כיצד לעבור מעסק קטן לחברה גדולה?

עסקים רבים שואלים את עצמם איך אפשר לנהל את העסק, כך שיגדיל את הרווחיות שלו. אם גם אתם שואלים את עצמכם את השאלה הזו, אתם לא לבד, כי השאיפה להפוך את העסק הקטן לחברה גדולה יותר נמצאת אצל רבים. הדבר הראשון, הוא תכנון באמצעות תוכנית עסקית. היא צריכה לכלול את הרעיון העסקי ואת מחקר השוק, על מנת לגלות אם יש ביקוש למוצר, על בסיסה גם אפשר להשיג מימון לעסק. שנית, ניתוח דוחות כלכליים וביצוע אבחון עסקי, כדי להבין היכן העסק נמצא ולאן רוצים שהוא יגיע מבחינה עסקית ופיננסית. שלישית, גיבוש אסטרטגיה וכתיבת תוכנית שיווקית יעזרו להגדיל את החשיפה ולהביא לעסק עוד לקוחות משלמים. גם איתור והעסקת עובדים איכותיים, תעזור בהרחבת העסק למהלכי צמיחה ומינוף. כמו כן, לתמחר מחדש זה חיוני לכל עסק שרוצה להגדיל את הרווחיות שלו. אייל פז מסביר איך לעבור מעסק קטן לחברה גדולה יותר באמצעות תוכנית פעולה סדורה ומקצועית. המשיכו לקרוא 🙂

מהן האסטרטגיות הטובות ביותר להגדלת העסק הקטן?

הכנת תוכנית מפורטת לטווח הקצר והארוך יכולה להקפיץ את העסק בכמה רמות. אולם לשם כך, חשוב לקבל סיוע מקצועי, יועץ עסקי מיומן שליווה מאות בעלי עסקים ויש לו ניסיון רב בניהול פיננסי יוכל להגדיל את הפעילות והרווחיות. חשוב שליועץ העסקי יהיה ידע נרחב בתחום ייעוץ עסקי וכן ניסיון בניהול עסקים מגוונים מעסק קטן ועד לניהול חברה מצליחה. כמו כן, עליו להיות בעל השכלה כלכלית אקדמית בכדי להבין טוב בנושא הפיננסי. כל האסטרטגיות שלפניכם עבדו במאות תהליכי ליווי וייעוץ עסקי על מגוון רחב של עסקים. כך שאם תטמיעו אותן בעסק שלכם, תזכו הצלחות רבות.

כיצד לעבור מעסק קטן לחברה גדולה
כיצד לעבור מעסק קטן לחברה גדולה

עוד בנושא ייעוץ לעסקים קטנים:

ניתוח הדוחות הכלכליים ואבחון עסקי

בכדי לבנות תוכנית פעולה, קודם כל צריך לדעת היכן העסק נמצא ולאן רוצים שהוא יגיע מבחינה עסקית ופיננסית, ממש כמו ב-WAZE. מאבחנים קודם כל איפה העסק נמצא כיום: מהי רווחיות העסק? מהן ההוצאות וההכנסות שלו? מה הרווח הגולמי והרווח התפעולי של העסק? מהן התחייבויות העסק? הלוואות? חובות לספקים? חובות של לקוחות לעסק? מהי רווחיות המוצרים? וכן הלאה. ידוע שישנן תשובות חסרות, אולם מטרת המיפוי העסקי היא להבין בדיוק היכן העסק עומד. לנו יש את הכלים והידע הפיננסי על מנת לנתח את הנתונים הללו באמצעות ייעוץ עסקי איכותי.

אם חשבתם שאת הנתונים האלו תוכלו לקבל מרואה החשבון שלכם, אז זה בכלל לא מדויק. מאחר ודוח הרווח והפסד אינו לוקח בחשבון את כל החובות וההלוואות שיש לעסק, לפיכך, ישנם מרכיבים חסרים בהכנסות והוצאות העסק. נוסף על כך, דוח הרווח וההפסד קשה להבנה ומורכב מנתונים רבים שצריך לדעת כיצד לקרוא אותם ולהבין מה המשמעות של כל סעיף.

