בחינה כללית של ההוצאות הכלכליות של העסק בתחומים הבאים:

  • ייצור
  • אספקה
  • חשמל
  • ציוד משרדי
  • אחסון
  • חומרי הגלם
  • הפצה
  • משכורות לעובדים
  • גובה הלוואות
  • הון עצמי
  • דמי שכירות ועוד

לאחר קבלת הנתונים שנכתבו לעיל, היועץ העסקי יכול להתחיל בבניית התוכנית הפיננסית.
היועץ בוחן לעומק כל פרט ופרט ובודק כיצד העסק יכול להתייעל כלכלית בתחומים הללו, כך שניתן יהיה בסופו של דבר להפחית בהוצאות העסק ככל שניתן ולהעלות את ההכנסות, תוכלו לקרוא עוד אודות ייעוץ פיננסי.

התמקדות בתמחור במהלך בניית תוכנית פיננסית

במהלך בנייה של תוכנית פיננסית, מומלץ לקחת יועץ פיננסי מומחה על מנת לחזות את ההכנסות העתידיות של העסק. ברוב המקרים, נעשית עבודה ממוקדת בתחום התמחור, ניתוח ההלוואות וההתחייבויות הכספיות ופתרונות מימון שיש לעסק.
הסיבה לכך היא שבעלי עסקים רבים אינם מתמחרים באופן נכון את המוצרים שלהם מכיוון שהם מתמחרים לפי השוואת מחירים שערכו מול המתחרים מבלי שהם לקחו בחשבון את העלויות של הייצור והפיתוח. כך שבסופו של דבר, בעלי עסקים לא שמים לב שהם יכולים לשנות את התמחור ולהרוויח הרבה יותר.
התוכנית העסקית בוחנת בין היתר את התמחור של המוצרים או השירותים של העסק. באמצעות התוכנית ניתן לגלות אם יש מוצרים או שירותים שצריך לתמחר אותם מחדש ולהביא לעלייה בהכנסות בעקבות כך.

למה כדאי לבנות תוכנית פיננסית עם אייל פז? 

כשמדובר בתוכנית פיננסית, צריך לפנות אל המומחים בתחום.
קרו מקרים שבהם נבנתה תוכנית פיננסית שאינה מדויקת. כזו שלא נאספו בה כל הנתונים הדרושים והעניין גרם בסופו של דבר להתרסקות של העסק.
לכן, כדאי לפנות לאייל פז. לאייל פז יש ידע רב בכל הנוגע ליעוץ עסקי ופיננסי כולל ניסיון בנקאי. הוא בנה תוכניות פיננסיות רבות לעסקים בתחומים שונים וראה את התנופה הכלכלית שהעסק קיבל לאחר שנבנתה התוכנית שהותאמה לו אישית.
אמנם מדובר בתקופה ארוכה עד שניתן לקצור את פירותיה של התוכנית הפיננסית, אך ההמתנה משתלמת.
אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם בידיים הנכונות, כדאי שתפנו אל אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי.

לקביעת פגישה לבניית תוכנית פיננסית, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info