לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו

מכירת עסק פעיל

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לתהליך של מכירת עסק פעיל? אם חשבתם שהגיע הזמן למכור את העסק שלכם תוך כדי פעילותו, בוודאי תרצו לקבל עבורו את התמורה הגבוהה ביותר האפשרית. לכן, סביר שתפנו למומחים בתחום עסקים למכירה. חברתנו מתמחה במכירת עסקים, תיווך עסקים, וביצוע תהליכי מכירת עסקים יעילים, קצרים ומהירים עד כמה שניתן.  

תוכן עניינים

לפני מכירת עסק פעיל – מה הכי חשוב לבדוק?

בעלי עסקים רבים פונים אלי ומבקשים סיוע הקשור לתהליך של מכירת עסקים. לגיטימי, אולם לפני שניגשים לתהליך של מכירת עסק פעיל הכי חשוב לבדוק עם עצמכם האם מדובר בעסק או עיסוק. מכיוון שכאשר פונים למכירת עסק, הקונה מברר כחלק מהפעולות הראשונות שהוא עושה, האם המוכר מציע לרכוש עסק פעיל שעובד על חצי אוטומט או רק את הפעילות שלו. הרי תסכימו איתי שאם העסק מבוסס על בעל העסק הנוכחי וכל הידע נמצא אצלו בראש, הקונה יהסס מאד לרכוש את העסק גם אם מדובר בעסק פעיל בעל רווחים יפים.

לכן, לפני מכירת עסק פעיל, הכי חשוב שתבדקו עם עצמכם האם העסק שלכם "נשען" על עצמכם בלבד או שיש עובדים נוספים בעסק והוא יודע לעבוד גם כאשר אינכם נוכחים בעסק. זוהי הבדיקה הראשונה שעליכם לבצע עם עצמכם לפני שתדעו מהי הדרך הנכונה בשבילכם למכור את העסק.

למקרים כגון אלו, כאשר העסק הוא למעשה עיסוק של הבעלים יש בחברה שלנו פתרונות מעולים ואנו מפנים בעלי עסקים אלו לתהליך של ייעוץ עסקי. מכיוון שהוא מתמקד בהשבחת העסק לפני מכירה, בתהליך זה אנו מפרידים בין בעל העסק לעסק עצמו, כך שהעסק "ידע" לעבוד גם כאשר בעל העסק אינו נוכח ומבצע הכל בעצמו.

לאחר תהליך השבחת העסק, שוב בוחנים האם רוצים למכור את העסק כאשר הוא בשיא או שבעצם הבעלים מחליט להשאיר את העסק ברשותו, להמשיך ליהנות מרווחים אף גבוהים יותר וגם לעבוד פחות.  

איך למכור עסק פעיל?

מתכננים למכור את העסק או להכניס שותף? בתהליך של מכירת עסק פעיל חשוב לפנות לאנשי מקצוע מומחים בתחום ולגשת לתהליך מסודר בו מתבצעת היכרות עם העסק, היכרות עם הנתונים העסקיים והפיננסיים של העסק, היכרות עם המניעים למכירתו ועוד. התהליך מתחיל בשיחת ייעוץ טלפונית ובמידת הרלוונטיות עולים לשלב הבא של ביצוע פגישה מסודרת במשרד. כך מתחיל בדרך כלל תהליך של מכירת עסק פעיל. לאחר שלב ההיכרות עם העסק ומעבר שלב הסינון הראשוני, ממשיכים הלאה בתהליך סדור שמטרתו להביא למכירת העסק הפעיל.

נושאים שחשוב להתייחס אליהם בתהליך מכירת עסק פעיל

תהליך של מכירת עסק פעיל מחייב התייחסות למספר נושאים חשובים:

  1. חתימה על הסכם סודיות.
  2. פירוט כל ההתחייבויות וההלוואות שיש לעסק.
  3. קביעת לוחות זמנים ואבני דרך למכירת העסק, קבלת התשלומים והעברתו לקונה, כולל הגדרת אחריות לניהול העסק והסדרת תשלומים וחובות, תוך כדי תהליך המכירה והסדרת כל "התחומים האפורים".
  4. תיאור הרכוש של העסק, כל מה ששייך לעסק, בכלל זאת: ציוד, חומרי גלם, מחסנים וכו'.
  5. כוח אדם – ביצוע חפיפה מסודרת על כל העובדים שיש בעסק, כולל ווידוא תשלום זכויות סוציאליות, פיטורין וכו'.
  6. הצגת אישורים הנוגעים לרגולציה, כמו: רישיון עסק ואישורים נוספים הנדרשים מגורמים ממשלתיים, בנקים ורשויות.
  7. תיאור הקניין הרוחני של העסק: רשימת לקוחות, סימן מסחרי, מוניטין וכו'.
  8. טיפול בהעברת הנכסים הדיגיטליים של העסק לידי הקונה: אתר אינטרנט, דף פייסבוק עסקי, לינקדאין, אינסטגרם, גולג לעסק שלי וכל נכס דיגיטלי שמופיע תחת שם העסק ושייך לו.
  9. הגדרת קבלת כספים עתידיים ותשלומים עתידיים – תשלום לספקים, קבלת תשלומים מלקוחות, חובות לעסק, חשבוניות, הצעות מחיר, צ'קים, אשראי ועוד.
  10. בתהליך של מכירת עסק כדאי להיעזר גם בעו"ד המתמחה בניסוח הסכמי שותפות. כמו כן, מומלץ לשכור שירותיו של יועץ מס / רואה חשבון שילווה את התהליך מבחינת סוגיות המיסוי בתהליך המכירה.

יש לך עסק פעיל למכירה? הגעת למקום הנכון!

חברת "אייל פז ייעוץ עסקי" מתמחה בתיווך עסקים, מכירת עסקים, מכירת עסקים פעילים ומכירת עסקים קטנים. אצלנו תוכלו לקבל את כל הידע המקצועי הדרוש לפני שאתם פונים למכירת העסק ולאתר קונים פוטנציאליים שיהיו מעוניינים לרכוש את העסק שלכם. כמו כן, אנו מתמחים בתהליכי השבחת עסקים לפני מכירה והעלאת ערכם המסחרי.

צרו קשר לייעוץ ראשוני בטל' המופיע בראש העמוד ונשמח לסייע לכם למכור את העסק.

תחומי העיסוק שלנו

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
הדברים החמים באמת עולים קודם לרשתות החברתיות
ייעוץ עסקי לפי תחום

מהן 12 הפעולות שהמנהלים המצליחים בעולם עושים כדי להיות יעילים יותר? (סדרת סרטונים – בחינם לנרשמים עכשיו) 

תודה על הרשמתך, הסרטון הראשון בדרך לתיבת המייל שלך. ב-12 הימים הקרובים (למעט שבתות וחגים), אשלח אליך בכל יום סרטון.
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 246 ביקורות
js_loader
גלילה לראש העמוד