מהם שלבי הייעוץ לעסקים קטנים?

בעל העסק יוצא לדרך עם חזה נפוח וים של ביטחון עצמי שמתחלפים בתקווה להצליח ולראות רווחים מהעסק. ייעוץ לעסקים קטנים מסייע להתגבר על אותו תהום, על אותן שאיפות שמתפוצצות בפנים ועל השקעת המשאבים והמאמצים בכיוון הנכון, מבלי לקחת סיכונים מיותרים. אייל פז, יועץ עסקי מקצועי, בעל ניסיון שטח של מעל 25 שנה, מסביר: איך אימון עסקי לעסקים קטנים יכול לעזור לקדם ולפתח את העסק? ומהם שלבי הייעוץ לעסקים קטנים? 

למה צריך ייעוץ לעסקים קטנים?

רוצים לקבל ייעוץ עסקי לעסק הקטן שלכם, אבל אתם רוצים לדעת מה שלבי הייעוץ והליווי העסקי שהעסק שלכם עומד לקבל. לגיטימי בהחלט. המאמר הזה יפרט את שלבי הייעוץ לעסקים קטנים.

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים: מהם שלבי הייעוץ העסקי
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים: מהם שלבי הייעוץ העסקי

עוד בנושא ייעוץ לעסקים קטנים:

שליטה בנתונים הפיננסיים של העסק

אמרו בכנות, כמה לחץ היה יורד, אם הייתם יודעים כמה תרוויחו החודש? אם הייתם יודעים בוודאות מה גומר לכם את הרווחיות בעסק? רבים מבעלי העסקים מאפשרים לעצמם להיות תוצאתיים, בכל הקשור לנתונים הפיננסיים. הם פשוט נשענים וסומכים על רואה החשבון שיעשה בשבילם את העבודה.

זוהי שגיאה רווחת, מאחר והתפקיד של רואה החשבון הוא לבצע ביקורת על דוחות כספיים ולתווך בין הרשויות לבין העסק. אין מתפקידו לנהל את העסק שלך מבחינה פיננסית, זהו לא תחום התמחותו. ולכן קיים הבדל גדול בין יועץ עסקי לרואה חשבון.

לכן, הפתרון הטוב ביותר הוא ייעוץ פיננסי לעסקים קטנים. ייעוץ זה מעניק את הכלים הנחוצים לניהול ותפעול העסק בצורה הטובה ביותר, כולל שליטה מלאה במספרים.

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים לשיפור ניהול העסק

מאחר ובעל עסק הוא גם וגם וגם הרבה פעמים אין לו את היכולת, הידע והמידע לנהל את העסק שלו בהצלחה בכל התחומים להם הוא נדרש.  מצב שגורם לבעל העסק להתנהל ולא לנהל, גם אם הוא מאד מוכשר.

הרי המומחיות של בעל העסק היא בתחום מסוים: אם מדובר בעורך דין, תחום ההתמחות היא בעריכת דין, אם מדובר באדריכל, תחום ההתמחות היא באדריכלות. מה שחסרה היא תכנית הפעולה לניהול העסק, זו הנקודה שבעלי עסקים רבים נופלים.

לכן היעזרו בידע חשוב בנושא ניהול עסק. נהלו את העסק, אל תתנהלו, רכשו לעצמכם את הידע המקצועי המתאים שיאפשר לכם להשיג את השליטה בעסק.

מהם שלבי ביצוע הייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים?

השירות מורכב משלושה שלבים: אבחון המצב הקיים, בניית תכנית העבודה ושלב היישום בפועל.

בשלב האבחון מתבצע מיפוי של המצב הקיים מבחינה פיננסית: עוברים על הדו"חות הכלכליים של העסק שלוש שנים אחורה ובוחנים אותם, מאתרים את אזורי ה"דליפה", בודקים את ביצועי העסק בהשוואה למתחרים ומאתרים את מקור הבעיה.

שלב האבחון העסקי

שלב האבחון הינו קריטי בתהליך ייעוץ פיננסי לעסקים קטנים, מאחר והוא מסייע לבעל העסק להכיר את המספרים מקרוב ולהבין אותם.

פגשתי בעלי עסקים שהיו כל כך עסוקים ב"לרדוף" אחרי הלקוח הבא שפשוט לא היה להם מושג מה המצב הפיננסי בעסק ולכן לא הבינו את משמעות הדו"חות וכיצד הם מפענחים את המתרחש בעסק.

בניית תוכנית עבודה לעסק הקטן

בשלב בניית תכנית העבודה מוגדרת תכנית הפעולה המפורטת לקפיצה מעל התהום או חציית הגדר שבין המינוס לפלוס, זהו המעבר מההפסד לרווחיות.

שלב זה מאפשר להרים את הראש מעל המים ולנשום קצת אוויר. בחלק זה מוגדרת תכנית עבודה יסודית ומפורטת עם הנחיות ברורות לפעולה. שלב זה מהווה אבן דרך חשובה שמטרתה לאפשר לך לראות את אלומת האור שמאירה את הדרך לשיפור ההישגים.

יישום והטמעת הפעילות העסקית המתוכננת

בשלב היישום נדרש מבעל העסק לפעול ולממש את תכנית העבודה הברורה שנכתבה. מנגד, יועצים עסקיים תפקידם ללוות את התהליך ולבצע בקרה ומעקב אחר מימוש התכנית. במידה ועולים פערים או אי התאמות בין התכנית לביצוע בפועל, היועץ העסקי משנה את התכנית בהתאם לצרכים בשטח ומוודא שתכנית הפעולה תאפשר גם בעתיד לנהל את העסק בצורה טובה ונכונה.

איך ייעוץ וליווי לעסק קטן מאפשר צמיחה עסקית?

ליווי עסקי משנה מאד את השורה התחתונה של המאזן. אם אתם מרגישים שהעסק שלכם עלה על מסלול ההצלחה ואתם מעוניינים להמשיך ולהגדיל אותו, סימן שאתם צריכים ליווי עסקי לעסקים קטנים או לעסק בהקמה. במקרה שאתם חשים שמשהו אינו תקין ואתם רוצים לשפר, זה סימן נוסף שאתם זקוקים ליועץ עסקי מומלץ, שאתם יכולים לסמוך עליו. החוכמה היא להפיק את המקסימום ולדעת לפעול נכון כך שהעסק יניב את התשואה הגבוהה ביותר מבין האפשרויות העומדות בפניכם.

היתרון שלנו הוא בליווי עסקי להגדלת הרווחיות באמצעות שיפור תהליכים, גיוס אשראי לעסקים, ייעוץ כלכלי, טיפול בכל הקשור בעניין תזרים מזומנים, ניתוח דו"חות כלכליים, בחינת מודל התמחור ועוד תחומים רבים שבוודאי מצריכים התייעצות עם גורם מקצועי. והכי חשוב, לבחור את הצוות הנכון שיוביל אתכם להצלחה.

לקבלת ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.