מתי כדאי לבצע אבחון עסקי?

אבחון עסקי כדאי לבצע לפני בניית תוכנית עסקית, שכן מטרתו לזהות את כל הפערים והחסמים הקיימים בעסק ומטרתה של התוכנית העסקית הינה מתן פתרונות לבעיות.

אז אם שמעתם על המונח אבחון עסקי אבל אף פעם לא ממש הבנתם מה זה, איך זה יכול לתרום לכם ומתי כדי לבצע את זה? אנחנו באייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי כאן כדי להסביר לכם הכל על אבחון עסקי, מהו אבחון עסקי וכיצד הוא מסייע לעסק שלך.

תוכן עניינים

מה זה אבחון עסקי?

אבחון עסקי הוא תהליך של הסתכלות לאחור, כדי לזהות סיבות לביצועים לא מספקים על ידי יצירת קשרים מתאימים בין הסיבות לתופעות. לפיכך, זהו תהליך של זיהוי הסימפטומים או הגורמים לבעיה העסקית. תפקידנו באייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי הוא להעריך את הביצועים של עסקים קטנים, חברות קטנות ובינוניות ולקבוע סיבות לפעילות העסקית הדורשת שיפור.

עם ניסיון של שנים בכל תחומי הניהול והייעוץ העסקי, היועצים המומחים שלנו יכולים לספק שירות מקצועי ולהעניק המלצות שיעזרו לקיים את העסק בצורה הנכונה ביותר. אבחון עסקי יכול להיות באמצעות שיטות שונות כגון ניתוח סקירת מסמכים, שיטות איסוף נתונים, ראיונות עומק עם אנשי פנים וחוץ כדי להגיע לתוצאות משביעות רצון.

מתי כדאי לבצע אבחון עסקי
מתי כדאי לבצע אבחון עסקי

מדוע כדאי לעשות אבחון עסקי? 

ישנן סיבות רבות למה לעשות אבחון עסקי מקצועי – מכיוון שהוא יכול להועיל בכל שלב ובכל תקופת התפתחות. בין אם אתם רק מתחילים לצמוח, בין אם הרגע יישמתם אסטרטגיה שיווקית חדשה, ובין אם אתם שוקלים את האופציה למכור. אבחון עסקי נכון יכול להיות חיוני בכדי להבטיח שהכספים שלכם מושקעים היטב או שאתם מעריכים נכון את החברה שלכם. לפיכך, על מנת לקבל ייעוץ עסקי לאתגרים שאיתם מתמודד העסק שלכם, כדאי לבצע אבחון מקדים. להלן חמש סיבות נוספות מדוע כדאי לשקול אבחון עסקי כיום.

  • איתור חוזקות וחולשות

    אחד האתגרים הוא להתמודד עם החוזקות והחולשות של העסק. יתכן ויש לכם אינדיקציות בסיסיות על המוצרים או השירותים הנמכרים הכי טוב אצלכם, אבל האם זו באמת התמונה המלאה? איך סגנון הניהול משפיע על העובדים שלכם? איזו השפעה יש למנהלי משאבי אנוש שלכם על המורל? אבחון עסקי יכול לספק ניתוח אובייקטיבי שיכול לתת הקשר עמוק יותר לנקודות החוזק והחולשה שלכם שלא היה לכם בעבר.

  • זיהוי הזדמנויות

    יתרון נוסף של אבחון עסקי הוא בכך שהוא יכול לזהות הזדמנויות חדשות. אילו תחומים אחרים, אם תמשיכו לפעול בהם, יכולים להגדיל באופן דרמטי את המכירות? האם יש שוק שלא התייחסתם אליו כראוי? אתם עשויים לחשוב שמיציתם את כל ההזדמנויות המגיעות, אך יתכן שאתם קרובים מדי לעסק שלכם או תקועים בפרקטיקות ישנות. שוב, הניתוח החיצוני יכול להיות חיוני למתן רעיונות טריים לעסקים צומחים ולעסקים ותיקים.

