מנטור עסקי – מהם תפקידיו ומה חשיבותו לעסק?

תפקידיו של מנטור עסקי להנחות את בעל העסק כיצד להתמודד עם האתגרים העסקיים: איך לנהל את העסק בצורה נכונה, איך לטפל במצבים מורכבים בעסק. מנטור לעסקים מעניק כלים לפיתוח עסקי, פרסום ושיווק יעיל, ליווי עסקי, אימון אישי, מענה לנקודות התורפה וכמובן גם לייצר מוטיבציה.

בעלי עסקים חווים פעמים רבות תחושה שהעסק יכול להרוויח יותר, שיש לו פוטנציאל שאינו ממומש במלואו. לרוב מדובר במיומנויות ניהול חסרות ו/או במידע עסקי לוקה בחסר. במצב זה מנטור עסקי הוא בדיוק האדם שאתם צריכים לצידכם.  מנטור לעסקים הינו בעל ידע עשיר וניסיון עם מאות עסקים שלהם העניק ייעוץ עסקי.

חשיבותו של מנטור עסקי היא לחזק ולייצב את בעל העסק למשך תקופה ובכך להביא את העסק להצלחה רבה ולמימוש הפוטנציאל העסקי הטמון בו. לפיכך, עזרה של מנטור עסקי בתהליכי ניהול עסק, ליווי עסקי, שיתוף ידע פיננסי, הכוונה ומתן כלים להתנהלות עסקית נכונה היא המפתח להצלחתו של כל עסק.  

תוכן עניינים

מהם תפקידיו של המנטור העסקי?

תהליך הליווי של מנטור עסקי נמשך תקופה. אורכה משתנה בין עסק לעסק ובין האתגרים, המצבים והצורך, בהתאם לנקודות החוזק והתורפה. המנטור העסקי מסייע במצבים הבאים:

ייעוץ פיתוח עסקי 

מנטור עסקי עוזר לפתח את העסק, לבדוק פנינו לאן, לסייע בתהליכי צמיחה וייעוץ אסטרטגי להתוויית החזון, המטרות והיעדים של העסק. במקרה שהגעתם למבוי סתום, שאינם יודעים האם להמשיך עם העסק או שבכלל כדאי לפתח אותו. מנטור לעסקים עוזר לקבל החלטות מסוג זה הנוגעות לתהליכי הפסקת פעילות עסקית ותהליכי שיפור, צמיחה ופיתוח עסק.

מלווה עסקי 

לעתים בעלי עסקי מחפשים הכוונה מבעל ידע וניסיון, הם רוצים להתמודד עם החסמים בהצלחה, מבלי ללכת סחור סחור. השאיפה לקדם ולפתח את העסק ולהתמודד עם האתגרים אינה פוסחת על אף בעל עסק. כולם בסופו של דבר שואפים שהיום העסקי שלנו יהיה מוצלח, שניכנס הביתה עם חיוך, עם תחושה שהנה, עבר עלינו עוד יום שהוכחנו שהעסק שלנו אכן רווחי וכדאי להמשיך להשקיע בו.

מנטור עסקי - תפקידיו וחשיבותו לעסק
מנטור עסקי – תפקידיו וחשיבותו לעסק

מנטור עסקי לחיזוק ה"אני" – אימון אישי 

העולם העסקי והאישי בסוף נובעים מתוך אותו אדם. אותו בעל עסק שנדרש להתמודד עם העסק וגם להיות בעל אוהב, איש משפחה מסור, חבר ובעיקר אדם שפוי. מנטור עסקי עוזר להתגבר על האתגרים באמצעות הצבת מטרות ויעדים אישיים ועסקיים, קביעת תוכנית עבודה וגזירת משמעויות באמצעות משימות יום-יומיות במטרה להגדיל את הכנסותיו של העסק. יחד עם זאת, בעולם האישי, המנטור העסקי יעזור לכם לאפשר התנהלות טובה בניהול הבית, זוגיות, השקעה בשעות הפנאי ומימוש עצמי.