לעומת זאת, הדוח הכלכלי שתקבל מאתנו יהיה נוח, והוא “יתרגם” את נתוני העסק לכדי דוח מנהלים ברור שיעשה לכם סדר בנתוני העסק. אין ספק ששירותיו של יועץ עסקי מקצועי הם פשוטים להבנה ומנתחים את כלל מרכיבי העסק: מחזור, הכנסות, רווח גולמי, רווח תפעולי, פירוט הוצאות, פירוט הלוואות, חובות לספקים, חובות של לקוחות לעסק וכן מבוצעת השוואה בין השנים, בדרך כלל 3 השנים האחרונות. אך לא די בכך, היועץ העסקי בונה לעסק שלכם גם דוח תזרים מזומנים המפרט בחתך יומי מהן ההכנסות וההוצאות של העסק למול תמונת המצב של התקציב הנזיל שנמצא בעו”ש של חשבון הבנק שלכם. זאת ועוד, דוחות פיננסיים כגון אלו, מאפשרים לבעל העסק להתנהל נכון מבחינה פיננסית ובכך מאפשרת לו לנהל את הצמיחה באופן מבוקר ומושכל עם מינימום סיכונים.

אסטרטגיות שיווק מגוונות

זהו את הצעת הערך ואת היתרונות התחרותיים שיש לעסק שלכם. תכננו אסטרטגיה שיווקית, כבר בשלב יצירת המוצר ובירור צרכי הלקוח ורצונותיו. ישנן אסטרטגיות שיווק רבות ושונות שניתן להשתמש בהן כדי לקדם עסק. אחת מהאסטרטגיות הללו כוללת אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש (SEO), מה שיכול לעזור לאנשים למצוא אותך דרך מנועי חיפוש כמו גוגל. אסטרטגיה נוספת היא נוכחות במדיה חברתית שיכולה לפרסם את המוצרים בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינטגרם, יוטיוב וטיקטוק. אם כבר יש לעסק אתר, מומלץ להתחיל עם אופטימיזציה והגברת הנוכחות במדיה חברתית. ככל שתהיה לעסק חשיפה רחבה יותר, כך מעגל הלקוחות יתרחב והעסק יתפתח יותר.

העסקת עובדים המתאימים לעסק הקטן

גיוס עובדים הרבה פעמים זה המפתח להצלחה. אל תנסו להתמודד עם מבול המשימות לבדכם. כדאי שתבחרו עובד או עובדת רציניים שאתם יכולים לסמוך עליהם וכך תבנו צוות מוביל לעסק. בעל עסק קטן, נאלץ להתמודד עם מלא משימות קטנות שדורשות את תשומת ליבו ומסיתות אותו מניהול העסק. כך בעלי עסקים קטנים מוצאים את עצמם טובעים במשימות ומקטינים את היכולת להגדיל את העסק. זה המקום שבו הכרחי לשכור את שירותיו של יועץ שיכול לטפל בעומס המשימות ולהקטין אותן או למצוא עובדים, כך שלא תצטרכו להתמודד עם הכל בעצמכם.

התייעלות ושיפור ניהול העסק

ייעול ושיפור ניהול העסק – דרך טובה להגביר את הפרודוקטיביות והיעילות. ישנן דרכים רבות ושונות לייעל ולשפר את ניהול העסק. דרך אחת היא באמצעות גיוס עובדים. דרך נוספת הוא באמצעות הכנסת מערכת CRM שעוזרת לעקוב אחר משימות, מועדים והתקדמות אחר פרויקטים, כך שתהיה שליטה מיטבית על ניצול הזמן ועמידה במשימות המוגדרות.

נוסף על כך, יש לבחון את ההוצאות ולבדוק האם אפשר להקטין את ההוצאות או להעביר כמה שיותר הוצאות קבועות להוצאות משתנות, כך שאם העסק צורך יותר, הוא משלם יותר. לצורך כך מומלץ לעבוד עם יועץ עסקי בעל ניסיון, הוא יאתר עבורכם את מקורות ה”דליפה” ויעזור לכם לצמצם אותם. דוגמאות לכך יכולות להיות שיפור תנאי ההלוואה מול הבנק, בדיקת סיוע באמצעות הקרן להלוואות בערבות מדינה, טיוב כוח אדם ובדיקת תפוקות העובדים, בניית דוחות פיננסיים לשיפור ניהול העסק ועוד.

תמחור מחדש

אחת הדרכים להגדלת הרווחיות היא באמצעות ביצוע תמחור מחדש לחלק מהמוצרים או השירותים. זה לא סוד שבעסקים לא מעטים לא תיקפו את תמחור המוצרים ולא התאימו אותו למגבלות תנאי השוק הדינאמיים. בעת הזו, כאשר השוק באינפלציה, מוצרי גלם רבים מתייקרים, אמצעי השינוע מתייקרים, ישנה גם עליה במחירי התקורות וכו'. כדאי שתשאלו את עצמכם, האם ביצעתם תמחור מחדש או שאתם ממשיכים להגדיל את הגירעון כי אתם סופגים את עליית המחירים? לפיכך, מומלץ לבדוק את מודל התמחור של העסק ולהתאים אותו לדרישות, ליעדים, לביקוש ולאילוצים הקיימים.