  • זיהוי איומים

    אבחון עסקי יעיל יכול גם לספק מידע חשוב לגבי איומים אפשריים על העסק שלכם. האם יש מתחרה חדש שנכנס לשוק שלכם? האם מדיניות ממשלתית חדשה תאלץ אתכם לשנות מנהגים ישנים? הערכה יעילה יכולה להציג בפניכם מידע מסוג זה, ולהבטיח שהעסק שלכם מותאם כראוי לטיפול באיומים.

  • אפקטיביות אסטרטגית

    יישמתם אסטרטגיית שיווק או מכירה חדשה אך אינכם בטוחים אם היא עובדת? אבחון עסקי נכון יכול לזהות אם האסטרטגיות שלכם עובדות או לא, ואף יכולה להציע עוד חלופות.

  • אובייקטיביות

    לא משנה מה תחום ההתמחות שלכם בעסקים, אתם לא יכולים להיות מומחים לכל דבר. זהו שיעור קשה שכל בעלי העסקים צריכים ללמוד, ויש רבים שמתקשים להפנים. אבל אבחון עסקי ימפה את העסק שלכם ויפיק ממנו את כל המידע החשוב להזנקת העסק שלכם קדימה.

מהם השלבים של אבחון עסקי?

אם אתם מעוניינים בביצוע אבחון עסקי, עליכם להכיר את השלבים השונים של התהליך. עם זאת, ישנה בעייתיות בביצוע אבחון לעצמכם, כיוון שאתם מסתכנים בפספוס של תקלות מסוימות שאינכם מסוגלים לזהות מבלי להיעזר בגורם אובייקטיבי שיתן לכם פרספקטיבה חיצונית.

  • סקירת מידע –

    כדי להתחיל את האבחון העסקי, הדבר הראשון שיש לעשות זה לחפש מידע המאפשר ניתוח עקבי. ישנן מספר דרכים בהן ניתן לקבל מידע זה. עליכם לדעת את תחומי העסקים העיקריים שיש לנתח במהלך האבחון העסקי. עליכם לדעת גם מה ניתן להבין ממידע זה בכל אחד מהתחומים הללו. לדוגמה, בתחום הפיננסי, חשוב שתדעו מה מצבה הכלכלי של החברה, שתבינו כיצד היא מתנהלת בניהול הכספי ותדעו את התוצאות הכספיות העיקריות שלה. אסטרטגיה טובה היא ניתוח תזרימי מזומנים ודוחות רווח והפסד.

הדרכים המובילות לקבלת מידע:

  • אינטרנט – דרך לגישה נוחה לכמויות גדולות של מידע.
  • ראיונות – קיום ראיונות עם מנהלים ועובדים אחרים הוא אסטרטגיה מצוינת לאבחון עסקי טוב.
  • דו"חות כלכליים – לחברות רבות יש דו"חות שנתיים המציגים מידע רב ערך, במיוחד בהערות המעידות על ההחלטות שהתקבלו, כמו גם על תוצאותיהן והצדקותיהן.
  • ניתוח מידע

    – כשיש את כל המידע ביד, מגיע הזמן להתחיל לנתח אותו. עליכם לאסוף את כל המידע שנאסף ולהציג אותו בצורה של דו"חות, תרשימים, גיליונות אלקטרוניים ושיטות אחרות שיכולות להראות את כל מה שאומת ושצריך שינוי מסוים.

  • זיהוי בעיות

    – לבסוף, לאחר ניתוח המידע, הגיע הזמן לזהות את הבעיות! בשלב זה עליכם לחקור את הבעיות ולנסות לברר מהן השורשים והגורמים, כלומר מהם האירועים האחראיים לתקלות הקיימות.

אבחון עסקי עושים עם אייל פז 

תהליך האבחון הוא מורכב, במיוחד עבור אדם בלי ניסיון בתחום, ולכן מומלץ להיעזר בשירות של מומחים. אייל פז ייעוץ עסקי ופיננסי מציע שירות מקצועי, נעים ומצוין של אבחון עסקי שיסייע לכם לשפר את התנהלות העסק לטווח הרחוק.

לקביעת פגישת אבחון לעסק או לחברה שלכם, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.