מכאן נובע שמנטור עסקי יכול בהחלט להוביל אתכם בדרך האושר כאשר מדובר בשילוב העולם העסקי עם העולם האישי. בעת השקעה בשני נתיבים אלו הכרוכים האחד בשני, תחושו תחושת אושר, סיפוק והגשמה עצמית.

איך לבחור מנטור עסקי?

לפני שנעזרים בשרותיו של בעל מקצוע, תמיד בודקים את יכולותיו לפי מדדים מסוימים. אותו הדבר כאשר מדובר במנטור עסקי. לפניכם פירוט המסעיפים שאליהם צריך להתייחס כאשר בוחרים מנטור עסקי:

  1. עולם תוכן עשיר וידע רחב בתחומים המשיקים לתחום הקואצ'ינג – ייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ פיננסי, ניהול עסק.
  2. המלצות של בעלי עסקים ועדויות שאכן אותו מנטור עסקי הוא מומלץ ויודע להביא הצלחות מוכחות.
  3. בעל ניסיון אישי, התנסה בעצמו במצבים מורכבים של ניהול עסק. * יתרון למנטורים שגדלו לתוך עסק משפחתי.
  4. מיומנות וידע רב שנים בתחום האימון העסקי ואימון אישי.
  5. אמינות – שאלו את עצמכם, האם אתם אכן מאמינים שהמנטור העסקי יוביל אתכם לשפע ויהיה לכם יד מכוונת, שאפשר לסמוך עליו שיתן לכם הכוונה ומוטיבציה בתהליך הצמיחה האישית והעסקית שאתם הולכים לעבור.
  6. האם יש לכם כימיה, אנרגיה טובה ושאפתנות לשתף פעולה, לפתח את העסק ולהתפתח בעצמכם עם המנטור שבחרתם.

צריכים מנטור עסקי? רק אייל פז 

כמו בכל התהליכים של ייעוץ עסקי, חשוב לבחור מנטור עסקי שאתם סומכים עליו (ומה יותר חזק מביקורות של בעלי עסקים אחרים שמעידים על כך). לפיכך מומלץ לשכור את שירותיהם של המומחים בתחום. אייל פז ייעוץ עסקי מציע ניסיון מגוון ועשיר בתהליכי ליווי של מאות עסקים והוא בעל ידע מקצועי ומיומנות שאין שניה לה.  

לקביעת פגישה עם אייל פז – מנטור עסקי מומחה לאימון מנהלים, חייגו עכשיו למספר שמופיע בראש העמוד.

כן. מאמנים העוסקים בקואצ'ינג או במנטורינג עסקי, חייבים להיות בקיאים בחומר ועליהם להעביר את בעל העסק את השינוי המיוחל תוך תהליך מדויק, ממוקד וקצר ככל הניתן. כמובן שהתהליך ואורכו משתנים בין אימון עסקי אחד למשנהו.

כן. ניתן לרכוש את המקצוע במכללות השונות. אולם, חשוב לדעת שעולם האימון האישי (הקואצ'ינג) נחשב ל"פרוץ" מאחר ואין רגולציה של המדינה על מאמנים עסקיים / אישיים. כל אחד יכול להחשיב את עצמו למאמן אישי. לכן, חשוב מאד להתבסס על המלצות ולייצר תהליך של אמון אישי.

המחירים משתנים ומתחילים בסביבות 200 שקלים לשעה עד סביבות 1,500 ש"ח לשעת ליווי. כמובן שהמחיר משתנה בהתאם לידע, למקצועיות, לניסיון ולוותק שיש למנטור העסקי. קחו בחשבון שכל דבר במחיר שלו, תשלמו זול, רוב הסיכויים שתתאכזבו. תשלמו ביוקר ורוב הסיכויים שתצאו מרוצים.