בניית תוכנית עסקית

אחד מהיסודות הכי חשובים של כל עסק, בין אם מדובר בעסק חדש או בעסק וותיק שרוצה לצמוח, זו התוכנית העסקית. היא משמשת כתוכנית עבודה רב שנתית וכסמן ימני של העסק. התוכנית מגלמת את התוכנית השיווקית, יעדי מכירות, צפי הכנסות למול ההוצאות המתוכננות. היא זו שמביאה את העסק לצמיחה באופן הדרגתי ומתוכנן. כמו כן, היא כוללת ניתוח ופירוט הפעילות העסקית למול הצדדים הפיננסיים שתומכים את משאבי העסק. לכן, כל עסק חייב שתהיה לו תוכנית עסקית, היא גם עוזרת לו בגיוס אשראי לעסק, תכנון אסטרטגיה עסקית, בניית מודל תמחור נכון ועוד.

מדוע עסקים קטנים צריכים לשקול להרחיב את היקף השירות שלהם?

עסקים קטנים תמיד מחפשים דרכים לצמוח ולהרחיב את קהל הלקוחות שלהם. הם צריכים למצוא לקוחות חדשים, להציע שירותים חדשים ולהתעדכן במציאות המשתנה ללא הרף. וכדי לעשות זאת, הם צריכים להיות מוכנים לקחת סיכונים. אחת הדרכים של עסקים קטנים לצמוח היא על ידי הרחבת היקף השירות שלהם. זה אומר שהם מוכנים לקחת על עצמם פרויקטים חדשים שאולי לא חשבו עליהם. בכך הם יכולים לפתוח עולם חדש של לקוחות פוטנציאליים והזדמנויות. יועץ עסקי מקצועי בעל גמישות מחשבתית וניסיון רב, יכול לעזור לכם לפצח ולמצות את מרחב האפשרויות של העסק הקטן ובכך להפוך אותו לחברה בע”מ.

אייל פז יועץ עסקי שמוביל עסקים להצלחה

אם אתם בעלי עסקים קטנים, סביר להניח שאתם רוצים להשתחרר מהעול הזה שהכל על הכתפיים שלכם ולהתחיל להיות המנהלים של העסק ולא העובדים הראשיים שעליהם יקום וייפול דבר. על כן, אם תיקחו לכם את המאמר הזה כפרויקט ליישום בעסק, אין לי ספק שתקדמו אותו בכמה רמות ויש סיכוי שתצליחו להפוך את העסק הקטן שלכם לחברה. כי עסק לא מנהלים מתוך אינטואיציות ותחושות בטן, גם לא באמצעות מענה מיידי לבעיות דחופות. אלא באמצעות תכנון הצעדים שיובילו את העסק שלך לצמיחה והצלחה. באופן כזה שמקטין את הסיכונים למינימום. כמו כן, כדאי שתיקחו יועץ עסקי רציני ומומלץ שילווה אתכם בכל התהליך. אל תנסו להתמודד עם השינוי בעסק לבדכם.

לאור ההיכרות המעמיקה עם עסקים מגוונים מסדרי גודל שונים, אייל פז ייעוץ עסקי, הוא האדם שהייתם רוצים לצדכם במהלכי צמיחה ושגשוג. אל תנסו להעמיס הכל על הכתפיים שלכם, אלא עשו את השינוי עם ייעוץ וליווי מקצועי ומבוקר, זה מה שיביא את העסק שלכם להגדלת הרווחיות ולמימוש הרעיונות שיובילו לצמיחה והצלחה.

לפגישת ייעוץ חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

אייל פז |

אייל פז, יועץ עסקי בכיר, יועץ פיננסי והבעלים של חברת "אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי".
בעל ניסיון שטח עשיר (25 שנה) בתחום העסקי. משתף מידע מקצועי בנושאים של ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי.
ממקימי היחידה לייעוץ פנסיוני ומנהל מחוז באחד הבנקים המובילים במדינה.
בוגר תואר ראשון במדעי החברה, אונ’ בר-אילן. לימודי כלכלה וניהול לתואר B.A. האוניברסיטה הפתוחה.
יועץ פנסיוני, המכללה לביטוח. בוגר קורס דירקטורים.
קורסים מקצועיים: תקשורת הישגית .C.F.A, אימון לטרנספורמציה ארגונית COACHING, סופרוויזר – בהצטיינות יתרה, תקשורת אישית, ניהול והנעת אנשי מכירות.
אייל ליווה בהצלחה מאות בעלי עסקים בארץ ובחו"ל.

טלפון ליצירת קשר מהיר: 077-803-8417
מייל: office@epconsulting.info